دو شورلت قدرتمند در یک مسابقهٔ درگ رودرروی یکدیگر قرار گرفته و دوئل بسیار جالبی را به نمایش گذاشتهاند. این دو خودرو کامارو ZL1 و کوروت Z06 هستند که هردو از نوع استاندارد کارخانهای بوده و هیچ تغییر و تقویتی در آنها صورت نگرفته است. در این ویدئو بین دو خودرو دو درگ برگزار میشود که در هردو مسابقه واقعاً نزدیک به هم عمل میکنند. در ابتدا بهتر است نگاهی به مشخصات فنی این دو شورلت داشته باشیم. کامارو ZL1 و کوروت Z06 هردو از پیشرانهٔ یکسانی استفاده میکنند و بنابراین از این لحاظ کاملاً باهم برابر هستند که این به جذابیت درگ میافزاید.
پیشرانهٔ این دو برادر که LT4 نام دارد، از نوع ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ است. این موتور در هردو خودرو خروجی یکسانی برابر با ۶۵۰ اسب بخار قدرت و ۸۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. در بخش انتقال نیرو اما بین این دو ماشین تفاوت وجود دارد زیرا درحالیکه در کوروت Z06 نیروی موتور توسط گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به چرخهای عقب منتقل میشود، در کامارو ZL1 این کار توسط گیربکس جدیدتر ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک صورت میگیرد.
کوروت Z06 اما ارتقاءهای عملکردی زیادی را نسبت به نسخهٔ معمولی کوروت تجربه کرده که ازجملهٔ مهمترین آنها میتوان به برخورداری از رینگهای ۱۹ اینچی در جلو و ۲۰ اینچی در عقب، طراحی و تنظیم منحصربهفرد سیستم تعلیق جلو و عقب و دیفرانسیل لغزش محدود الکترونیکی اشاره کرد. این ویژگیها، کوروت Z06 را به یکی از مطلوبترین ماسل کارهای بازار تبدیل کرده است. بااینحال ازآنجاییکه کوروت Z06 و کامارو ZL1 از لحاظ پیشرانه و قدرت کاملاً باهم برابر هستند، موارد دیگری مثل وزن میتواند در این درگ تعیینکننده باشد. از این لحاظ، کوروت با وزن ۱۶۱۵ کیلوگرمی خود به میزان قابلتوجه ۱۷۰ کیلوگرم از کاماروی ۱۷۸۵ کیلوگرمی سبکتر است که این موضوع میتواند برتری آن در درگ را به دنبال داشته باشد.
درهرحال روی کاغذ این دو ماشین بسیار به هم نزدیک هستند اما آیا روی پیست درگ هم همینطور خواهد بود؟ برای دریافتن پاسخ این سؤال باید ویدئوی زیر را تماشا کنیم. همانطور که گفته شد در این ویدئو بین خودروها دو درگ برگزار میشود. در درگ اول کامارو ZL1 پیروز میشود و با ثبت زمان ۱۲.۲ ثانیه حدود نیم ثانیه زودتر از کوروت Z06 از خط پایان عبور میکند. نتیجهٔ درگ دوم اما برعکس بوده و حالا کوروت با ثبت زمان ۱۱.۹ ثانیه، با اختلاف بسیار جزئی کمتر از یکصدم ثانیه پیروز میشود.
اما زمانهایی که این دو خودرو در این درگها ثبت میکنند با زمانهایی که شورلت ادعا کرده است اختلاف قابلتوجهی دارند زیرا درحالیکه بهترین زمان کامارو در این درگها ۱۲ ثانیه و بهترین زمان کوروت ۱۱.۹ ثانیه است، به گفتهٔ شورلت آنها میتوانند مسافت ۴۰۰ متر را به ترتیب ظرف ۱۱.۴ و ۱۱.۱ ثانیه طی کنند؛ بنابراین احتمالاً در این درگها رانندهها چندان حرفهای نبودهاند و هردو خودرو با رانندههایی باتجربهتر بهمراتب بهتر عمل خواهند کرد. درهرحال نباید فراموش کرد که مسابقات درگ فقط برای سرگرمی برگزار میشوند و باید بدون توجه به نتایج، از تماشای آنها لذت بُرد.
مشخصات فنی
شورلت کوروت Z06 | شورلت کامارو ZL1 | |
پیشرانه | ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ | ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ |
قدرت | ۶۵۰ اسب بخار | ۶۵۰ اسب بخار |
گشتاور | ۸۸۰ نیوتن متر | ۸۸۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۱۰ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب | عقب |
وزن | ۱۶۱۵ کیلوگرم | ۱۷۸۵ کیلوگرم |
قیمت | ۸۱,۹۹۵ دلار | ۶۲,۹۹۵ دلار |
[دانلود ویدئو]
AMIR / ARMI
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸خب مشخص بود کامارو سنگین تره
ولی هر دو راننده کارشون خیلی بد بود
تعریف نباشه ولی اگه حتی من جای اینا بودم بهتر استارت میزدم
یانکی
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸چقدر رانندهای شلی بودن
Seyed.AMG
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸Zl1 محشره ❤❤
Mehdi
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸درگ خوبی بود
یه خبر خوب هم برای امریکایی بازا
دیشب مسابقه اتومبیل رانیacura sports mid ohio مسابقه امریکاییIMSAهست کوروت با تعویض لاستیک از پورشه عقب افتاد و دوم شد در کلاسGTLE ….ماشین دوم کوروت دچار نقص فنی شد و آف خورد
و مسابقه بعدی تیم کوروت مسابقات ۲۴ساعته لمانز هست
مهدی
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸برای کوروتZ06 نتیجه خیلی ضعیفی بود اونم در آسفالت خط درگ که خودروها چسبندگی خیلی بالایی دارن.۶۵۰اسب بخار قدرت خیلی زیادیه
Amir Machine
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸رانندهها کاربلد نبودن، حتی تو متن سایت اصلی هم به این موضوع اشاره شده، Car & Driver با Z06 تایم 11.1 رو زده
مهدی
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸حالا اگه یه آلمانی هم بود منصفانه اینو میگفتید!!!!قطعا میگفتید که تمام توانش این بوده.بله منم قبول دارم.چون نمیشه که یه خودروها در دها درگ زمانی رو ثبت کنه وبعد دریک مجله یادرگ اگه زمان کندی رو ثبت کنه بگیم فقط این توانش بوده که تمام اون زمان های معتبر قبلی رو نادیده بگیریم!!! بلکه اون اکثریت اعتبار داره.
منم اینوگفتم که یادآوری کنم برای آلمانی ها هم همچین چیزی پیش اومده.قطعا همون زمان کارخانه وکارانددرایو ویا موتور ترند اعتبارش معتبره
Amir Machine
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸یکی باید همین حرف رو به خود شماها بزنه!!!
این شماها هستید که وقتی یه ماشین آلمانی تو یه درگ خراب میکنه میگید این درگ معتبر نیست اما وقتی یه آمریکایی تایم غیرمعمول میزنه میگید قطعاً همین درسته و بارها تکرارش میکنید
بله من صددرصد قبول دارم وقتی M5 تو Car & Driver تایم 10.9 زده، تایم 12.4 تو درگ Carwow درست و طبیعی نیست
اما اگه Car & Driver رو قبول دارید، این سایت با دیمن تایم 9.8 تا 9.9 رو زده، انجمن ملی هات رود هم تایم 9.6 رو تایید کرده و حتی درگ تایمز هم با دیمن تایم زیر 10 ثانیه زده
حالا اصلاً 9.6 به کنار، تایم 10 ثانیه رو برای دیمن ملاک قرار میدیم، چطور ماشینی که طبق آزمایشهای مختلف تایم 10 ثانیه زده از M5 که بهترین تایمش 10.9 ثانیهس میخوره؟ با همین استدلال خودت، این درگ معتبره؟! چطور چپوراست تا هر وقت بحث دیمن پیش میاد همهتون میگید از M5 خورده؟!
Hemichan
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸کامارو دقیقا ۱۱.۴ و کوروت ۱۰.۹ رو ثبت کرده
یکی از جالبترین شتابها ماستنگ جی تی ۲۰۱۸ عه که ۱۱.۸ بوده
یعنی یه ماشین ۴۶۰ اسبی RWD چهارنفره ۱۷۰۰-۱۸۰۰ کیلویی احتمالا با گیربکس دستی و قیمت تو محدوده ۳۰ هزار دلاری شتاب ۱۱.۸ داره
Hemichan
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸Ams performance ب ام و ام ۵ رو روی داینو تست کرده شده ۶۲۵ اسب روی چرخها
[ اونم تو ماشین ۶۰۰ اسبی ] و ازوجایی که بازدهی
ب ام و ۸۰ درصده یعنی ۷۹۰ اسب
در حالی که کامارو زی ال ۱ تست شده توسط هنسی روی داینو ۵۶۷ اسب بوده
شتاب کامارو ۱۱.۴ ثانیه
ب ام و [تو حالت چرخ متحرک عقب] ۱۲.۵ ثانیه