در یکی دیگر از قسمتهای انتهایی سری رقابتهای خودرویی پدال امروز نوبت به گروه پیکاپهای متوسط رسیده است. گروهی که در دوئل قبلی آن دو پیکاپ ژاپنی یعنی تویوتا تاکوما و هوندا ریجلاین در برابر هم قرار گرفتند و مجموعاً موفق به کسب ۱۶۱۷ رأی شدند. از این آراء تاکوما توانست با دریافت ۱۱۴۲ عدد یا کسب ۷۰ درصد از کل آراء پیروز رقابت شود درحالیکه در سبد آراء ریجلاین تعداد ۴۷۵ رأی وجود دارد. حال امروز در دوئل دیگری از گروه پیکاپهای متوسط دو پسرعموی آمریکایی بنامهای شورولت کلرادو و جیامسی کانیون باهم به رقابت خواهند پرداخت.
شورولت کلرادو | جیامسی کانیون | هوندا ریجلاین | تویوتا تاکوما |
؟ | تویوتا تاکوما | ||
فورد رنجر | مزدا BT50 | نیسان ناوارا | رنو آلاسکان |
فورد رنجر | ؟ | ||
ایسوزو D-Max | تویوتا هایلوکس | فولکسواگن آماروک | مرسدس بنز X کلاس |
تویوتا هایلوکس | ؟ | ||
میتسوبیشی ترایتون | سانگیانگ اکتیون اسپرت | فولکسواگن ترنسپورتر | فیات تورو |
میتسوبیشی ترایتون | ؟ |
شورولت کلرادو
شورلت در سال ۲۰۰۳ پیکاپ متوسطی بنام کلرادو را بهعنوان جایگزینی برای مدل S10 معرفی کرد. این پیکاپ روی پلتفرم GMT355 جنرال موتورز ساخته شده بود که با خودروهایی چون ایسوزو D-Max و هامر H3 مشترک بود. این نسل از کلرادو توسط ایسوزو هم با نام سری i به بازار عرضه شد. سپس در سال ۲۰۱۱ نوبت به معرفی نسل دوم کلرادو رسید اما این بار در ابتدا نسخهای از کلرادو معرفی شد که مخصوص بازارهای خارج از ایالاتمتحده مانند برزیل، تایلند و استرالیا بود. این خودرو برای اولین بار در نمایشگاه خودروی بانکوک ۲۰۱۱ رونمایی شد. سپس در نمایشگاه خودروی استرالیا در همان سال، نسل جدید کلرادو با برند هولدن برای بازار استرالیا و نیوزلند رونمایی شد. سرانجام دو سال بعد نوبت به معرفی نسخهٔ آمریکایی نسل دوم کلرادو رسید که برای اولین بار در نمایشگاه لسآنجلس ۲۰۱۳ رونمایی شد. این نسخه که در دوئل ما هم شرکت کرده است، در نمای جلویی تفاوتهای قابلتوجهی با نسخهٔ مخصوص بازارهای خارج از ایالاتمتحده دارد. همچنین درحالیکه نسخهٔ مخصوص بازارهای خارج از ایالاتمتحده صرفاً با یک پیشرانهٔ ۲.۸ لیتری توربودیزل به بازارهای مختلف عرضه میشود، برای نسخهٔ آمریکایی سه پیشرانهٔ مختلف ارائه میشود که عبارتاند از ۲.۵ لیتری چهار سیلندر بنزینی، ۲.۵ لیتری چهار سیلندر توربودیزل و ۳.۶ لیتری V6 بنزینی تنفس طبیعی که برای دوئل هم همین موتور انتخاب شده است.
جیامسی کانیون
همزمان با معرفی پیکاپ جدید کلرادو توسط شورلت، جیامسی نیز پیکاپ جدیدی بنام کانیون را بر اساس آن معرفی کرد. نسل اول کانیون تقریباً بهطور کامل با کلرادو یکسان بود و عملاً صرفاً برند آن تغییر کرده بود. سپس بعد از معرفی نسخهٔ آمریکایی نسل دوم کلرادو در اواخر سال ۲۰۱۳، نسل دوم کانیون نیز در ژانویهٔ ۲۰۱۴ رونمایی شده و برای اولین بار در نمایشگاه دیترویت همان سال به نمایش عمومی درآمد؛ اما کانیون در این نسل برخلاف نسل قبلی تفاوتهای ظاهری قابلملاحظهای با کلرادو دارد بهنحویکه نمای جلویی آن بهکلی با پسرعموی خود متفاوت است. البته کانیون صرفاً در یک نسخه برای ایالاتمتحده ساخته میشود و نسخهٔ دیگری ندارد. این پیکاپ آمریکایی بر اساس نسخهٔ آمریکایی کلرادو ساخته شده و از لحاظ فنی کاملاً با آن یکسان است که یعنی با همان سه پیشرانهٔ مذکور به بازار عرضه میشود. طبیعتاً ما نیز در این دوئل همان پیشرانهٔ ۳.۶ لیتری V6 را برای کانیون هم انتخاب کردهایم. این موتور ۳۱۰ اسب بخار قدرت و ۳۷۵ نیوتن متر گشتاور دارد که توسط گیربکسهای مختلفی در حالت استاندارد به چرخهای عقب انتقال پیدا میکند اما سامانهٔ چهارچرخ محرک هم برای آن قابل سفارش است. همچنین کانیون نیز مانند دیگر محصولات جیامسی در نسخهٔ لوکس دنالی هم ارائه میشود که در ظاهر با جلوپنجرهٔ کرومی از نسخههای معمولی متمایز شده است.
مشخصات فنی
شورلت کلرادو | جیامسی کانیون | |
پیشرانه | ۳.۶ لیتری V6 | ۳.۶ لیتری V6 |
تنفس | طبیعی | طبیعی |
قدرت | ۳۱۰ اسب بخار | ۳۱۰ اسب بخار |
گشتاور | ۳۷۵ نیوتن متر | ۳۷۵ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب/چهارچرخ | عقب/چهارچرخ |
شتاب صفرتاصد | ۶.۱ ثانیه | ۶.۳ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۴.۸ ثانیه | ۱۴.۹ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۱۶۰ کیلومتر/ساعت | ۱۶۰ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۱۲.۳ لیتر (ترکیبی) | ۱۲.۳ لیتر (ترکیبی) |
طول | ۵.۴۰ متر | ۵.۴۰ متر |
فاصلهٔ محوری | ۳.۲۶ متر | ۳.۲۶ متر |
وزن | ۲۰۳۸ کیلوگرم | ۲۰۹۳ کیلوگرم |
ظرفیت بار | ۷۱۵ کیلوگرم | ۷۱۵ کیلوگرم |
ظرفیت کشش | ۳.۲ تن | ۳.۲ تن |
قیمت پایه | ۲۰,۹۹۵ دلار | ۲۱,۸۸۰ دلار |
قیمت موردبررسی | ۳۱,۷۶۰ دلار | ۳۴,۹۳۵ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=9886208]
امیر
۹ آذر ۱۳۹۶هیچکدوم
فورد
۹ آذر ۱۳۹۶هر دو عالین ولی جمس طراحی گیرا تری داره به نظر من برنده کل این کلاسه
شهاب شورلت
۹ آذر ۱۳۹۶چقدر سخته این دوئل####!!!
شاهين
۹ آذر ۱۳۹۶فقط از رو قیمت کمتر به شورلت رای دادم !
امیر
۹ آذر ۱۳۹۶اینا که عین همه تقریبا همه جیزشون ????
موش
۹ آذر ۱۳۹۶چون جی ام سی و شورولت هردو زیرگروه جنرال موتورز هستن جان برادر. شاسی، موتور و مهندسی جی.ام.سی از سوی شورولت تامین میشه. محصولات شورولت یه سر و گردن از محصولات جی.ام سی بالاترن. همین بیشتر رای آوردن جی.ام.سی در نظرسنجی بین ایرانیان نشون میده مردم در ایران مقاله انگلیسی نمیخونن. نشون میده مردم سواد و درک بالایی از صنعت خودرو ندارن. بهمین دلیل لگن سازان پابرجا ماندند.
Arsham
۱۰ آذر ۱۳۹۶دوست عزیز چه ربطی به سواد و درک از صنعت خودرو داره
این دوئل ها یچیز کاملا سلیقه ای هستش
بهتر شما هم به خاطر انتخاب یک نفر سواد و درک اونو زیر سوال نبری
mohammad_FM 480
۹ آذر ۱۳۹۶انتخاب واقعا سخته چون کاملا از نظر فنی و داخلی مشابه هستن.
شورلت طراحی قشنگ و ساده تری داره ولی کانیون بنظرم طراحیش خشن تر و متفاوت تری با توجه به جلو پنجره و کروم هایی که رو سپرقرار گرفته داره و برای پیکاپ این طراحی بهتر میتونه باشهه
Emad
۹ آذر ۱۳۹۶اینکه دوئل نیست. هیچ تفاوت با اهمیتی ندارند با هم.
آرش آمریکایی
۹ آذر ۱۳۹۶چرا این دوتا باید تو دور اول مقابل هم باشن واقعا
دوتاشون عشقن
آرش آمریکایی
۹ آذر ۱۳۹۶بچا بیاین همت کنیم دوئل مساوی تموم شه
آرش آمریکایی
۹ آذر ۱۳۹۶یه سوال از دوست خوبم علی(شوی نوا)
پکیج عملکردی و آفرود zr2 برای جمس کانیون هم قابل سفارشه؟
SAEED Z
۱۰ آذر ۱۳۹۶نه آرش جان پک ZR2 فقط مختص کلرادو هست
Hosein
۹ آذر ۱۳۹۶این دوتا چقد خوب طراحی شدن.با وانت زیاد حال نمیکردم ولی اینا خیلی جذابن.در اصل فقط برند و کمی ظاهرجلوشون تفاوت داره.من کانیون بیشتر خوشم اومد
فريد
۹ آذر ۱۳۹۶قشنگ معلومه از رو هم ساختن همه چی شبیه همه ?
حمیدرضا
۹ آذر ۱۳۹۶شورلت چون از چهرش بیشتر خوشم میاد البته جی ام سی هم خیلی زیباست ولی قیمت شورلت برای کار کردن بهتره
اعتمادیان
۱۰ آذر ۱۳۹۶در دوئل قبلی که بین محصولات چینی و هندی بود دنبال گزینه هیچکدام میگشتم که پیدا نکردم ، اینجا به دنبال گزینه ( تمام موارد ) یا ( هر دو ) هستم که بازهم پیدا نمیکنم
آخه چجوری از یکی ایراد بگیرم و بگم اون یکی بهتره ؟؟
Alireza.a
۱۰ آذر ۱۳۹۶شورولت بهتره چون کیفیت ساختش بیشتره و یک عشق ماشین واقعی از شورولت یا به قول مردم خودمون شورلت خوشش می یاد. بله. جی ام سی برای بعضی خودروهای شورولت مثل کامارو، کوروت، شورولت ssو کروز حتی رقیب نداره این در حالیه که جی ام سی مثل سایپا همین طور فله ای خودرو تولید می کنه، گاهی بیشتر از 10 میلیون در سال.چند برابر شورولت. جالب این جاست شورولت زیر مجموعه ی gmc هستش! مثل کدیلاک و buick.ببین چقدر مدیران جی ام سی بی عرضه هستن.از زیر مجموعشون مزخرفترن. خوب دقت کنید حتی از سایر جهات هم شورولت (هرچند کم) بهتره. باز خوبه، جی ام سی با تویوتا و فولکس واگن مقایسه بشه که وضع از این خیلی بدتره.برای توضیح وقت و جا نیست? قربونه چشاتون.
Mahdi Chevrolet
۱۰ آذر ۱۳۹۶علی رضا عزیز
جمس که تولیدش کمتره تا شورولت
بعدشم جفتشون زیر مجموعه جنرال موتورز با همون GM هستن
فکر کنم شما تفاوت GMC رو با GM اشتباه متوجه شدید
من که وقتشو نداشتم وگرنه براتون کامل توضیح میدادم البته یکم تو ویکی پدیا در موردش تحقیق کنید کافیه
Amirali
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱هردو پیکاپ مثل هم هستن فقط ظاهر کلاردو رو بیشتر دوست دارم با این که خیلی شباهت دارن البته ناگفته نمونه وزن هم خیلی مهمه(قیمت هم همینطور)