شورلت

درگ کوروت C8 و C7 Z06 با نتیجه‌ای نزدیک و جالب

تاکنون درگ‌های زیادی از کوروت C8 در برابر خودروهای مختلفی دیده‌ایم که برخی از آن‌ها مثل تویوتا سوپرا و موستانگ شلبی GT500 تقریباً هم‌سطح کوروت بوده‌اند و برخی دیگر مثل رولزرویس ریث و رم TRX رقبای بسیار غیرمعمولی بودند. حال اما در این درگ، این سوپراسپرت آمریکایی در برابر نسخهٔ Z06 نسل قبلی خود قرار گرفته است. این ویدئو که توسط کانال یوتیوب Wheels منتشر شده، شامل چندین درگ در پارک مسابقهٔ کانادا در نزدیکی ونکوور می‌شود. این پیست تنها ۷.۵ متر بالاتر از سطح دریا است که این یعنی پیشرانهٔ تنفس طبیعی C8 اکسیژن کافی در اختیار خواهد داشت و می‌تواند بهترین عملکرد خود را به نمایش بگذارد.

برای یادآوری، C8 و C7 Z06 هردو از پیشرانه‌های ۶.۲ لیتری V8 استفاده می‌کنند با این تفاوت که موتور C8 تنفس طبیعی با ۴۹۵ اسب بخار قدرت و ۶۳۷ نیوتن متر گشتاور است اما موتور Z06 نسل قبلی از نوع سوپرشارژ با ۶۵۰ اسب بخار قدرت و ۸۸۰ نیوتن متر گشتاور است؛ بنابراین از لحاظ قدرت برتری کاملاً با Z06 است اما نباید فراموش کرد که C8 هم از مزیت کشش بیشتر به خاطر ترکیب موتور وسط و همین‌طور گیربکس سریع‌تر دوکلاچه بهره می‌برد. هردو خودرو نیز کاملاً استاندارد با لاستیک‌های خیابانی هستند.

با آغاز درگ، C8 نه‌تنها از مزیت کشش بیشتر خود نهایت استفاده را می‌برد بلکه راننده نیز واکنش بسیار سریع‌تری نسبت به رانندهٔ Z06 دارد. به همین دلیل کوروت موتور وسط در ابتدا کاملاً جلو می‌افتد اما در ادامه C7 به لطف قدرت بیشتر، خود را به نسل جدید می‌رساند و با اختلاف بسیار جزئی کمتر از ۰.۲ ثانیه زودتر از خط پایان عبور می‌کند. پس‌ازاین درگ نیز همان کوروت C8 قرمزرنگ در برابر یک C8 مشکی‌رنگ قرار می‌گیرد و در پایان هم یک کامارو نسل چهار که به نظر می‌رسد استوک باشد به مصاف این کوروت موتور وسط می‌رود که تماشای این درگ‌ها هم خالی از لطف نخواهد بود.

مشخصات فنی

 

کوروت C8

کوروت C7 Z06

پیشرانه ۶.۲ لیتری V8 ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ
قدرت ۴۹۵ اسب بخار ۶۵۰ اسب بخار
گشتاور ۶۳۷ نیوتن متر ۸۸۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب عقب
شتاب صفر تا ۹۶ ۲.۸ ثانیه ۳.۰ ثانیه
وزن ۱۶۵۵ کیلوگرم ۱۶۱۵ کیلوگرم
قیمت ۶۲,۱۹۵ دلار ۸۱,۹۹۵ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۷ دیدگاه‌ها

  1. محمد امین

    ۲۸ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (2187 ديدگاه)

    نسل ۷ ابهتش بیشتره ، ولی نسل جدید کلا داستانش با بقیه کوروت ها فرق داره و از نظر پرفورمنس خیلی خوب به نظر میرسه

    1. ممد ژانگولر

      ۲۸ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (4149 ديدگاه)

      C7 غیر از کیفیت و طراحی داشبورد بقیش طلای ناب بود

      1. Mahan98

        ۲۸ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (4 ديدگاه)

        یعنی از طلای 24 عیار ساخته شده؟!

        1. ممد ژانگولر

          ۲۸ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (4149 ديدگاه)

          داداش ماهان ۹۸

          نوید دوصفر ۹۸ کم داشتیم شما هم اضافه شدی
          واقعا خداوکیلی از جمله من این برداشتو کردی یا کل جهان هستیو سر کار گذاشتی؟!

          موافقم 3
          مخالفم 1
      2. Hamid

        ۲۸ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (2464 ديدگاه)

        حاج ممد
        میگم خیلی به ماهان 98 خرده نگیر …
        خوشت نمیاد یکی مث خودت یکم فان باشه؟

        1. ممد ژانگولر

          ۲۸ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (4149 ديدگاه)

          داش حمید
          اگه فان باشه چرا که نه
          ولی احساس کردم فرای فان بود 😅😉

    2. حسین

      ۶ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (785 ديدگاه)

      حس میکنم کورت نسل به نسل از ابهتش کم شد
      این نسلم ک شبیه ماشین اسباب بازیا
      شده با این طراحیش
      کل ابهت اون نسلای قبل رو برده زیر سوال
      حداقل یکم بهتر طراحیش میکردن
      نوکشو انقد تیز کردن یاد گنجشک و قناری میفته آدم

      موافقم 1
      مخالفم 5
  2. Reza Waffen SS

    ۲۸ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (5360 ديدگاه)

    امیدوارم افت طراحی نسل جدید تو نسخه C8 ZO6 رفع بشه

    1. M.K karimi

      ۲۸ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (862 ديدگاه)

      اگه دلی باشه بنظرم اکثریت ماشین بازا نسل قبلی رو بیشتر دوست داشتن…
      نه اینکه بگم این نسل موفق نبوده بلکه از نظر خروجی کار خیلی هم موفق تر عمل کرده و تکنولوژی بهتری هم داره اما واقعا اون اصالت آمریکایی C7 Z06 و اون اباهت رو نداره
      امیدوارم تو نسل قبلی طراحی خیلی سنگین تر و با مسما تری داشته باشه

    2. محمد امین

      ۲۸ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (2187 ديدگاه)

      C7 و c6 , مثل یه بدنساز حرفه ای کارکشته چاقو کش هستن ، اما c8 مثل یه فوتبالیست کاردرست

      1. فرید

        ۲۸ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (203 ديدگاه)

        چاقوکش؟!!!

        1. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

          ۲۸ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (2733 ديدگاه)

          چاقوکش بودنشون خیلی مهمه 😂

      2. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

        ۲۸ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (2733 ديدگاه)

        خلاصه حرفت اینه که کوروت جدید یه ذره از ماسل کار بودن به اروپایی شدن روی اورده ولی پرفورمنسش ظاهر کم ابهت ترشو کاملا جبران میکنه منکه کوروت جدیدو خیلی دوست دارم

  3. Mf1

    ۲۸ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (243 ديدگاه)

    نمیتونستن یه دوربین در خط پایان بذارن

    1. مک وال

      ۲۸ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (217 ديدگاه)

      دوربین های اصلی مسابقه نیست
      یکی با گوشی فیلم گرفته 😂

  4. SF90 STRADALE

    ۲۸ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (4062 ديدگاه)

    کوروت C6 و C7 دوست داشتنی تر بودن
    C6 ZR1 با رنگ زرد ، زیباترین کوروتی بود که دیدم

    1. محمد امین

      ۲۸ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (2187 ديدگاه)

      قرمز کریستالش هم خیلی قشنگه

      1. SF90 STRADALE

        ۲۸ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (4062 ديدگاه)

        اونم قشنگه
        فکر کنم قرار هست نام یکی از محصولات Race سری P فراری دوباره زنده بشه
        البته این دفعه در قالب سری Icona فراری
        دوباره هیجان زده خواهیم شد مثل دیدن مونزا SP1 و SP2

        1. محمد امین

          ۲۸ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (2187 ديدگاه)

          🤩🤩🤩

  5. کافر مقدس

    ۲۸ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    c8 یکی از زیباترین اتاق هارو داره . اون سالی که اومد جایزه بهترین اتاق هم برد

    با انجین وسط و آیرودینامیک و اللخصوص قیمت ش چیزه خاصی در تاریخ صنعت خودرو محسوب میشه . بعیده خیلی ها بتونن همچین چیزی رو این قیمت دربیارن

    موافقم 6
    مخالفم 1
  6. RezaRs

    ۲۸ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1612 ديدگاه)

    وای الان درک میکنم مت واتسون چقدر توضیح میده🥱

  7. زیزیگولو

    ۲۸ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (6036 ديدگاه)

    میدونم که قرار نیستش من ماشینای عضلانی رو دوست داشته باشم!!!!! ولی من ماشینای عضلانی آمریکایی رو دوست دارم!!!❤

    موافقم 1
    مخالفم 1
  8. یانکی

    ۲۸ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (2353 ديدگاه)

    خوب همه به اندازه کافی راجب کوروتها صحبت کردن من میخوام راجب کامارو نسل4 بگم که عجب عملکرد خوبی داست و تو دنده کشی از یک به دو عقب ماشین منحرف شد یعنی اگر لاستیک مناسب زیرش بود فقط رلحت تایم 12.50 رو میزد و تایم 13 هم عالی بود.

    1. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

      ۲۸ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (2733 ديدگاه)

      کامارو هم واقعا ماشین جذابیه

  9. فرید

    ۲۸ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (203 ديدگاه)

    این درگها بیشتر مهارت راننده ها رو نشون میده تا پرفورمنس ماشینها.
    ولی چه خوبه که تو آمریکا با 2 میلیارد تومن میشه همچین ماشینهایی خرید. تازه اونا کارمنداشون ماهی 150 میلیون تومن حقوق میگیرن!

  10. مهدی

    ۲۸ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    شورولت با ساختن C8 باعث شد کسایی که دوست داشتن سوار یه خودروی اسپرت پر سرعت بشن ولی بودجه کافی رو نداشتن بتونن به خواستشون برسن

  11. آریا ماشین

    ۴ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (661 ديدگاه)

    برد z06 مشخص بود ولی خداوکیلی ابهت و طراحی نسل قبل خیلی بهتره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا