اگر جزو آن دسته از افراد خوشبینی بودید که جنرال موتورز آپشن گیربکس دستی را نیز برای نسل جدید کوروت در نظر خواهد گرفت پس باید گفت خبرهای بدی برای شما وجود دارد.
Motor Authority در مصاحبه با مهندس ارشد کوروت از او پرسیده آیا گزینهی گیربکس دستی برای نسل جدید کوروت وجود خواهد داشت یا خیر و او هم به سادگی گفته است نه!
Tadge Juechter اضافه کرده تولید کوروت C8 با گیربکس دستی توجیه اقتصادی ندارد چراکه میزان فروش آن خیلی بالا نخواهد بود و این امر توجیهکنندهی هزینههای توسعهی آن نیست. او گفته است:
صادقانه باید گفت الان نمیتوان کسی را یافت که کوروت دستی را بخواهد؛ زیرا درست همانند گیربکس اتوماتیک، این گیربکس باید از نوع خاص و متمایزی باشد. این نسخه از کوروت مدلی تولید محدود و بسیار گرانقیمت خواهد بود. دلیل آن هم به تجارت خودروهای تولید محدود مربوط میشود. گیربکس دستی در حال از بین رفتن است.
مهندس کوروت میگوید تعداد افرادی که به دنبال کوروت دستی هستند روز به روز کمتر شده و سهم این خودرو در سبد شورولت به حدود ۱۵ درصد رسیده است. او میگوید این میزان هر روز پایینتر و پایینتر میآید.
پورشه تلاش کرد گزینهی گیربکس دستی برای مدلهای اسپورت GT را حذف کند اما با انتقادات گستردهی مشتریان روبرو شد. آنها نهایتاً به خواستههای مشتریان گوش داده و مدل ۹۱۱ GT3 را دوباره با گیربکس دستی عرضه کردند. از آن زمان تاکنون دو سوم خریداران گیربکس دستی را انتخاب کردهاند.
اما مهندس کوروت میگوید این موضوع دربارهی کوروت صادق نیست:
میزان سفارش گیربکس دستی در خودرویی همچون Z06 حدود ۱۵ درصد است؛ و به زودی همه گیربکسهای اتوماتیک را انتخاب خواهند کرد.
شورولت کوروت C8 2020 از گیربکس جدید ۸ سرعته دوکلاچه استفاده میکند. جنرال موتورز با شرکت ترمک برای توسعهی این گیربکس جدید برای کوروت همکاری کرده است. در نهایت مدیر شورولت میگوید:
ما تنها نمیخواستیم که یک گیربکس دوکلاچه جور کنیم بلکه به دنبال گیربکسی بودیم که با ابعاد مناسب و صحیح در داخل پلتفرم قرار گیرد.
چالش اصلی به تولید یک گیربکس ترانس اکسل مانند که با پیشرانهی ۸ سیلندر کوروت کار کند مربوط میشد. سیستم کارتل خشک به مهندسان اجازه داده پیشرانهی ۸ سیلندر را در ارتفاعی پایینتر نصب کنند اما خب این امر هم مشکلات دیگری را برای گیربکس به وجود آورده است.
این امر روی گیربکس تأثیر داشته زیرا کارتل گیربکس هم نمیتوانست در ارتفاع پایینتری قرار گیرد بنابراین همهچیز تغییر کرد. تسمهها، گیربکس و چگونگی خنک کردن آن پیچیدگی بسیار زیادی داشت. این یکی از مسائلی بود که حل شد.
اگرچه انتظار میرود گیربکس این خودرو بهتر از تمامی گیربکسهای قبلی کار کند اما مرگ کوروت دستی هنوز هم برای ما غمانگیز است…
حمید
۳ مرداد ۱۳۹۸این نسل کوروت واقعا بی رقیبه !
M
۳ مرداد ۱۳۹۸مارک روس مدیر عامل جنرال موتورز گفته هنوز نمیدونم ماشینمون میتونه چند تا بره یعنی
هنوز خود شرکت دقیقا امار و ارقام این ماشینو نمیدونه بعد یه دلاور امریکایی باز از دیار سایپا بلند شده واسه رقیباش خط و نشون میکشه !
https://www.pedal.ir/شورولت/حداکثر-سرعت-کوروت/
JDM
۳ مرداد ۱۳۹۸به نظرت زیره 60 هزار دلار بغیره این چی بت میدن؟
اونم شتاب زیره 3
MAHDI
۳ مرداد ۱۳۹۸من از روز اول معرفی از کابینش خیلی خوشم اومد چون خیلی خیلی نسبت به نسل قبل زیباتر شده.اما طراحی بیرونی خوبه ونه عالی.بیشتر واسه این میگم که دیروز یه کلیپ دیدم از کوروت C8 که در کنار یه فراری بود. اگه بحث قیمت رو کنار بزاریم شاید اگه بگم قابل قیاس نبودن باهم شاید اغراق نکردم چون فراری خیلی خیلی زیباتربود.بیشتر واسه اینکه انگاریه کوروت رو بخوان شبیه فراری 458 کنن.البته همونطور که گفتم طراحی بیرون خوبه اما به هیچ وجه قابل قیاس بایه فراری یا لامبورگینی هوراکان نیست اما در سطح هوندا NSX هستش.
اما اگه قیمت روهم در نظر بگیریم طراحی بیرونی خوبه ولی پورشه 911 جدید خیلی زیباتره!!!
اما طراحی کابین خیلی خوبه ودر زمینه پرفومنس هم خیلی خوب کار کردن با شتاب حدود3 ثانیه ودر پیست نوربرینگ هم زمان(( 7:18.19)) رو ثبت کرده که برای این مدل خیلی خوبه.طراحی بیرونیش یه جوریه که انگار حجم های بدنه باهم هماهنگ نیست. شاید در نسخه های پرفومنس با عظلانی تر کردن بدنه زیباتر بشه!!!(اینارو بدون در نظر گرفتن قیمت گفتم)
M
۳ مرداد ۱۳۹۸با این که چند ساله از طراحی 458 میگذره ولی با این وجود میتونم بگم عزیزم اگر کوروت در حد 458 باشه از نظر طراحی که فراری ول معطله!
Alireza
۳ مرداد ۱۳۹۸کی گفته کوروت میخواد شبیه فراری بشه ذره ای شباهت بین اینا نیست حتی رنگ قرمزشونم فرق داره
چون که قرمزه شبیه فراریه؟
PaRHaM
۳ مرداد ۱۳۹۸آقا مهدی
اون ک میگین تایم نوربرگرینگ نیست
تاریخ معرفیه??♂️
۷:۱۸:۱۹
هجدهم جولای سال ۲۰۱۹
و شتابشم تست کردن حدود ۲.۸ بوده.
M
۳ مرداد ۱۳۹۸پرهام این که تو میگی هم میشه 18:7:19
PaRHaM
۴ مرداد ۱۳۹۸توی خیلی جاها مرسومه ک تاریخ رو ب این شیوه بنویسن(برخلاف شیوه مرسوم در ایران)
MM/DD/YY
یعنی ماه اول و روز وسط نوشته میشه
L-H-P-TT
۳ مرداد ۱۳۹۸اقا این همه اختلاف قیمت از کجا میاد …..
پورشه از ۱۰۰ هزار تا شروع میشه ، این از ۶۰ هزار تا …..
کسی هست توضیح بده ؟
M
۳ مرداد ۱۳۹۸این نسل هنوز هیچ ویدئوی بررسی یا تایم قطعی ازش ثبت نشده نمیشه چیزی گفت ولی نسل قبلشو میگم :
گیربکس بی نهایت ضعیفی که عمرا نمیتونست حتی 500 اسب رو هم به خوبی ساپرت کنه چه رسد به 762 اسب نسخه Zr1 همینطور کیفیت کابین که غیر قابل مقایسه بود و هم چنین الیاژ های بدنه که ان ها هم غیر قابل مقایسس علاوه بر همه اینها انجین هم بحثی بود که معمولا 911 بین برترین ها بود اما C7 حتی فکرشو هم نمیتونست بکنه که یه روز تو اون لیست باشه چون همه چیز برای انجین فقط اسب بخار نیست !
بهراد
۳ مرداد ۱۳۹۸خوبه حداقل یه مهندس ارشد هست که به ماشین اشراف داره و مسئولیاتاشو گردن میگیره.
ما یه دنا داریم معلوم نشد کی موتورشو طراحی کرده قطعاتش چرا خارجیه با اینکه موتور ملیه
یا مدل پلاسشو کی فیس لیفت کرده کی سیستم برقیشو ساخته کی اتاق و داشبورد رو درست کرده
چرا کیفیتش پایینه . اصلا یه نفر مهندس یا مسئول نیس که بگه کار من بوده