تویوتاشورلت

دوئل شورولت ایمپالا و تویوتا آوالون

در ادامهٔ روند برگزاری دور ششم مرحلهٔ مقدماتی سری رقابت‌های خودرویی پدال امروز به گروه سدان‌های بزرگ رسیده‌ایم. در دوئل چهارم این گروه شورلت SS و دوج چارجر با یکدیگر به رقابت پرداختند که در این نبرد مجموعاً تعداد ۱۴۹۳ رأی به ثبت رسیده است. از این آراء چارجر موفق شد با دریافت ۱۳۰۷ رأی و کسب ۸۷ درصد از کل آراء مقتدرانه پیروز گردد درحالی‌که SS تنها ۱۸۶ رأی دریافت کرده است. حال امروز در پنجمین دوئل گروه سدان‌های بزرگ شاهد رقابت میان تویوتا آوالون و شورلت ایمپالا خواهیم بود.

بیوک لاکراس

کیا کادنزا

هیوندای آزرا

رنو لتیتود

بیوک لاکراس

؟

نیسان ماکسیما

سیتروئن C6

کرایسلر ۳۰۰

فورد تاروس

نیسان ماکسیما

کرایسلر ۳۰۰

تویوتا آوالون

شورلت ایمپالا

دوج چارجر

شورلت SS

؟

دوج چارجر

شورلت ایمپالا

ایمپالا یکی از باسابقه‌ترین محصولات در حال تولید شورلت است به‌گونه‌ای که پیشینهٔ آن به سال ۱۹۵۸ بازمی‌گردد. در این سال نسل اول ایمپالا معرفی شد که البته صرفاً در دو نسخهٔ کوپه و کابریولت تولید می‌شد اما در نسل دوم که تنها یک سال بعد معرفی شد، نسخهٔ سدان هم به مدل‌ها اضافه شد و از نسل سوم به بعد نسخهٔ استیشن هم به خانوادهٔ ایمپالا اضافه گردید. در سال ۱۹۶۶ یعنی یک سال پس از معرفی نسل چهارم ایمپالا، شورلت سدان کاپریس را هم معرفی نمود که در اصل نسخهٔ لوکس‌تر و گران‌تر ایمپالا بود. بدین ترتیب ایمپالا در شش نسل تا سال ۱۹۸۵ به تولید رسید و پس‌ازاین برای چند سال غایب بود تا اینکه نزدیک به یک دهه بعد یعنی در سال ۱۹۹۴ نسل هفتم آن معرفی شد. در این نسل نسخهٔ کوپه از مدل‌های ایمپالا حذف شد اما همچنان کاپریس به‌عنوان نسخهٔ لوکس آن تولید می‌شد. با خاتمهٔ تولید نسل هفتم ایمپالا در سال ۱۹۹۶، این خودرو بار دیگر چند سال غایب شد تا اینکه نهایتاً نسل هشتم آن در سال ۲۰۰۰ در قامت یک سدان بزرگ دیفرانسیل جلو بازگشت. در این نسل نسخهٔ استیشن هم حذف شده و همچنین خبری از مدل کاپریس هم نبود. ایمپالا پس از عبور از این راه پرپیچ‌وخم هم‌اکنون به نسل دهم رسیده است که برای اولین بار در نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۲ رونمایی شد. این نسل روی پلت‌فرم اپسیلون II جنرال موتورز ساخته شده که با دیگر سدان‌های بزرگ دیفرانسیل جلوی جنرال موتورز یعنی بیوک لاکراس و کادیلاک XTS مشترک است. این سدان فول سایز آمریکایی هم‌اکنون با سه پیشرانهٔ مختلف به بازار عرضه می‌شود که همگی از نوع بنزینی تنفس طبیعی هستند. موتور اول یک نمونهٔ ۲.۴ لیتری چهار سیلندر با ۱۸۲ اسب بخار قدرت و دومی ۲.۵ لیتری چهار سیلندر با ۱۹۶ اسب بخار قدرت است. ولی ایمپالا در رقابت ما با قوی‌ترین موتور خود شرکت کرده که یک واحد ۳.۶ لیتری V6 با ۳۰۵ اسب بخار قدرت و ۳۶۰ نیوتن متر گشتاور است.

تویوتا آوالون

آوالون اما سابقه و تجربهٔ بسیار کمتری نسبت به ایمپالا دارد چراکه این سدان فول سایز ژاپنی برای اولین بار در فوریهٔ سال ۱۹۹۴ در نمایشگاه شیکاگو معرفی شده و با مدل ۱۹۹۵ به بازار آمد. این نسل تا سال ۱۹۹۹ روی خط تولید تویوتا در کارخانهٔ ایالات‌متحدهٔ آن قرار داشت اما پس از خاتمهٔ تولید در ایالات‌متحده، بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۵ در استرالیا به تولید رسید. از طرف دیگر در سال ۱۹۹۹ نسل دوم آوالون برای بازار ایالات‌متحده معرفی شد که بر پایهٔ پلت‌فرم مشترکی با تویوتا کمری ساخته شده بود. سپس نمایشگاه دیترویت ۲۰۰۴ جایی بود که تویوتا نسل سوم سدان فول سایز خود را معرفی کرد که با تجربهٔ فیس‌لیفتی تا سال ۲۰۱۲ به تولید رسید. هم‌اکنون اما آوالون در نسل چهارم خود قرار دارد که برای اولین بار در نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۲ رونمایی شد یعنی دقیقاً در همان زمان و مکانی که نسل کنونی شورلت ایمپالا رونمایی گردید؛ بنابراین دو شرکت‌کنندهٔ دوئل امروز دقیقاً هم‌سن هستند. این نسل از آوالون روی پلت‌فرم K تویوتا ساخته شده که با تویوتا هایلندر و لکسس ES مشترک است. این سدان فول سایز ژاپنی برای مدل ۲۰۱۵ فیس‌لیفتی جزئی را هم تجربه کرد که در نمایشگاه شیکاگو ۲۰۱۵ معرفی شد. تویوتا سدان فول سایز خود را با دو پیشرانهٔ مختلف به بازار عرضه می‌کند. موتور اول یک نمونهٔ ۲.۵ لیتری چهار سیلندر بنزینی تنفس طبیعی است که صرفاً به‌صورت هیبریدی عرضه می‌شود. موتور دوم اما که جهت هماهنگی با رقیب آمریکایی برای این دوئل هم انتخاب شده است، یک واحد ۳.۵ لیتری V6 تنفس طبیعی است که ۲۷۰ اسب بخار قدرت و ۳۳۵ نیوتن متر گشتاور دارد. انتقال قدرت در هردو نسخه نیز توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک انجام می‌گیرد که نیرو را به چرخ‌های جلو می‌فرستد. البته نسل چهارم آوالون هم‌اکنون تقریباً به پایان عمر خود رسید و به‌زودی شاهد معرفی نسل پنجم آن خواهیم بود. آثار این افزایش سن در فروش آوالون قابل‌مشاهده است به‌گونه‌ای که از سال ۲۰۱۳ به بعد فروش آن همواره روند نزولی داشته است.

 

 

مشخصات فنی

شورلت ایمپالا

تویوتا آوالون

پیشرانه ۳.۶ لیتری V6 ۳.۵ لیتری V6
تنفس طبیعی طبیعی
قدرت ۳۰۵ اسب بخار ۲۷۰ اسب بخار
گشتاور ۳۶۰ نیوتن متر ۳۳۵ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک ۶ سرعته اتوماتیک
محور محرک جلو جلو
شتاب صفرتاصد ۶ ثانیه ۶.۱ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۴.۸ ثانیه ۱۴.۵ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۴۰ کیلومتر/ساعت ۲۱۰ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۱۰.۲ لیتر (ترکیبی) ۹.۲ لیتر (ترکیبی)
وزن ۱۷۴۵ کیلوگرم ۱۶۳۰ کیلوگرم
طول ۵.۱۱ متر ۴.۹۵ متر
فاصلهٔ محوری ۲.۸۳ متر ۲.۸۲ متر
حجم صندوق بار ۵۴۰ لیتر ۴۵۵ لیتر
قیمت پایه ۲۸,۳۷۵ دلار ۳۴,۱۹۵ دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

[polldaddy poll=9872621]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵۰ دیدگاه‌ها

  1. Alex Del Piero

    ۲۰ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (77 ديدگاه)

    از نظر مشخصات آوالون اصلا در حد ایمپالا نیست

    موافقم 2
    مخالفم 5
    1. ناشناس

      ۲۰ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (262 ديدگاه)

      چه طور نیست؟؟ با اسب بخار و گشتاور کمتر شتاب تقریبا برابر و مسافت 400 متر با زمان کمتر. هم چنین مصرف سوخت کمتر.

      موافقم 5
      مخالفم 3
      1. Alex Del Piero

        ۲۰ آبان ۱۳۹۶
        سوابق: (77 ديدگاه)

        راست میگی نظرم عوض شد تو تلگرام به تویوتا رای میدم تا جبران شه ??

        موافقم 4
        مخالفم 1
      2. Cadillac

        ۳۰ آبان ۱۳۹۶
        سوابق: (3191 ديدگاه)

        لطفا به وزن و ابعاد دو ماشین نگاه کن بعد نظر بده ،
        ایمپالا ۱۱۵ کیلوگرم از آوالون سنگین تره

        موافقم 2
        مخالفم 4
    2. MASERATI GT

      ۲۰ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (307 ديدگاه)

      حیف که ماکسیما نیس وگرنه به راحتی این دوتا رو جا میذاشت

      موافقم 3
      مخالفم 3
  2. (Ali(Chevy Nova

    ۲۰ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (7387 ديدگاه)

    عشق من اىمپالا

    موافقم 2
    مخالفم 2
    1. (Ali(Chevy Nova

      ۲۰ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (7387 ديدگاه)

      رفقا نظر سنجى هم دارىم
      1. Chevy impala 1959 لاىک
      2. Dodge coronet 1959 دىس لاىک

      موافقم 2
      مخالفم 2
      1. (Ali(Chevy Nova

        ۲۰ آبان ۱۳۹۶
        سوابق: (7387 ديدگاه)

        نظر سنجى بعدى
        1. Chevy belair 1958 لاىک
        2. Plymouth fury 1958 دىس لاىک

        موافقم 1
        مخالفم 2
        1. TOYOTA

          ۲۰ آبان ۱۳۹۶
          سوابق: (195 ديدگاه)

          به عشق علی آقا و علیه اون کسی که به شما منفی میده منم ایمپالا

          موافقم 1
          مخالفم 2
        2. (Ali(Chevy Nova

          ۲۱ آبان ۱۳۹۶
          سوابق: (7387 ديدگاه)

          فداى شما دادا
          ىا حق

          موافقم 1
          مخالفم 1
    2. حامد

      ۲۰ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (831 ديدگاه)

      داداش کاربرای پدال تازیگا خیلی بهت دیسلایک میدن?واقعا چرا؟!

      1. حامد

        ۲۰ آبان ۱۳۹۶
        سوابق: (831 ديدگاه)

        خب داداش توام یه عالمه لایک در مقابلش بزن (:

      2. Landscape

        ۲۰ آبان ۱۳۹۶
        سوابق: (174 ديدگاه)

        دیسلایک فله ای نشنیده بودم که شنیدم
        425 دیس چرااااا؟چی گفته آخه

    3. PaRHaM

      ۲۰ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (741 ديدگاه)

      ب شخصه ایمپالا
      ب خاطر راحتی فوق العاده اش
      طراحی فوق العاده زیبای داخل و بیرون(نظر شخصی)
      قیمت عالی
      فضای زیادش
      و ….
      من هیچ وقت راحتی اون کاپریس های دهه ۹۰رو یادم نمیره!
      حتی کاپریس کلاسیک
      این ایمپالا ک تکنولوژی اش ماله چندین دهه جلو تره قطعا شدیدا بهتره!??❤
      .
      .
      .
      .
      .
      راستی
      ی چیزی
      اگه خواستین ب کابین ایمپالا ایمان بیارید?
      عکس های تو تاریکی اش رو ببینین ک چراغ های کابینش روشنه
      واقعا ب آدم حس ی ماشین بالای 5۰.۰۰۰ دلار رو میده.
      سرچ پیشنهادی :
      2017
      Chevrolet Impala interior lights
      ?

      موافقم 1
      مخالفم 0
  3. BehNam

    ۲۰ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (156 ديدگاه)

    قیمت ایمپالا مناسب تره ولی من تویوتا را بر میدارم?

    موافقم 1
    مخالفم 1
  4. (Ali(Chevy Nova

    ۲۰ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (7387 ديدگاه)

    در مورد تاریخچه اىمپالا بگم
    سال 1958 شورولت یه پکىچى رو به اسم اىمپالا براى مدل بلر در نظر گرفت که سال 1959 اون پکىچ تبدىل به یه مدل مجزا شد
    شورولت اىمپالا در تمام نسلهاش از موتورهاى 6 سىلندر خطى تا 8 سىلندر بىگ بلاک 454 با قدرت 375 اسب رو داشته
    اوج فروش اىمپالا در 1964 و 1965 بود که تو این 2 سال بىش از 2/5 مىلىون ازش تولىد شد و 13 کارخونه در سرتاسر امریکا اىمپالا رو تولىد مىکردن

    1. امیرحسین

      ۲۱ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (102 ديدگاه)

      ایمپالای واقعی اونا بودن
      به نظر من این ماشین الان فقط اسم ایمپالا روشه
      تویه همایش های امریکایی ها یه ایمپالاهایی میاد من به شخصه ۵ دقیقه نگاش میکنم

  5. علیرضا

    ۲۰ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (337 ديدگاه)

    ایمپالا چه از نظر طرحی بیرونی و چه طراحی کابین اصلا با اوالون قابل مقایسه نیست و واقعا یه سر و گردن بالاتر و لوکس تره.

  6. R

    ۲۰ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (1180 ديدگاه)

    آقا سایتتون خیلی طول میکشه کامل باز بشه لطفا بخش نظرات رو داخل لینک بزارید حجمش کم بشه

    1. MAHDI . VENOM-DEMON

      ۲۰ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (1478 ديدگاه)

      سرعت اینترنتتون پایینه یا سیستمتون ضعیفه

      1. R

        ۲۰ آبان ۱۳۹۶
        سوابق: (1180 ديدگاه)

        نه مشکلی نیس

  7. جلالى

    ۲۰ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (90 ديدگاه)

    خىلى سخته انتخاب
    دوتاشون محصولات خوب و پرفروشى هستن

    1. عشق ماشین

      ۲۰ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (40 ديدگاه)

      باید از نزدیک ایمپالا رو ببینی بفهمی چه ابهتی داره

  8. MAHDI . VENOM-DEMON

    ۲۰ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (1478 ديدگاه)

    فرقی نداره کدومش برنده بشه چون در مقابل چارجر و کرایسلر ۳۰۰ و ماکسیما اصلا شانسی ندارن

  9. مجتبی

    ۲۰ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (151 ديدگاه)

    رای من toyota هستش

  10. Hamid...Audi

    ۲۰ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (713 ديدگاه)

    تویوتا آوالون
    جدای از علاقه مشخصاتش هم سر تره…

  11. سياوش

    ۲۰ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (185 ديدگاه)

    به عشق ایمپالا۶۴بدون سقف که رودستش تو lowrider نمیادو انتهای خودرو تو بحث گنگستارپ هست به ایمپالا رای میدم

    همچنین حجم صندوق و قیمت تواین سگمنت خیلی مهم هست که ایمپالا وضعیت بهتری داره

  12. ارش

    ۲۰ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    مقایسه سختیه برام برند شورلت رو خیلی دوست دارم شدیدا برام نوستالژیکه مخصوصا همین مدل ایمپالا و مدلهای رویایی دهه 60 و 70 و از طرفی بهترین مدل تویوتا برام همین مدل آوالون هستش نرم و با کیفیت اما نوستالژی بهم غلبه میکنه و به شورلت رای میدم.

  13. ابولفضل نصیری

    ۲۰ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (161 ديدگاه)

    از کیفیت و راندمان آوالون همین بس که با این انجین شتاب یکسانی با ایمپالا داره و در شتاب ثانویه کاملا به ایمپالا برتری مطلق داره ضمنا که اتاق به نظر با کیفیت تری هم داره و هارمونی بهتری در مورد طراحی دکمه ها و آپشن های داخل اتاق وجود داره

  14. حمیدرضا

    ۲۰ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (2414 ديدگاه)

    شورلت به خاطر قیمت کمتر و قدرت بیشتر موتور و چهره اون که به نظر من زیبا تره

  15. Khan

    ۲۰ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (362 ديدگاه)

    تو عکس سه و چهار عجب رنگی داره

  16. محمدامین

    ۲۰ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (48 ديدگاه)

    از وقتی تویوتا برای فروش یک خودرو به ایران از امریکا عذرخواهی کرده،توی تمام سگمنت ها رقیب های تویوتا از خود تویوتا محبوب تر واقع شدن!!!!

    1. ناشناس

      ۲۰ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (262 ديدگاه)

      برا همین همین دو روز پیش آونسیس با اختلاف جلو بود؟
      ضمنا دوست عزیز هیچ عذرخواهی به اون معنا که شما فکر میکنی در کار نبوده. خبر گزاری های ما شیطنت کردن تو این زمینه. صرفا یه گزارش بوده به آمریکا. اونم طبق قانون. تو اخبار خارجی مثل بی بی سی هم این خبر منتشر شد که توشون اصن اثری از کلمه apology یا عذرخواهی نیست. اگه هم به احتمال ضعیف واقعا عذرخواهی بوده فقط به خاطر عمل نشدن به قانون بوده. هر شرکتی که تو بازار آمریکا و با بورس آمریکا معامله داره باید طبق قانون تمام معاملات خود با ایران رو گزارش بده. این یه خودرو هم ظاهرا از زیر دست تویوتا تو گزارش فصلیش در رفته بوده و تویوتا درنهایت گزارش داده. پس اگرم احیانا واقعا عذرخواهی در کار بوده کاملا به جا و درست بوده. چون به قانون عمل نشده بوده. ربطی هم به ترس و مرس ژاپن از آمریکا نداره که یه عده سطحی نگر هی میگن

  17. #ali.m#

    ۲۰ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (1834 ديدگاه)

    هر دو عالین
    ولی مشخصات فنی تویوتا بهتره

    و من عاشق این طراحیشم .
    به نظر من حق تویوتاست ک بره بالا .

    1. بنزما

      ۲۰ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (505 ديدگاه)

      دوستان سوپر اسپرت ایرانی فونیکس چی‌میگه ؟ مال یه شرکت دانش بنیانه با ۱۲۰۰ اسب بخار ظاهرش. که واقعا معرکست تا ۳ ماه دیگه معرفی میشه

  18. M.us

    ۲۰ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (237 ديدگاه)

    ایمپالا رو انتخاب میکنم چون ماشین خاصی قیمت مناسب، قدرت بالا و…همچنین یادمون نره که ایمپالا یه زمانی سلطانی بوده و تو کلاس خودش برترین

  19. javad

    ۲۰ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (141 ديدگاه)

    لطفا تعصب رو بزارید کنار
    آوالون از هر نظر برتره فقط قدرت موتورش کمتره که اونم با وزن کمتر جبران شده
    متاسفانه تعصب آمریکایی باز های سایت پدال زیاده

    1. M.us

      ۲۱ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (237 ديدگاه)

      داش جواد گل چه تعصبی لطفا مشخصات و بخون قیمت، قدرت و البته طراحی که سلیقه ای شما بگو چیه ایمپالا بده یا اصلا خوب نیست بدونیم؟

  20. cls

    ۲۰ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (16 ديدگاه)

    نمی تونم رای بدم هر دو فوق العاده هستن

  21. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۲۰ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    تو این کلاس انتخاب‌های بهتریم وجود داره، مثل ماکسیما و کرایسلر ۳۰۰، اما بین این ‌دو تا آوالون مدرن‌تره، ایمپالا شکیل‌تر؛ نمی‌تونم یکی رو به یکی دیگه ترجیح بدم.

  22. amin

    ۲۰ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (1131 ديدگاه)

    من هم به ایمپالا رأی میدم به عشق دین وینچستر و ایمپالای ۶۹ اش

  23. MOBIN POURMAND

    ۲۰ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (78 ديدگاه)

    عاقا استکاک موتور تویوتا کجا و غرش امریکایی کجا…
    ولی با احترام خالص و تمام به ژاپنی و تویوتا بازا،من از شورولت و دوج و فورد میشه گذشت؟؟؟؟
    مخصوصا دهه ۶۰ م.

  24. آرمین

    ۲۰ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (79 ديدگاه)

    به نسب قیمت ایمپالا خیلی به صرفه تره.

  25. Achtung

    ۲۱ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (423 ديدگاه)

    ایمپالا رو انتخاب میکنم اول به خاطر اصالتش دوم تو دوران بچگیم از هیولای شکلاتی و کیفیت چرم و بزرگی کابینش خاطره خوشی دارم

  26. نوید

    ۲۱ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (18 ديدگاه)

    دوستان . برید و مقالات اولین محصولات تویوتای کپی‌کار رو بخونین. برای مثال به انگلیسی بنویسین landcruiser و خواهید دید که اولین لندکروزر یک جیپ امریکایی بوده که بومی کپی کردنش. اون موقع که امریکا شورولت ایمپالا میساخت، ژاپن بکلی درون موز بود. چه برسه به تویوتاش. همین رای اوردن تویوتا آوالون نشون میده مردم ایران از نظر درک صنعت خودرو، هنوز در خواب غفلت بسر میبرن. برای همینه که میبینین 250 میلیونش رو میده ماشین کره‌ای میخره، ولی همونقدر نمیده ژاپنی بخره. درحالیکه قیمت هردوشون برابره. ایرانی به ژاپنی رای داد، به امریکایی رای نداد. نهایت نادانی

    1. ناشناس

      ۲۱ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (262 ديدگاه)

      هه هه. اینو باش. پس لابد خود آمریکایی ها هم نادانند و در خواب غفلت به سر می برند که ماشینای ژاپنی رو بیشتر از ماشینای آمریکایی میخرند.

      1. مهران

        ۲۱ آبان ۱۳۹۶
        سوابق: (18 ديدگاه)

        آقا جان خیابانهای امریکا پر از ماشین امریکایی هستش ، چیزی که ما میبینیم عزیز .

        1. ناشناس

          ۲۱ آبان ۱۳۹۶
          سوابق: (262 ديدگاه)

          من که نگفتم ماشین آمریکایی نیست اونجا. به قول شما زیاده. ولی ژاپنی ها بیشترن. رتبه های اول فروش همش واسه ژاپنی هاست. کمری-کرولا-راو4-سیویک-آکورد-سی آر وی-روگ. هفتای اول. تو رتبه های بعدی هم آمریکایی ها و ژاپنی ها قاطی هستن. البته بدون احتساب تراک ها. چون الان بحثمون تراک ها نیستش.

  27. مهران

    ۲۱ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (18 ديدگاه)

    من هم به ایمپالا رای دادم چون خیلی جیگره !

  28. منصور

    ۲۲ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (18 ديدگاه)

    قطعا ایمپالا به روزه تر هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا