تاکنون درگهای زیادی از کوروت C8 در برابر خودروهای مختلفی دیدهایم که برخی از آنها مثل تویوتا سوپرا و موستانگ شلبی GT500 تقریباً همسطح کوروت بودهاند و برخی دیگر مثل رولزرویس ریث و رم TRX رقبای بسیار غیرمعمولی بودند. حال اما در این درگ، این سوپراسپرت آمریکایی در برابر نسخهٔ Z06 نسل قبلی خود قرار گرفته است. این ویدئو که توسط کانال یوتیوب Wheels منتشر شده، شامل چندین درگ در پارک مسابقهٔ کانادا در نزدیکی ونکوور میشود. این پیست تنها ۷.۵ متر بالاتر از سطح دریا است که این یعنی پیشرانهٔ تنفس طبیعی C8 اکسیژن کافی در اختیار خواهد داشت و میتواند بهترین عملکرد خود را به نمایش بگذارد.
برای یادآوری، C8 و C7 Z06 هردو از پیشرانههای ۶.۲ لیتری V8 استفاده میکنند با این تفاوت که موتور C8 تنفس طبیعی با ۴۹۵ اسب بخار قدرت و ۶۳۷ نیوتن متر گشتاور است اما موتور Z06 نسل قبلی از نوع سوپرشارژ با ۶۵۰ اسب بخار قدرت و ۸۸۰ نیوتن متر گشتاور است؛ بنابراین از لحاظ قدرت برتری کاملاً با Z06 است اما نباید فراموش کرد که C8 هم از مزیت کشش بیشتر به خاطر ترکیب موتور وسط و همینطور گیربکس سریعتر دوکلاچه بهره میبرد. هردو خودرو نیز کاملاً استاندارد با لاستیکهای خیابانی هستند.
با آغاز درگ، C8 نهتنها از مزیت کشش بیشتر خود نهایت استفاده را میبرد بلکه راننده نیز واکنش بسیار سریعتری نسبت به رانندهٔ Z06 دارد. به همین دلیل کوروت موتور وسط در ابتدا کاملاً جلو میافتد اما در ادامه C7 به لطف قدرت بیشتر، خود را به نسل جدید میرساند و با اختلاف بسیار جزئی کمتر از ۰.۲ ثانیه زودتر از خط پایان عبور میکند. پسازاین درگ نیز همان کوروت C8 قرمزرنگ در برابر یک C8 مشکیرنگ قرار میگیرد و در پایان هم یک کامارو نسل چهار که به نظر میرسد استوک باشد به مصاف این کوروت موتور وسط میرود که تماشای این درگها هم خالی از لطف نخواهد بود.
مشخصات فنی
کوروت C8 | کوروت C7 Z06 | |
پیشرانه | ۶.۲ لیتری V8 | ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ |
قدرت | ۴۹۵ اسب بخار | ۶۵۰ اسب بخار |
گشتاور | ۶۳۷ نیوتن متر | ۸۸۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته دوکلاچه | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب | عقب |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۲.۸ ثانیه | ۳.۰ ثانیه |
وزن | ۱۶۵۵ کیلوگرم | ۱۶۱۵ کیلوگرم |
قیمت | ۶۲,۱۹۵ دلار | ۸۱,۹۹۵ دلار |
محمد امین
۲۸ شهریور ۱۴۰۰نسل ۷ ابهتش بیشتره ، ولی نسل جدید کلا داستانش با بقیه کوروت ها فرق داره و از نظر پرفورمنس خیلی خوب به نظر میرسه
ممد ژانگولر
۲۸ شهریور ۱۴۰۰C7 غیر از کیفیت و طراحی داشبورد بقیش طلای ناب بود
Mahan98
۲۸ شهریور ۱۴۰۰یعنی از طلای 24 عیار ساخته شده؟!
ممد ژانگولر
۲۸ شهریور ۱۴۰۰داداش ماهان ۹۸
نوید دوصفر ۹۸ کم داشتیم شما هم اضافه شدی
واقعا خداوکیلی از جمله من این برداشتو کردی یا کل جهان هستیو سر کار گذاشتی؟!
Hamid
۲۸ شهریور ۱۴۰۰حاج ممد
میگم خیلی به ماهان 98 خرده نگیر …
خوشت نمیاد یکی مث خودت یکم فان باشه؟
ممد ژانگولر
۲۸ شهریور ۱۴۰۰داش حمید
اگه فان باشه چرا که نه
ولی احساس کردم فرای فان بود 😅😉
حسین
۶ مهر ۱۴۰۰حس میکنم کورت نسل به نسل از ابهتش کم شد
این نسلم ک شبیه ماشین اسباب بازیا
شده با این طراحیش
کل ابهت اون نسلای قبل رو برده زیر سوال
حداقل یکم بهتر طراحیش میکردن
نوکشو انقد تیز کردن یاد گنجشک و قناری میفته آدم
Reza Waffen SS
۲۸ شهریور ۱۴۰۰امیدوارم افت طراحی نسل جدید تو نسخه C8 ZO6 رفع بشه
M.K karimi
۲۸ شهریور ۱۴۰۰اگه دلی باشه بنظرم اکثریت ماشین بازا نسل قبلی رو بیشتر دوست داشتن…
نه اینکه بگم این نسل موفق نبوده بلکه از نظر خروجی کار خیلی هم موفق تر عمل کرده و تکنولوژی بهتری هم داره اما واقعا اون اصالت آمریکایی C7 Z06 و اون اباهت رو نداره
امیدوارم تو نسل قبلی طراحی خیلی سنگین تر و با مسما تری داشته باشه
محمد امین
۲۸ شهریور ۱۴۰۰C7 و c6 , مثل یه بدنساز حرفه ای کارکشته چاقو کش هستن ، اما c8 مثل یه فوتبالیست کاردرست
فرید
۲۸ شهریور ۱۴۰۰چاقوکش؟!!!
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۲۸ شهریور ۱۴۰۰چاقوکش بودنشون خیلی مهمه 😂
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۲۸ شهریور ۱۴۰۰خلاصه حرفت اینه که کوروت جدید یه ذره از ماسل کار بودن به اروپایی شدن روی اورده ولی پرفورمنسش ظاهر کم ابهت ترشو کاملا جبران میکنه منکه کوروت جدیدو خیلی دوست دارم
Mf1
۲۸ شهریور ۱۴۰۰نمیتونستن یه دوربین در خط پایان بذارن
مک وال
۲۸ شهریور ۱۴۰۰دوربین های اصلی مسابقه نیست
یکی با گوشی فیلم گرفته 😂
SF90 STRADALE
۲۸ شهریور ۱۴۰۰کوروت C6 و C7 دوست داشتنی تر بودن
C6 ZR1 با رنگ زرد ، زیباترین کوروتی بود که دیدم
محمد امین
۲۸ شهریور ۱۴۰۰قرمز کریستالش هم خیلی قشنگه
SF90 STRADALE
۲۸ شهریور ۱۴۰۰اونم قشنگه
فکر کنم قرار هست نام یکی از محصولات Race سری P فراری دوباره زنده بشه
البته این دفعه در قالب سری Icona فراری
دوباره هیجان زده خواهیم شد مثل دیدن مونزا SP1 و SP2
محمد امین
۲۸ شهریور ۱۴۰۰🤩🤩🤩
کافر مقدس
۲۸ شهریور ۱۴۰۰c8 یکی از زیباترین اتاق هارو داره . اون سالی که اومد جایزه بهترین اتاق هم برد
با انجین وسط و آیرودینامیک و اللخصوص قیمت ش چیزه خاصی در تاریخ صنعت خودرو محسوب میشه . بعیده خیلی ها بتونن همچین چیزی رو این قیمت دربیارن
RezaRs
۲۸ شهریور ۱۴۰۰وای الان درک میکنم مت واتسون چقدر توضیح میده🥱
زیزیگولو
۲۸ شهریور ۱۴۰۰میدونم که قرار نیستش من ماشینای عضلانی رو دوست داشته باشم!!!!! ولی من ماشینای عضلانی آمریکایی رو دوست دارم!!!❤
یانکی
۲۸ شهریور ۱۴۰۰خوب همه به اندازه کافی راجب کوروتها صحبت کردن من میخوام راجب کامارو نسل4 بگم که عجب عملکرد خوبی داست و تو دنده کشی از یک به دو عقب ماشین منحرف شد یعنی اگر لاستیک مناسب زیرش بود فقط رلحت تایم 12.50 رو میزد و تایم 13 هم عالی بود.
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۲۸ شهریور ۱۴۰۰کامارو هم واقعا ماشین جذابیه
فرید
۲۸ شهریور ۱۴۰۰این درگها بیشتر مهارت راننده ها رو نشون میده تا پرفورمنس ماشینها.
ولی چه خوبه که تو آمریکا با 2 میلیارد تومن میشه همچین ماشینهایی خرید. تازه اونا کارمنداشون ماهی 150 میلیون تومن حقوق میگیرن!
مهدی
۲۸ شهریور ۱۴۰۰شورولت با ساختن C8 باعث شد کسایی که دوست داشتن سوار یه خودروی اسپرت پر سرعت بشن ولی بودجه کافی رو نداشتن بتونن به خواستشون برسن
آریا ماشین
۴ مهر ۱۴۰۰برد z06 مشخص بود ولی خداوکیلی ابهت و طراحی نسل قبل خیلی بهتره