شورلتهوندا

دوئل شورولت ولت و هوندا کلاریتی پلاگین

مرحلهٔ یک‌هشتم نهایی، دور ششم، قسمت چهارم، ششمین دوئل از گروه خودروهای سبز

نتیجهٔ دوئل قبلی بین تویوتا پریوس و تویوتا پریوس پرایم

مجموع آراء: ۸۳۴

آراء تویوتا پریوس پرایم: ۶۵۹

آراء تویوتا پریوس: ۱۷۵

پیروز دوئل: تویوتا پریوس پرایم با کسب ۷۹ درصد از کل آراء

هوندا کلاریتی هیدروژنی

هوندا کلاریتی الکتریکی

هوندا کلاریتی هیدروژنی

فولکس‌واگن گلف GTE

فولکس‌واگن e-Golf

فولکس‌واگن گلف GTE

شورلت ولت

هوندا کلاریتی پلاگین

؟

تویوتا پریوس پرایم

تویوتا پریوس

تویوتا پریوس پرایم

نیسان لیف

تسلا مدل ۳

تسلا مدل ۳

مرسدس بنز B کلاس EV

شورلت بولت

شورلت بولت

فولکس‌واگن e-UP

رنو Zoe

؟

 

شورولت ولت

تاریخ معرفی: نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۵

قوای محرکه: پلاگین‌هیبریدی

نسل کنونی: دوم

پلت‌فرم: D2UX جنرال موتورز

امتیاز از کارانددرایور: ۴ از ۵

فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۲۰,۳۴۹ دستگاه

فروش سه‌ماههٔ نخست ۲۰۱۸ در آمریکا: ۳,۴۷۸ دستگاه

 

هوندا کلاریتی

تاریخ معرفی: دسامبر ۲۰۱۷

قوای محرکه: پلاگین‌هیبریدی

نسل کنونی: دوم

پلت‌فرم: –

امتیاز از کارانددرایور: ۳.۵ از ۵

فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۲,۴۵۵ دستگاه

فروش سه‌ماههٔ نخست ۲۰۱۸ در آمریکا: ۳,۳۱۷ دستگاه

 

مقایسه مشخصات فنی

شورلت ولت

هوندا کلاریتی

پیشرانهٔ بنزینی ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر
تنفس طبیعی طبیعی
موتور الکتریکی ۲ عدد ۲ عدد
قدرت موتور بنزینی ۱۰۱ اسب بخار ۱۰۳ اسب بخار
قدرت موتور الکتریکی ۱۸۱ اسب بخار ۱۸۱ اسب بخار
مجموع قدرت ۱۴۹ اسب بخار ۲۱۲ اسب بخار
مجموع گشتاور ۴۰۰ نیوتن متر ۳۱۵ نیوتن متر
گیربکس CVT تک سرعته
محور محرک جلو جلو
مصرف سوخت ۵.۶ لیتر (ترکیبی) ۵.۶ لیتر (ترکیبی)
مصرف سوخت کلی ۲.۲ لیتر (ترکیبی) ۲.۱ لیتر (ترکیبی)
ظرفیت باک ۳۴ لیتر ۲۶ لیتر
باطری ۱۸.۴ کیلووات ساعت ۱۷ کیلووات ساعت
بُرد تمام الکتریکی ۸۵ کیلومتر ۷۵ کیلومتر
شتاب صفر تا ۹۶ ۷.۵ ثانیه ۷.۶ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۶.۱ ثانیه ۱۵.۴ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۶۵ کیلومتر/ساعت ۱۷۷ کیلومتر/ساعت
طول ۴.۵۸ متر ۴.۸۹ متر
فاصلهٔ محوری ۲.۴۹ متر ۲.۷۵ متر
وزن ۱۶۰۰ کیلوگرم ۱۸۳۷ کیلوگرم
ظرفیت سرنشین ۵ نفر ۵ نفر
حجم صندوق بار ۳۱۰ لیتر ۴۵۳ لیتر
قیمت پایه آمریکا ۳۴,۰۹۵ دلار ۳۴,۲۹۰ دلار

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

[polldaddy poll=10055553]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. Ali.usa

    ۲۳ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (335 ديدگاه)

    خدای ولت سردتر
    از نظر فنی و مصرف سوخت طراحی
    خیلی دوست داشتنی

    1. مرصاد

      ۲۳ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (96 ديدگاه)

      از نظر طراحی چه داخلی چه خارجی من هوندا رو سرتر میبینم

  2. پویان

    ۲۳ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (827 ديدگاه)

    شورلت روی کاغذ بهتره ولی در عمل و استفاده طولانی مدت هوندا خیلی بهتر از شورلته .
    در امریکا هم برند هوندا خیلی تصویر مثبتی در ذهن مصرف کننده ها گذاشته .
    شاید اگه یه کم مصرفش رو بهتر کنه شورلت ولت رو راحت خاک می کنه

    1. مهدی

      ۲۳ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (2371 ديدگاه)

      دادش کجش رو کاغذبهتره؟
      درسته نداریم نمیشه در مورد حقایق چیز زیادی گفتاما سواد داریم ببینیم که
      رو کاغذ میشه قدرت که هوندا 63 اسب برتره
      میشه چهارصد متر که بازم هوندا برتره میشه شتاب که تقریبا مساوین
      میشه مصرف سوخت که هوندا اندکی برتره
      میشه حجم صندق بار که هوندا کاملا برتره
      درسته شورولت هم روکاغذ برتری هایی داره اما اگه هوندا بهتر نباشه بدترم نیست

  3. T.H.M

    ۲۳ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (571 ديدگاه)

    و باز هم اطلاعات و مشخصات اشتباه. و باز هم باید کلمو بکوبونم تو دیوار از دست پدال. آقای دهقان باز منبعتون چیه؟؟؟؟ احیانا اگه همون کارانددرایور هستش، مصرف سوخت ها به صورت زیره:
    هوندا کلاریتی پلاگین هیبریدی: 42 mpg که میشه معادل 5.6 لیتر تو 100 کیلومتر. و بازم تکرار میکنم وقتی خودرویی پلاگین هستش عدد MPGe رو هم ذکر کنید خواهشا. برای هوندا 110 MPGe که میشه حدود 2.1 لیتر تو 100 کیلومتر
    شورولت ولت: 42 mpg که میشه 5.6 لیتر تو 100 کیلومتر. همچنین 106 MPGe که میشه حدود2.2 لیتر تو 100 کیلومتر.
    با این حساب تقریبا مصرف سوختشون یکیه. هم mpg و هم MPGe.
    3.1 برای شورولت رو از کجا آوردید دقیقا؟؟؟!!!!
    آقای دهقان فکر نمیکنم اینقدر سخت باشه درج یه اطلاعات ساده. اگه نمیتونید این کار رو بکنید، به نظرم برگزار نکنید دوئل ها رو بهتره. آخه یعنی چی یه مشت اطلاعات اشتباه و من در آوردی میذارید یه عده هم کم اطلاع نظرشون راجع به یه ماشین به خاطر شما عوض میشه. خواهشا ، خواهشا یا اطلاعات درست بذارید یا بی خیال دوئل ها شید. شاید هم با ماشینای ژاپنی مشکل دارید؟ اون از مزدا cx5 که خودمو کشتم بگم اشتباهه جدول و درستش کنید ولی نکردید با اینکه میدونستید اشتباهه اطلاعاتتون، اینم از این هوندا که اطلاعات بهتر از واقعیت برای رقیبش گذاشتید. اشتباه، اشتباه، اشتباه. آخه چه قدر اشتباه

    1. امیر دهقان

      ۲۳ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (743 ديدگاه)

      درود دوست عزیز
      همواره سعی ما در دوئل‌ها ارائۀ صحیح‌ترین اطلاعات و مشخصات فنی از خودروها است و وسواس زیادی در این رابطه داریم.
      اما گاهی ممکنه سهواً یکی از موارد اشتباه درج بشه. بنابراین فکر نمیکنم «یه مشت اطلاعات اشتباه و من در آوردی» توصیف منصفانه‌ای از جدول مشخصات فنی دوئل‌ها باشه که وقت زیادی برای تهیۀ اون صرف میشه.
      مثلاً در مورد دوئل جیپ چروکی و مزدا CX-5 هیچ اشتباهی در جدول مشخصات وجود نداشت و فقط قیمت پایه برای هردو خودرو ذکر شده بود. البته انتقاداتی که در این رابطه وارد شد صحیح بود و بنابراین از این پس در دوئل‌هایی که قیمت پایۀ خودروها با قیمت نمونۀ مورد بررسی تفاوت فاحشی داشته باشه حتماً هم قیمت پایه و هم قیمت نمونۀ مورد بررسی ذکر خواهد شد.
      در این دوئل اما حق با شما است، مصرف سوخت شورلت اشتباه ذکر شده بود که اصلاح شد و مصرف MPGe هم ذکر شد.
      درهرحال از دقت نظر و تذکر شما ممنونیم.

  4. محمد رضا

    ۲۳ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (804 ديدگاه)

    کلاریتی ۲۶ سانت فاصله محوری بیشتر و ۱۴۳ لیتر صندوق بزرگ تر داره که با عث شده ۲۳۷ کیلو سنگین تر بشه با این حال شتاب مصرف وقیمت مساوی دارن که نشان تکنولوژیه بالا تر هوندا هست
    مصرف کلاریتیو ۰.۱ لیتر کم تر از ولت زده چطور میگی مصرف ولت کمتره
    ولت فقط

  5. مجتبی

    ۲۳ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (47 ديدگاه)

    داخل هوندا بهتره ولی بیرون شورلت بهتر از هونداست، امکانات دیگه تعیین کننده هست که من کدومو انتخاب می کنم ولی تا ندونم همون پرایده

  6. حسین دهمرد

    ۲۳ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (2643 ديدگاه)

    آقای دهقان یا سایر دوستان کسی میدونه اگه هوندا باتری هاش خالی بشه چجوری میخواد با یک دنده حرکت کنه؟آخه نوشته گیربکسش تک سرعته س و مطمئنا تنها موتور بنزینی با حدود ۲۰۰ نیونون متر نمیتونه با یک دنده تا ۱۷۰ تا بره
    ژاپنی باز های عزیز یا بقیه دوستان اگه اطلاعاتی دارن ممنون میشم به اشتراک بزارن.واقعا چیز عجیبیه شایدم عجیب نباشه و اطلاعات من کمه.
    ارادت

    1. T.H.M

      ۲۳ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (571 ديدگاه)

      حسین جان در مورد این هوندا مطمئن نیستم. اما در مورد میتسوبیشی اوتلندر پلاگین هیبریدی یه جا خوندم که به این صورته که در سرعت های زیر 120 کیلومتر بر ساعت، موتورهای برقیش همواره تو مدار هستند و موتور بنزینیش فقط مراقب شارژ باتری هاست تا در صورت اتمام، شارژشون کنه. پس تو این سرعت ها عملا موتور بنزینی نمیذاره باتری ها کامل خالی بشن و فورا شارژشون میکنه. ولی تو سرعت های بالای 120 کیلومتر بر ساعت، موتور بنزینیش هم مستقیما به انتقال نیرو به چرخ ها کمک می کنه و تو این سرعت ها مثل یه خودروی معمولی و همانند دنده ی مثلا 6 یک خودروی معمولی، بدون نیاز به گیربکس چند سرعته و با ضریب یک به یک به چرخ ها نیرو وارد می کنه (به همراه موتور برقی).
      احتمالا عملکرد کلی این هوندا هم مشابه این باشه. مطمئن نیستم.
      راستی چند تا سایت دیدم گیربکس این شورولت ولت هم همین تک سرعته هستش.

      1. حسین دهمرد

        ۲۴ تیر ۱۳۹۷
        سوابق: (2643 ديدگاه)

        آها این کاملا منطقیه.ممنون.من فکر میکردم موتور بنزینی از همون اول تو مدار هست.

  7. mohammad FM480

    ۲۴ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    تو جدول بنظرم برتری نسبتا با هوندا هست که البته فرق زیاد خاصی بجز دو سه مورد ندارن،از نظر طراحی داخلی هم هوندا خوبه ولی به شورلت رای دادم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا