شورلتفولکس واگن

دوئل شورلت اسپارک و فولکس‌واگن آپ

مرحلهٔ نیمه‌نهایی، دور اول، قسمت بیست‌وچهارم، اولین دوئل از گروه هاچ‌بک‌های کوچک

دوئل‌های گروه هاچ‌بک‌های کوچک در مرحلهٔ نیمه‌نهایی

 

شورلت اسپارک

تاریخ معرفی: نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۵

نسل کنونی: چهارم

پلت‌فرم: گاما II جنرال موتورز

امتیاز از کاربایر: – از ۵

امتیاز از کارانددرایور: ۵ از ۵

فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: صفر دستگاه

فروش دَه‌ماههٔ نخست ۲۰۱۸ در اروپا: صفر دستگاه

فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۲۲,۵۸۹ دستگاه

فروش دَه‌ماههٔ نخست ۲۰۱۸ در آمریکا: ۲۰,۱۵۲ دستگاه

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگسالان: ۷۴ درصد

حفاظت از کودکان: ۷۲ درصد

حفاظت از عابر پیاده: ۶۸ درصد

سیستم‌های ایمنی: ۶۴ درصد

امتیاز کلی: چهار ستاره

گارانتی: سه سال یا ۵۸ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: قیمت پایین، راحتی و پایداری شگفت‌انگیز برای چنین خودروی کوچکی، کارپلی و اندروید اتو استاندارد

نقاط منفی: صندلی‌های عقب تنگ، صندوق بار ناامیدکننده

 

فولکس‌واگن آپ

تاریخ معرفی: نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۱

نسل کنونی: اول

پلت‌فرم: NSF گروه فولکس‌واگن

امتیاز از کاربایر: ۴.۵ از ۵

امتیاز از کارانددرایور: – از ۵

فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۱۰۰,۷۱۵ دستگاه

فروش دَه‌ماههٔ نخست ۲۰۱۸ در اروپا: ۸۳,۲۵۴ دستگاه

فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: صفر دستگاه

فروش دَه‌ماههٔ نخست ۲۰۱۸ در آمریکا: صفر دستگاه

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگسالان: ۹۶ درصد

حفاظت از کودکان: ۸۸ درصد

حفاظت از عابر پیاده: ۶۷ درصد

سیستم‌های ایمنی: ۷۰ درصد

امتیاز کلی: پنج ستاره

گارانتی: – سال یا – هزار کیلومتر

نقاط مثبت: تعلیق راحت، کابین جادار، قیمت مقرون‌به‌صرفه

نقاط منفی: گیربکس اتوماتیک نامنظم، عدم قابلیت تنظیم غربیلک فرمان

 

  

مقایسهٔ مشخصات فنی

 

شورلت اسپارک

فولکس‌واگن آپ

پیشرانه ۱.۴ لیتری I4 ۱ لیتری I3
تنفس طبیعی توربوشارژ
قدرت ۱۰۰ اسب بخار ۹۰ اسب بخار
گشتاور ۱۲۷ نیوتن متر ۱۶۰ نیوتن متر
گیربکس CVT ۵ سرعته دستی
محور محرک جلو جلو
شتاب صفرتاصد ۱۱.۲ ثانیه ۱۰.۸ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۸۰ کیلومتر/ساعت ۱۸۰ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۶.۵ لیتر (ترکیبی) ۴.۶ لیتر (ترکیبی)
تولید آلایندگی ۱۰۴ گرم/کیلومتر
ظرفیت باک ۳۴ لیتر ۳۵ لیتر
وزن ۱۰۴۵ کیلوگرم ۹۷۶ کیلوگرم
طول ۳.۶۳ متر ۳.۶۳ متر
فاصلهٔ محوری ۲.۳۸ متر ۲.۴۱ متر
حجم صندوق بار ۲۰۵ لیتر ۲۵۰ لیتر
ظرفیت سرنشین ۴ نفر ۴ نفر
قیمت پایه بریتانیا ۸,۹۴۱ پوند
قیمت پایه آمریکا ۱۳,۹۲۵ دلار
قیمت موردبررسی ۱۵,۱۹۵ دلار ۱۲,۱۲۲ پوند
قیمت معادل ۱۱,۹۰۰ پوند ۱۵,۴۷۵ دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

[polldaddy poll=10208221]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. Radin

    ۱۸ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (87 ديدگاه)

    تو این رده پیکانتو رو از همه بیشتر می پسندم

    1. محمد

      ۱۸ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      اینجا رو به اسپارک رای میدم چون قیمتش توی این کلاس اقتصادی به شدت پایین تر و رقابتی تره
      .
      اما جالب هم اینه که این خودروهای جمع و جور
      توی آمریکای خودروی بزرگ پسند،
      ۲۲.۰۰۰ تا فروش سالیانه داره!!!
      در واقع فکر میکردم توی آمریکا ۱ دونه اش هم فروش نره

  2. me84

    ۱۸ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    اگه هوندا فیت و مزدا2 تو این رده باشن از همه بیشتر دوسشون دارم.

    1. محمد

      ۱۸ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      مزدا ۲ و اصولا هر مزدایی دلرباست
      شخصیت طراحی و کیفیت کاری مزدا رو واقعا می‌پسندم

  3. Car lover

    ۱۸ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (688 ديدگاه)

    فولکس کارش ساختن ماشین جوجه کشیه
    درصورت باخت چیزی از ارزش های شوی کم. نمیشه
    آماروک اگه راس میگه وایسه جلو رنجر البته آمار این جوجه ماشینیارو ندارم و نمی دونم همرده رنجر هست یا نه

  4. حمیدرضا

    ۱۸ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    شوی کوچولو یا همون ماتیز مدرن شده

  5. ارش

    ۱۸ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (93 ديدگاه)

    مشخصه به فولکس رای میدم کاملا مشخصه از نظر تکنولوژی برتر شتاب بهتر و مصرف سوخت کمتر کابین جادار تر و زیبایی .

  6. علی

    ۱۸ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (395 ديدگاه)

    از ادمین تقاضا دارم همچین نظراتی رو تایید نکنن تا جو سایت پایدار باقی بمونه
    همین شخص با یه ایدی دیگه میاد و به برند های آلمانی هم دری وری میگه تا دو طرف به جون هم بیفتن

    1. امیر دهقان

      ۱۸ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (743 ديدگاه)

      کاملاً حق با شما ست
      اخیراً چند نفر فضای سایت رو بشدت متشنج و مسوم کردن که موجب رنجش سایر مخاطبین شده
      به همین دلیل از این به بعد تمامی کامنت‌هایی که شامل تمسخر و توهین به خودروسازان هر کشوری باشه بدون اغماض حذف خواهند شد

      1. ایلیا

        ۱۸ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (731 ديدگاه)

        دستتون درد نکنه، این باعث پیشرفت سایت میشه.
        بی زحمت اکانت هایی که بی دلیل اسپم شدن رو هم برگردونید

  7. OMID

    ۱۸ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2173 ديدگاه)

    اپ عکساش مال قبل فیس لیفته فکر کنم

  8. ahmad

    ۱۸ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (566 ديدگاه)

    فقط vw

  9. امیر

    ۱۸ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2959 ديدگاه)

    تنها برتری اپ مصرف سوختشه و گشتاور بالاتر
    طراحی استهلاک کمتر بخاطر تنفس طبیعی بودنش و از همه مهمتر قیمت اونم تو این سگمنت همگی به نفع اسپارک هست
    انتخاب معقول تریه اسپارک

    1. رضا

      ۱۸ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (172 ديدگاه)

      داداش اگه دقت کنی اختلاف قیمت این دوتا ماشین طبق جدول پدال کمتر از 300 دلاره شما احتمالا یکیو به پوند و اون یکی رو به دلار خوندی پایین جدولم قیمت معادلشون ذکر شده
      به نظرم تو این رده مصرف سوخت حتی در حد دهم لیتر مهمتر از بقیه فاکتوراس که فولکس تو این مورد بهتره

  10. سعید

    ۱۸ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (239 ديدگاه)

    با وجود شورولت به فولکس نمیشه رای داد

  11. jjrasooly

    ۱۸ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    جدیدا طراحی خودرو ها به سمت پیش رفته که ارتفاع بدنه جانبی افزایش و ارتفاع شیشه کاهش پیدا کرده که به یکی مثل من داخل ماشین احساس خفگی دست میده. این وسط فولکس واگن هنوز ارتفاع شیشه های جانبی رو بلند نگه داشته و دید فرد از داخل ماشین خیلی خوب هست.
    واسه همین علاقه خاصی به فولکس ها دارم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا