رفتهرفته به پایان دور اول از مرحلهٔ مقدماتی سری رقابتهای پدال نزدیک میشویم و چند گروه دیگر تا خاتمهٔ دور نخست باقی نمانده است. یکی از سگمنتهایی که هنوز به آن نپرداختهایم، سگمنت اسیوویهای بزرگ است که امروز به سراغ آن رفتهایم. در این گروه، اسیوویهای غولپیکری حضور دارند که تقریباً همگی آنها از ساختار بدنه روی شاسی استفاده میکنند. این خودروها برخلاف کراساوورهایی که امروزه در هر کوی و برزنی دیده میشوند و فقط قامت بلندی دارند، اسیوویهای واقعی بوده و تواناییهای آفرود بالایی دارند. خواستگاه اصلی اسیوویهای بزرگ آمریکای شمالی بوده و بیشتر فروش خود را در این منطقه و خصوصاً ایالاتمتحده تجربه میکنند. همچنین در این کلاس فقط خودروسازان آمریکایی و ژاپنی حضور دارند و دیگر سازندگان نمایندهای در آن ندارند. خودروهای حاضر در سگمنت اسیوویهای بزرگ به شرح ذیلاند:
شورولت تاهو/سابربن
جیامسی یوکان
فورد اکسپدیشن
دوج دورانگو
تویوتا لندکروزر
تویوتا سکویا
نیسان پاترول
نیسان آرمادا
در اولین دوئل این گروه، دو آمریکایی اصیل و باابهت یعنی فورد اکسپدیشن و شورولت تاهو/سابربن به نبرد با یکدیگر پرداختهاند.
فورد اکسپدیشن
فورد اکسپیدیشن در حال حاضر بزرگترین اسیووی و همینطور تنها اسیووی واقعی فورد محسوب میشود. البته چند سال قبل عنوان بزرگترین اسیووی فورد در اختیار مدل اکسکرشن بود ولی با توقف تولید آن در سال ۲۰۰۵ مجدداً این عنوان به اکسپیدیشن رسید. این خودرو که بر اساس پلتفرم پیکاپ F150 ساخته میشود، برای اولین بار در سال ۱۹۹۶ معرفی شد. اسیووی لوکس گروه فورد یعنی لینکلن نویگیتور هم بر اساس اکسپیدیشن ساخته میشود. اکسپیدیشن برای چندین سال تنها در یک نسخه تولید میشد اما در نسل دوم که از سال ۲۰۰۶ به بازار آمد، نسخهٔ کشیدهٔ آنهم با طول و فاصلهٔ محوری بیشتر بنام اکسپیدیشن EL هم تولید شد که رقیب شورلت سابربن محسوب میشود. نسل پنجم اکسپیدیشن بهتازگی در نمایشگاه خودروی شیکاگو ۲۰۱۷ رونمایی شده که تغییرات زیادی را نسبت به نسل قبلی خود تجربه کرده است. همچنین در نسل جدید، نام نسخهٔ کشیده به Max تغییر پیدا کرده است. البته با توجه به اینکه این خودرو تازه معرفی شده هنوز مشخصات کامل آن مانند شتاب، مصرف سوخت، قیمت و… اعلام نشده و به همین دلیل فعلاً برای ما امکان مقایسهٔ دقیق فراهم نیست. همچنین قیمتی هم که در جدول برای اکسپیدیشن ذکر شده متعلق به نسل قبلی است. فورد برای اسیووی بزرگ خود تنها یک پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 اکوبوست توئین توربو را در نظر گرفته که ۳۷۵ اسب بخار قدرت و ۶۳۷ نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو توسط یک گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک جدید در حالت استاندارد به چرخهای عقب و در تیپهای بالاتر به هر چهارچرخ انتقال پیدا میکند.
شورولت تاهو/سابربن
شورلت سابربن قدیمیترین و باسابقهترین اسیووی دنیا محسوب میشود بهگونهای که پیشینهٔ آن به سال ۱۹۳۵ بازمیگردد و بنابراین بسیار باتجربهتر از فورد اکسپیدیشن است. سابربن همچنان در حال تولید بوده و بنابراین عنوان قدیمیترین خودروی در حال تولید دنیا را هم در اختیار دارد. از سال ۱۹۶۹ نیز مدل بلیزر بهعنوان نسخهٔ دودر سابربن به بازار آمد اما در سال ۱۹۹۱ با خاتمهٔ تولید بلیزر، مدل جدید تاهو جایگزین آن شد که برخلاف بلیزر در نمونهٔ چهاردر هم تولید شد اما در اصل نسخهٔ کوتاه سابربن محسوب میشد؛ بنابراین تاهو و سابربن درواقع یک خودرو هستند که فقط سابربن مانند اکسپیدیشن EL یا Max طول و فاصله محوری بیشتری دارد. این دو خودرو به همراه جیامسی یوکان و کادیلاک اسکالید بر روی پلتفرم پیکاپ شورلت سیلورادو ساخته میشوند. هماکنون سابربن در نسل یازدهم و تاهو در نسل چهارم خود قرار دارند که هر دو در سال ۲۰۱۵ معرفی شدهاند. برای این دو اسیووی بزرگ یک پیشرانهٔ ۵.۳ لیتری V8 تنفس طبیعی ارائه میشود اما چندی پیش در نمایشگاه خودروی نیویورک شورلت پکیج اسپرتی بنام RST را برای تاهو و سابربن معرفی کرد که در آن تنها برای تاهو پیشرانهٔ قویتر ۶.۲ لیتری V8 هم قابل سفارش است؛ اما بااینحال ما همان پیشرانهٔ ۵.۷ لیتری را برای این نبرد برگزیدهایم که ۳۵۵ اسب بخار قدرت و ۵۲۰ نیوتن متر گشتاور دارد. (طول مربوط به نسخهٔ کشیدهٔ دو خودرو در جدول متعلق به مدلهای اکسپیدیشن Max و سابربن است).
مشخصات فنی
فورد اکسپدیشن | شورولت تاهو | |
پیشرانه | ۳.۵ لیتری V6 | ۵.۳ لیتری V8 |
قدرت | ۳۷۵ اسب بخار | ۳۵۵ اسب بخار |
گشتاور | ۶۳۷ نیوتن متر | ۵۲۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۱۰ سرعته اتوماتیک | ۶ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب/چهارچرخ | عقب/چهارچرخ |
طول | ۵.۳۴ متر | ۵.۱۸ متر |
طول (نسخهٔ کشیده) | ۵.۴۶ متر | ۵.۷۰ متر |
وزن | ۲۳۸۶ کیلوگرم | ۲۴۳۰ کیلوگرم |
ظرفیت بکسل | ۳ تن | ۲.۵ تن |
قیمت پایه | ۴۸,۳۲۰ دلار (نسل قبلی) | ۴۸,۵۱۰ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=9744502]
(ali(CHEVY NOVA
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶مگه مىشه بىن شورولت و فورد ىکى رو انتخاب کرد؟
من به هىچ کدوم راى نمىدم چون هر دو ماشىن رو انتخاب مىکنم
t-dey
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶به نظرم باید یه آمریکایی با یه ژاپنی بود
اینطوری هم به آمریکایی ها هم به ژاپنیا ظلم میشه
نمیدونم معیار انتخاب ماشینا چیه
بنتلی با آستون.
audi و ب ام و پورشه پانامرا.
اینا خیلی رو اعصاب بودن
ونوم اف ۵
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶با احترام پدال جان منم اولین بار رای ندادم
Hamid.Hellcat
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶من امروز یه لندکروز vxr مدل ۲۰۱۷ با پلاک ملی دیدم تو شیراز
خبری شده؟
"Amir"
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶داداش اون احتمالا بادی کیت بسته ، جدیدا بعضی جاها فیس لیفت میکنن
(ali(CHEVY NOVA
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶دوستان امریکایی بازم مىخوام امروز 3 تا نظر سنجى بزارم و نظرتون رو بدونم
بىن پىلىموت فورى 1958 دوج کورونت1958 کدوم رو انتخاب مىکنىد
1. پلىموت فورى 1958 لاىک
2. دوج کورونت1958 دىس لاىک
(ali(CHEVY NOVA
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶نظر سنجى بعدى بىن پىلىموت رودرانر1971 و فورد موستانگ 1971 هست
1. پىلىموت رودرانر 1971 لاىک
2. فورد موستانگ 1971 دىس لاىک
(ali(CHEVY NOVA
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶نظر سنجى اخر بىن کراىسلر نىوپورت 1969 و لىنکلن کانتىننتال 1969 هست
1. کراىسلر نىوپورت کاستوم 1969لاىک
2. لىنکلن کانتىننتال 1969 دىس لاىک
پرهام
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶علی road runner هیولااااس?
چند وقت پیش بود ی تیون شده اش رو تو نت دیدم
صفر تا صدش رو ب ۲.۱ رسونده بود???
مقایسه اشون نامردیه!
جفتشون عالی ان!
هم موستانگ هم رودرانر
البته فک کنم roadrunner زیاد معروف نباشه!
(ali(CHEVY NOVA
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶پرهام جان رودرانر تو ایران بسىار کم وارد شده برا همین هم زىاد معروف نىستش اما موستانگ بسىار بىشتر وارد شد و خوب محبوبىتش تو ایران بىشتره
پرهام
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶اهان پس علتش اینه که اصلا تو جایی ندیدمش!(جز اینترنت)
(ali(CHEVY NOVA
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶درسته پرهام جان
اىشالا ىه مطلب کامل مىزارم از پلىموت رودرانر تا عزىزان با اىن محصول پلىموت بىشتر اشنا بشن
محمد
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶معلوم شد رودرانر رو نمیشناسن که بهش دیس دادن این ماشین از نظر من اسطوره ای ترین ماسل کار تاریخه با نهایت سرعت ۳۴۰ تو نسخه های استاندارد و طراحی سنت شکن البته بیشتر با اسم دوج دایتونا میشناسنش باید با دمون مقایسه بشه پدال یه مقاله حتما ازش بذار
(ali(CHEVY NOVA
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶محمد جان خوشحالم که به طرفدارى از رودرانر اومدىد
من خودم از طرفدارها ى رودرانر هستم و به نظرم رودرانر در 1971 به بعد بهتر از موستانگ عمل کرد
در کل هم موستانگ و هم رودرانر ماشىنهاىى پر افتخار هستن
محمد
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶اره علی جان حیف که تو ایران فقط میشه عکسهای همچین ماشین هایی رو دید وگرنه فلسفه تولید نه فقط ماسل کار بلکه ماشین امریکایی لذت بردن همه مردم از قدرت و سرعت هست دلیل قیمت پایین هم بر خلاف نظر المانی باز ها هزینه تولید پایینشون هست به طور مثال موتور ۳۵۰ همچین مهندسی پشتشه که از دهه ۵۰ استفاده میشه چه تو ماشین اسپرت چه افرودی چه سدان نمونه بارزش هم بلیزر و کامارو
Mahdi DODGE & CHEVROLET & FORD
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶از اینکه به شورولت رای ندادم ناراحتم اما برتری با فورد بود و چقدر بده بین دوتا دوست داشتنی یکی رو انتخاب کنی
در نهایت به فورد اکسپدیشن رای دادم
madjid R8 V12 TDI Le Mans
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶.
شورلت تاهو انتخاب میکنم. چون حجم و تعداد سیلندر موتورش بیشتر به هیکلش میخوره.
موتور 8 سیلندر 5300 سی سی ??
وگرنه هر دو عالین.
یادش بخیر پدر فورد expedition یعنی فورد excursion رو 5 سال پیش منطقه آزاد دیدم اول فکر می کردم کامیونه !!! غول بود … تا اون موقع نمیدونستم ماشین به این بزرگی وجود داره.
تجربش مثل بار اولی بود که از نزدیک هواپیمای میبینی. با خودت میگی اون شیئی که در آسمون اندازه ی یک نقطه دیده میشه یعنی اینقدر بزرگه ؟؟؟
Mahdi DODGE & CHEVROLET & FORD
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶دقیقا
چنین ماشنایی موتور بزرگ و حجم بالا جزی از شناسنامشه همین باعث شد انتخاب برام سخت بشه
Ace
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶در ضمن مصرف سوخت و آلایندگی شورلت با اختلاف قابل توجهی کمتر از فورده.
شاهين
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶کلا انتخاب توی سگمنتی که ماشیناش ژاپنی و آمریکایی هستن و هر کدوم واسه خودشون غولی حساب میشن خیلی سخته.من از بین این دو تا کابویی فورد رو انتخاب کردم چون طراحی داخلش به نظرم قشنگتر و شیک تر بود
Mahdi DODGE & CHEVROLET & FORD
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶برنده اکسپدیشن هست
انتخاب اینجا برای یه آمریکایی باز خیلی سخته اما برای سایر دوستان راحت تره
(ali(CHEVY NOVA
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶مهدى واقعا خىلى سخته انتخاب بىن اىن 2 ماشىن
پرهام
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ولی من همیشه شورولت رو بیشتر از فورد دوست داشتم
اینجا هم ب تاهو رای دادم?
با این که مشخصات فورد بهتر بود!
البته چیزی ک آقا مجید گفتن هم هست
این که با حجم بالاتر و تعداد سیلندر بالاتر همیشه مصرف و آلایندگی شورولت از فورد کمتر بوده
به طور مثال :
سابربن :
شهر : ۱۴.۷
اتوبان : ۱۰.۷
ترکیبی : ۱۳.۱
اکسپیدیشن (EL) :
شهر : ۱۵.۷
اتوبان : ۱۲.۴
ترکیبی : ۱۴.۷
البته اینا ماله سال ۲۰۱۷ است ک احتمالا این نسل جدیدی ک معرفی شده تغییراتی رخ بده توشون
Ace
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ممنون پرهام جان که مصرف سوخت رو نوشتی
واحد هاش بصورت mpg بود و شما زحمت تبدیل واحد رو کشیدی …
پرهام
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶خواهش میکنم
راستی آقا مجید مگه R8 ده سیلندر نبود؟
این اسمی که گذاشتین گیجم کرد?
Ace
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶یه مدل 12 سیلندر دیزلی هم داره که فقط یکی ازش ساخته شده.
اشتبته نکنم 0 تا 100ش حدود 2.35 ثانیه بود.
Machine
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶رای من تاهو/سابربن هست
تو این کلاس موتور توربو اونم V6 بدرد نمیخوره
فقط V8 تنفس طبیعی
پس زنده باد تاهو و سابربن
Hemichan
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶نمیشه انتخاب کرد رای ممتنع
رضا
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶یعنی چی خب ینی اگه قرار باشه یکیشو بگیرین میگین هیچکدومو نمیخوام چون انتخاب سخته؟?
بالاخره یکیشو باید انتخاب کرد. رای من فورد قطعا بهتره
فيصل
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶تاهو چون داخلش بهتره، خیلی هم سابقه داره. تقریبا از زمان افرینش ماشینهای امروزی بوده تا الان
یاسین
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶من از اکسپیدیشن بیشتر خوشم میاد بخاطر طراحیش البته خداییش جفتشون فرمانروایی میکنن سگمنت سگمنت امریکایی هاست سخت میشه گفت کدومشون برنده میشن
آرش آمریکایی
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶من به شورولت تاهو رای میدم
چون هنوزم 8 سیلندره و با روشای دیگه مثل خاموش کردن سیلندرها و آهسته کردن دور موتور در سرعت های پایین و در حالت رانندگی اقتصادی مصرف سوختش رو بهینه میکنه
اصن ماشین آمریکایی باید 8 سیلندر بایشه
در کل هر دوشون عالین ولی شورولت چیز دیگس
آرش آمریکایی
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶آقای دهقان فک کنم مصرف سوخت آیتم مهمی تو این جور ماشینای SUV باشه
اگر شتابشون رو هم میذاشتید خیلی خوب بود
اگر تویوتا پرادو رو هم ( چون یه جورایی با لندکروزر معمولی فرق داره )
تو این لیست میذاشتید خیلی عالی میشد
با تشکر از آقای دهقان بابت ایده این دوئل های باحال
آریا
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶من به فورد رای دادم.
اگه معیار انتخاب راحتی و نرمی سواری باشه کدوم بهتره؟؟؟؟
احسان
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶این شد یه دوئل درست و حسابی و مشتی
دوتا ماشین که واقعا به دنیای همدیگه تعلق دارن و یه رقابت شونه به شونه که فقط سلیقه میتونه توی نتیجه تاثیر گذار باشه والا تفاوت آنچنانی نیست بینشون
البته به نظر من جای دادن لندکروزر و دورانگو و پاترول توی این گروه اشتباهه ،حالا آ رمادا و سکویا تا حدی قابل قبول تره به نظر من
من همین نظر را توی مقاله مقایسه یوکان دنالی و لکسوس GX460 هم دادم و کلی کامنت متلک هم از یه سری دوستان گرامی گرفتم و حرفم این بود که این دوتا به دنیای همدیگه تعلق ندارن ،صرف گنده بودن و ۸ سیلندر بودنشون با همدیگه رقیبشون نمیکنه
هر کدوم یه عالمی دارن برای خودشون
اس یو وی های فول سایز GM و فورد به دنیای خودشون تعلق دارن و کلا برای خودشون یه سگمنت جدا هستند که لند کروزر و پاترول بهشون تعلق ندارن ،همین طور لندکروزر و پاترول هم دنیای خودشون را دارن و با اینا قابل مقایسه نیستند هرچند که همگی گنده و ۸ سیلندر باشن و البته توی بحث off road فول سایزهای امریکایی به گرد پای لندکروزر و پاترول نمیرسند و اساسا برای این منظور هم ساخته نشده اند ،دوستانی که از لحاظ فنی آگاه باشن و عمری با قلب و روانشون عاشق ماشین باشن متوجه حرفای من میشوند و البته بقیه هم متلک خواهند گفت
به هر روی
من بین این دوتا هفت تیر کش، شورلت را انتخاب میکنم
۱ بخاطر موتور خورجینی ۸ سیلندرش
۲ بخاطر لیوردنده باحال و نوستالژیک پشت فرمونش
لیور دنده فورد ظاهرا شبیه محصولات گروه جگوار لندروورشده که من اصلا خو شم نمیاد از این سبک و اگه به انتخاب نهایی هم باشه من دوست دارم جی ام سی یوکان دنالی قهرمان این گروه بشه ،چون که خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی باحاله…
https://www.pedal.ir/لکسس/مقایسه-جمس-یوکان-دنالی-لکسس-gx460/
این هم نظر قدیمی من
دوست داشتید بخونید دوستان
ROHAM
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶آرمادا و پاترول دقیقا از نظر فنی و شاسی و ابعاد و… یکی هستن
چرا آرمادا میتونه باشه و پاترول نه!!!!
مهدی 911turbo s
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶دوستان یکی به من بگه چرا مرسدس جی کلاس تو این لیست نیستش
Ali
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶G کلاس جزو suv های لوکس هستش مثل اسکالید ،لکسوس Ls,لینکلن نویگیتور و …،در حالی که اینا نیمه لوکس محسوب میشن
Ali
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ببخشید لکسوس Lx منظورم هستش اشتباهی گفتم Ls
ROHAM
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶دوستان خوبم
واقعا درک نمیکنم چرا برخی دیدگاه ها رو دیسلایک میکنید!!!
خب این رفیقمون سوال پرسیده
این دو تا دیسلایک چی میگه؟!!!
سر در نمیارم من یکی
AK_007
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶تو زمینه طراحی اکسپدیشن جذاب تره ولی ی مشکلی ک داره اینه که قسمت جلوش مایل به ون یا یه خودروی خانوادگی شده و اون ابهت SUV رو به اندازه کافی نداره
این جدول ی مقدار ناقصه باید مصرف سوخت و آلودگی هم توش نوشته بشه ب نظرم
چون ک دوستان گفتن ظاهرا تاهو الودگیش کمتره
بیژن
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶گرچه فورد کمی توانایی های فنیش بالاتره ولی هیچ چی جای شورولت رو واس ما ایرانیها نمیگیره…
رای من با قاطعیت شورولت تاهو.
mohammad
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶با احترام به فورد به شورولت رائ میدم ولی هر دوشونو دوست دارم انتخاب خیلی سختیه
جرمی کلارکسون
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶فورد هیولاست
رضا اعتمادیان
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶آقا چرا منو تو این شرایط قرار میدین
الان من چجوری یکی از این دو رو انتخاب کنم
آقا من چشامو میبندم شما بجای من یکی رو انتخاب کن ، بمن هم نگو کدومو انتخاب کردی
این دو باید تو فینال بهم میرسیدن که یکی اول بشه و اون یکی دوم .
من هر دو رو میخوام
حمیدرضا
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶من به تاهو رای دادم چون ماشین v8 رو بیشتر دوست دارم و همین طور شوی
ROHAM
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶خب وقتی اطالاعاتی راجع به نسل جدید فورد ندارید چرا تو مقایسه و مسابقه شرکتش میدید
مگه میشه از رو عکس راجع به یه ماشین نظر داد؟!!
هنوز حتی قیمتش هم معلوم نیست
این مقایسه مثل مقایسه فورد ماستنگ 1969 و چلنجر 2017 هستش ( البته با کلی اغراق)
اونم نه طور کامل یعنی اطلاعات ماستنگ 2017 رو بگی با قیمت مدل 1969 و با رقیب به روز و با قیمت روزش مقایسه کنی
مسخره است!
آرام
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶به نظر من تاهو بسیار بهتر از اکسپدیشن هست. به عنوان مکانیکی که روی هر دو مدل این اتوموبیلها کار کردم مشکلات بسیار کمتری رو در خانواده شورولت از سیلورادو و تاهو و سابربن چه در موتور و چه گیربکس دیدم تا انواع خانواده فورد F150 و اکسپلورر و اکسپدیشن و دوست عزیز و لوکسش لینکلن. فورد در سال ۲۰۱۰ با از رده خارج کردن موتور ترایتون ( که واقعا گریه ما را در آورده است ) و طراحی موتور جدید به جای طراحی بهتر از سیستم پیچیده تر و به مراتب مشکل دار تری استفاده کرد به نحوی که در گروه جدید اف مجبور به انتخاب بدنه آلومینیوم و تعویض با موتور کم حجم با طراحی مزدا و اجرای فورد شد تا شاید شکست چند سال اخیرش را جبران کند. البته باید اعتراف کرد که فروش فورد در آمریکای شمالی به علت طراحی داخل کابین همیشه زیاد هست ولی عمر مفید شورولت بالاتر از فورد است.
Amir
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶آرام
اطلاعات کامنتت خیلی مفید بود
اینجور کامنت ها اصلا در پدال دیده نمیشه
بیشتر کامنت بذار
آرام
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ممنون هستم. فقط اطلاعاتی رو که دارم رو در میان گذاشتم. این نکته رو هم اضافه کنم که بیشتر مدلهای شورولت و فورد در مکزیک ساخته میشه ولی طراحی و خدمات و فروش با شرکت آمریکایی هست. همچنین خدمات بعد از فروش و وارانتی شورولت اصلا قابل مقایسه با فورد نیست و خدمات دهی به مشتریان فورد بیشتر من رو یاد قدیم در ایران می اندازه.
Farzad
۳ دی ۱۳۹۸پدال سبک دوئل هاتو عوض کنی بهتر نیست ؟؟؟؟