با معرفی پر سر و صدای نسل جدید شورولت کوروت C8 استینگری، به سادگی میتوان نمونههای تیون شدهی نسل قبلی این خودروی نمادین آمریکایی را فراموش کرد. البته یکی از این خودروها دستپروردهی هنسی است که قدرت قابلتوجهی داشته و به سختی میتوان خداحافظی با آن را پذیرفت…
پیشرانهی ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری سوپرشارژردار این خودرو به کیت HPE1000 هنسی مجهز شده و قدرت خارقالعادهی ۱۰۰۰ اسب بخاری و گشتاور ۱۳۱۰ نیوتون متری دارد. افزایش ۲۴۵ اسبی قدرت و ۳۴۰ نیوتون متری گشتاور باعث شده شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت این کوروت ZR1 به ۲.۳ ثانیه کاهش یابد. حداکثر سرعت خودرو نیز فراتر از ۳۷۰ کیلومتر در ساعت بوده و این خودرو میتواند مسافت ۴۰۰ متر را در ۹.۴ ثانیه و با سرعت ۲۳۷ کیلومتر در ساعت طی کند.
این سوپرکار ایتالیایی برخلاف کوروت ZR1 یاد شده کاملاً استاندارد بوده ولی خب در همین حالت هم هیچگونه کمبودی ندارد. پیشرانهی ۸ سیلندر ۳.۹ لیتری توئین توربوی ۴۸۸ GTB قدرت ۶۶۱ اسب بخاری و گشتاور ۷۶۰ نیوتون متری داشته و تنها در زیر ۳ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت رسیده و حداکثر سرعت ۳۳۰ کیلومتر در ساعت را ثبت میکند. فراری موردبحث توانایی لازم برای شکست دادن کوروت ZR1 استاندارد را دارد اما آیا میتواند در برابر هیولای هنسی هم همین کار را انجام دهد؟
joojoo
۴ مرداد ۱۳۹۸واقعا با خودشون چه فکری کردن که ماشین 1000 اسبی رو با 660 اسبی درگ انداختن؟؟؟ GTB488 حتی از پس ZR1 استاندارد هم به زور بر میاد(تایم 400 متر فراری فقط 0.2 بهتر از کوروته….)
Seyed AMG
۴ مرداد ۱۳۹۸منم حالم از این درگ ها که خودروهای شرکت کننده هیچ سنخیتی با هم ندارن حالم بهم میخوره
یانکی
۴ مرداد ۱۳۹۸کسی هم نخواسته ثابت کنه کوروت بهتر از فراریه این درگ برا اینه که میزان ارتقا صورت گرفته هنسی و گنجایش کوروت برا ارتقا رو نشون بده
کیان
۵ مرداد ۱۳۹۸خب یه کوروت معمولیو با این مقایسه می کرد.
فقط انگلستان
۴ مرداد ۱۳۹۸توی طراحی خودرو یه چیزی هست به اسم سطح یا لِوِل که وقتی دوستدار خودرو باشی سطح بالاتر بودن طراحی یه خودرو نسبت به یه خودرو دیگر رو تشخیص میدی مثلا یه بی ام و سری 6 طراحی سطح بالاتر بودن خودش رو نسبت به سری 5 نشون میده یا همون سری 5 بالاتر بودن خودش رو نسبت به سری 3 نشون میده و سری 3 نسبت به خودرویی مثل تویوتا کمری و الی آخر
در سوپر اسپورت ها هم قضیه به همین صورت هستش و یه ماشین دوست میتونه بالاتر بودن طراحی یه ماشین مثل فراری F12 نسبت به ماشینی مثل نیسان gtr رو تشخیص بده این جا هم به نظر من کوروت طراحی به مراتب سطح پایین تری نسبت به امثال فراری 488 و هوراکان و … داره حتی در حد فراری پورتوفینو و مکلارن 570s و بنز AMG gt هم نیست
همون طور که 488 و هوراکان در سطحی پایین تری از طراحی نسبت به اونتادور و 812 سوپر فست قرار دارن و اونتادور و سوپر فست هم نسبت به لافراری و 918 و … قرار دارن و …
ارش
۴ مرداد ۱۳۹۸???دقیقا.
L-H-P-TT
۴ مرداد ۱۳۹۸واسم سوال پیش اومده که حداکثر سرعت مدل بالتر کوروت چقدره ، منظورم HPE1200هست که بین ۱۱۰۰ تا ۱۲۰۰ اسب قدرت داره …..
فک کنم حداکثر سرعتش بین 380 تا ۴۰۰ باشه …..
moein
۴ مرداد ۱۳۹۸بنده های خدا نمیدونن فراری با این چیزها کوچک نمیشه
یه عقاب تو اوج همیشه تنهاست✊?
OMID
۴ مرداد ۱۳۹۸پسر ترکوند ولی چیزی از فراری کم نمیشه
در آخر رینگای کوروت چقد زیبا و جذاب بود به خصوص حین حرکت
Elmiraj
۴ مرداد ۱۳۹۸دقت کنید C7 فقط با تیونینگ موتور به چه اعدادی رسیده :::
شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر ۲.۳ ثانیه
سقف سرعت بیش ۳۷۰ کیلومتر در ساعت
تایم ۴۰۰ متر ۹.۴ ثانیه….!!!!
با یه ماشین موتور جلو ، سنگین وزن دیفرانسیل عقب….
.
.
دیگه ببینید C8-ZR1 با طراحی دگرگون شده و ۱۰۰۰ اسب بخار استاندارد به چه اعدادی و ارقامی می رسه….
MAHDI
۴ مرداد ۱۳۹۸داداشم اگه بحث تیونینگ باشه که ب ام و M3 چهار در رو تیونینگ کردن اونم نه با داشتن قدرت وحشتناک بالا.که مسیر 400 متر رو در 9.3 ثانیه طی میکنه!!!!!! فیلم هاشو تو یوتیوب راحت میشه پیدا کرد.
MAHDI
۴ مرداد ۱۳۹۸درضمن M3 هم موتور جلو ودیفرانسیل عقب هستش!!!!
Elmiraj
۴ مرداد ۱۳۹۸دوست عزیز این ماشین فقط با ۲۴.۵ درصد ارتقاء قدرت موتور به این اعداد فوقالعاده رسیده….
شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر ZR1 کنونی ۲.۹ ثانیه هست و تایم ۴۰۰ مترش هم ۱۰/۶ ثانیه…
۱.۲ ثانیه ارتقا در تایم ۴۰۰ متر چیزی نیست که به این آسونیا بدست بیاد .
MAHDI
۴ مرداد ۱۳۹۸ELMIRAJ جان اون M3 هم همونطور که گفتم قدرت خیلی بالایی نداره.
راستی بحث تیونینگ شد یه نکته جالب دیگه به یادم اومد اینکه یه شرکت تیونینگ که اسمش یادم نیست یه M3 کوپه (نسل قبل که M3 سدان وکوپه بود) رو تقویت کرده اونم فقط کمی قوی تر از 500 اسب بخار وتیونینگ بدنه که نوربرینگ رو میدونید در چه زمانی دور زده!!!!!!!؟؟؟ 6:59 ثانیه!!!!!!!
((زمانش چند صدم ثانیه از اونتادور سوپرولوچه که نوربرینگ رو در 6:59.73 ثانیه طی کرده سریع تر بوده چون این M3 کوپه تیونینگ شده پیست رو در 6:59 ثانیه طی کرده))
Alireza
۴ مرداد ۱۳۹۸این اولین باریه که از یه ماشین تیون شده خوشم اومده
این کوروت تو محیط شهری اگه گاز بده شیشه های خونه ها ترگ برمیداره
آریا ماشین
۴ مرداد ۱۳۹۸صد درصد کوروت بهتره
اگه مدل استاندارد بدون تیونینگ هم بود بازم کوروت رو بر می داشتم
Saeed
۱۵ مرداد ۱۳۹۸اصن خود کوروت هیولاست چرا تیونینگش کردن؟?