به روزی دیگر و قسمتی دیگر از دور چهارم مرحلهٔ مقدماتی سری رقابتهای خودرویی پدال رسیدهایم. این قسمت به کوپههای متوسط اختصاص دارد که در دوئل قبلی آن بامو M4 در برابر فورد موستانگ GT قرار گرفت. در این دوئل مجموعاٌ تعداد ۲۱۷۱ رأی به ثبت رسیده است که موستانگ توانست با کسب ۱۱۹۳ عدد از آنها یا ۵۵ در صد از کل آراء، پیروز نبرد شده و به مرحلهٔ بعدی صعود کند درحالیکه M4 با کسب ۹۷۸ رأی از راهیابی به مرحلهٔ بعدی بازمانده و از دور رقابتها کنار رفت. حال امروز نیز شاهد دوئل و جنگی بسیار جذاب و هیجانانگیز هستیم چراکه امروز قدرتمندترین ماسل کارهای آمریکایی یعنی دوج چلنجر هلکت و شورلت کامارو ZL1 پای به میدان نبرد نهادهاند.
شورلت کامارو | دوج چلنجر | کادیلاک ATS کوپه | هوندا آکورد کوپه |
؟ | کادیلاک ATS کوپه | ||
مرسدس بنز C کلاس | لکسس RC | بامو سری ۴ | فورد موستانگ |
؟ | فورد موستانگ | ||
آئودی A5 | اینفینیتی Q60 | ||
؟ |
شورلت کامارو ZL1
پس از طوفانی که فورد با معرفی موستانگ در سال ۱۹۶۴ به پا کرد، جنرال موتورز نیز تصمیم گرفت پاسخ قاطعی به رقیب همیشگی خود بدهد. بدین ترتیب پروژهٔ ساخت ماسل کاری تحت برند شورلت کلید خورد و سرانجام نتیجهٔ آن در سپتامبر ۱۹۶۶ با نام کامارو معرفی شد. در فوریهٔ سال ۱۹۶۷ نیز پسرعموی کامارو یعنی پونتیاک فایربرد معرفی شد که این دو خودرو اشتراکات فراوانی با یکدیگر داشتند. کامارو که مستقیماً موستانگ را هدف قرار داده بود، توانست در سال ۱۹۶۷ تا حد زیادی از فروش آنها بکاهد. تولید نسل اول کامارو که در دو نسخهٔ کوپه و کابریولت ساخته میشد تا سال ۱۹۶۹ ادامه داشت و سپس در فوریهٔ سال ۱۹۷۰ نسل دوم آن معرفی شد که کاملاً نسبت به قبل تغییر کرده بود اما نسخهٔ کابریولت در آن وجود نداشت. کامارو با معرفی نسل سوم در سال ۱۹۸۲ وارد دوران سیاه خود شد تا اینکه پس از ۱۱ سال در سال ۱۹۹۳ نسل چهارم معرفی شد. بااینحال سرانجام در سال ۲۰۰۲ تولید کامارو به دلیل کاهش محبوبیت بدون معرفی نسل جدید خاتمه پیدا کرد. بدین ترتیب دوران غیبت کامارو آغاز شد تا اینکه شورلت با معرفی کانسپت کاماروی جدید در نمایشگاه دیترویت ۲۰۰۶ خبر از بازگشت این اسطوره داد. نهایتاً در سال ۲۰۰۹ نسخهٔ تولیدی نسل پنجم کامارو با مدل ۲۰۱۰ معرفی شد که طراحی آن بهطور کامل با الهام از نسل اول شکل گرفته بود. این نسل که روی پلتفرم زتا جنرال موتورز ساخته شده بود، در دو نسخهٔ کوپه و کابریولت به بازار عرضه شد؛ اما این ماسل کار افسانهای هماکنون در نسل ششم خود قرار دارد که در می سال ۲۰۱۵ رونمایی شده و با مدل ۲۰۱۶ به بازار آمد. نسل ششم کامارو روی پلتفرم آلفای جنرال موتورز ساخته شده و از لحاظ طراحی پیروی نسل قبلی است. این نسل در ابتدا در نسخههای RS شش سیلندر و SS هشت سیلندر معرفی شد درحالیکه پس از چندین سال دوباره موتور چهار سیلندر هم برای آن ارائه گردید. سپس در نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۶ شورلت بزرگ خاندان خانوادهٔ کامارو یعنی مدل ZL1 را معرفی نمود. این هیولای آمریکایی به یک نیروگاه ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ مجهز است که از کوروت Z06 قرض گرفته شده و ۶۵۰ اسب بخار و ۸۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند.
دوج چلنجر هلکت
پس از اوجگیری دوران ماسل کارهای قدرتمند آمریکایی در اواخر دههٔ ۶۰ میلادی که آغاز آن با فورد موستانگ بود، دوج دیرتر از رقبا به این سیل خروشان پیوست بهگونهای که پس از معرفی شورلت کامارو و AMC جاولین، سرانجام در سال ۱۹۶۹ با معرفی مدل چلنجر به میدان آمد. این ماسل کار عضلانی با طیف گستردهای از پیشرانههای قدرتمند، به جنگ مستقیم سایر هموطنانش یعنی موستانگ، کامارو و جاولین رفت. سپس در سال ۱۹۷۰ نسل سوم پلیموث باراکودا هم معرفی شده که بر اساس چلنجر ساخته شده بود و بسیار به آن شباهت داشت؛ اما پس از بروز بحران نفتی دههٔ ۷۰ میلادی و افول دوران خودروهای عضلانی، تولید چلنجر در سال ۱۹۷۴ بدون معرفی جایگزین خاتمه یافت. سپس در سال ۱۹۷۷ نسل دوم این خودرو معرفی شد ولی این نسل که با همکاری میتسوبیشی ساخته شده بود، یک کوپهٔ سابکامپکت ضعیف بود که هیچ شباهتی به چلنجر نداشت. با پایان تولید این ماشین در سال ۱۹۸۳، برای چندین سال خبری از چلنجر نبود تا اینکه سرانجام گروه کرایسلر در قرن بیست و یکم تصمیم گرفت این نام افسانهای خود را احیا کند و بدین ترتیب نسل سوم چلنجر پس از چندین سال غیبت و معرفی یک نسخهٔ کانسپت در نمایشگاه دیترویت ۲۰۰۶، سرانجام در سال ۲۰۰۸ معرفی گردید. طراحی این نسل بهطور کامل با نگاه به نسل اول چلنجر صورت گرفته و کاملاً دوران اوج این ماسل کار را نشان میدهد. البته نسل سوم چلنجر برخلاف نسل اول فقط بهصورت کوپه عرضه میگردد و نسخۀ کابریولت آن تولید نمیشود. این نسل چلنجر بر روی پلتفرم LC کرایسلر ساخته شده که یادگار دوران شراکت کرایسلر با دایملر بوده و با مرسدس بنز E کلاس W211 و S کلاس W220 مشترک است. نسل سوم چلنجر همچنان در حال تولید است اما دوج در طول این سالها بارها آنها مورد فیسلیفت و بهروزرسانی قرار داده است. در سال ۲۰۱۴ نیز این شرکت نسخهٔ بسیار قدرتمندی از آنها با نام هلکت معرفی نمود که تا پیش از معرفی مدل دیمن، قویترین مدل چلنجر و همینطور قویترین ماسل کار دنیا محسوب میشد. ما نیز در این رقابت همین نسخهٔ هلکت را شرکت دادهایم که به یک نیروگاه ۶.۲ لیتری V8 همی با ۷۰۷ اسب بخار قدرت و ۸۸۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است.
مشخصات فنی
شورلت کامارو ZL1 | دوج چلنجر هلکت | |
پیشرانه | ۶.۲ لیتری V8 | ۶.۲ لیتری V8 |
تنفس | سوپرشارژ | سوپرشارژ |
قدرت | ۶۵۰ اسب بخار | ۷۰۷ اسب بخار |
گشتاور | ۸۸۰ نیوتن متر | ۸۸۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۱۰ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب | عقب |
شتاب صفرتاصد | ۳.۴ ثانیه | ۳.۶ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۱.۵ ثانیه | ۱۱.۷ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۳۱۵ کیلومتر/ساعت | ۳۲۰ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۱۴.۷ لیتر (ترکیبی) | ۱۳.۷ لیتر (ترکیبی) |
طول | ۴.۷۸ متر | ۵.۰۱ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۸۱ متر | ۲.۹۵ متر |
وزن | ۱۷۸۴ کیلوگرم | ۲۰۳۸ کیلوگرم |
قیمت پایه | ۶۲,۱۳۵ دلار | ۶۲,۴۹۵ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=9812980]
فرشاد
۳۰ مرداد ۱۳۹۶هلکت ❤? عالیه این بشر
فرشاد
۳۰ مرداد ۱۳۹۶آمریکاییترین خودروی سواری بازار؛ طراحی اصیل، ابهت زیاد، کابین جذاب، موتور حجیم، قوی و پر سر و صدا. . .
دلایلی که باعث شده از ZL1 شتابش کمی کندتر باشه، اختلاف وزن فاحش، گیربکس بهتر کامارو و آیرودینامیک ضعیفتره.
Amir
۳۰ مرداد ۱۳۹۶.
آره واقعا …
از ماشین های سنگین خیلی خوشم میاد.
البته اگر این سنگینی خرفتشون نکرده باشه.
اصن ماشین سنگین و سریع به آدم اعتماد به نفس میده.
چلنجر هلکت هم دقیقا همین طوریه .
۰ تا ۱۰۰ در ۳ و خورده ای
وزن بالای ۲ تُن ???❤?
بنزما
۳۰ مرداد ۱۳۹۶چلنجر سلطانه لاته لاتاست
واقعا ظاهرش نفس رو تو سینه حبس میکنه
Roham
۳۰ مرداد ۱۳۹۶کامارو و ZL1 یکی هستن رفیق
داری اشتباه میزنی
فرشاد
۱ شهریور ۱۳۹۶مگه کسی گفت کامارو و ZL1 از هم جدا هستن؟!!!!
Roham
۱ شهریور ۱۳۹۶کامنت دومت رو یه بار دیگه بخون
فرشاد
۳۰ مرداد ۱۳۹۶حالا که در عین نامردی، وایپر از خط تولید خارج شد، چلنجر هلکت و دیمن باید پرچمداری کنن.
(ali(chevy nova
۳۰ مرداد ۱۳۹۶نمىشه راى داد واقعا نمىشه با اگه بشه من نمىتونم
اخه بىن دوج و شورولا مگه مىشه انتخاب کردن؟؟؟؟؟؟؟
به هىچ کدوم راى نمىدم و هر 2 هىولا رو اندازه هم دوست دارم
فرشاد
۳۰ مرداد ۱۳۹۶منم هردوشون رو واقعا میپسندم اما اصالت هلکت، کفه ترازو رو پایینتر میاره.
(ali(chevy nova
۳۰ مرداد ۱۳۹۶دوستان مشخصات هر 2 ماشىن رو دقىق ببىنىد که چقدر عالى هست و با چه قىمت خوبى مىشه اون رو خرید
فقط خودروسازان امریکا مىتونن این مشخصات رو با همچىن قىمتى بدن
دوج که 60 ساله تخصصى برا درگ ماشىن مىسازه مثل330 مدل 1963 که موتورش 413 بوده و سال بعد همىن مدل رو ارتقا داد و موتورش تا 420 اسب قدرت تولىد مىکرد از اون طرف شورولت هم سالها حضور در درگ و ناسکار داشت و با محصولاتى نظىر بلر 1962 که موتور 409 اون تا 400 اسب تولىد مىکرد
حالا هنوزم که هنوزه دوج و شوى مسىر پر افتخار گذشته رو طى مىکنن
(ali(chevy nova
۳۰ مرداد ۱۳۹۶از افتخارات دیگر دوج مىشه به چارجر دىوتونا اشاره کرد که تو درگ هم سنگ تموم گذاشت و سال 1969 تونست 330 کىلومتر رو بره و رکورد بزنه
چارجر دىوتونا تلاش دوج براى ىکه تازى در درگ و ناسکار بود و دوج با تولىد هلکت این رو ثابت کرد که دود از کنده بلند مىشه
شورولت هم که با محصولاتى نظىر zl1 سال 1969 که 430 اسب قدرت داشت حرف اول رو تو مسابقات درگ و scca مىزده و تولىد zl1 جدید نشونه برگشت شورولت به اون دوره هستش
فورد
۳۰ مرداد ۱۳۹۶اخ اخ چه رقابت سخت و نفسگیری
E 36
۳۰ مرداد ۱۳۹۶هرجا بریم بگیم تو دوئل m4 به موستانگ باخته پناهندگی میدن بهمون!
(ali(chevy nova
۳۱ مرداد ۱۳۹۶E36
بى ام و نافرم باخت به موستانگ
البته قابل پىش بىنى هم بود شکستش
amin
۳۰ مرداد ۱۳۹۶اولین باری که نتونستم رأی بدم،واقعا نمیتونم بین این ۲ انتخاب کنم
امیر
۳۰ مرداد ۱۳۹۶از نظر طراحی بیرون شورولت قشنگ تره و دوج ظاهری کلاسیک داره و ادم فکر میکنه یکم قدیمیه اما وقتی داخلش رو نگاه میکنی برق از چشات میپره. اون۰.۲ ثانیه شتاب کمترش هم واسه وزن بیشترشه که مهم نیست. به هر حال به دوج رای میدم
Vahid 956
۳۰ مرداد ۱۳۹۶بنظر من طراحی کامارو نسل قبلی یعنی پنجم بهتر از نسل فعلیه رای من چلنجر رترو به این میگن
moein
۳۰ مرداد ۱۳۹۶دوج یه ماسل کار واقعا اصیله?
Amir
۳۰ مرداد ۱۳۹۶.
علیرغم عشقم به شورلت و مخصوصا کامارو وکوروت ، در مقابل چلنجر هلکت به هیچ ماشینی رای نمیدم.
?Challenger?
۳۰ مرداد ۱۳۹۶♥?____ چلنجر____?♥
شایان
۳۰ مرداد ۱۳۹۶به این میگن دوئل ایول واقعا هردو دیوانه میکنن آدمو اما چلنجر چیزه دیگریست…
دیروز توی بلوار دریا سعادت آباد بودم توی نمایشگاها پر بود از پورش و بنز و بی ام و که همشون ماشینای چمگیری هستن بعد یهو جلوی یکی از همین نمایشگاها یدونه چلنجر مشکی دیدم ناگهانی زدم رو ترمز و شانس آوردم که پشتم ماشین نبود ماشینو جلوتر پارک کردم رفتم کنارش نزدیکه 15 دقیقه ای فقط نگاهش کردم کنارش یدونه پورش ماکان بود که اصلا به چشم نمیومد دیگه …
شایان
۳۰ مرداد ۱۳۹۶چلنجر یه ماشین لوکس نیست حتی یه ماشین مسابقه ای هم نیست چلنجر یه گنده لات از دیترویته که اومده تا منو امثال منو روانی کنه
mohammad_FM 480
۳۰ مرداد ۱۳۹۶با این تیکه خیلی حال کردم : گنده لاتی از دیتروت ….
شایان
۳۰ مرداد ۱۳۹۶مخلصم محمد جان
morteza
۳۰ مرداد ۱۳۹۶عاشقی دیگه.عشق همینه
Fericuda
۳۰ مرداد ۱۳۹۶اوه اوه اوه اوه. خون به پا خواهد شد
با تمام احترام و عشقی که به کامارو دارم. اما هلکت رو به تمام ماشینایی که در حال حاضر دارن تو این کره خاکی تولید میشن ترجیح میدم. البته غیر از دمون
مرصاد
۳۰ مرداد ۱۳۹۶بی تردید گربه ی جهنمی?❤
مرصاد
۳۰ مرداد ۱۳۹۶برنده ی این دوئل شانس بالایی برای پیروزی سگمنت داره
مصطفی
۳۰ مرداد ۱۳۹۶با ۵۷ اسب بخار کمتر اما ۲/. ثانیه شتاب بهتر !!!
بنابراین قطعا شورولت کامارو z06
فرشاد
۳۰ مرداد ۱۳۹۶اینا هم در نظر بگیر که چلنجر به مراتب بزرگتر و سنگینتره و همچنین حداکثر سرعت و مصرف سوخت بهتری داره.
Ali panamera
۳۰ مرداد ۱۳۹۶این دوتا عشق منن ولی چلنجرو یه درصد بیشتر از کامارو دوس دارم این ماشین اصالت داره خلق و خوی امریکایی بیشتری داره و همه آمریکایی باز هارو عاشق میکنه
سامان اذری
۳۰ مرداد ۱۳۹۶هردو
من رای ندادم?
رضا
۳۰ مرداد ۱۳۹۶دوج چلنجرو ساخت تا مواد فروشا و خلافکارا بی ماشین نمونن ، ازبس که این ماشین لات و بی شخصیته .
DEADPOOL
۳۰ مرداد ۱۳۹۶حاجی تعریف هم حدی داره تودیگه رسما داری فحش میدی?
morteza
۳۰ مرداد ۱۳۹۶حالا که نمیتونم بخرمش.میخوام معتاد شم ساقی با هلکت برام مواد بیاره.دیووونتم داج
charger
۳۰ مرداد ۱۳۹۶کامارو اون اصالت نسل قبل رو نداره و طراحیش به سمت ژاپنیا متمایل شده ولی چلنجر اصالت از سر و روش میریزه
MAHDI . TUNING
۳۰ مرداد ۱۳۹۶اخ دلم
خیلی سخت شد
عملکرد کامارو تو جاده و پیست و اون عشقی که تو چلنجره
من عشقو انتخاب کردم
PaRHaM
۳۰ مرداد ۱۳۹۶من ب طور نامردانه ای علاقه ام سمت کامارو عه❤?
هم عملکرد هم وضعش بهتره
چ پیست چ باقی چیزا
ولی جفتشون عشقن??❤??
این روایت داریم : آمریکایی دوستا بین ۳ اسطوره فرق نمیزارن(کامارو ، چلنجر ، ماستنگ)??
با این ک میدونم کامارو از اینجا بیرون نمیاد رایم کاماروعه❤
امیرحسین بشیر فرهمند
۳۰ مرداد ۱۳۹۶جوونای امریکایی اروپایی ، جوونای خوش بخت در دنیای ازاد ماشین خوب و امکانات و ازادی و احترام نوش جونتون …
سياوش
۳۰ مرداد ۱۳۹۶جناب سر دبیر به نظر خودت اشتباه نکردى کوپه هاى لوکس و گرونى مثل بنزو آئودی و m4 رو با آمریکایی ها و ژاپنی هاى ارزون که نصف قیمتن مقایسه کردى؟؟؟
کلا بعضى دوئل هاتون غیر حرفه اى و غیر منصفانه هست
MAHDI . TUNING
۳۰ مرداد ۱۳۹۶اره درسته اما جوابشونو دوباره میگم
گفتن به خاطر زیاد نشدن گروه ها مجبور به این کار شدن
جواد
۳۰ مرداد ۱۳۹۶یه دیوونه نشسته داره به همه کامنت ها دیسلایک میده
خسته نباشی دلاور??
morteza
۳۰ مرداد ۱۳۹۶فک کنم یارو کامارو داره.تو ذوقش خورده.همه میگن هلکت
morteza
۳۰ مرداد ۱۳۹۶آقا به منم دیس داد.خیلی وضعش خرابه به مولا.همینجوری میچرخه بین کامنتا هی دیس میده.هی دیس میده
MOBIN POURMAND
۳۰ مرداد ۱۳۹۶مشکلی هس ب همه دیس لایک میدین؟
رفتین رو اعصابما
باو یکی دوس داره ب دوج رای بده یکی ب شوی
منم دوج
MOBIN POURMAND
۳۰ مرداد ۱۳۹۶حتی طرف نظرشم نگفته دیس دادن بهش.
بچه بازی نکنین
Landscape
۳۰ مرداد ۱۳۹۶هر دو آدم رو دیونه می کنند ولی به خاطر اینکه بعد از سال ها غیبت چلنجر با ترکیب روح نسل اول و طراحی مدرن برگشته بهش رای میدم
MAHDI . TUNING
۳۰ مرداد ۱۳۹۶اگه تو سطح دیمن بود چلنجر
تو هلکت و Zl1 چلنجر
تو سطح SS کامارو
تو 6 و 4 سیلندر کامارو
Shahryar
۳۰ مرداد ۱۳۹۶چلنجر نسبت به بقیه رقیباش اصالت خودشو حفظ کرده،ی کی از زمان قدیم بیاد این ماشینارو ببینه حتما چلنجرو میشناسه،ولی فک نکنم موستانگ یا کامارو رو بشناسه،اونا سوسول شدن!
شایان
۳۰ مرداد ۱۳۹۶دقیقا خیلی خوب گفتی چلنجر آمریکایی ترین و مردونه ترین ماشینه بنظرم
Saman
۳۰ مرداد ۱۳۹۶اوج مهندسی :-) مشخصات شگفت انگیز فنی با چنین قیمتهای باور نکردنی ! رنگ سرخ چلنجرو ;-) نمیشه انتخاب کرد هر سه تا رو طالبم: چلنجر+کامارو+موستانگ :-) مثل اینه که بین رنجروور و لکسس Lx انتخاب کنی مگه میشه :D
#ali.m#
۳۰ مرداد ۱۳۹۶?هلکت ?در مقابل این ماشین به هیجی نباید فکر کرد .
برنده ی این سگمنت احتمالا دوج خواهد بود .البته خودم لکسس rcرو هم خیلی دوست دارم .
علی
۳۰ مرداد ۱۳۹۶جفتشونم عشق
من کامارورو قبلا دیده بودم ولی هفته قبل یه چلنجر نارنجی میدون توحید کرج دیدم مغزم گیرپاچ کرد خیلی غول تر از کامارو موستاگه یه ماسله واقعا اصیل پس رای من چلنجره
محمد
۳۰ مرداد ۱۳۹۶اینو میگن مقایسه. اینجاس که عاشقای ماسل کارای آمریکایی خودشونو نشون دادن. منم با اینکه چلنجر رو خیلی دوس دارم ولی به کامارو رای میدم چون عاشقشم.
ابهت آمریکاییا تو هیچ برندی نیست. اصلا انگار ژنتیکشون با همه ماشینا متفاوته
mohammad_FM 480
۳۰ مرداد ۱۳۹۶واقعا انتخاب سختی بود چون من خودم کامارو خیلی دوست داشتم ولی با نسل جدیدش حال نمیکنم.
چلنجر خیلی خفنه و قدرت و شرارت ازش میباره و از نظر من این دقیقا نیاز یک ماسل کار هست
انتخاب من با افتخار چلنجر.
ahmad
۳۰ مرداد ۱۳۹۶قطعا دوج!
چند وقت پیش این افتخار رو داشتم که یک دوج چلنجر با پلاک گذر موفقت ببینم.
واقعا مبهوت زیباییش و ظاهر مخوفش شده بودم.
وقتی حرکت میکرد صدای غرش موتورش یه حس لذت و قدرت عجیبی به آدم میداد!(حتی به من که فقط از دور نظاره گرش بودم! :) )
asa
۳۰ مرداد ۱۳۹۶به عنوان یک آمریکایی باز خیلی لذت میبرم وقتی میبینم ماشین های آمریکایی اینقدر بین همه محبوبیت دارن و کمکم دیگه دوباره دارن جای خودشونو باز میکنند.
اصلا فکر نمیکردم این همه کشته مرده داشته باشه مایل کار توی این سایت. دمتون گرم رفقا خیلی حال کردم.
واقعا ممنونم که مایل کار هارو دوست دارین.
من خودمم چلنجر رو دوست دارم به خاطر تمام دلایلی که همه مطرح کردن و ۵ متر طول!
چلنجر تو تایتانیک منی .
تو برای من اصلا uss جرالد فورد خشکی هستی.
تو تانک آبرامزی.
تو هیولای رک و راست و مهربون هشت سیلندر منی.
تو تنها چیزی هستی که با یادش شب ها خوابم میبره.
صدات همیشه برام حکم زیبا ترین سمفونی هارو داره.
کابینت رو از اتفاق های کاخ ملکه ویکتوریا راحت تر میبینم.
عاشق آون بدنه بی خط و خش صاف و سادت هستم عضلانی خوش قلب من .
موتورت، واااااای موتورت. دیگه از اون چیزی نگم که تمام کسایی که بهت رای دادن میدونند چه گنجی زیر آون کاپوت کشیدت پنهان کردی.
حقش بود رای ندم و بین دوتا آمریکایی فرق نزارم ولی با خودم گفتم این یک چلنجر پس هیچ چیز ازش بالاتر نیست. تو خیانت به کامارو نکردی فقط بهترین ماشین جهان (فقط نظر خودمه همین )رو حمایت کردی .
از اینا که گذشته رفقا یکم نامردی که بگیم ماسل ها دیگه ابهت نگارند و طراحی ژاپنی و اروپایی پیدا کردن.
اول اینکه در مورد کامارو کاملا مخالف هستم چون هنوز هم شکوهش رو حفظ کرده ولی درمورد ماستنگ هم درسته که دیگه ابهت گذشته رو نداره ولی هنوزم یک آمریکایی هست که یعنی هرچی باشه حداقل توی رده قیمتی خودش از بقیه غیر آمریکایی ها با ابهت تره.
خواهش میکنم اینو نگین دیگه
آمریکایی آمریکایی میمونه
Abbas us.c
۳۰ مرداد ۱۳۹۶بنده نمیتونم رای بدم.شرمنده
morteza
۳۰ مرداد ۱۳۹۶واقعا دوج یه چیز دیگست منم عاشقشم.متاسفانه تو منطقه آزاد انزلی بغیر دوج چارجر مدل دیگری نداریم و چشمای ما از دیدن این عشق دوست داشتنی محرومه.ولی با توجه به وزن کمتر کامارو این شورلته که برنده میشه.(فکر میکنم) و به خاطر همین به شوی رای دادم.وگرنه دوج یدونس.
Moein
۳۱ مرداد ۱۳۹۶ای داد.تا حالا تو هیچ کدوم از دوئلا اینقد دو به شک نبودم.به سختی به چلنجر رای میدم.چون اصالت یه ماسل کارو حفظ کرده.ولی کامارو به نظرم یه کم ژاپنی شده.