شورلتلوتوس

دوئل شورلت کوروت و لوتوس اوورا GT

مرحلهٔ مقدماتی، گروه دهم، سوپراسپرت‌های سطح پایین، دوئل دوم

نتایج دوئل قبلی آئودی R8 و مک‌لارن 600LT

مجموع آراء: ۱۲۴۴

آراء آئودی: ۷۴۰

آراء مک‌لارن: ۵۰۴

پیروز دوئل: آئودی R8 با کسب ۵۹ درصد از کل آراء

دوئل‌های این گروه

مک‌لارن 600LT

آئودی R8

آئودی R8

شورلت کوروت

لوتوس اوورا GT

؟

پورشه ۹۱۱ کاررا

آستون‌مارتین ونتیج

؟

لامبورگینی اوراکان

مازراتی MC20

؟

مک‌لارن آرتورا

هوندا NSX

؟

شورلت کوروت

تاریخ معرفی: آوریل ۲۰۱۹

امتیاز از کارانددرایور: ۱۰ از ۱۰

گارانتی: ۳ سال یا ۵۸ هزار کیلومتر

گارانتی قوای محرکه: ۵ سال یا ۹۶ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: پرفورمنسی که با سوپراسپرت‌های بسیار گران‌تر رقابت می‌کند، به‌اندازهٔ کافی راحت برای رانندگی‌های روزانه، کابین زیبا و باکیفیت

نقاط منفی: صدای اگزوز فقط در حالت تخت گاز هیجان‌انگیز است، سیستم‌های کمک‌رانندهٔ محدود، عدم ارائهٔ گیربکس دستی

چکیده: شورلت با انتقال پیشرانه به پشت صندلی‌ها، کوروت را به یک فراری با قیمت مناسب و با پرفورمنس سوپرکارها تبدیل کرده است

لوتوس اوورا GT

تاریخ معرفی: ژوئن ۲۰۱۹

امتیاز از کارانددرایور: ۸.۰ از ۱۰

گارانتی: ۳ سال یا ۵۸ هزار کیلومتر

گارانتی قوای محرکه: ۳ سال یا ۵۸ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: پیشرانهٔ پُرانرژی و با صدای جذاب در دورهای بالا، لذت رانندگی خالص و بی‌واسطه، خودرویی غیرمعمول روی جاده‌ها

نقاط منفی: قیمت گران‌تر از خودروهای اسپرت رقیب، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی منسوخ‌شده، کلاچ بیش‌ازحد سنگین در نسخهٔ دستی

چکیده: اوورا GT یک خودروی سبک و سرزنده است که احساسات راننده را تحریک می‌کند

مقایسهٔ مشخصات فنی

شورلت کوروت Z51

لوتوس اوورا GT

پیشرانه ۶.۲ لیتری V8 ۳.۵ لیتری V6
تنفس طبیعی سوپرشارژ
قدرت ۴۹۵ اسب بخار ۴۲۰ اسب بخار
گشتاور ۶۳۷ نیوتن متر ۴۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه ۶ سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب عقب
شتاب صفر تا ۹۶ ۲.۸ ثانیه ۳.۸ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۱.۲ ثانیه ۱۲.۲ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۹۶ کیلومتر/ساعت ۳۰۲ کیلومتر/ساعت
توقف از ۱۱۰ ۴۵.۴ متر ۴۵.۱ متر
شتاب جانبی ۱.۰۳ جی ۱.۰۴ جی
مصرف سوخت ۱۲.۴ لیتر ترکیبی ۱۱.۷ لیتر ترکیبی
ظرفیت باک ۷۰ لیتر ۶۰ لیتر
وزن ۱۶۵۴ کیلوگرم ۱۴۱۱ کیلوگرم
طول ۴,۶۳۰ میلی‌متر ۴,۳۹۴ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۲,۷۳۳ میلی‌متر ۲,۵۷۵ میلی‌متر
ظرفیت سرنشین ۲ نفر ۲ نفر
حجم صندوق بار ۳۷۰ لیتر ۲۲۵ لیتر
قیمت پایه آمریکا ۵۹,۹۹۵ دلار ۹۶,۹۵۰ دلار
قیمت موردبررسی ۶۴,۹۹۵ دلار ۹۹,۶۵۰ دلار

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

کدام سوپراسپرت سطح پایین را بیشتر می‌پسندید؟

نمایش نتایج

Loading ... Loading ...

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۱ دیدگاه‌ها

  1. ناشناس

    ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (93 ديدگاه)

    رای من شورلت هست چون علاوه بر داشتن یه وی ۸ تنفس طبیعی و قدرت مند تر شتاب و تاپ اسپید بهتر هنوزم ارزون تره یعنی یک سوم ارزونتره و از اونجایی که لوتوس هم ارزونه همونطور که همه میدونید خیلی خیلی ارزونه از بس ارزونه دستام مو در اورد از بس تایپ کردم ارزونه???

    موافقم 11
    مخالفم 1
    1. taha malek

      ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (916 ديدگاه)

      تاپ اسپیدش بهتر نبود

    2. سهند

      ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (670 ديدگاه)

      انتخاب من هم کوروت است
      خواستم کامنتم بالا باشه برای همین ریپلای کردم.

      موافقم 2
      مخالفم 4
  2. porsche

    ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (747 ديدگاه)

    همه چیه کوروت بهتره به جز صدا و طراحی داخلی و خارجی

    موافقم 5
    مخالفم 6
    1. پراید عشق است

      ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (1011 ديدگاه)

      هندلینگ

    2. HOOMANM5

      ۳۰ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (4 ديدگاه)

      طراحی خارجیش بهتره

  3. GT

    ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (433 ديدگاه)

    با قیمت لوتوس میتونی یه ۹۱۱ کاررا ۴s یا یه کیمن ۷۱۸ GT4 که اونم گیربکس دستی هست بخری که هر دو بسیار پیشرفته تر از لوتوس هستند و لوتوس به گرد پاشون هم نمیرسه!
    اینجا هم فکر نکنم کسی پیدا بشه که به لوتوس رأی بده، مگه اینکه دیوانه ی لوتوس باشه!

    موافقم 7
    مخالفم 2
  4. R@m!n

    ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2240 ديدگاه)

    کوروت ماشین بسیار ارزشمندی هست تو رنج قیمتیش. تایم درگشم هم 11 نیست خیلیا زیر 10.5 رو اسفالت معمولی زدن و رو اسفالت درگ و لاستیک مخصوص درگ 9.95 ثبت کردن.

    لوتوس هم ماشین دوست داشتنی هست و مثل همه لوتوس های خیلی چیزارو فدای لذت خالص رانندگی کرده که البته بنظرم نکته منفی نیست.

    کوروت نکات مثبت بیشتری داره مخصوصا کابین ماشین خیلی زیباترو مدرن تره.

    موافقم 8
    مخالفم 1
    1. VIPER

      ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (2622 ديدگاه)

      کوروت ماشین صد در صد بهتری هست
      استفاده از یه سوپر اسپرت تو زندگی روزمره با یه موتور تنفس طبیعی واقعا عالیه

      1. RezaRs

        ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (1612 ديدگاه)

        با قیمت پرادو

    2. R@m!n

      ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (2240 ديدگاه)

      البته این عکس کوروت Z51 نیست کوروت مدل پایه هست.

      مدل Z51 رینگای بزرگتر، تو دوزی سفارشی، بال عقب، پکیج آیرودینامیک، ترمز های بزرگتر، سیستم فنربندی ارتقا یافته و سیستم دان فورس اصلاح شده داره

  5. ماکان

    ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (788 ديدگاه)

    سلام . ببخشید با اینکه می دانم سوال من ربطی به این مقاله ندارد ، اما در هر صورت می خواستم بپرسم که آیا کسی می داند که معمولاً به چه دلیل بین بی ام و آلپینا B7 و برخی خودرو های دیگر که میشه گفت یجورایی رقیب مستقیم این خودرو هستند مانند بنز S63 AMG و …. ، خیلی از مواقع یا حتی هرگز درگ برگزار نمی کنند ؟

    موافقم 2
    مخالفم 1
    1. porsche

      ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (747 ديدگاه)

      چون فروش یه خودرو پایین ماه و بعضی دلایل جزئی

      1. porsche

        ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (747 ديدگاه)

        ماه نه میاد

        1. ماکان

          ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (788 ديدگاه)

          ممنون .

  6. ایران

    ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (341 ديدگاه)

    هر جوری نگاه کنی کوروت برتره نمیدونم اون ۳ درصد که به لوتوس رأی دادن چه کسی یا چه کسانی هستند

    1. RezaRs

      ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (1612 ديدگاه)

      ۷ تا شدن ۱۰ درصد

    2. amir mohammad

      ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (6 ديدگاه)

      لوتوس ماشینه خوبی هس اما متاسفانه با یه حریفه خیلی پرطرفدار و خیلی قدر مبارزه کرد به نظر من لوتوس ماشین خوبی هس ولی تواین مسابقه شورلت حقشه بالا بره چون طرفداراش بیشتره.

  7. mm.y@rlou

    ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (283 ديدگاه)

    این کوروت جدید واقعا خیلی قلدره فکر کنم تا فینال بره

  8. Amirreza

    ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2732 ديدگاه)

    میدونم باید به کوروت رای بدم ، میدونم که هیچ دلیلی نیست که به لوتوس رای بدم ، اما با عذرخواهی از کوروت من لوتوس رو انتخاب میکنم چون لوتوس اسپریت ماشینی بود که من رو توی ۹ سالگی عاشق ماشین ها کرد ، واقعا من لوتوس رو خیلی دوست دارم ، لوتوس یه کوه اصالت و هنر و همچنین مهندسی پشتش نهفتس ، این همه سعی و تلاش برای کاهش وزن قابل تقدیره و با اینکه میدونم کوروت گزینه بهتر و معقول تر و درست تریه به لوتوس رای میدم چون واقعا دوستش دارم

    موافقم 4
    مخالفم 3
    1. RezaRs

      ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (1612 ديدگاه)

      امیرضا جان مرسی از صداقتت البته هم زیر همه دوئل ها نوشته شده( این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید)
      من انتخابم کوروته به علت فنی

  9. new Ramin

    ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (80 ديدگاه)

    فقط گارانتی شون…چه قدر زیاده به زنم به تخته…

    انتخاب من صد درصد کوروت هست.
    .
    .
    ولی اگه جیپتون مشکلی نداره و پول دارید 718 GTS هم شاهکاره… البته اگر پول زیادی دارید و 718 GTS هم دوست دارید میتونید 718 GTS خودتون رو شخصی سازی کنید و مبلغ ناقابل 134 هزار و 820 دلار بپردازید !! اگه پول شخصی سازی ندارید با پرداخت 101 هزار دلار سوار 718 GTS استاندارد بشید.
    .
    اگه به جای لوتوس 718 بود بدون هیچ تعصبی و تعملی به پورشه رای میدادم.
    .
    .
    دارم کم کم فکر میکنم میگم اگر قیمت گرون پورشه نسبت به رقباش یعنی بنز و بی ام و رو بیخیال شیم و با بالاتری ها مقایسه کنیم میفهمیم پورشه واقعا خداس !
    .

    اما اینجا و در این دوئل انتخابم کوروت Z51 هست.

    موافقم 3
    مخالفم 2
    1. RezaRs

      ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (1612 ديدگاه)

      حس میکنم رامین واقعی نیستی برای راستی آزمایی تست هایی که nio برا برد کرد و از گدوم نوع بودن و از چه نوعی معتبر تره نشون به اون نشون که اقا شاهینم بهت گفت اون ۱۰۰۰ کیلومتر ها شاید در عمل بشن ۶۰۰ تا

      1. محمد رستمی نژاد

        ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (733 ديدگاه)

        نه گفت شاید به نصف این برد هم نرسه در واقعیت
        یعنی کمتر از ۵۰۰ کیلومتر

        1. RezaRs

          ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (1612 ديدگاه)

          بهتر یادت مونده کلک وایسا یه چیز بهت که گفتممال کدوم شهرم واقعا یادت نمومد ?

        2. RezaRs

          ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (1612 ديدگاه)

          پروفایلمو چرا چک نکردی ? نوشتم همه چیزو

        3. محمد رستمی نژاد

          ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (733 ديدگاه)

          گفتی لب کارون
          لب کارون کجاست دیگه
          آدرس گُنگ میدی

        4. محمد رستمی نژاد

          ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (733 ديدگاه)

          عزیز من رود کارون به این ماشالله طَویلی
          بعد نوشتی لب کارون
          من‌‌از کجا بدونم کدون قسمتشو میگی
          یه آدرس دقیق بده یا نه‌این قدر گُنگ

        5. RezaRs

          ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (1612 ديدگاه)

          آهنگ لب کارون رو نشنیدی پس

      2. new Ramin

        ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (80 ديدگاه)

        !!!!
        اقای رضا آر اس
        اصلا من در مورد nio بیچاره چیزی گفتم ؟؟؟؟ دارم پورشه حرف میزنم.

        دوستان خودشون موضوع رو به چینی ربط میدید.

        چینی ها برپایه NEDC انجام میدهند اما جهانیان با EPA و WLTP تا قبل سال 2017 همه کمپانی ها بر پایه NEDC بود. الان همه رفتن بر پایه EPA.
        .
        NEDC به ترتیب در سرعت های 27 و 45 و 75 کیلومتر تست میشه
        EPA به ترتیب در سرعت های 35 د 68 و 95 کیلومتر تست میکنن.
        .
        درضمن هنوز هیچ کس اون NIO با 1000 کیلومتر رو خریداری نکرده پس در موردش قضاوت نکنید. شاید واقعا نزدیک 1000 کیلومتر رو بره.
        .
        .
        ولی من در مورد چینی ها هیچ چی نگفتم. شما شروع کردی.
        NIO چه ربطی به PORSHE داره؟؟

        1. RezaRs

          ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (1612 ديدگاه)

          دهنت سرویس خودتی واقعا متحول شدی تبریک میگم ?
          یه نکته
          پرده پندار می بایددرید
          توبه تزویر می باید شکست

  10. STAN

    ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (62 ديدگاه)

    چراغ جلوی کوروت>>>>>>>>کل کمپانی لوتوس

    موافقم 4
    مخالفم 1
    1. Amirreza

      ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (2732 ديدگاه)

      تکنولوژی بکار رفته در بدنه لوتوس برای کاهش وزن از هر شرکت و برند دیگه مهندسانه تر و هوشمندانه تره

      موافقم 1
      مخالفم 3
  11. مهردادکمال

    ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2000 ديدگاه)

    مقایسه هاشم بیگ زاده و لیونل مسی ??

    موافقم 3
    مخالفم 1
    1. Amirreza

      ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (2732 ديدگاه)

      با هنر نمایی عباس بوعذار?

      1. RezaRs

        ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (1612 ديدگاه)

        نه میم داره نه ح داره نه دال داره
        عباس بوعذار

        1. " Swedish Arrogant Tiger "

          ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (1894 ديدگاه)

          یه دونه ر داره!

  12. پراید عشق است

    ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1011 ديدگاه)

    من فکر می‌کنم لوتوس خیلی مظلومه.

  13. Sina10

    ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2429 ديدگاه)

    یعنی ساده ترین رقیب واسه کوروت افتاد?
    تنها نکته مثبت این لوتوس نسبت به کوروت همون وزنشه که باعث رانندگی بسیار هیجان انگیز (مثل اکثر لوتوس ها) و مصرف سوخت یه خورده بهترش میشه
    توی بقیه موارد کوروت خیلی خیلی بهتره
    کلی هم ارزون تره

  14. " Swedish Arrogant Tiger "

    ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    واقعا هیچ دلیلی برای رای دادن به لوتوس نمیدیدم، احتنالا اون درصدی که رای دادن خیلی هاشوو هم دلیل یا علاقه شدید و شخصی داشتن!

  15. Amir Ali

    ۱۴ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    لوتوس هم ماشین خوبیه ولی کوروت واقعا پشتش رو به خاک مالید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا