سرانجام پس از انتشار تیزرهای مختلف، تصاویر جاسوسی و اطلاعات متفرقه، نسل ششم ماسلکار اصیل آمریکایی، شورولت کامارو به روی صحنه آمد. خودرویی با ایدههای جدید، طراحی تکاملیافته و فنّاوری بالا که قرار است در عملکرد و تجهیزات، به یک سطح جدید برسد.
این کاملاً واضح است که جنرال موتورز، میخواهد با کاماروی جدید، خون رقبا را در شیشه کند. کامارو، اعتبار و آبروی GM بهعنوان یک ماسلکار اصیل است. تفاوتهای این خودرو با فورد ماستنگ و داج چلنجر بیش از گشته است. کاماروی جدید تغییرات ظریفی داشته است. اما باید بهبودهای آن در عملکرد را نقطه قوت آن دانست. درحالیکه یک موتور جدید شش سیلندر قویتر و یک موتور V8 تجدیدنظر شده را میتوان انتخاب نمود، برای نخستین بار، یک موتور چهار سیلندر توربو شارژر نیز، به قلب کامارو راه خواهد یافت.
موتور چهار سیلندر ۲.۰ لیتری برگرفته از کادیلاکهای ATS و CTS بهعنوان پیشرانه مدل پایه کامارو از ۲۷۵ اسببخار نیرو و ۴۰۰ نیوتنمتر گشتاور سود میبرد. این گزینه میتواند دست کامارو را برای رقابت با ماستنگ های چهار سیلندر اکوبوست، باز بگذارد. هرچند فورد ماستنگ چهار سیلندر از پیشرانه قدرتمندتری برخوردار است، اما احتمالاً موتور چهار سیلندر کامارو مقرونبهصرفه تر باشد. مصرف سوخت این پیشرانه در بزرگراهها به ۷.۸۴ لیتر در صد کیلومتر میرسد. شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت آن نیز زیر ۶ ثانیه میباشد. موتور V6 با حجم ۳.۶ لیتر هم ۳۳۵ اسببخار قدرت و ۳۸۵ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند. این موتور از مدل قبلی کامارو با افزایش ۱۰ اسبی قدرت به اینجا آمده و یکی از پیشرانههای احتمالی کادیلاک CT6 نیز در آینده خواهد بود. برای طرفداران خودروهای سنتی آمریکایی هم، مدل SS از موتور ارتقا یافته ۶.۲ لیتری V8 سری LT1 بهره میبرد که قدرت آن به ۴۵۵ اسببخار و گشتاور آن به ۶۱۷ نیوتنمتر، بالغ میگردد. این موتور میتواند با یک گیربکس شش سرعته دستی یا هشت سرعته اتوماتیک جفت شود. در مدل SS سیستم تعلیق مغناطیسی و ترمزهای برمبو نیز برخلاف دو مدل دیگر به صورت استاندارد قرار میگیرد. کاماروی جدید روی پلتفرم جدید دیفرانسیل عقب آلفای جنرال موتورز بنا میشود که وزن کمتر و دینامیک بهتری را برای آن به ارمغان میآورد. این پلتفرم با کادیلاک ATS نیز مشترک است و از نظر دینامیک با BMW سری ۳ مقایسه میشود. سیستم تعلیق مگنتیک به صورت اختیاری نیز ارائه میشود. بدین ترتیب انتظار میرود سواری بهتر و جذابتری را از کامارو بهعنوان پرفروشترین ماسلکار آمریکایی شاهد باشیم. هدف اعلام شده برای کامارو، تنها کاهش ۹۰ کیلوگرمی وزن پلتفرم آن نبوده، بلکه این خودرو اکنون، اسپرت تر و دقیقتر شده و بیشتر همانند یک کوپه با عملکرد بالای واقعی به نظر میرسد تا یک سدان دو درب. این خودرو ۵.۸ سانتیمتر کوتاهتر از نسل قبل شده و ۲.۵ سانتیمتر نیز باریکتر و کم ارتفاعتر شده است.
خطوط متعدد روی بدنه، گلگیرهای متورم و حجمهای عضلانی هنوز به طراحی کاماروی قبلی وفادار ماندهاند و بهراحتی حضور یک کامارو را اعلام میکنند. چراغها از نوع زنون روی نواری از LED قرار گرفتهاند و البته در مدلهای پایه با نوع هالوژنی جایگزین میشوند. شاید تغییرات ظاهری کمتر از حد انتظار باشد اما شورولت بیشتر به بخش فنی ماجرا دقت داشته است. فضای داخلی کامارو، بهمراتب بهروزتر و پیشرفتهتر شده است. یک نمایشگر ۸ اینچی با قابلیت تنظیم بهعنوان مرکز اطلاعات و سرگرمی مورد استفاده قرار گرفته است. کنترلهای سیستم تهویه نیز سادهتر و زیباتر شدهاند. ترمزدستی به صورت الکترونیکی درآمده است. نورپردازی داخلی نیز فضایی مدرن را خلق نموده است.
شورولت کامارو یک ماشین تنومند آمریکایی ریشهدار است. اکنون این خودرو با تکنولوژی بالاتر، رقابت را به سمت دیگری از رینگ برده است.
همیشه ماسکلکارها هیجانو تو وجود آدم تزریق میکنن.حتی مدل های 30 سال پیششون. این مدل عضلانی تر شده نسبت به نسل قبلش. طراحی داخلیش واقعا زیباست البته از کلاسیک بودن کمی فاصله گرفته. اگه این مدلو همزمان با موستانگ نسل جدید رونمایی میکرد بیشتر میپسندیدم. این 2 سال تاخیر انتظارا رو بالا برد.
ماسل کار تو کامارو خلاصه میشه . واقعا طراحیش خیلی بهتر شده . این طراحی شاید طرفدارای کامارو رو به 2 دسته تبدیل کنه (مدل قدیمی و مدل جدید ) ولی ارزشش رو داره . این نسلش خیلی عالی شده .
با توجه به اینکه برای اولین بار کامارو با موتور ۲لیتری هم در اختیار قرار میگیره،فقط خدا نکنه شورولت بخواد تغییر سیاست بده و کاماروی کم مصرف با حجم کم بسازه مطابق استاندارد های جهانی. آخه کل ابهت کامارو به حجم موتور بالا و صدای مردونشه….
یکی به من بگه این کاماروهه؟ یا دارم خواب می بینم؟ خدایا این دیگه چه طراحییه ؟؟ این همه انتظار کشیدیم که اینو ببینیم ؟ تصور کنید اگر آرمشو بردارن می تونید تشخیص بدین که کاماروهه ؟ دارم سکته می کنم مثل یه کوپه اروپایی شدههههههههههه… ماسل آمریکایی که همه آرزو داشتنشو داشتن کجاوو این کجااااا… بابا یکی به من بگه ماسل یعنی چی من دارم چرت می گم یا طراحای این …؟؟ میرم شویو می ترکونمااا اصلا اصلا در حد شورولت نیست چه برسه به یه ماسل. واقعا عصبانی شدم اصلا انتطار همچین چیزیو نداشتم باز دمه ماستنگ گرم .
جناب مصطفی این طور که شما بزرگوار میفرمایید نیست. بنده شاهد تغییرات ریز و درشت کامارو بودم و الان تغییر خاصی در بدنه صورت نگرفته نسبت به نسل قبل فقط طراحی چراغ جلو و عقب عوض شده و طراحی کاپوت و جلوپنجره. خشونتش همون خشونت همیشگی و نماش همون نمای تانک مانند کامارو است. خیلی عذر میخوام یه وقت سوء تفاهم نشه اما واقعاً کسی که با برداشتن برند این خودرو نتونه بگه چه ماشینیه اصلاً کامارو رو نمیشناسه. ماسل کار هم یعنی خودروی عضلانی و اغلب دیفرانسیل عقب با موتور های پر قدرت و کاپوت کشیده و صندوق عقب کوتاه.که این مدل واجد تمامی این شرایط هست. دیگه ولله من نمیدونم منظور شما از اروپایی شدنش چیه اگه این طوره که انتقاد های نه چندان کمی هم نسبت به طراحی موستانگ صورت گرفت که بنده مخالف تمامی این حرف ها هستم. مقصودم شما نیستی اما بار ها دیدم عده ای میگن کامارو دیگه مشخصه ی خودشو نداره و چراغاش گرد نیست و پشتش فلانه اما فقط در این حد بگم که جزییاتی چه در طراحی خارجی و چه داخلی کامارو به کار رفته که کمتر کسی متوجهش میشه. این طراحی بدنه اول توسط خود کمپانی سازنده مشخص شد قراره بر اساس نسل دوم کامارو باشه هر چند خصوصیاتی از بدنه ی نسل اول هم در این خودرو دیده میشه اما نباید فراموش کرد این کاماروی 2016 یه نسل جدیده نه صرفاً یه مدل جدید و آغازگر یک نسلیه که شاید در نسل های بعدی ازش الهام بگیرن بعضی از دوستان اگر دقت کنن متوجه میشن که تمامی نسل های کامارو تا امروز تفاوت در طراحی داشتن و این روند در نسل های آینده هم ادامه داره و دلیل نمیشه کامارو به طور کامل همون کاماروی 1967 باشه! من واقعاً درک نمیکنم این ایراداتی رو که دوستان به کامارو میگیرن خب اگه نمیپسندید بفرمایید نمیپسندم دیگه لازم نیست خودرو رو با دلیل بافی و توجیه های نامربوط به بی اصالت بودن متهم کنید!!!!!!!!!
چىىىىىىى؟سرى قبلیش زشت بود؟!تازه اون هم خیلى خیلى؟!!!!B-) زمانى که نسل قبلش تو سال ۲۰۰۹ معرفى شد از نظر طراحى،به خصوص طراحى خارجى یکى از بهترین طراحیاى زمان خودش لقب گرفت.کامارو نسل پنج در سال ۲۰۱۰ عنوان بهترین طراحى خودرو سال رو کسب کرد.طراحى قبلى یه روح جدیدى به کالبد سنتى کامارو داد و نیاز نیست زیاد به خودت زحمت بدى،اگه عکس هاى همین نسل جدید رو نگاه کنى میبینى تو واقعیت(کارى با ادعاهاى کمپانى ندارم!) اساس طراحى خارجیش بیشتر از هر نسلى همون نسل پنجم که میشه نسل قبل هست و فقط به روز رسانى هایى تو حجم دهى به بدنه و کاپوت و طراحى چراغها صورت گرفته،مگرنه اساس همون نسل قبله طراحى خارجى نسل قبلى کامارو براى طراح جوون کره ایش که سانگ یاپ لى نام داره شهرت و اعتبار بسیار زیادى رو کسب کرد و در واقع اون رو به دنیاى اتومبیل شناسوند و اون طراح نهایتاً بعد از ده سال از شورولت جدا شد و به گروه وولکس واگن پیوست و در حال حاضر رئیس بخش طراحى خارجى کمپانى بنتلیه! بهتره بگى طراحى نسل قبل کامارو رو شما دوست ندارى نه اینکه خیلى خیلى زشته!!!طراحى نسل پنج هنوز هم با گذشت چند سال تازگى داره و کهنه و دمده نشده
واقعا خیلی زیباتر شده وکاملا اصیل مانده کابینش بسیار زیبا شده وکلا خشنتروپرابهت شده البته من دوس داشتم بدنش مث موستانگ یه خطوط برجسته ازچرخ عقب تا جلو میداشت درکل ابهتوزیباییش بیشتر شده وفوردموستانگ که فروشش با تسل جدیدش عالی بوده اینم بترکونه
اینم از کامارو خیلی وقت بود منتظرش بودم با موتور 2 لیتری توربو راهش برای بازار های جهانی بازه(مثل موستانگ) طراحیش بیشتر از این که نمایانگر نسل جدید باشه، نشان دهنده ی یه فیس لیفت قویه که ایرادات رو از بین برده انتظار نداشتم ترمز دستی رو اونجوری کنن، شاید بهتر بود همون جور میموند، چرا که برای یه اسپرت دیفرانسیل عقب یه ترمز دستی سنتی برای انجام برخی حرکات نمایشی، لازمه! خط تولیدش هم از کانادا به امریکا برگشته تا در کنار کادیلاک ATS و CTS در لانسینگ گرند ریور میشیگان مونتاژ بشه
سلام.تغییرات کوچکی داده که خیلی مفید بوده.حالم از چراغ عقب قبلی بهم میخورد. الان این چراغ عقب عالیه،هم اصالتشو حفظ کرده هم مدرن شده. جلوشم واقعا بهتر شده.داخلشم عالییییی یعنی اون دریچه کولر ش تو حلقم!
قابل توجه دوستانى که میگن طراحیش کمى نسبت به قبل طراحى کرده،این طراحى چند سالى هست که زبان طراحیه کامارو شده که خود این طراحى هم از مدل هاى قدیمیش الهام گرفتن و وقتى یه ماشین زبان طراحى پیدا میکنه هر نسلش شبیه نسل قبلى میشه و نسل جدید تقریبا فیس لیفت میشه مثل موستانگ و کوروت و …..
خیلی عالیه در عین حفظ اصالت به آدم مدرن بودن رو هم القاء میکنه مثل چارجر قیافش مثل سدان ها ی داخل شهری نشده. خدایا ما هم دل داریم یه نگاهی هم به ما کن مارو به دیدار یار برسان الهی آمین!
حالا شد،خیلى بهتر از قبل شده و واقعا زیباست،چقد داخلش بهتر شده،هم از نظر طراحى و هم از نظر کیفیت مواد بکار رفته ،فکر کنم دوباره فروشو از موستانگ جدید پس بگیره
فعلا در حد رندر و یکی دوتا کانسپت ـه شک ندارم که در آینده تغییرات بهتری هم روش انجام میشه مثل همون کاری که 2007 انجام دادن و هرچی جلوتر رفتن کامارو ـه زیباتر و زیباتر شد
interior خیلی خشن تر شده! به امید رستگاری و روندنش در GranTurismo 7 :p
تبریک به همه ی دوستان آمریکایی باز و یک تبریک ویژه به GM بازها باربد عزیز آقا فربد و زیگما که خیلی کم پیداست :( و بقیه طرفدارا …
این خبرو دیروز توی این سایت دیدم و توی پست لکسوس NX لینک رو برای دوستان گذاشتم ( ولی درج نشد ) : http://www.topspeed.com/cars/chevrolet/2016-chevrolet-camaro-ar162721.html شنیدن این خبر برام مثل تحویل سال بود کیف کردم واقعا زبونم بند اومد باز هم شورولت با کامارو روسفیدمون کرد از هر لحاظ بهتر شده سیستم مگنتیک کنترل در SS و گیربکس 8 سرعته اتو امیدوارم مدل های خاص ZL1 و Z28 در این نسل هم عالی ظاهر بشن
داداش سعید گل گلاب خیلی ممنون! ;) خداوکیلی منم حال شما رو داشتم دیشب دم به دقیقه فقط سایت های خبری رو چک میکردم تا وقتی رونمایی شد انگار که دقیقاً لحظه ی تحویل سال شده.
خیلی خیلی خوشم اومد از هر لحاظ عالی شده. 350 ساعت تست بر روی این خودرو اعمال شده معمولاً هم کل 24 ساعت روز! طراحی عقبش رو شورولت به سمت کوروت برده ولی خیلی زیباس. از اون چیزی که فکر میکردم بسیار بهتره. ابعادش بیشتر شبیه موستانگ شده یعنی 4780 میلیمتر طول،حدود 1900 میلی متر عرض و 1340 میلیمتر ارتفاع که سیستم تعلیق MRC هم با این بدنه ی عضلانی همراه میشه تا کاماروی 2016 رو خلق کنه. لوئیس شورولت و ویلیام دورانت روحتون شاد!
راستی کافر مقدس عزیز این طراحی صد در صد همینه و کانسپت نیست چون به صورت زنده و رسمی در Belle isle رونمایی شده با تمام جزییات. ارادتمند همه ی دوستان
خیلی روش زحمت کشیدند و یک شاهکار از آب دراومد از طراحی هم خیلی مدرن تر و زیباست به خصوص طراحی داخل از ابعاد بدنه هم از هر بعد کوچک تر ( کامپکت تر ) شده روی هم رفته عالی شده
طراحی فوق العاده ای نداره اما جذاب و جوون پسنده.میشه گفت جی ام ریسک زیادی نکرده .زیاد تغییر کرده اما نه در حد یک نسل و اون هم بعد از این همه سال.با این وجود داخلش خیلی فرق کرده و جذابه.
مثل نسل پنجم یک طراحی انقلابی روی کامارو انجام شده به گفته ی GM کاماروی 4 سیلندر , بعلت موتور کم حجم تر از سیستم تولید صدای مصنوعی با یک استریو باس قوی بهره میبره که از یک ماسل کار دور از انتظاره !!! نسل قبلی در طول 5 سال (از 2010 تا 2015) فروش بالاتری نسبت به ماستنگ داشته که برای مدل 2016 هم با این امکانات و تغییرات امیدوار کننده هست کامارو از طراحی مدرن تر شده بخصوص کابین کاملا جدید http://www.netcarshow.com/Chevrolet-Camaro-2016-wallpaper.jpg http://img2.netcarshow.com/Chevrolet-Camaro_2016_800x600_wallpaper_21.jpg —————————————————————————————– منتظرم ببینم شورولت برای رقابت با هلکت چیا در چنته داره
والا محبوبیت وتعریفا از موستانگ جدید وابهتش بسیاره وفروشش هم مویده این امره یکی از بهترین نسلای موستانگه وcamaroهم بسیار زیبا شده وهردو ماشینم داخلیشون بینظیرشده با قیمتایی بسیار کم وعالی
سلام خیلی خوب شده نسبت به نسل 2014 من خودم 2013 مدل rs v6 داشتم خیلی اتاقش سنگین بود در حدی که جنسیس کوپه میگرفتش امید وارم تو این مدل سبک تر کرده باشه
از وقتی نسل پنجمش اومد آرزو داشتم سوار کامارو بشم،خدا رو شکر ب یکی از آرزوهای زندگیم رسیدم،به لطف منطقه آزاد بودن هم اگه خدا بخواد یه دونه کامارو در آینده میخرم.
حتماً میخاى بگى از بنز کپى کارى کرده!هااا رهگذر،منظورت این بود؟ ینى واقعاً به نظر تو داشبورد و دریچه هاى این شبیه بنزه؟!فقط یه Off بى سواد میتونه همچین حرفى بزنه! هرچند از کامنتاى قبلیت تو پستاى مختلف تعصبت نسبت به آلمانیا و دشمنى بى منطقت با ماشیناى آمریکایى کاملاً مشخصه و به غیر از اینجور کامنتاى چرت نباید انتظار دیگه اى ازت داشت!:)
احوال داداش P.G گل؟خوبی شما؟ P.G جان من نمیدونم ایشون با کدوم منطقی و عقل سلیمی چنین حرفی میزنه! جناب آقای رهگذر دریچه ی گردی که شما میگی و بنده هم فکر کنم منظورت بنزه برای بنز خطوط موازی 180 درجه استفاده شده نه یه ستاره ی پنج پر 360 درجه. البته خب از یه رهگذر انتظار چندانی نمیشه داشت یه نگاه سر سری میندازه و میره.
ممنونم باربد جان،بدک نیستم والا این چند روزه همش تو فکرت بودم که اگه شِوى خدایى نکرده دستمو گاز بگیرم چیز درخورى معرفى نکنه باربد بعد از این همه انتظار و پیگیرى با چه بحرانى رو به رو میشه(شوخى:) که خدا رو شکر جى ام مثل اکثر اوقات رو سفیدمون کرد و فکر کنم الان رو ابرها باشى؛) اما در مورد رهگذر باربد جان،ایشون و چندتا کاربر دیگه تو سایت هستن که از نظرشون هر طراحى گرد،دایره،مثلث،مربع،مستطیل،لوزى،ذوزنقه،ضربدر،به علاوه،منها،خطوط مواج،خطوط شکسته و تیز و … و کلاً سرتو درد نیارم هر طراحى فقط مختص آلمان هاست و بقیه دارن ازشون کپى کارى میکنن!یعنى هرکى از این شکل هاى هندسى تو طراحیش استفاده کنه داره از آلمان ها کپى میکنه!از نظر این اساتید فن در عالم وجود یک قانون مثل قانون جاذبه ى نیوتن وجود داره و اون اینه که هیچ طراحى قشنگى وجود نداره مگه اینکه از آلمان اومده باشه!:) آخه من نمیفهمم،کجاى شکل(که شما خیلى خوب بهش اشاره کردى)،اندازه و ابعاد و محل قرارگیرى این دریچه هاى گرد روى داشبورد شبیه به محصولات بنزه؟!بدتر از اون داشبورده که دیگه واقعاً هیچ شباهتى نداره با محصولات بنز باربد جان من تو چندتا پست قبل به این رهگذر توصیه کردم که در همین راهى که داره ازش گذر میکنه حتماً به یک روانپزشک حاذق مراجعه کنه تا سادیسم و بى منطقیش نسبت به محصولات آمریکایى رو درمان کنه،ولى انگار فعلاً که به توصیه ى من گوش نکرده!:) صحبت زیاده اما…
آریاز
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴همیشه ماسکلکارها هیجانو تو وجود آدم تزریق میکنن.حتی مدل های 30 سال پیششون. این مدل عضلانی تر شده نسبت به نسل قبلش. طراحی داخلیش واقعا زیباست البته از کلاسیک بودن کمی فاصله گرفته. اگه این مدلو همزمان با موستانگ نسل جدید رونمایی میکرد بیشتر میپسندیدم. این 2 سال تاخیر انتظارا رو بالا برد.
Lord Cezar
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ماسل کار تو کامارو خلاصه میشه . واقعا طراحیش خیلی بهتر شده . این طراحی شاید طرفدارای کامارو رو به 2 دسته تبدیل کنه (مدل قدیمی و مدل جدید ) ولی ارزشش رو داره . این نسلش خیلی عالی شده .
فیریزین
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴درسته!
peyman.german
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴با توجه به اینکه برای اولین بار کامارو با موتور ۲لیتری هم در اختیار قرار میگیره،فقط خدا نکنه شورولت بخواد تغییر سیاست بده و کاماروی کم مصرف با حجم کم بسازه مطابق استاندارد های جهانی.
آخه کل ابهت کامارو به حجم موتور بالا و صدای مردونشه….
مصطفی
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴یکی به من بگه این کاماروهه؟ یا دارم خواب می بینم؟
خدایا این دیگه چه طراحییه ؟؟ این همه انتظار کشیدیم که اینو ببینیم ؟
تصور کنید اگر آرمشو بردارن می تونید تشخیص بدین که کاماروهه ؟
دارم سکته می کنم مثل یه کوپه اروپایی شدههههههههههه…
ماسل آمریکایی که همه آرزو داشتنشو داشتن کجاوو این کجااااا…
بابا یکی به من بگه ماسل یعنی چی من دارم چرت می گم یا طراحای این …؟؟
میرم شویو می ترکونمااا اصلا اصلا در حد شورولت نیست چه برسه به یه ماسل.
واقعا عصبانی شدم اصلا انتطار همچین چیزیو نداشتم باز دمه ماستنگ گرم .
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴جناب مصطفی این طور که شما بزرگوار میفرمایید نیست.
بنده شاهد تغییرات ریز و درشت کامارو بودم و الان تغییر خاصی در بدنه صورت نگرفته نسبت به نسل قبل فقط طراحی چراغ جلو و عقب عوض شده و طراحی کاپوت و جلوپنجره.
خشونتش همون خشونت همیشگی و نماش همون نمای تانک مانند کامارو است.
خیلی عذر میخوام یه وقت سوء تفاهم نشه اما واقعاً کسی که با برداشتن برند این خودرو نتونه بگه چه ماشینیه اصلاً کامارو رو نمیشناسه.
ماسل کار هم یعنی خودروی عضلانی و اغلب دیفرانسیل عقب با موتور های پر قدرت و کاپوت کشیده و صندوق عقب کوتاه.که این مدل واجد تمامی این شرایط هست.
دیگه ولله من نمیدونم منظور شما از اروپایی شدنش چیه اگه این طوره که انتقاد های نه چندان کمی هم نسبت به طراحی موستانگ صورت گرفت که بنده مخالف تمامی این حرف ها هستم.
مقصودم شما نیستی اما بار ها دیدم عده ای میگن کامارو دیگه مشخصه ی خودشو نداره و چراغاش گرد نیست و پشتش فلانه اما فقط در این حد بگم که جزییاتی چه در طراحی خارجی و چه داخلی کامارو به کار رفته که کمتر کسی متوجهش میشه.
این طراحی بدنه اول توسط خود کمپانی سازنده مشخص شد قراره بر اساس نسل دوم کامارو باشه هر چند خصوصیاتی از بدنه ی نسل اول هم در این خودرو دیده میشه اما نباید فراموش کرد این کاماروی 2016 یه نسل جدیده نه صرفاً یه مدل جدید و آغازگر یک نسلیه که شاید در نسل های بعدی ازش الهام بگیرن بعضی از دوستان اگر دقت کنن متوجه میشن که تمامی نسل های کامارو تا امروز تفاوت در طراحی داشتن و این روند در نسل های آینده هم ادامه داره و دلیل نمیشه کامارو به طور کامل همون کاماروی 1967 باشه!
من واقعاً درک نمیکنم این ایراداتی رو که دوستان به کامارو میگیرن خب اگه نمیپسندید بفرمایید نمیپسندم دیگه لازم نیست خودرو رو با دلیل بافی و توجیه های نامربوط به بی اصالت بودن متهم کنید!!!!!!!!!
امیدوارم کمکی کرده باشم.
AMGs
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴یه طراحی ظریف زیبا و جذاب حالا یکم بهتر شد از حالت خسته کننده بیرون اومد.
Zonda R
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴@.F
حالا موقعه کراس اوره دو تا ماسل کاره
فقط از نظره طراحی:
کامارو:لاااااایک
موستانگ:دیسلااااااک
محمد
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴آهااااااااان
حالا خوشگل شد
سری قبلیش خیلی خیلی زشت بود!!!
P.G
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴چىىىىىىى؟سرى قبلیش زشت بود؟!تازه اون هم خیلى خیلى؟!!!!B-)
زمانى که نسل قبلش تو سال ۲۰۰۹ معرفى شد از نظر طراحى،به خصوص طراحى خارجى یکى از بهترین طراحیاى زمان خودش لقب گرفت.کامارو نسل پنج در سال ۲۰۱۰ عنوان بهترین طراحى خودرو سال رو کسب کرد.طراحى قبلى یه روح جدیدى به کالبد سنتى کامارو داد و نیاز نیست زیاد به خودت زحمت بدى،اگه عکس هاى همین نسل جدید رو نگاه کنى میبینى تو واقعیت(کارى با ادعاهاى کمپانى ندارم!) اساس طراحى خارجیش بیشتر از هر نسلى همون نسل پنجم که میشه نسل قبل هست و فقط به روز رسانى هایى تو حجم دهى به بدنه و کاپوت و طراحى چراغها صورت گرفته،مگرنه اساس همون نسل قبله
طراحى خارجى نسل قبلى کامارو براى طراح جوون کره ایش که سانگ یاپ لى نام داره شهرت و اعتبار بسیار زیادى رو کسب کرد و در واقع اون رو به دنیاى اتومبیل شناسوند و اون طراح نهایتاً بعد از ده سال از شورولت جدا شد و به گروه وولکس واگن پیوست و در حال حاضر رئیس بخش طراحى خارجى کمپانى بنتلیه!
بهتره بگى طراحى نسل قبل کامارو رو شما دوست ندارى نه اینکه خیلى خیلى زشته!!!طراحى نسل پنج هنوز هم با گذشت چند سال تازگى داره و کهنه و دمده نشده
شروین
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴شورولت همیشه کارش درست بوده و هست و هیچ وقت حساب نشده کاری انجام نمیده. الانم این فقط در حد رونماییه. اما باید منتظر خبرای بهتری ازش باشیم.
فیریزین
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴سلام بچه ها
چرا همیشه ایرانی ها نظاره گر و منتقد بودند؟
چرا ما همش حرف می زنیم؟
امیر
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴واقعا خیلی زیباتر شده وکاملا اصیل مانده کابینش بسیار زیبا شده وکلا خشنتروپرابهت شده البته من دوس داشتم بدنش مث موستانگ یه خطوط برجسته ازچرخ عقب تا جلو میداشت درکل ابهتوزیباییش بیشتر شده وفوردموستانگ که فروشش با تسل جدیدش عالی بوده اینم بترکونه
امیر
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴زیبا ترین نسل شورولت کامارو…
البته هر چی هم باشه از طراحی نسل5 بهتره…
زیگما
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴اینم از کامارو
خیلی وقت بود منتظرش بودم
با موتور 2 لیتری توربو راهش برای بازار های جهانی بازه(مثل موستانگ)
طراحیش بیشتر از این که نمایانگر نسل جدید باشه، نشان دهنده ی یه فیس لیفت قویه که ایرادات رو از بین برده
انتظار نداشتم ترمز دستی رو اونجوری کنن، شاید بهتر بود همون جور میموند، چرا که برای یه اسپرت دیفرانسیل عقب یه ترمز دستی سنتی برای انجام برخی حرکات نمایشی، لازمه!
خط تولیدش هم از کانادا به امریکا برگشته
تا در کنار کادیلاک ATS و CTS در لانسینگ گرند ریور میشیگان مونتاژ بشه
مهران 72
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴سلام.تغییرات کوچکی داده که خیلی مفید بوده.حالم از چراغ عقب قبلی بهم میخورد. الان این چراغ عقب عالیه،هم اصالتشو حفظ کرده هم مدرن شده.
جلوشم واقعا بهتر شده.داخلشم عالییییی
یعنی اون دریچه کولر ش تو حلقم!
شلبى
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴قابل توجه دوستانى که میگن طراحیش کمى نسبت به قبل طراحى کرده،این طراحى چند سالى هست که زبان طراحیه کامارو شده که خود این طراحى هم از مدل هاى قدیمیش الهام گرفتن و وقتى یه ماشین زبان طراحى پیدا میکنه هر نسلش شبیه نسل قبلى میشه و نسل جدید تقریبا فیس لیفت میشه مثل موستانگ و کوروت و …..
شلبى
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ببخشید اشتباه نوشتم کمى نسبت به قبل تغییر کرده
فریا
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴عالــــــــــــی شــد . وصف ناپذیره ♥
فقط جلوی RS جای بحث داره :-\
شایان
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴خیلی عالیه در عین حفظ اصالت به آدم مدرن بودن رو هم القاء میکنه مثل چارجر قیافش مثل سدان ها ی داخل شهری نشده. خدایا ما هم دل داریم یه نگاهی هم به ما کن مارو به دیدار یار برسان الهی آمین!
شایان
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴چه عضلاتی
شلبى
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴حالا شد،خیلى بهتر از قبل شده و واقعا زیباست،چقد داخلش بهتر شده،هم از نظر طراحى و هم از نظر کیفیت مواد بکار رفته ،فکر کنم دوباره فروشو از موستانگ جدید پس بگیره
کافر مقدس
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴فعلا در حد رندر و یکی دوتا کانسپت ـه شک ندارم که در آینده تغییرات بهتری هم روش انجام میشه مثل همون کاری که 2007 انجام دادن و هرچی جلوتر رفتن کامارو ـه زیباتر و زیباتر شد
interior خیلی خشن تر شده! به امید رستگاری و روندنش در GranTurismo 7 :p
تو DriveClub همه این Zl1 بر میدارن منم دوبار تستش کردم معتاد صداش شدم اصن نمیتونم دل بکنم! 4تا عکس InGame هم از بزرگوار گرفتم:p
http://www.shiaupload.ir/images/89582455414279638071.jpg
http://www.shiaupload.ir/images/75180127381687715064.jpg
http://www.shiaupload.ir/images/38074063467684021583.jpg
اگر ماشین ندارید ps4 بخرید و DriveClub بلکه ایمان بیاورید:p
maysam.. laferrari
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴من xbox one دارمforza بازی میکنم از هزار تا driveclub بهتره
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴اینم لینک تصاویر رونمایی کاماروی 2016
این دیگه رندر نیست
http://www.camaro6.com/forums/attachment.php?attachmentid=716944&d=1431814053
http://www.camaro6.com/forums/attachment.php?attachmentid=716953&d=1431814091
http://www.camaro6.com/forums/attachment.php?attachmentid=716956&d=1431814174
کافر جان خیلی ارادت دارم.
SAEED
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴تبریک به همه ی دوستان آمریکایی باز
و یک تبریک ویژه به GM بازها
باربد عزیز
آقا فربد
و زیگما که خیلی کم پیداست :(
و بقیه طرفدارا …
این خبرو دیروز توی این سایت دیدم و توی پست لکسوس NX لینک رو برای دوستان گذاشتم ( ولی درج نشد ) :
http://www.topspeed.com/cars/chevrolet/2016-chevrolet-camaro-ar162721.html
شنیدن این خبر برام مثل تحویل سال بود کیف کردم
واقعا زبونم بند اومد
باز هم شورولت با کامارو روسفیدمون کرد
از هر لحاظ بهتر شده سیستم مگنتیک کنترل در SS و گیربکس 8 سرعته اتو
امیدوارم مدل های خاص ZL1 و Z28 در این نسل هم عالی ظاهر بشن
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴داداش سعید گل گلاب خیلی ممنون! ;)
خداوکیلی منم حال شما رو داشتم دیشب دم به دقیقه فقط سایت های خبری رو چک میکردم تا وقتی رونمایی شد انگار که دقیقاً لحظه ی تحویل سال شده.
خیلی خیلی خوشم اومد از هر لحاظ عالی شده.
350 ساعت تست بر روی این خودرو اعمال شده معمولاً هم کل 24 ساعت روز!
طراحی عقبش رو شورولت به سمت کوروت برده ولی خیلی زیباس.
از اون چیزی که فکر میکردم بسیار بهتره.
ابعادش بیشتر شبیه موستانگ شده یعنی 4780 میلیمتر طول،حدود 1900 میلی متر عرض و 1340 میلیمتر ارتفاع که سیستم تعلیق MRC هم با این بدنه ی عضلانی همراه میشه تا کاماروی 2016 رو خلق کنه.
لوئیس شورولت و ویلیام دورانت روحتون شاد!
راستی کافر مقدس عزیز این طراحی صد در صد همینه و کانسپت نیست چون به صورت زنده و رسمی در Belle isle رونمایی شده با تمام جزییات.
ارادتمند همه ی دوستان
زیگما
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴باربد تبریک میگم
فراتر از انتظارات بود
SAEED
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴درود باربد عزیز
خیلی روش زحمت کشیدند و یک شاهکار از آب دراومد
از طراحی هم خیلی مدرن تر و زیباست به خصوص طراحی داخل
از ابعاد بدنه هم از هر بعد کوچک تر ( کامپکت تر ) شده
روی هم رفته عالی شده
ما هم ارادت داریم خدمتتون داداش ;)
مهيار
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴با وجود شباهت زیاد به نسل قبل بسیار زیبا تر از اون آفرین به طراحش
احسان(احسان سابق)
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴طراحی فوق العاده ای نداره اما جذاب و جوون پسنده.میشه گفت جی ام ریسک زیادی نکرده .زیاد تغییر کرده اما نه در حد یک نسل و اون هم بعد از این همه سال.با این وجود داخلش خیلی فرق کرده و جذابه.
میلاد
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴عالی آقا، عالی، حرفی برا گفتن نذاشته، واقعا زیباست و مدرن
میلاد
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴فقط یه خواهشی از دست اندر کاران سایت داشتم، اگه براتون مقدوره عکسهارو با کیفیت تر بگذارید که وقتی دانلودش میکنی کیفیت خوبی داسته باشه
باتشکر
SAEED
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴مثل نسل پنجم یک طراحی انقلابی روی کامارو انجام شده
به گفته ی GM کاماروی 4 سیلندر , بعلت موتور کم حجم تر از سیستم تولید صدای مصنوعی با یک استریو باس قوی بهره میبره که از یک ماسل کار دور از انتظاره !!!
نسل قبلی در طول 5 سال (از 2010 تا 2015) فروش بالاتری نسبت به ماستنگ داشته
که برای مدل 2016 هم با این امکانات و تغییرات امیدوار کننده هست
کامارو از طراحی مدرن تر شده بخصوص کابین کاملا جدید
http://www.netcarshow.com/Chevrolet-Camaro-2016-wallpaper.jpg
http://img2.netcarshow.com/Chevrolet-Camaro_2016_800x600_wallpaper_21.jpg
—————————————————————————————–
منتظرم ببینم شورولت برای رقابت با هلکت چیا در چنته داره
FcmZ
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴به نظر من از لحاظ طراحی خارجی نسبت به نسل قبلش مثل موستانگ یه قدم رو به عقب داشته.مگه میشه خشونت کامارو 2010 رو با این مقایسه کرد؟!
امیر
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴والا محبوبیت وتعریفا از موستانگ جدید وابهتش بسیاره وفروشش هم مویده این امره یکی از بهترین نسلای موستانگه وcamaroهم بسیار زیبا شده وهردو ماشینم داخلیشون بینظیرشده با قیمتایی بسیار کم وعالی
علی
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴عالی از هر لحاظ
خاوری
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴خونم به جوش اومد از اینهمه عظمت و شکوه
مایکل جکسون thriller
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴واقعا خوشگله . عشق است کامارو .
فیریزین
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴سلام
من یک سوال درام
چرا آمریکا تعرفه های بالایی رو ی ماشینای آلمانی و بقیه ی کشور ها میذاره؟
علي رضا
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴بهتر از نسل قبلش شده…خوبه
parsa
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴سلام خیلی خوب شده نسبت به نسل 2014 من خودم 2013 مدل rs v6 داشتم خیلی اتاقش سنگین بود در حدی که جنسیس کوپه میگرفتش امید وارم تو این مدل سبک تر کرده باشه
احمد باقری
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴واقعا احسنت. به این میگن ماشین.
GT 500
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴خیلی ماسل و خفن. اما هر چی باشه به کامارو zl1 ۲۰۱۱ نمیرسه
عارف
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴از وقتی نسل پنجمش اومد آرزو داشتم سوار کامارو بشم،خدا رو شکر ب یکی از آرزوهای زندگیم رسیدم،به لطف منطقه آزاد بودن هم اگه خدا بخواد یه دونه کامارو در آینده میخرم.
رهگذر
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴این داشبورد و دریچه های گردش شما رو یاد چیزی نمیندازه؟
P.G
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴حتماً میخاى بگى از بنز کپى کارى کرده!هااا رهگذر،منظورت این بود؟
ینى واقعاً به نظر تو داشبورد و دریچه هاى این شبیه بنزه؟!فقط یه Off بى سواد میتونه همچین حرفى بزنه!
هرچند از کامنتاى قبلیت تو پستاى مختلف تعصبت نسبت به آلمانیا و دشمنى بى منطقت با ماشیناى آمریکایى کاملاً مشخصه و به غیر از اینجور کامنتاى چرت نباید انتظار دیگه اى ازت داشت!:)
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴احوال داداش P.G گل؟خوبی شما؟
P.G جان من نمیدونم ایشون با کدوم منطقی و عقل سلیمی چنین حرفی میزنه!
جناب آقای رهگذر دریچه ی گردی که شما میگی و بنده هم فکر کنم منظورت بنزه برای بنز خطوط موازی 180 درجه استفاده شده نه یه ستاره ی پنج پر 360 درجه.
البته خب از یه رهگذر انتظار چندانی نمیشه داشت یه نگاه سر سری میندازه و میره.
P.G
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ممنونم باربد جان،بدک نیستم
والا این چند روزه همش تو فکرت بودم که اگه شِوى خدایى نکرده دستمو گاز بگیرم چیز درخورى معرفى نکنه باربد بعد از این همه انتظار و پیگیرى با چه بحرانى رو به رو میشه(شوخى:) که خدا رو شکر جى ام مثل اکثر اوقات رو سفیدمون کرد و فکر کنم الان رو ابرها باشى؛)
اما در مورد رهگذر باربد جان،ایشون و چندتا کاربر دیگه تو سایت هستن که از نظرشون هر طراحى گرد،دایره،مثلث،مربع،مستطیل،لوزى،ذوزنقه،ضربدر،به علاوه،منها،خطوط مواج،خطوط شکسته و تیز و … و کلاً سرتو درد نیارم هر طراحى فقط مختص آلمان هاست و بقیه دارن ازشون کپى کارى میکنن!یعنى هرکى از این شکل هاى هندسى تو طراحیش استفاده کنه داره از آلمان ها کپى میکنه!از نظر این اساتید فن در عالم وجود یک قانون مثل قانون جاذبه ى نیوتن وجود داره و اون اینه که هیچ طراحى قشنگى وجود نداره مگه اینکه از آلمان اومده باشه!:)
آخه من نمیفهمم،کجاى شکل(که شما خیلى خوب بهش اشاره کردى)،اندازه و ابعاد و محل قرارگیرى این دریچه هاى گرد روى داشبورد شبیه به محصولات بنزه؟!بدتر از اون داشبورده که دیگه واقعاً هیچ شباهتى نداره با محصولات بنز
باربد جان من تو چندتا پست قبل به این رهگذر توصیه کردم که در همین راهى که داره ازش گذر میکنه حتماً به یک روانپزشک حاذق مراجعه کنه تا سادیسم و بى منطقیش نسبت به محصولات آمریکایى رو درمان کنه،ولى انگار فعلاً که به توصیه ى من گوش نکرده!:)
صحبت زیاده اما…
شروین
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴من رو که یاد رینگ های اوریجینال 5 پر ماسل های دهه 70 میندازه. تقریباً شبیه عکس آواتارم!! همین و بس.