امروز هم همچون روزهای گذشته با قسمت دیگری از سری رقابتهای خودرویی پدال در خدمت شما هستیم که به گروه هاچبکهای سابکامپکت اختصاص دارد. دوئل قبلی این گروه بین سیتروئن C3 و سوزوکی سوئیفت برگزار شد که طی آن درمجموع تعداد ۱۱۶۴ رأی به ثبت رسیده است. در این دوئل C3 توانست با تصاحب ۸۲۵ رأی و کسب ۷۱ درصد از کل آراء پیروز گردد درحالیکه سوئیفت موفق به دریافت تنها ۳۳۹ رأی شده است. حال امروز در هفتمین دوئل گروه هاچبکهای سابکامپکت شاهد رقابت میان شورولت سونیک و کیا ریو هستیم.
آئودی A1 | آلفا میتو | فورد فییستا | امجی ۳ |
آئودی A1 | ؟ | ||
پژو ۲۰۸ | سوزوکی بالنو | رنو کلیو | هوندا فیت |
پژو ۲۰۸ | ؟ | ||
تویوتا یاریس | فیات آرگو | فولکسواگن پولو | سئات ایبیزا |
؟ | ؟ | ||
نیسان میکرا | اشکودا فابیا | مزدا ۲ | اوپل کورسا |
نیسان میکرا | مزدا ۲ | ||
مینی کوپر | دیاس ۳ | کیا ریو | شورولت سونیک |
مینی کوپر | ؟ | ||
سوزوکی سوئیفت | سیتروئن C3 | هیوندای i20 | میتسوبیشی میراژ |
؟ | هیوندای i20 |
شورولت سونیک
شورولت سونیک خودرویی سابکامپکت است که نسل نخست آن در سال ۲۰۰۲ توسط جنرال موتورز معرفی شد. طراحی و مهندسی این خودرو توسط GM Daewoo انجام گرفته بود و در ابتدا با نام دوو کالوس به بازار آمد اما سپس با هفت برند مختلف در ۱۲۰ کشور در سراسر جهان عرضه شد. بهعنوانمثال، نسل اول این هاچبک سابکامپکت در استرالیا با نام هولدن برانیا، در اوکراین با نام ZAZ ویدا، در ازبکستان با نام شورولت نکسیا، در چین با نام شورولت لووا، در کانادا با نام شورولت Aveo و در ایالاتمتحده با نام پونتیاک G3 عرضه میشد؛ بنابراین در نسل اول این خودرو از نام سونیک برای آن استفاده نمیشد. نسل اول این ماشین در سه نسخهٔ هاچبک پنجدر، هاچبک سهدر و سدان در کشورهای مختلفی به تولید رسید تا اینکه نسل دوم آن در نمایشگاه پاریس ۲۰۱۰ رونمایی شد. توسعهٔ این نسل توسط جنرال موتور کُره با همکاری مهندسین اوپل، هولدن و شورولت صورت گرفته است. البته در نسل دوم این خودرو بشدت از تنوع نامها و برندهای آن کاسته شده و صرفاً با دو برند شورولت و هولدن عرضه میگردد. همچنین در این نسل برای اولین بار از نام سونیک هم برای این هاچبک آمریکایی استفاده شده است. شورولت سونیک که روی پلتفرم گاما II جنرال موتورز ساخته شده و در دو نسخهٔ سدان و هاچبک پنجدر ارائه میگردد، همچنان در حال تولید است اما برای مدل ۲۰۱۷ فیسلیفتی را تجربه کرد که در نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۶ رونمایی شد. این ماشین با پیشرانههای بنزینی و دیزلی مختلفی در سراسر جهان عرضه میگردد که همگی از نوع چهار سیلندر هستند. ما از بین این موتورها، در این دوئل پیشرانهٔ ۱.۴ لیتری چهار سیلندر بنزینی توربوشارژ سونیک را انتخاب کردهایم که ۱۴۰ اسب بخار قدرت و ۲۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. شورولت سونیک در سال ۲۰۱۷ در بازار ایالاتمتحده بیش از ۳۰ هزار دستگاه فروش داشته است.
کیا ریو
کیا برای اولین بار در سال ۲۰۰۰ نسل نخست خودروی سابکامپکت جدیدی بنام ریو را بهعنوان جایگزینی برای پراید معرفی کرد. این ماشین که در دو نسخهٔ سدان و استیشن به تولید میرسید، پس از تجربهٔ فیسلیفتی در سال ۲۰۰۲، نهایتاً تا سال ۲۰۰۵ روی خط تولید قرار داشت و سپس جای خود را به نسل دوم داد که بر روی پلتفرم مشترکی با هیوندای اکسنت ساخته شده بود. نسخهٔ فیسلیفت شدهٔ نسل اول ریو در مقطعی توسط سایپا در کشورمان هم به تولید رسید. در نسل دوم این خودرو اما نسخهٔ استیشن جای خود را به نسخهٔ هاچبک پنجدر داد. سپس در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۱ نسل سوم ریو رسماً رونمایی شد که بازهم بر اساس پلتفرم مشترکی با هیوندای اکسنت ساخته شده بود. این نسل بهصورت وارداتی توسط اطلس خودرو به کشورمان هم راه پیدا کرد؛ اما نهایتاً در نمایشگاه پاریس ۲۰۱۶ تویت به معرفی نسل پنجم یا کنونی ریو رسید. این نسل که مثل دو نسل قبلی در دو نسخهٔ سدان و هاچبک به تولید میرسد، روی پلتفرم GB کیا-هیوندای ساخته شده که با هیوندای i20، هیوندای کُنا و کیا استونیک مشترک است. همانطور که اشاره شد، ریو در اصل بهعنوان جایگزین پراید به بازار آمد و بنابراین این ماشین هماکنون از نوادگان پراید محسوب میشود! این در حالی است که جد ریو کماکان در کشورمان پرقدرت روی خط تولید قرار دارد! درهرحال نسل کنونی ریو با پنج پیشرانهٔ مختلف به بازار عرضه میشود که یکی سه سیلندر و بقیه چهار سیلندر هستند درحالیکه تنها یکی از این پنج موتور از نوع دیزلی است. ریو در دوئل ما اما با موتور ۱.۶ لیتری چهار سیلندر بنزینی تنفس طبیعی خود شرکت کرده که ۱۳۰ اسب بخار قدرت و ۱۶۰ نیوتن متر گشتاور دارد. کیا ریو سال گذشته در بازار ایالاتمتحده بیش از ۱۶ هزار دستگاه فروش داشته است.
شورولت سونیک | کیا ریو | |
پیشرانه | ۱.۴ لیتری ۴ سیلندر | ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر |
تنفس | توربوشارژ | طبیعی |
قدرت | ۱۴۰ اسب بخار | ۱۳۰ اسب بخار |
گشتاور | ۲۰۰ نیوتن متر | ۱۶۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۶ سرعته اتوماتیک | ۶ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | جلو | جلو |
شتاب صفرتاصد | ۸.۸ ثانیه | ۸.۵ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۶.۶ ثانیه | ۱۶.۷ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۰۰ کیلومتر/ساعت | ۱۹۵ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۷.۸ لیتر (ترکیبی) | ۷.۳ لیتر (ترکیبی) |
ظرفیت باک | ۴۶ لیتر | ۴۵ لیتر |
وزن | ۱۳۱۱ | ۱۲۰۰ کیلوگرم |
طول | ۴.۰۶ متر | ۴.۰۶ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۵۲ متر | ۲.۵۸ متر |
حجم صندوق بار | ۲۹۰ لیتر | ۳۲۵ لیتر |
قیمت پایه | ۱۶,۱۷۰ دلار | ۱۴,۷۹۵ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=9916531]
Madjid
۲۳ دی ۱۳۹۶.
کیا به خاطر تنفس طبیعی و مصرف کمتر
محمد
۲۳ دی ۱۳۹۶یه نکته جالب راجع به این محصول کیا :
ایشون درواقع نوه ””پراید”” محسوب میشن!!!
ما از پراید اولیه تو سال ۲۰۱۸ به کجا رسیدیم؟؟؟
کره جنوبی به کجا رسید؟؟؟
تا حالا که طبق نتیجه نوه پراید کیا داره شورولت رو شکست میده
الان پراید ۱۱۱ خودمونو بزاریم تو این رقابت چندم میشه؟؟؟
سامان اذری
۲۴ دی ۱۳۹۶تو نظر سنجی تلگرام کاملا برعکسه
73 به 27 شورلت تا به این لحظه جلو تره
Raha
۲۳ دی ۱۳۹۶کیا به خاطر طراحیش
E 36
۲۳ دی ۱۳۹۶کیا به خاطر قیمت و مصرف سوخت و اصطحلاک کمتر
نویدی
۲۳ دی ۱۳۹۶استهلاک.
اونی که شما نوشتی ،اصطکاکِ،به معنی ساییده شدن.
جسارت نشه داداش.محض اطلاع عرض کردم.
E 36
۲۳ دی ۱۳۹۶آقا نویدی خیلی لطف کردی دیکته بنده رو تصحیح کردید ، اصلا مسیر زندگیم عوض شد
محمدرضا
۲۳ دی ۱۳۹۶گشتاور وقدرت بیشتر شورلت فقط مصرفشو بالاتر برده وگرنه ریو با شتاب بهتر ومصرف کمتر نشون میده قابلیت فنی بهتری داره
و ریو با اندازه مساوی سونیک فاصله محوریه بیشتر وصندوق بار بزرگ تری داره که تو این کلاس خودرویی بسیار مهمه
ریو ارزان تر وزیبا تر هم هست
حسن
۲۳ دی ۱۳۹۶ریو برتره ولی شتاب بهترش بیشتر به خاطر 120 کیلو سبکتر بودنشه و احتمالا ایمنی شورولت بهتر باشه.
سروش
۲۳ دی ۱۳۹۶طراحی بهتر کیا
مصرف سوخت کمتر کیا
قدرت موتور شورلت بیشتره اما شتاب ریو بهتره که عملا قدرت رو خنثی میکنه! با هاچ بک ساب کامپکت هم کسی آفرود و کوهستان نمیره که گشتاور بالا بخواد پس تنفس طبیعی بهتره و استهلاکش کمتره
فاصله محوری بیشتر در نتیجه فضای پای سرنشین عقب بیشتر ، همچنین صندوق کیا ریو جادار تر است!
هندلینگ و تعلیق هم مسلما شورلت بهتره!
در مجموع کیا بهتره
SS
۲۳ دی ۱۳۹۶علاوه بر این مواردی گفتید گارانتی 7 ساله کیا هم هست
در کل به نظرم ریو طراحی پخته تری هم داره
به ریو رای دادم
محمدامین
۲۳ دی ۱۳۹۶کیا با اینکه اتمسفریکه باز هم شتاب بهتری داره با وجود اینکه گشتاور تولیدی کمتری داره !
مصرف سوخت ! با اینکه یک خودروی تنفس مصنوعی باید مصرف کمتری داشته باشه ولی بازم کیا مصرفش بهتره.قیمتش هم بهتره و ارزونتره. میمونه قضیه دوام و عمر قطعات که معمولا آمریکایی ها توی دوام عمر قطعات بهتر عمل میکنن.گشتاور بالای سونیک باعث شده که شتاب ثانویه بهتری نسبت به ریو داشته باشه. که اونم در حد یک صدم ثانیه!ولی طراحی داشبورد کابین به نظرمن سونیک زیباتره.
Wrx
۲۳ دی ۱۳۹۶نه خوشمان امد یکبار این بدبخت کره ای هارو حمایت کردین ??
حامد
۲۳ دی ۱۳۹۶خوشمان آمد؟
ناصر الدین شاه هستی که میگی خوشمان آمد؟??
بدبخت؟ یکم رو ادبت کار کن
Wrx
۲۳ دی ۱۳۹۶با شما جماعت هرجور حرف بزنی بهتون بر میخوره چه با زبون خوش و شوخی چه با زبون تلخ و جدی
☹️
امیرمحمد
۲۳ دی ۱۳۹۶رفیق احساس خجالت و شرم نمیکنی وقتی صنعت کشور خودت داره خودرو هاییو تولید میکنه که استاندارد ۲۰ سال پیشم به زور دارن به کمپانی های کره ای میگی بدبخت؟!! کره ای ها هرچیم که باشن حداقل انقدر مدیریت دارن که از فرش به عرش رسیدن سامسونگ کره ای که تو تکنولوژی حرف اولو تو دنیا میزنه و هیوندای موتورزم که جزو ۵ تا از بزرگ ترین خودروسازای دنیاست حالا به نظرت ما بدبختیم که هیچ تلاشی نمیکنیم و فقط از بقیه ایراد میگیریم یا اونا؟
سورنا
۲۳ دی ۱۳۹۶ولش کن داداش اینا همونایی هستن که میگن همه دنیا دشمن ولی ما خوب :)
بنزما
۲۳ دی ۱۳۹۶تو رو خدا سورنا جان جو این سایت دیگه خراب نکنین سفسته الکی
Wrx
۲۳ دی ۱۳۹۶دوست عزیز و گرامی من خودم الان چهار ساله اسپورتیج دارم خیلی خیلی هم راضیم ?
درمورد اون مطلبی که نوشتم بدبخت کلا شما بدبرداشت کردین یا شایدم متوجه حرفم نشدین
مت خودم همیشه پشت ماشین های کره ای درمیام و ازشون خوشم میاد و طرف داریشونو میکنم
اینجا هم که گفتم بدبخت منظورم عقب افتادی کره ای ها نبود
بلکه چون در سایت پدال و سایت های دیگه همیشه در مقایسه ها و دوئل ها نظرات سمت ماشین های المانی و امریکایی بود بخاطر این مظلوم بودن کره ای ها در بحث ها و نظرات بود که من از اون جمله استفاده کردم
یکم صبر و حوصله خوبه ?درجا تا یه چیزی میخونید حمله نکنید لطفا ?سپاس✋??
Wrx
۲۳ دی ۱۳۹۶دوست عزیز و گرامی من خودم الان چهار ساله اسپورتیج دارم خیلی خیلی هم راضیم ?
درمورد اون مطلبی که نوشتم بدبخت کلا شما بدبرداشت کردین یا شایدم متوجه حرفم نشدین
مت خودم همیشه پشت ماشین های کره ای درمیام و ازشون خوشم میاد و طرف داریشونو میکنم
اینجا هم که گفتم بدبخت منظورم عقب افتادی کره ای ها نبود
بلکه چون در سایت پدال و سایت های دیگه همیشه در مقایسه ها و دوئل ها نظرات سمت ماشین های المانی و امریکایی بود بخاطر این مظلوم بودن کره ای ها در بحث ها و نظرات بود که من از اون جمله استفاده کردم
یکم صبر و حوصله خوبه ?درجا تا یه چیزی میخونید حمله نکنید لطفا ?سپاس✋??
Wrx
۲۳ دی ۱۳۹۶چندتا غلط املایی هم داشتم دیگه فاکتور بگیرید اعصاب نمیزارید که?
امیرمحمد
۲۳ دی ۱۳۹۶نه دوست عزیز حق با شماست من سریع قضاوت کردم این روزا انقدر افرادی رو تو سایتای مختلف میبینم که از رو تعصب بیجا و بدون حتی یذره مطالعه حرفای چرند و پرند و بیخود میزنن که اعصابم واقعا بهممیریزه دیگه شما ببخشین
محمدامین
۲۳ دی ۱۳۹۶کیا با اینکه اتمسفریکه باز هم شتاب بهتری داره با وجود اینکه گشتاور تولیدی کمتری داره !
مصرف سوخت ! با اینکه یک خودروی تنفس مصنوعی باید مصرف کمتری داشته باشه ولی بازم کیا مصرفش بهتره.قیمتش هم بهتره و ارزونتره. میمونه قضیه دوام و عمر قطعات که معمولا آمریکایی ها توی دوام عمر قطعات بهتر عمل میکنن.گشتاور بالای سونیک باعث شده که شتاب ثانویه بهتری نسبت به ریو داشته باشه. که اونم در حد یک دهم ثانیه!ولی طراحی داشبورد و کابین به نظرمن سونیک زیباتره.
ایمان انزو
۲۳ دی ۱۳۹۶شورلت برند به نامیه ولی حس بهتری نسبت به کیا دارم.ریو رو انتخاب میکنم
امیرمحمد
۲۳ دی ۱۳۹۶من کاری با تعصب بعضی از دوستان ندارم کیا ریو مطمیینا انتخاب منطقی تر و به صرفه تری هستش من به ریو رای میدم به دلیل:صندوق بار بزرگتر و فاصله محوری بیشتر که نتیجه ی اون کاربردی بودن بیشتر ماشین هستش که در این کلاس مهم ترین معیاره و همچنین شتاب بهتر و مصرف سوخت پایین تر و طراحی داخلی و خارجی زیباتر که البته این موضوع سلیقه ای هستش
مهران
۲۳ دی ۱۳۹۶کیا به خاطر مزیت های بیشتری که داره از جمله حجم بیشتر صندوق با و قیمت کمتر و …
حمیدرضا
۲۳ دی ۱۳۹۶ریو اقتصادی تره خیلی بیشتر از شوی برا همین به ریو رای دادم
MAHDI . CHEVROLET
۲۳ دی ۱۳۹۶سونیک
دلیل نمیخواد که علاقس
ولی در کل تو این کلاس فیستا
سياوش
۲۳ دی ۱۳۹۶این عشق ماشین امریکاییها درست مثل رییس جمهور امریکا انسانهای بی منطقی هستن تو دوئل هایی که کاملا به ضررشونه میگن جدول چیه دیگه علاقست اما جاهایی که حتی یک درصدم احساس توهمی بهتر بودن داشته باشن سریع میگن طبق جدول فلان و بهمان
باشه شماها خوبین!!!
F۲۲RAPTOR
۲۳ دی ۱۳۹۶?
MAHDI . CHEVROLET
۲۳ دی ۱۳۹۶همیشه بحث علاقه بوده من همیشه از روی علاقه رای دادم مثل شما که به دوتا رقم جدول رای نمیدم
در ضمن خوب بودن ماشین هم باعث علاقه بهش میشه
اینقدر درکش سخته؟
باشه تو خوبی!!!!
ونوم اف ۵
۲۳ دی ۱۳۹۶مثل شما اگه تو دوئلی ماشین المانی از نظر فنی پایین باشه بحث اصالت رو مطرح میکنین و اگه با قیمت پنج برابر نسبت ماشین دیگه یه مقدار از نظر فنی بهتر باشه سریع قیمت بالاش رو ماست مالی میکنین که ۰.۰۰۰۱ ثانیه سریع تر هست و ارزش داره
Madjid
۲۳ دی ۱۳۹۶.
آقا تو این سایت “باشه” و “باشه تو خوبی” تیکه کلام من بود هاااا ???
پس فردا بیاین عکس سلطان رونالدو رو هم بذارید پروفایلتون !!! اول کامنتاتون هم نقطه بذارین !!!
????
(شوخی کردم جدی نگیرید)
اختلاف این 2 تا در حدی نیست که اهمیتی داشته باشه.
سونیک طراحیش بهتره. مخصوصا عقبش.
یه جورایی ساده تر و متوازن تر طراحی شده.
اسمش هم واسه من خیلی دوست داشتینه❤❤❤
یادش بخیر یه زمان تمام سرگرمیم سِگا بود و بازی سونیک. اسمش که میاد قند تو دلم آب میشه. خیلی نوستالژیکه لامصب. هعی روزگار … ِ
Hamid.Hellcat
۲۳ دی ۱۳۹۶اسم شورلت برای رای دادن کافیه
مهم نیست رقیبش چه ماشنیه
اس کلاس هم باشه من به سونیک رای میدم
شایان
۲۳ دی ۱۳۹۶البته همه ما شورلتو با کورتو و کامارو سیلورادو و سابربان میشناسیم این سونیک فقط اسمش شورلته(من خودم طرفداره آمریکاییم)ولی اینجا به ریو رای دادم
AK_007
۲۴ دی ۱۳۹۶خب به این میگن تعصب
سامان اذری
۲۳ دی ۱۳۹۶اکثر موارد کیا بهتر بود
به نظر من باس شورلت یه برند زیر مجموعه برا ماشینهای ارزان قیمت ایجاد کنه
چون واقعا حیف هست که لوگویی که رو شبکه ZL1 نصب میشه رو خودرویی مثل اسپارک و سونیک هم نصب بشه ?
Amir Machine
۲۳ دی ۱۳۹۶اتفاقاً جنرال موتورز قبلاً همچین کاری رو کرده بود. این شرکت سال 1989 برندی بنام Geo رو بعنوان زیرمجموعۀ شورلت برای عرضۀ ماشینهای کوچیک و ارزون تاسیس کرد. این برند با شرکتهای ژاپنی سوزوکی، ایسوزو و تویوتا همکاری میکرد و بعضاً نسخۀ ریبج شدۀ محصولات این شرکتها رو تو آمریکا عرضه میکرد.
اما متاسفانه برند جئو سال 1997 منحل شد.
ونوم اف ۵
۲۳ دی ۱۳۹۶حداکثر سرعت شورلت و شتاب ثانویه شورلت بهتره ظاهرش هم که قطعا بهتره پس شورلت سونیک
ممد
۲۳ دی ۱۳۹۶ریو 8/5شتاب میگیره؟ جمع کنین بابا 10تا فیلم تو یوتوب بیشتر دیدم زیر 9/5 نمیزنه ولی خدایی جذاب شد طراحیش