شورلتفورد

دوئل شورولت تاهو و فورد اکسپدیشن

رفته‌رفته به پایان دور اول از مرحلهٔ مقدماتی سری رقابت‌های پدال نزدیک می‌شویم و چند گروه دیگر تا خاتمهٔ دور نخست باقی نمانده است. یکی از سگمنت‌هایی که هنوز به آن نپرداخته‌ایم، سگمنت اس‌یووی‌های بزرگ است که امروز به سراغ آن رفته‌ایم. در این گروه، اس‌یووی‌های غول‌پیکری حضور دارند که تقریباً همگی آن‌ها از ساختار بدنه روی شاسی استفاده می‌کنند. این خودروها برخلاف کراس‌اوورهایی که امروزه در هر کوی و برزنی دیده می‌شوند و فقط قامت بلندی دارند، اس‌یووی‌های واقعی بوده و توانایی‌های آفرود بالایی دارند. خواستگاه اصلی اس‌یووی‌های بزرگ آمریکای شمالی بوده و بیشتر فروش خود را در این منطقه و خصوصاً ایالات‌متحده تجربه می‌کنند. همچنین در این کلاس فقط خودروسازان آمریکایی و ژاپنی حضور دارند و دیگر سازندگان نماینده‌ای در آن ندارند. خودروهای حاضر در سگمنت اس‌یووی‌های بزرگ به شرح ذیل‌اند:

شورولت تاهو/سابربن

جی‌ام‌سی یوکان

فورد اکسپدیشن

دوج دورانگو

تویوتا لندکروزر

تویوتا سکویا

نیسان پاترول

نیسان آرمادا

در اولین دوئل این گروه، دو آمریکایی اصیل و باابهت یعنی فورد اکسپدیشن و شورولت تاهو/سابربن به نبرد با یکدیگر پرداخته‌اند.

فورد اکسپدیشن

فورد اکسپیدیشن در حال حاضر بزرگ‌ترین اس‌یووی و همین‌طور تنها اس‌یووی واقعی فورد محسوب می‌شود. البته چند سال قبل عنوان بزرگ‌ترین اس‌یووی فورد در اختیار مدل اکسکرشن بود ولی با توقف تولید آن در سال ۲۰۰۵ مجدداً این عنوان به اکسپیدیشن رسید. این خودرو که بر اساس پلت‌فرم پیکاپ F150 ساخته می‌شود، برای اولین بار در سال ۱۹۹۶ معرفی شد. اس‌یووی لوکس گروه فورد یعنی لینکلن نویگیتور هم بر اساس اکسپیدیشن ساخته می‌شود. اکسپیدیشن برای چندین سال تنها در یک نسخه تولید می‌شد اما در نسل دوم که از سال ۲۰۰۶ به بازار آمد، نسخهٔ کشیدهٔ آن‌هم با طول و فاصلهٔ محوری بیشتر بنام اکسپیدیشن EL هم تولید شد که رقیب شورلت سابربن محسوب می‌شود. نسل پنجم اکسپیدیشن به‌تازگی در نمایشگاه خودروی شیکاگو ۲۰۱۷ رونمایی شده که تغییرات زیادی را نسبت به نسل قبلی خود تجربه کرده است. همچنین در نسل جدید، نام نسخهٔ کشیده به Max تغییر پیدا کرده است. البته با توجه به اینکه این خودرو تازه معرفی شده هنوز مشخصات کامل آن مانند شتاب، مصرف سوخت، قیمت و… اعلام نشده و به همین دلیل فعلاً برای ما امکان مقایسهٔ دقیق فراهم نیست. همچنین قیمتی هم که در جدول برای اکسپیدیشن ذکر شده متعلق به نسل قبلی است. فورد برای اس‌یووی بزرگ خود تنها یک پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 اکوبوست توئین توربو را در نظر گرفته که ۳۷۵ اسب بخار قدرت و ۶۳۷ نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو توسط یک گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک جدید در حالت استاندارد به چرخ‌های عقب و در تیپ‌های بالاتر به هر چهارچرخ انتقال پیدا می‌کند.

شورولت تاهو/سابربن

شورلت سابربن قدیمی‌ترین و باسابقه‌ترین اس‌یووی دنیا محسوب می‌شود به‌گونه‌ای که پیشینهٔ آن به سال ۱۹۳۵ بازمی‌گردد و بنابراین بسیار باتجربه‌تر از فورد اکسپیدیشن است. سابربن همچنان در حال تولید بوده و بنابراین عنوان قدیمی‌ترین خودروی در حال تولید دنیا را هم در اختیار دارد. از سال ۱۹۶۹ نیز مدل بلیزر به‌عنوان نسخهٔ دودر سابربن به بازار آمد اما در سال ۱۹۹۱ با خاتمهٔ تولید بلیزر، مدل جدید تاهو جایگزین آن شد که برخلاف بلیزر در نمونهٔ چهاردر هم تولید شد اما در اصل نسخهٔ کوتاه سابربن محسوب می‌شد؛ بنابراین تاهو و سابربن درواقع یک خودرو هستند که فقط سابربن مانند اکسپیدیشن EL یا Max طول و فاصله محوری بیشتری دارد. این دو خودرو به همراه جی‌ام‌سی یوکان و کادیلاک اسکالید بر روی پلت‌فرم پیکاپ شورلت سیلورادو ساخته می‌شوند. هم‌اکنون سابربن در نسل یازدهم و تاهو در نسل چهارم خود قرار دارند که هر دو در سال ۲۰۱۵ معرفی شده‌اند. برای این دو اس‌یووی بزرگ یک پیشرانهٔ ۵.۳ لیتری V8 تنفس طبیعی ارائه می‌شود اما چندی پیش در نمایشگاه خودروی نیویورک شورلت پکیج اسپرتی بنام RST را برای تاهو و سابربن معرفی کرد که در آن تنها برای تاهو پیشرانهٔ قوی‌تر ۶.۲ لیتری V8 هم قابل سفارش است؛ اما بااین‌حال ما همان پیشرانهٔ ۵.۷ لیتری را برای این نبرد برگزیده‌ایم که ۳۵۵ اسب بخار قدرت و ۵۲۰ نیوتن متر گشتاور دارد. (طول مربوط به نسخهٔ کشیدهٔ دو خودرو در جدول متعلق به مدل‌های اکسپیدیشن Max و سابربن است).

 

مشخصات فنی

فورد اکسپدیشن شورولت تاهو
پیشرانه ۳.۵ لیتری V6 ۵.۳ لیتری V8
قدرت ۳۷۵ اسب بخار ۳۵۵ اسب بخار
گشتاور ۶۳۷ نیوتن متر ۵۲۰ نیوتن متر
گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک ۶ سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب/چهارچرخ عقب/چهارچرخ
طول ۵.۳۴ متر ۵.۱۸ متر
طول (نسخهٔ کشیده) ۵.۴۶ متر ۵.۷۰ متر
وزن ۲۳۸۶ کیلوگرم ۲۴۳۰ کیلوگرم
ظرفیت بکسل ۳ تن ۲.۵ تن
قیمت پایه ۴۸,۳۲۰ دلار (نسل قبلی) ۴۸,۵۱۰ دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

[polldaddy poll=9744502]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵۱ دیدگاه‌ها

  1. (ali(CHEVY NOVA

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (7375 ديدگاه)

    مگه مىشه بىن شورولت و فورد ىکى رو انتخاب کرد؟
    من به هىچ کدوم راى نمىدم چون هر دو ماشىن رو انتخاب مىکنم

    1. t-dey

      ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (16 ديدگاه)

      به نظرم باید یه آمریکایی با یه ژاپنی بود
      اینطوری هم به آمریکایی ها هم به ژاپنیا ظلم میشه
      نمیدونم معیار انتخاب ماشینا چیه
      بنتلی با آستون.
      audi و ب ام و پورشه پانامرا.
      اینا خیلی رو اعصاب بودن

    2. ونوم اف ۵

      ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (1274 ديدگاه)

      با احترام پدال جان منم اولین بار رای ندادم

    3. Hamid.Hellcat

      ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (1198 ديدگاه)

      من امروز یه لندکروز vxr مدل ۲۰۱۷ با پلاک ملی دیدم تو شیراز
      خبری شده؟

      1. "Amir"

        ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (728 ديدگاه)

        داداش اون احتمالا بادی کیت بسته ، جدیدا بعضی جاها فیس لیفت میکنن

  2. (ali(CHEVY NOVA

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (7375 ديدگاه)

    دوستان امریکایی بازم مىخوام امروز 3 تا نظر سنجى بزارم و نظرتون رو بدونم
    بىن پىلىموت فورى 1958 دوج کورونت1958 کدوم رو انتخاب مىکنىد
    1. پلىموت فورى 1958 لاىک
    2. دوج کورونت1958 دىس لاىک

    موافقم 1
    مخالفم 1
  3. (ali(CHEVY NOVA

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (7375 ديدگاه)

    نظر سنجى بعدى بىن پىلىموت رودرانر1971 و فورد موستانگ 1971 هست
    1. پىلىموت رودرانر 1971 لاىک
    2. فورد موستانگ 1971 دىس لاىک

    1. (ali(CHEVY NOVA

      ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (7375 ديدگاه)

      نظر سنجى اخر بىن کراىسلر نىوپورت 1969 و لىنکلن کانتىننتال 1969 هست
      1. کراىسلر نىوپورت کاستوم 1969لاىک
      2. لىنکلن کانتىننتال 1969 دىس لاىک

    2. پرهام

      ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (741 ديدگاه)

      علی road runner هیولااااس?
      چند وقت پیش بود ی تیون شده اش رو تو نت دیدم
      صفر تا صدش رو ب ۲.۱ رسونده بود???
      مقایسه اشون نامردیه!
      جفتشون عالی ان!
      هم موستانگ هم رودرانر
      البته فک کنم roadrunner زیاد معروف نباشه!

      1. (ali(CHEVY NOVA

        ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (7375 ديدگاه)

        پرهام جان رودرانر تو ایران بسىار کم وارد شده برا همین هم زىاد معروف نىستش اما موستانگ بسىار بىشتر وارد شد و خوب محبوبىتش تو ایران بىشتره

        1. پرهام

          ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (741 ديدگاه)

          اهان پس علتش اینه که اصلا تو جایی ندیدمش!(جز اینترنت)

        2. (ali(CHEVY NOVA

          ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (7375 ديدگاه)

          درسته پرهام جان
          اىشالا ىه مطلب کامل مىزارم از پلىموت رودرانر تا عزىزان با اىن محصول پلىموت بىشتر اشنا بشن

    3. محمد

      ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (1485 ديدگاه)

      معلوم شد رودرانر رو نمیشناسن که بهش دیس دادن این ماشین از نظر من اسطوره ای ترین ماسل کار تاریخه با نهایت سرعت ۳۴۰ تو نسخه های استاندارد و طراحی سنت شکن البته بیشتر با اسم دوج دایتونا میشناسنش باید با دمون مقایسه بشه پدال یه مقاله حتما ازش بذار

      1. (ali(CHEVY NOVA

        ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (7375 ديدگاه)

        محمد جان خوشحالم که به طرفدارى از رودرانر اومدىد
        من خودم از طرفدارها ى رودرانر هستم و به نظرم رودرانر در 1971 به بعد بهتر از موستانگ عمل کرد
        در کل هم موستانگ و هم رودرانر ماشىنهاىى پر افتخار هستن

        1. محمد

          ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (1485 ديدگاه)

          اره علی جان حیف که تو ایران فقط میشه عکسهای همچین ماشین هایی رو دید وگرنه فلسفه تولید نه فقط ماسل کار بلکه ماشین امریکایی لذت بردن همه مردم از قدرت و سرعت هست دلیل قیمت پایین هم بر خلاف نظر المانی باز ها هزینه تولید پایینشون هست به طور مثال موتور ۳۵۰ همچین مهندسی پشتشه که از دهه ۵۰ استفاده میشه چه تو ماشین اسپرت چه افرودی چه سدان نمونه بارزش هم بلیزر و کامارو

  4. Mahdi DODGE & CHEVROLET & FORD

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1478 ديدگاه)

    از اینکه به شورولت رای ندادم ناراحتم اما برتری با فورد بود و چقدر بده بین دوتا دوست داشتنی یکی رو انتخاب کنی
    در نهایت به فورد اکسپدیشن رای دادم

  5. madjid R8 V12 TDI Le Mans

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    شورلت تاهو انتخاب میکنم. چون حجم و تعداد سیلندر موتورش بیشتر به هیکلش میخوره.
    موتور 8 سیلندر 5300 سی سی ??
    وگرنه هر دو عالین.
    یادش بخیر پدر فورد expedition یعنی فورد excursion رو 5 سال پیش منطقه آزاد دیدم اول فکر می کردم کامیونه !!! غول بود … تا اون موقع نمیدونستم ماشین به این بزرگی وجود داره.
    تجربش مثل بار اولی بود که از نزدیک هواپیمای میبینی. با خودت میگی اون شیئی که در آسمون اندازه ی یک نقطه دیده میشه یعنی اینقدر بزرگه ؟؟؟

    1. Mahdi DODGE & CHEVROLET & FORD

      ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (1478 ديدگاه)

      دقیقا
      چنین ماشنایی موتور بزرگ و حجم بالا جزی از شناسنامشه همین باعث شد انتخاب برام سخت بشه

      1. Ace

        ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        در ضمن مصرف سوخت و آلایندگی شورلت با اختلاف قابل توجهی کمتر از فورده.

  6. شاهين

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (856 ديدگاه)

    کلا انتخاب توی سگمنتی که ماشیناش ژاپنی و آمریکایی هستن و هر کدوم واسه خودشون غولی حساب میشن خیلی سخته.من از بین این دو تا کابویی فورد رو انتخاب کردم چون طراحی داخلش به نظرم قشنگتر و شیک تر بود

  7. Mahdi DODGE & CHEVROLET & FORD

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1478 ديدگاه)

    برنده اکسپدیشن هست
    انتخاب اینجا برای یه آمریکایی باز خیلی سخته اما برای سایر دوستان راحت تره

    1. (ali(CHEVY NOVA

      ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (7375 ديدگاه)

      مهدى واقعا خىلى سخته انتخاب بىن اىن 2 ماشىن

      1. پرهام

        ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (741 ديدگاه)

        ولی من همیشه شورولت رو بیشتر از فورد دوست داشتم
        اینجا هم ب تاهو رای دادم?
        با این که مشخصات فورد بهتر بود!
        البته چیزی ک آقا مجید گفتن هم هست
        این که با حجم بالاتر و تعداد سیلندر بالاتر همیشه مصرف و آلایندگی شورولت از فورد کمتر بوده
        به طور مثال :
        سابربن :
        شهر : ۱۴.۷
        اتوبان : ۱۰.۷
        ترکیبی : ۱۳.۱
        اکسپیدیشن (EL) :
        شهر : ۱۵.۷
        اتوبان : ۱۲.۴
        ترکیبی : ۱۴.۷
        البته اینا ماله سال ۲۰۱۷ است ک احتمالا این نسل جدیدی ک معرفی شده تغییراتی رخ بده توشون

        1. Ace

          ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          ممنون پرهام جان که مصرف سوخت رو نوشتی
          واحد هاش بصورت mpg بود و شما زحمت تبدیل واحد رو کشیدی …

        2. پرهام

          ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (741 ديدگاه)

          خواهش میکنم
          راستی آقا مجید مگه R8 ده سیلندر نبود؟
          این اسمی که گذاشتین گیجم کرد?

        3. Ace

          ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          یه مدل 12 سیلندر دیزلی هم داره که فقط یکی ازش ساخته شده.
          اشتبته نکنم 0 تا 100ش حدود 2.35 ثانیه بود.

  8. Machine

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1279 ديدگاه)

    رای من تاهو/سابربن هست
    تو این کلاس موتور توربو اونم V6 بدرد نمیخوره
    فقط V8 تنفس طبیعی
    پس زنده باد تاهو و سابربن

  9. Hemichan

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (719 ديدگاه)

    نمیشه انتخاب کرد رای ممتنع

    1. رضا

      ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (172 ديدگاه)

      یعنی چی خب ینی اگه قرار باشه یکیشو بگیرین میگین هیچکدومو نمیخوام چون انتخاب سخته؟?
      بالاخره یکیشو باید انتخاب کرد. رای من فورد قطعا بهتره

  10. فيصل

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (350 ديدگاه)

    تاهو چون داخلش بهتره، خیلی هم سابقه داره. تقریبا از زمان افرینش ماشینهای امروزی بوده تا الان

  11. یاسین

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (658 ديدگاه)

    من از اکسپیدیشن بیشتر خوشم میاد بخاطر طراحیش البته خداییش جفتشون فرمانروایی میکنن سگمنت سگمنت امریکایی هاست سخت میشه گفت کدومشون برنده میشن

  12. آرش آمریکایی

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (639 ديدگاه)

    من به شورولت تاهو رای میدم
    چون هنوزم 8 سیلندره و با روشای دیگه مثل خاموش کردن سیلندرها و آهسته کردن دور موتور در سرعت های پایین و در حالت رانندگی اقتصادی مصرف سوختش رو بهینه میکنه
    اصن ماشین آمریکایی باید 8 سیلندر بایشه
    در کل هر دوشون عالین ولی شورولت چیز دیگس

  13. آرش آمریکایی

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (639 ديدگاه)

    آقای دهقان فک کنم مصرف سوخت آیتم مهمی تو این جور ماشینای SUV باشه
    اگر شتابشون رو هم میذاشتید خیلی خوب بود

    اگر تویوتا پرادو رو هم ( چون یه جورایی با لندکروزر معمولی فرق داره )
    تو این لیست میذاشتید خیلی عالی میشد

    با تشکر از آقای دهقان بابت ایده این دوئل های باحال

  14. آریا

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (263 ديدگاه)

    من به فورد رای دادم.
    اگه معیار انتخاب راحتی و نرمی سواری باشه کدوم بهتره؟؟؟؟

  15. احسان

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (255 ديدگاه)

    این شد یه دوئل درست و حسابی و مشتی
    دوتا ماشین که واقعا به دنیای همدیگه تعلق دارن و یه رقابت شونه به شونه که فقط سلیقه میتونه توی نتیجه تاثیر گذار باشه والا تفاوت آنچنانی نیست بینشون
    البته به نظر من جای دادن لندکروزر و دورانگو و پاترول توی این گروه اشتباهه ،حالا آ رمادا و سکویا تا حدی قابل قبول تره به نظر من
    من همین نظر را توی مقاله مقایسه یوکان دنالی و لکسوس GX460 هم دادم و کلی کامنت متلک هم از یه سری دوستان گرامی گرفتم و حرفم این بود که این دوتا به دنیای همدیگه تعلق ندارن ،صرف گنده بودن و ۸ سیلندر بودنشون با همدیگه رقیبشون نمیکنه
    هر کدوم یه عالمی دارن برای خودشون
    اس یو وی های فول سایز GM و فورد به دنیای خودشون تعلق دارن و کلا برای خودشون یه سگمنت جدا هستند که لند کروزر و پاترول بهشون تعلق ندارن ،همین طور لندکروزر و پاترول هم دنیای خودشون را دارن و با اینا قابل مقایسه نیستند هرچند که همگی گنده و ۸ سیلندر باشن و البته توی بحث off road فول سایزهای امریکایی به گرد پای لندکروزر و پاترول نمیرسند و اساسا برای این منظور هم ساخته نشده اند ،دوستانی که از لحاظ فنی آگاه باشن و عمری با قلب و روانشون عاشق ماشین باشن متوجه حرفای من میشوند و البته بقیه هم متلک خواهند گفت
    به هر روی
    من بین این دوتا هفت تیر کش، شورلت را انتخاب میکنم
    ۱ بخاطر موتور خورجینی ۸ سیلندرش
    ۲ بخاطر لیوردنده باحال و نوستالژیک پشت فرمونش
    لیور دنده فورد ظاهرا شبیه محصولات گروه جگوار لندروورشده که من اصلا خو شم نمیاد از این سبک و اگه به انتخاب نهایی هم باشه من دوست دارم جی ام سی یوکان دنالی قهرمان این گروه بشه ،چون که خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی باحاله…

    https://www.pedal.ir/لکسس/مقایسه-جمس-یوکان-دنالی-لکسس-gx460/
    این هم نظر قدیمی من
    دوست داشتید بخونید دوستان

    1. ROHAM

      ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (757 ديدگاه)

      آرمادا و پاترول دقیقا از نظر فنی و شاسی و ابعاد و… یکی هستن
      چرا آرمادا میتونه باشه و پاترول نه!!!!

  16. مهدی 911turbo s

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (9 ديدگاه)

    دوستان یکی به من بگه چرا مرسدس جی کلاس تو این لیست نیستش

    1. Ali

      ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (128 ديدگاه)

      G کلاس جزو suv های لوکس هستش مثل اسکالید ،لکسوس Ls,لینکلن نویگیتور و …،در حالی که اینا نیمه لوکس محسوب میشن

      1. Ali

        ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (128 ديدگاه)

        ببخشید لکسوس Lx منظورم هستش اشتباهی گفتم Ls

    2. ROHAM

      ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (757 ديدگاه)

      دوستان خوبم
      واقعا درک نمیکنم چرا برخی دیدگاه ها رو دیسلایک میکنید!!!
      خب این رفیقمون سوال پرسیده
      این دو تا دیسلایک چی میگه؟!!!
      سر در نمیارم من یکی

  17. AK_007

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (562 ديدگاه)

    تو زمینه طراحی اکسپدیشن جذاب تره ولی ی مشکلی ک داره اینه که قسمت جلوش مایل به ون یا یه خودروی خانوادگی شده و اون ابهت SUV رو به اندازه کافی نداره
    این جدول ی مقدار ناقصه باید مصرف سوخت و آلودگی هم توش نوشته بشه ب نظرم
    چون ک دوستان گفتن ظاهرا تاهو الودگیش کمتره

  18. بیژن

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (255 ديدگاه)

    گرچه فورد کمی توانایی های فنیش بالاتره ولی هیچ چی جای شورولت رو واس ما ایرانیها نمیگیره…
    رای من با قاطعیت شورولت تاهو.

  19. mohammad

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (3 ديدگاه)

    با احترام به فورد به شورولت رائ میدم ولی هر دوشونو دوست دارم انتخاب خیلی سختیه

  20. جرمی کلارکسون

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (89 ديدگاه)

    فورد هیولاست

  21. رضا اعتمادیان

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (261 ديدگاه)

    آقا چرا منو تو این شرایط قرار میدین
    الان من چجوری یکی از این دو رو انتخاب کنم
    آقا من چشامو میبندم شما بجای من یکی رو انتخاب کن ، بمن هم نگو کدومو انتخاب کردی
    این دو باید تو فینال بهم میرسیدن که یکی اول بشه و اون یکی دوم .
    من هر دو رو میخوام

  22. حمیدرضا

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    من به تاهو رای دادم چون ماشین v8 رو بیشتر دوست دارم و همین طور شوی

  23. ROHAM

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (757 ديدگاه)

    خب وقتی اطالاعاتی راجع به نسل جدید فورد ندارید چرا تو مقایسه و مسابقه شرکتش میدید
    مگه میشه از رو عکس راجع به یه ماشین نظر داد؟!!
    هنوز حتی قیمتش هم معلوم نیست
    این مقایسه مثل مقایسه فورد ماستنگ 1969 و چلنجر 2017 هستش ( البته با کلی اغراق)
    اونم نه طور کامل یعنی اطلاعات ماستنگ 2017 رو بگی با قیمت مدل 1969 و با رقیب به روز و با قیمت روزش مقایسه کنی
    مسخره است!

  24. آرام

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (55 ديدگاه)

    به نظر من تاهو بسیار بهتر از اکسپدیشن هست. به عنوان مکانیکی که روی هر دو مدل این اتوموبیلها کار کردم مشکلات بسیار کمتری رو در خانواده شورولت از سیلورادو و تاهو و سابربن چه در موتور و چه گیربکس دیدم تا انواع خانواده فورد F150 و اکسپلورر و اکسپدیشن و دوست عزیز و لوکسش لینکلن. فورد در سال ۲۰۱۰ با از رده خارج کردن موتور ترایتون ( که واقعا گریه ما را در آورده است ) و طراحی موتور جدید به جای طراحی بهتر از سیستم پیچیده تر و به مراتب مشکل دار تری استفاده کرد به نحوی که در گروه جدید اف مجبور به انتخاب بدنه آلومینیوم و تعویض با موتور کم حجم با طراحی مزدا و اجرای فورد شد تا شاید شکست چند سال اخیرش را جبران کند. البته باید اعتراف کرد که فروش فورد در آمریکای شمالی به علت طراحی داخل کابین همیشه زیاد هست ولی عمر مفید شورولت بالاتر از فورد است.

  25. Amir

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    آرام

    اطلاعات کامنتت خیلی مفید بود

    اینجور کامنت ها اصلا در پدال دیده نمیشه

    بیشتر کامنت بذار

    1. آرام

      ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (6 ديدگاه)

      ممنون هستم. فقط اطلاعاتی رو که دارم رو در میان گذاشتم. این نکته رو هم اضافه کنم که بیشتر مدلهای شورولت و فورد در مکزیک ساخته میشه ولی طراحی و خدمات و فروش با شرکت آمریکایی هست. همچنین خدمات بعد از فروش و وارانتی شورولت اصلا قابل مقایسه با فورد نیست و خدمات دهی به مشتریان فورد بیشتر من رو یاد قدیم در ایران می اندازه.

  26. Farzad

    ۳ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    پدال سبک دوئل هاتو عوض کنی بهتر نیست ؟؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا