مرحلهٔ نهایی، گروه بیستم، سوپراسپرتها
شورلت کوروت
تاریخ معرفی: نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۳
نسل کنونی: هفتم
ترکیب: موتور جلو، محور عقب
امتیاز از کارانددرایور: ۵ از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۶۱۳ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۸ در اروپا: – دستگاه
فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۲۵,۰۷۹ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۸ در آمریکا: ۱۸,۷۹۱ دستگاه
گارانتی: سه سال یا ۵۸ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: بهبود شاسی و قدرت نسبت به Z06، داونفورس عالی، قابلیت استفادهٔ روزانه، قیمت نصف رقبا
نقاط منفی: گیربکس اتوماتیک تنبل
لامبورگینی اوراکان
تاریخ معرفی: نمایشگاه ژنو ۲۰۱۴
نسل کنونی: دوم
ترکیب: موتور وسط، چهارچرخ محرک
امتیاز از کارانددرایور: ۵ از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۶۶۱ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۸ در اروپا: ۷۹۸ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۱,۰۹۵ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۸ در آمریکا: – دستگاه
گارانتی: سه سال بدون محدودیت پیمایش
نقاط مثبت: عملکرد شگفتانگیز، طراحی ظاهری فوقالعاده، پیشرانهٔ V10 بینظیر
نقاط منفی: فرمان بازخورد کمی ارائه میکند، هنوز هم سنگینتر از رقبای خود است
مقایسهٔ مشخصات فنی
شورلت کوروت ZR1 | لامبورگینی اوراکان اوو | |
پیشرانه | ۶.۲ لیتری V8 | ۵.۲ لیتری V10 |
تنفس | سوپرشارژ | طبیعی |
قدرت | ۷۵۵ اسب بخار | ۶۴۰ اسب بخار |
گشتاور | ۹۷۰ نیوتن متر | ۶۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۷ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | عقب | چهارچرخ |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۳.۰ ثانیه | ۲.۴ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۰.۸ ثانیه | ۱۰.۳ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۳۴۰ کیلومتر/ساعت | ۳۲۵ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۱۵.۷ لیتر ترکیبی | ۱۵.۷ لیتر ترکیبی |
تولید آلایندگی | – | ۳۹۴ گرم/کیلومتر |
ظرفیت باک | ۷۰ لیتر | ۸۰ لیتر |
طول | ۴.۵۶ متر | ۴.۵۲ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۷۱ متر | ۲.۶۲ متر |
وزن | ۱۶۶۵ کیلوگرم | ۱۵۸۷ کیلوگرم |
نسبت قدرت به وزن | ۱ به ۲.۲ | ۱ به ۲.۴ |
حجم صندوق بار | ۴۲۴ لیتر | ۱۱۵ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۲ نفر | ۲ نفر |
قیمت پایه آمریکا | ۵۶,۵۹۰ دلار | ۲۰۳,۲۹۵ دلار |
قیمت مورد بررسی | ۱۱۹,۹۹۵ دلار | ۲۶۱,۲۷۴ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=10312716]
Ali.usa
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸کوروت واقعل عالی بیاید متعصب نباشیم
کوروت امسال یک کلاس خوش با توجه به قیمت و عملکردش
منطقه ازاد 3تای هست نمیدونید این ماشین چقدر خوشکل او خوش صدان
انتخاب من کوروت
با کمترین هزینه بهترین عملکرد داره
لیاقت رای اوردن رو داره
یانکی
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸پدال همیشه آمار و ارقام آمریکاییها رو کم میکنی.0 تا 100 کوروت 2.8هست.400 متر هم در 10.6 طی میکنه.جالبتر اینکه هوراکان پرفورمانته 0 تا 100 رو در 2.8 طی میکنه زدی 2.4این کارتون خیلی زشته.به هر حال کوروت چیزه دیگریست.برید یوتیوب کل صدای کوروت و لامبو رو ببینید تا متوجه غرش واقعی بشید.
Seyed.AMG
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸نه عزیزم اون عدد اعلامی شرکت رو بنداز دور .
صفر تا ۶۰ mph (صفرتا kph96):
هوراکان lp610_4
2.5 ثانیه
هوراکان evo
2.4 ثانیه
هوراکان پرفورمنته
۲.۳ ثانیه
کوروت zr1
2.7 ثانیه
iliya
۱۰ خرداد ۱۳۹۸پس هوراکان زود تر شتاب میگیره
iliya
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸آمریکایی نه ایتالیایی
محمد
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸انتخاب منم قطعا لامبو
انتخاب بهترین توی ۲-۳ تا کلاس قیمت زیاد اهمیتی نداره
یعنی کلاسهای لوکس
یکی سوپراسپرت ها و هایپر کارها
لامبو یه سبکه فراتر از ۴تا چرخ و یه خودروی فیزیکی
و انتخاب منم با احترام به عزیزانی که کوروت رو انتخاب کردند، لامبو هست
در نبود لامبو هم قطعا کوروت هست
Elmiraj
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸با قیمت ۱۳۵ هزار دلاری ، ترکیب موتور جلو ، دیفرانسیل عقب و وزن ۱۶۶۵ کیلوگرمی هیچ سوپر اسپرتی قدرت ، زیبایی و پرفورمنس کوروت را نداره…..
hasan
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸100 در 100 کوروت انتخاب بهتری هستش
فروش خوب کوروت و 66 سال تولید مداومش نشون میده کوروت همیشگی هستش ولی لامبورگینی اوراکان مقطعی هستش و چند وقت دیگه یه مدل جدید جایگزین اوراکان میشه و پروندش رو میبنده
Reza
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸این دوتا اصلاً قابل قیاس نیستن
100% لامبورگینی هوراکان
Amir
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸اوراکان بخاطر طراحی فوق العاده زیباش و عملکرد عالی که داره
با احترام به نظر دوستان هیچوقت از کوروت خوشم نیومده …
ارش
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸شورلت کوروت چجوری تا فینال آمد بالا جای تعجبه اینهمه ماشین عالی مثل مک لارن 720 و فراری 488 و پورشه 911 توربو اس و فراری f12 حتی نیسان جی تی آر اونوقت یه ماشین کند و تنبل تا فینال آمده بالا در اعتراض به جو مسخره پدال و آمار و ارقام پدال این سایت رو ترک میکنم حقا ما مردمی هستیم که لیاقتمون پراید و سمنده.
Amir Machine
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸عه، راست میگی؟!!
اونوقت طبق کدوم آزمایش فهمیدی کوروت کند و تنبله؟!!
عزیزم وقت کردی یه نگاه به رقابت ماشین پرفورمنس سال Road & Track بنداز، تو اون رقابت مکلارن سنا، فراری 488 پیستا و پورشه 911 GT2 RS حضور داشتن اما میدونی چه ماشینی برنده شد؟ کوروت ZR1
حتماً کارشناسیها و داورهای Road & Track هم مخاطبین پدال هستن!!!
برو به اونا هم بگو لیاقتتون پراید و سمند چون کوروت رو بعنوان بهترین ماشین پرفورمنس سال 2019 انتخاب کردین!!!
ایوب
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸بررسی که توش سوپراسپرتای موتور وسط با قدرت بالاتر و وزن کمتر و تجهیزات پیشرفته تر به یه ماشین اسپرت موتورجلو تک دیفرانسیل ببازن به درد چی یا کی میخوره من نمیدونم
Hamid...Audi
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸«این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند.»
Alireza
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸جو مسخره پدال رو همین امثال شما ک روی تعصب الکی هیچ دلیل و منطقی قبول نمیکنن، بوجود اوردن
خوشحال میشیم اوناهم این سایت رو ترک کنن
Seyed.AMG
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸??شورولت کوروت ZR1 :
قدرت: ۷۶۵ وزن: ۱۶۶۵
??فراری 488 پیستا :
قدرت : ۷۲۰ وزن: 1500
??مکلارن 720s :
قدرت: 720 وزن: ۱۴۳۷
??هوراکان پرفورمنته :
قدرت: ۶۴۰ وزن: ۱۵۸۴
〰️پیست hockenheim short :
??اول: پرفورمنته
??دوم: 720s
??سوم: ZR1
⚡البته تو این پیست تایم zr1 با z06 یکسان بود ❗
〰️پیست laguna seca :
??اول: 720s
??دوم: پرفورمنته
??سوم: zr1
〰️پیست motortrend:
??اول: پرفورمنته
??دوم: 720s
??سوم: zr1
⚡ تو این پیست تایم z06 بهتر از 720s بود ❗
〰️پیست NCM motorsport:
??اول:zr1
??دوم: 488 پیستا
??سوم: پرفورمنته
??چهارم: ۷۲۰s
〰️پیست virgina … :
??اول: zr1
??دوم: 720s
??سوم: پرفورمنته
〰️پیست willow spring :
??اول: 720s
??دوم: پرفورمنته
??سوم: zr1
〰️ لانچ:
??پرفورمنته
??فراری 488 gtb
??مکی 720s
??کوروتZ06
〰️ترمز :
??کوروت ZR1
??پرفورمنته
??مکلارن 720s
??فراری 488 gtb
〰️ درگ 1/4:
??مکلارن 720s
??فراری ۴۸۸ پیستا
??هوراکان پرفورمنته
??کوروت Zr1
⚡ فراری 488 gtb فقط در یکی از این پیست ها سریع بوده و نیسان gtrو پورشه 911 توربو s و فراری f12 هم که گفتید با اختلاف شکست خوردن .
ساسان
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸آمارجالبی بود…نسبت قدرت به وزنو که نگاه میکنی ارزش کار پرفورمانته مشخص میشه.
Mehdi
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸این تازه امار یه ماشین موتور جلو بود!! در مقایسه با ماشین موتور وسط و عقب عملکرد ضعیف تری در پیست داره
نسل جدید کوروت عالی خواهد شد
Seyed.AMG
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸شرمنده پرچم کشور ها رو چند بار قاطی کردم ??
(JONATHAN (TESLA
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸کسی که ندونه با سابقه ترین خودرو اسپورت تاریخ
قدیمی ترین اسم پرفورمنس تاریخ
که 66 سال داره تولید میشه
ارزش و احترامش واجبه
همون بهتر دنیای خودرو رو ببوسه بزاره کنار
hasan
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ارش
سفسته نکن
کوروت از تمام اون ماشینهای که نام بردی بهتره
OMID-LAMBO
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸تصویر اول پرفومانته ست ولی بعدش تبدیل شد به evo که !!!
ولی برای کسی که پول مهم نباشه ماشینی که 3 امین ماشین سریع نوربرگرینگ هست رو ول نمیکنه . اعداد و ارقام به نفع کوروته ولی این لامبورگینیه که تو پیست حرف اول رو میزنه !! ♥♥
بهنام
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸کوروت واقعا نسبت به قیمتی که ارائه میده بی رقیبه ، کلا نمی دونم چرا امریکاییا خودرو رو خیلی ارزون تر از اروپاییا در میارن، الان تسلا هم همینه ، کرایسلر …
پیکان جوانان گوجه ای
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸من لامبو رای میدم ولی این چه حرفیه که میگین چطوری کوروت بالا اومده اون مطلب زیر جدول مشخصات بخونید نوشته رقابت برای شناخت خودروی محبوب هستش پس کوروت خیلی بین جوانها محبوبه که تا فینال اومده
Ali Keyhani
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸با اینکه فن لامبورگینی نیستم ولی توی این دوئل هوراکان از هر لحاظ برتره اما کوروت هم قطعا شایستگی های زیادی داشته که تا فینال اومده
Ali Keyhani
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸این دوئل میتونست بین هوراکان پرفورمانته و فراری 488 پیستا باشه که خیلی جذاب تر میشد اما خب پیستا نبود توی این دوره
شاهین
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸https://www.instagram.com/p/Bw3gjefjDcA/?utm_source=ig_share_sheet&igshid=s3sdumhh1h0a
اینم به افتخار لامبورگینی
https://www.instagram.com/underground_racing/p/BvR7nkFhhNs/?utm_source=ig_share_sheet&igshid=1saxi91rmod0e
مهدی
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸عکس اول رو که دیدم فکرکردم بین کوروت ZR1 هستش وهوراکان پرفومانته اما مدل اوو زده!!!!
من اشتباه میکنم یاواقعا پرفومانته است؟؟؟؟
Amir
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸والا من توی هر سایتی که خوندم و هر فیلمی که دیدم گفتن هوراکان بهترین هندلینگ رو داره اونوقت چطور میشه فرمان بازخورد کم داشته باشه؟! کوروت خیلی خوبه اما در حد و اندازه لامبو نیست
OMID
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸نمیتونم در برابر لامبورگینی مقاومت کنم
Mehdi
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸دوستان ببینید من خودم عاشق ماشین های ایتالیایی هستم ولی مسابقات اتومبیل رانی رو میبینم فراری و لامبورگینی از پورشه 911 توی پیست عقب میوفتن و همینطور پورشه از کوروت در کلاسGTLM عقب میوفته شاید فراری در فرمول وان و پورشه بی رقیب باشن ولی در کلاس های دیگه عقبن
(Saeed(peugeot
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸فقط لامبورگینی
بنیامین
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸سه سال گارانتی بدون محدودیت میدونید یعنی چی…. عالیه
رامتین
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸درسته اما بی ام و m6 گارانتی مادام العمر داشت. سه سال که هیچه واقعا…
Seyed.AMG
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸اگر هم کوروت نسبت به قدرت و گشتاورش کم و کاستی داشته باشه ، اختلاف قیمتی که داره این خلا، رو پر میکنه .
من اینجا با اینکه خیلی evo رو دوست دارم اما کوروت رو انتخاب میکنم .
ولی اگر طرف مقابل پرفورمنته بود، انتخابم لامبو بود
نوید جهرمی
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸منم به همین دلیل به کوروت رأی دادم.
کوروت با این قیمت تونسته تمام انتظاراتی که از یه اسپورت قدر داری رو براورده کنه.
ساسان
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸بدون شک در تمام پارامترها اوراکان بهتره بجز سقف سرعت..البته منکر قیمت مناسب و شایستگیهای کوروت نمیشم…بحث گیربکس کوروت رو قبلا بادیدن فیلمهاش.مطرح کرده بودم توسایت که دوستان usaباز گارد گرفته بودن.
овsкиكMас
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸هم توی پیست هم توی درگ امار لامبو بهتر هست،دیگه توی نوربرگ رینگ جایگاه هوراکان گویا هست،تو درگ هم که زد کوروت رو.کیفیت سوپر اسپرت هم که مخصوص ایتالیا هست،مشخصات هم که سرتر هست و با اسب بخار کمتر شتاب خیلی بهتری داده که نشون از تکنولوژی بالا میده
لامبو رو انتخاب کنم
Seyed.AMG
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸البته zr1 تایم ۲.۷ هم ثبت کرده (صفرتا صد)
Saman
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸هم کوروت و میخوام هم لامبو رو اونم فوری :D چقدر زیبا و جنگنده هستن
امیر
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ن به بحث فنی ن به طراحی کاری ندارم
اصلا نمیشه از v10تنفس طبیعی بگذرم
هرچیفکمیکنم منطقی نیس کوروت انتخاب کنم
ابوالفضل
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸کوروت خدای زیبایی و صدا
رخ این ماشین حرف نداره
در واقع تو دنیای خودرو جز بچه لات ها حساب میشه
ali a
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸سلیقه و پول تو جیبت انتخابتو مشخص میکنه….
Behnam
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸چه میکنه کوروت عاشقشم اصن
مهدی
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸والا ادم اگر بخواد بگه بهترین سوپراسپرت موتور وسط چه ماشینی میتونه باشه مطمئنا هوراکان نیست چون نماینده های فراری و پورشه واقعا هم پرفورمنس بهتری دارن هم خودروهای با کیفیت تر و با ارزشتری هستن اما خب بین سوپر اسپرتهای موتور جلو کوروت حرفای زیادی واسه گفتن داره
Rezanst
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸خدایی نامردیع کورت حذف شع اسطورس به مشخصات نگاه کنید نظر بدید
رادین اسداللهی
۵ دی ۱۴۰۰کروت خیلی خوبه و شایستگی این رو داشته که بیاد به فینال اما چجوری می تونه برنده بشه قطعا لامبورگینی
car lover
۵ شهریور ۱۴۰۳بهتر بود کوروت z06 میبود که از لحاظ قدرت هم برابر میبودن