مرحلهٔ نیمهنهایی، دور اول، قسمت بیستوچهارم، اولین دوئل از گروه هاچبکهای کوچک
شورلت اسپارک
تاریخ معرفی: نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۵
نسل کنونی: چهارم
پلتفرم: گاما II جنرال موتورز
امتیاز از کاربایر: – از ۵
امتیاز از کارانددرایور: ۵ از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: صفر دستگاه
فروش دَهماههٔ نخست ۲۰۱۸ در اروپا: صفر دستگاه
فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۲۲,۵۸۹ دستگاه
فروش دَهماههٔ نخست ۲۰۱۸ در آمریکا: ۲۰,۱۵۲ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۷۴ درصد
حفاظت از کودکان: ۷۲ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۶۸ درصد
سیستمهای ایمنی: ۶۴ درصد
امتیاز کلی: چهار ستاره
گارانتی: سه سال یا ۵۸ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: قیمت پایین، راحتی و پایداری شگفتانگیز برای چنین خودروی کوچکی، کارپلی و اندروید اتو استاندارد
نقاط منفی: صندلیهای عقب تنگ، صندوق بار ناامیدکننده
فولکسواگن آپ
تاریخ معرفی: نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۱
نسل کنونی: اول
پلتفرم: NSF گروه فولکسواگن
امتیاز از کاربایر: ۴.۵ از ۵
امتیاز از کارانددرایور: – از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۱۰۰,۷۱۵ دستگاه
فروش دَهماههٔ نخست ۲۰۱۸ در اروپا: ۸۳,۲۵۴ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: صفر دستگاه
فروش دَهماههٔ نخست ۲۰۱۸ در آمریکا: صفر دستگاه
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۹۶ درصد
حفاظت از کودکان: ۸۸ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۶۷ درصد
سیستمهای ایمنی: ۷۰ درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: – سال یا – هزار کیلومتر
نقاط مثبت: تعلیق راحت، کابین جادار، قیمت مقرونبهصرفه
نقاط منفی: گیربکس اتوماتیک نامنظم، عدم قابلیت تنظیم غربیلک فرمان
مقایسهٔ مشخصات فنی
شورلت اسپارک | فولکسواگن آپ | |
پیشرانه | ۱.۴ لیتری I4 | ۱ لیتری I3 |
تنفس | طبیعی | توربوشارژ |
قدرت | ۱۰۰ اسب بخار | ۹۰ اسب بخار |
گشتاور | ۱۲۷ نیوتن متر | ۱۶۰ نیوتن متر |
گیربکس | CVT | ۵ سرعته دستی |
محور محرک | جلو | جلو |
شتاب صفرتاصد | ۱۱.۲ ثانیه | ۱۰.۸ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۱۸۰ کیلومتر/ساعت | ۱۸۰ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۶.۵ لیتر (ترکیبی) | ۴.۶ لیتر (ترکیبی) |
تولید آلایندگی | – | ۱۰۴ گرم/کیلومتر |
ظرفیت باک | ۳۴ لیتر | ۳۵ لیتر |
وزن | ۱۰۴۵ کیلوگرم | ۹۷۶ کیلوگرم |
طول | ۳.۶۳ متر | ۳.۶۳ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۳۸ متر | ۲.۴۱ متر |
حجم صندوق بار | ۲۰۵ لیتر | ۲۵۰ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۴ نفر | ۴ نفر |
قیمت پایه بریتانیا | – | ۸,۹۴۱ پوند |
قیمت پایه آمریکا | ۱۳,۹۲۵ دلار | – |
قیمت موردبررسی | ۱۵,۱۹۵ دلار | ۱۲,۱۲۲ پوند |
قیمت معادل | ۱۱,۹۰۰ پوند | ۱۵,۴۷۵ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=10208221]
Radin
۱۸ دی ۱۳۹۷تو این رده پیکانتو رو از همه بیشتر می پسندم
محمد
۱۸ دی ۱۳۹۷اینجا رو به اسپارک رای میدم چون قیمتش توی این کلاس اقتصادی به شدت پایین تر و رقابتی تره
.
اما جالب هم اینه که این خودروهای جمع و جور
توی آمریکای خودروی بزرگ پسند،
۲۲.۰۰۰ تا فروش سالیانه داره!!!
در واقع فکر میکردم توی آمریکا ۱ دونه اش هم فروش نره
me84
۱۸ دی ۱۳۹۷.
اگه هوندا فیت و مزدا2 تو این رده باشن از همه بیشتر دوسشون دارم.
محمد
۱۸ دی ۱۳۹۷مزدا ۲ و اصولا هر مزدایی دلرباست
شخصیت طراحی و کیفیت کاری مزدا رو واقعا میپسندم
Car lover
۱۸ دی ۱۳۹۷فولکس کارش ساختن ماشین جوجه کشیه
درصورت باخت چیزی از ارزش های شوی کم. نمیشه
آماروک اگه راس میگه وایسه جلو رنجر البته آمار این جوجه ماشینیارو ندارم و نمی دونم همرده رنجر هست یا نه
حمیدرضا
۱۸ دی ۱۳۹۷شوی کوچولو یا همون ماتیز مدرن شده
ارش
۱۸ دی ۱۳۹۷مشخصه به فولکس رای میدم کاملا مشخصه از نظر تکنولوژی برتر شتاب بهتر و مصرف سوخت کمتر کابین جادار تر و زیبایی .
علی
۱۸ دی ۱۳۹۷از ادمین تقاضا دارم همچین نظراتی رو تایید نکنن تا جو سایت پایدار باقی بمونه
همین شخص با یه ایدی دیگه میاد و به برند های آلمانی هم دری وری میگه تا دو طرف به جون هم بیفتن
امیر دهقان
۱۸ دی ۱۳۹۷کاملاً حق با شما ست
اخیراً چند نفر فضای سایت رو بشدت متشنج و مسوم کردن که موجب رنجش سایر مخاطبین شده
به همین دلیل از این به بعد تمامی کامنتهایی که شامل تمسخر و توهین به خودروسازان هر کشوری باشه بدون اغماض حذف خواهند شد
ایلیا
۱۸ دی ۱۳۹۷دستتون درد نکنه، این باعث پیشرفت سایت میشه.
بی زحمت اکانت هایی که بی دلیل اسپم شدن رو هم برگردونید
OMID
۱۸ دی ۱۳۹۷اپ عکساش مال قبل فیس لیفته فکر کنم
ahmad
۱۸ دی ۱۳۹۷فقط vw
امیر
۱۸ دی ۱۳۹۷تنها برتری اپ مصرف سوختشه و گشتاور بالاتر
طراحی استهلاک کمتر بخاطر تنفس طبیعی بودنش و از همه مهمتر قیمت اونم تو این سگمنت همگی به نفع اسپارک هست
انتخاب معقول تریه اسپارک
رضا
۱۸ دی ۱۳۹۷داداش اگه دقت کنی اختلاف قیمت این دوتا ماشین طبق جدول پدال کمتر از 300 دلاره شما احتمالا یکیو به پوند و اون یکی رو به دلار خوندی پایین جدولم قیمت معادلشون ذکر شده
به نظرم تو این رده مصرف سوخت حتی در حد دهم لیتر مهمتر از بقیه فاکتوراس که فولکس تو این مورد بهتره
سعید
۱۸ دی ۱۳۹۷با وجود شورولت به فولکس نمیشه رای داد
jjrasooly
۱۸ دی ۱۳۹۷جدیدا طراحی خودرو ها به سمت پیش رفته که ارتفاع بدنه جانبی افزایش و ارتفاع شیشه کاهش پیدا کرده که به یکی مثل من داخل ماشین احساس خفگی دست میده. این وسط فولکس واگن هنوز ارتفاع شیشه های جانبی رو بلند نگه داشته و دید فرد از داخل ماشین خیلی خوب هست.
واسه همین علاقه خاصی به فولکس ها دارم