مدتیست که جنرال موتورز برنامه خود را برای معرفی نسل جدید سمبل اسپرتهای آمریکایی، یعنی شورولت کوروت اعلام کرده و تاریخ ۱۳ ژانویه ۲۰۱۳ را برای رونمایی آن بر گزیده است. تاکنون تصاویر مخفی و عکسهای جاسوسی بسیاری نیز از این ماشین منتشر شده است. اما جدیدترین رندرها بر اساس تفاسیر موجود و خودروهای استتار شده در حال تست، توسط مجله کار اند درایور منتشر شده اند.
آنچه که از این تصاویر پیداست، طراحی متمایل به ایتالیایی و مشخصا فراری این خودرو است. با اینحال حتی شباهت آن با SRT وایپر هم قابل کتمان نیست.
کوروت C7 برای جنرال موتورز که سدانهای لوکس و بزرگ و وانت و SUV را در تخصص دارد، یک سوپراسپرت خاص و مایه مباهات و غرور است. حتی می توان کوروت را یکی از نشانه ها و سمبل های کشور آمریکا نیز دانست.
شورولت کوروت C7 مانند اسلاف خود یک سوپر اسپرت کلاسیک با موتور جلو و دیفرانسیل عقب خواهد بود و این برای دوست داران آرایش موتور وسط خبر خوبی نیست و لااقل تا معرفی مدل C8 کوروت انتظار آنان به طول خواهد انجامید! قسمت عمده ای از خودرو از آلومینیوم و فیبر کربن ساخته می شود که در صرفه جویی وزن آن بسیار موثر خواهد بود.
در داخل کابین با اصلاحات بیشتری مواجه خواهیم شد. ممکن است حتی از نشانگرهای مدرن و دیجیتال نیز استفاده شود. در مورد موتور، پیشرانه پایه، موتور V8 LT1 فعلی با حجم ۶.۲ لیتر و توان بیش از ۴۵۰ اسب بخار و گشتاور بیش از ۴۵۰ پوند فوت است. اصلاحات انجام شده در این موتور برای بهبود کارایی و کاهش مصرف سوخت، شامل استفاده از فن آوری تزریق مستقیم سوخت GDi می شود. نیروی تولیدی از طریق یک گیربکس هفت سرعته و در آیندهنزدیک هشت سرعته خودکار به چرخها منتقل می شود.
مدلهای ZR1 و Z06 نیز در آینده تولیدات کوروت را متنوع تر خواهند کرد. قیمت مدل پایه نیز ۵۵ هزار دلار خواهد بود. حال باید دید که کوروت جدید می تواند در رقابت با خودروهایی نظیر دوج وایپر، فورد موستانگ شلبی GT500، پورشه کیمن S و ۹۱۱ خودی نشان دهد یا خیر؟
سعید
۱۹ آذر ۱۳۹۱طراحیش به کلی تغیر کرده جلوی ماشین خیلی به فراری شباحت داره وعقب ماشینم به کامارو
DINEl
۲۰ آذر ۱۳۹۱ستایلش حرف نداره ولی جنرال موتور اینقدر بزرگ هست که بتونه خودش برای خودش سبک طراحی داشته باشه نه از سبک طراحی فراری استفاده کنه و موتورش نسبت به قدرتش برای یک سوپر سپرت خیلی کم است
sina
۲۲ آذر ۱۳۹۱فراری+دوج وایپر جدید+کامارو=کوروت
خیلی شاخه
slr722
۲۸ آذر ۱۳۹۱خیلی سال پیش باید طراحی کروت عوض میکردن.
واقعا قدیمی شده بود.ولی خوبه که به فکر افتادن.
نوید
۹ دی ۱۳۹۱911 رو سوسک میکنه
سعید
۶ فروردین ۱۳۹۴نسل جدیدش خیلی عالی شده
LCC
۱۹ آذر ۱۳۹۱بسیار زیبا و جالب انگیز. اصلا صنعت خودرو امریکا رو باید از کل دنیا باید جدا گانه برسی کرد
میلاد
۲۱ آذر ۱۳۹۱درود.اتفاقا صنعت خودروی المان رو باید جداگانه برسی کرد. که هم قدرت و تکنولوژی و نواوری و سیستم های جلوتر از زمان خود را در اتوموبیل های تولیدیه خود دارند.
مثال:مرسدس می باخ.مرسدس بنز S کلاس.
V8
hamed
۱۹ آذر ۱۳۹۱عاشق اون اگزوزش شدم ای خدا مارو از دست ویران خودرو و سایپا نجات بده……..
مسی
۲۰ آذر ۱۳۹۱اگه یه کم صبر کنی … خودشون با دست خودشون …
زمینه را برای برشکست شدن … دارن فراهم میکنن!!!
آخه بازهم میخوان قیمت فرغون هاشون رو بکشن بالا!
مثلا پیکان وانت : 15 میلیون
پراید : 18 میلیون
رهام
۱۹ آذر ۱۳۹۱جزو ماشیناییه که نسبت به قیمتش عالیه
morteza hamandy
۱۹ آذر ۱۳۹۱خیلی از مدلهای قبلیش خوشکل تره
امین
۱۹ آذر ۱۳۹۱فکر کنم با داج وایپر باید برادر ناتنی باشه… آخه تو ساختار کلی بدنه شبیه به همن
حسن
۱۹ آذر ۱۳۹۱بازم دوباره بحث های نخ نما شده و قدیمیه مقایسه ماشینای کره ای و ایرانی رو پیش اوردید بابا بسه تو رو قران نظرات بی ربط رو نذارین اخه تا کی میخاید به این بحث های غیر منطقی و ناشیانه ادامه بدین این ماشین امریکایی اصن چه ربطی به جنسیس داره اه از دست شما…………………..
مهران
۱۹ آذر ۱۳۹۱چرا از داخل ماشین عکسی نذاشتین؟
colin mc rae
۱۹ آذر ۱۳۹۱عقبش زشت تر شده ولی در کل بهتره
viper
۱۹ آذر ۱۳۹۱از پشت خیلی خیلی شبیه دوج وایپر شده.طراحیش تلفیقی از طراحی آمریکایی و ایتالیاییه.خیلی عالیه……..
arshiabfm22
۱۹ آذر ۱۳۹۱نمای جلوش شبیه dodge viper srt 2013 هست،پشتش مثل chevrolet camaro ZL1!!!خط های تند کنار ماشین شبیه کادیلاکه!!!و پلتفرمش مثل dodge viper srt 2013 هست!و کلاً مخلوطی از سوپرماشین های مختلفه.از نسل قبلش خیلی زیباتره.عاشق اگزوزهاش شدم،چقدر خفنه!!اگه از داخلشم عکسی میذاشتین فکر کنم یکمش مثل rols royse fantom،یکم مثل maserati granturismo و یکم مثل ferrari enzo می بود!!!!!! آخه ماشینی با این زیبایی واگزوزاش یکم قدرتش بیشتر بود خوبتر نبود؟این سوپراسپرت اگه موتورش قوی تر بود می تونست با lamborghini و ferrari رقابت کنه.ولی راستش خیلی ازش خوشم اومده.آفرین به chevrolet و دیگر خودروسازان بی همتای آمریکایی که همیشه باابهت ترین ماشینا رو میسازن و ما رو تحت تاًثیر قرار می دن.
علیرضا
۱۹ آذر ۱۳۹۱این طرحا رو یه مجله بر اساس حدس و گمان از روی مدل های استتار شده رندر کرده طراحی نهایی که نیست !
حالا هی بگید از توش عکس بذارین!
behzad kk
۲۰ آذر ۱۳۹۱امکان نداره طرخ نهایی این طوری باشه چون بیشتر شبیه دوج وایپره تا پیرو طراحی کوروت نمای جانبی هم همون نمای فراری 599 هستش .طراح رندر خیلی ناشی بوده
wolfox
۲۰ آذر ۱۳۹۱جلوش که دقیقا مثل SRT شده
feri
۲۰ آذر ۱۳۹۱فقط باید چراغای عقبو گرد کنه و آرم فراری رو بچسبونه کپی تابلو
شروین
۲۱ آذر ۱۳۹۱آخه فراری جوجه با هیبت شورلت قابل مقایسه است؟؟ کروت همیشه بی نظیر بوده و هست…
feri
۲۱ آذر ۱۳۹۱http://www.motorstown.com/images/ferrari-599-02.jpg
شروین
۲۱ آذر ۱۳۹۱ماشینای امریکایی حرف ندارن. همه شون…
arash
۲۱ آذر ۱۳۹۱صنایع آلمان به مراتب بهتر از آمریکاست خودروهای آلمانی کم مصرفتر از آمریکاییها هستند
اشکان
۲۱ آذر ۱۳۹۱خدا کنه کیفیت داشبوردکنسول و… بهتر شده باشه
شروین
۲۷ آذر ۱۳۹۱اگه خوب بودن ماشین صرفا به کم مصرف بودنه پس پراید بهترینه!!
نوید
۱۰ دی ۱۳۹۱خوب بودن ماشین ها صرفا به کم مصرف بودن نیست…
بازدهیه که مهمه.
مثلا یه ماشین آلمانی مثل پورشه 911 جدید بهت اجازه میده 400 اسب بخار رو با مصرف 10 لیتر در 100 کیلومتر در اختیار داشته باشی که در مقایسه با بیشتر ماشینای آمریکایی با قدرت مشابه بهتره.
farhad
۲۲ اسفند ۱۳۹۱مقایسه نکنید. راننده بر هسبه نیازش یه ماشین انتخاب میکنه کروت یه قوله و تمام خواستهای یه راننده پر هیجان و براورده میکنه.