شورلت

رونمایی از کامارو 2016 کانورتیبل

درست یک ماه پس از معرفی نسل ششم شورولت کامارو، شورولت مدل کانورتیبل این خودرو را به نمایش گذاشت.

2016 Chevrolet Camaro Convertible
۲۰۱۶ Chevrolet Camaro Convertible
جدا از سقف این خودرو، کاماروی کانورتیبل تقریباً همان کامارو کوپه است. البته ساختار سخت‌تر و سبک‌تر این خودرو باعث شده که وزن خودرو حداقل ۹۰ کیلوگرم کمتر از مدل قبل باشد. اما کامارو کانورتیبل تنها خودروی این کلاس است که سقفی کاملاً اتوماتیک دارد و در حال حرکت و تا سرعت ۴۸ کیلومتر بر ساعت سقف خودرو می‌تواند باز یا بسته شود. شورولت پا را فراتر از اینها گذاشته و دکمه‌ی باز و بسته شدن سقف خودرو را روی سوییچ آن هم تعبیه کرده است. به گفته تام پیترز سرپرست طراحی این خودرو پوشش محافظ داخلی سقف این خودرو برخلاف بسیاری از خودروهای کانورتیبل که به‌صورت دستی جابه‌جا می‌شوند بعد از بسته شدن سقف به‌صورت اتوماتیک روی سقف قرار می‌گیرد.
2016 Chevrolet Camaro Convertible
۲۰۱۶ Chevrolet Camaro Convertible
2016 Chevrolet Camaro Convertible
۲۰۱۶ Chevrolet Camaro Convertible
طراحی داخلی این خودرو که راننده محور است با تکنولوژی‌های کنترل سطح بالا مثل انتخاب حالت رانندگی جدید، تنظیم ابزارها و ویژگی تنظیم نور محیط همراه شده است. طراحان شورولت درست مثل نسل پیشین کامارو کانورتیبل، برای این خودرو صندلی‌های عقب هم در نظر گرفتند که مانند همان نسل پیشین فضای کمی در اختیار سرنشینان عقب قرار می‌دهد.
کابین مشابه کاماروی کوپه
کابین مشابه کاماروی کوپه
همان‌طور که انتظار داشتیم کامارو کانورتیبل موتورهای کامارو کوپه را به عاریه گرفته است. در حالت پایه این خودرو موتوری توربو، چهار سیلندر و ۲.۰ لیتری خواهد داشت که ۲۷۵ اسب بخار نیرو تولید می‌کند. تریم میانی این خودرو هم موتوری شش سیلندر و ۳.۶ لیتری با توان ۳۳۵ اسب بخاری خواهد داشت و درنهایت تریم نهایی و ویژه این خودرو همان موتور هشت سیلندر و ۶.۲ لیتری SS کوروت استینگری را به ارث خواهد برد که قادر به تولید ۴۵۵ اسب بخار نیرو و ۶۱۷ نیوتن متر گشتاور خواهد بود. این موتورها با گیربکس‌های شش سرعته دستی و هشت سرعته اتوماتیک جفت می‌شوند. شورولت در حال حاضر تنها مدل کوپه را در بازار ارائه می‌کند و به نظر می‌رسد که این خودرو در ابتدای سال آینده به تولید برسد البته نمایش این خودرو در نمایشگاه خودرو دیترویت ۲۰۱۶ دور از انتظار نیست.

منبع: thetorquereport autoevolution

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مهدی نیک سیرت

دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی شیمی، نویسنده و مترجم اخبار و مطالب دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۷ دیدگاه‌ها

  1. سامورایی

    ۴ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (182 ديدگاه)

    کامارو فقط کلاسیک

    1. آندرا آنیلی

      ۴ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (158 ديدگاه)

      زیباست.شبیه بزمجه ایست در دل کویر.تصویر بزمجه رو ببینین منظورمو میدونین.

      1. محمد

        ۵ تیر ۱۳۹۴
        سوابق: (135 ديدگاه)

        این سری کامارو رو خیلی بیشتر از نسلهای قبلیش دوست دارم ،قیافش خیلی قشنگ تر شده،با اینکه موستانگ نسل جدید هم خیلی خوبه ولی من کامارو رو بیشتر دوست دارم.

      2. Xman

        ۱۵ مرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (546 ديدگاه)

        لطف داری گفتی بزمجه!

    2. مصطفی

      ۴ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (226 ديدگاه)

      صندلی های عقب دکورین…

      1. Elring-aventador

        ۴ تیر ۱۳۹۴
        سوابق: (331 ديدگاه)

        به نظر من کارنوتبیل بودن یه ماسل کار از ابهتش کم میکنه

        ولی این خوبه

    3. Mostafa&S

      ۴ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (318 ديدگاه)

      کاش پلاک میشد عجب جای عجیب و تمیزی زندگی میکنیم به 458 پلاک میدن به کامارو نمیدن
      حسرت..

      1. علی

        ۶ تیر ۱۳۹۴
        سوابق: (105 ديدگاه)

        آقا مصطفی مدلی که موتور 2 لیتری داره پلاک میشه.البته قیمتش بسیار گزاف خواهد بود . با توجه به نبود بنزین سوپر مناسب در ایران و قطعات و خدمات پس از فروش اصلا خرید این ماشین کار خوبی نیست و پیشنهاد نمیشه.

  2. ALL CARS

    ۴ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (467 ديدگاه)

    چه خوشگل شده

  3. سامورایی

    ۴ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (182 ديدگاه)

    کامارو کلاسیکش خیلی با حاله

    1. Elring-aventador

      ۴ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (331 ديدگاه)

      مخصوصا نسل دومش

  4. Just germany...

    ۴ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (264 ديدگاه)

    دیگه متاسفانه اصالتش رو از دست داد…
    اصلا اون قیافه عضلانی و ترسناکش رو نداره…
    هنوزم فقط zl1 2013…

  5. امیر

    ۴ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (392 ديدگاه)

    در کل شورولت چقد مدل جدید داده تو این مدت درکل خیلیم جذابترو مدرنترشده وآمارفروشش بدجوری از موستانگ عقب افتاده ولی فک کنم از سال دیگه رقابت نزدیکتربشه درکل هیچی حس کلاسیک بودنو نداره پس فقط چلنجر

    1. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو

      ۴ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (810 ديدگاه)

      امیر جان شما خودت متوجه شدی چی گفتی؟؟؟؟!!!!!! :D
      اول میگی مدرن و جذاب بعد از آمار فروش کم صحبت میکنی و میگی حس کلاسیک بودنو نداره آدم نمیدونه دوستش داری یا نه. :D

      بعد داداشم قرارم نیست حس کلاسیک بودن داشته باشه این یه نسل کاملاً جدیده و شاید هدف شورولت ارائه ی یک حس و حال جدید باشه نه کلاسیک.
      در ضمن کامارو پرفروش ترین خودروی اسپرت آمریکا بود منتهی نسل جدید ماستنگ سنگ تموم گذاشت و به تبع آمار فروشش هم بهتر شد.

  6. AHMADREZA

    ۴ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1022 ديدگاه)

    چقدر خوشکله لامصب خییلی

  7. رضا

    ۴ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1698 ديدگاه)

    انتخاب بین ماستنگ و کامارو اونقد سخته که ترجیح میدم هردوتاشون رو داشته باشم :-)

    1. Ahmad..F12

      ۶ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (2542 ديدگاه)

      دقیقاً رضا جان منم همین حس رو دارم

  8. سامان از تبریز

    ۵ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (3216 ديدگاه)

    من ماستنگ جدید رو از نزدیک دیدم
    نسل قدیم از جدیدش خوشگل تره
    نسل قدیم کاما رو هم از جدیدش خوشگل تره
    ولی تو مقایسه بین نسل جدید کاما رو ماستنگ
    کامارو سرتره

  9. مهدی

    ۵ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (14 ديدگاه)

    خیلی جالب نشده،

  10. milad

    ۵ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (209 ديدگاه)

    دنیایی کامارو….توی مناطق ازاد تا80تومن میشه خرید..اون وقت jac یا لیفان پلاک ملی 80تومنه..وطن پاره تن..

    1. احسان(احسان سابق)

      ۵ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (2876 ديدگاه)

      بهتره بگیم وطن تن پاره.جای سالمی نداره این وطن که بخواد عزیز دلمون باشه

      1. جی تی ار

        ۵ تیر ۱۳۹۴
        سوابق: (459 ديدگاه)

        چرا داداشم. این وطن هنوز هم خیلی خواهان و هوادار داره و هنوز هم عزیز دل خیلی هاست…

  11. سعید

    ۵ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1483 ديدگاه)

    فوق العادس،در عین مدرن بودن و زیبا بودن خیلی هم باابهت و خشن و ترسناکه

  12. متین

    ۵ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (183 ديدگاه)

    سلام …
    من هیچ موقع نمیتونم بین کامارو ، چلنجر و موستانگ یکیو انتخاب کنم … اما به نظرم این نسل از کامارو بر خلاف گفته ی پدال (که یه مقایسه ای بود بین موستانگ جدید و کامارو جدید و گفته بود کامارو چهره عضلانیشو از دست داده) عضلانی تر و خشن تر نشون میده (البته این نظر منه)… و بیشتر از همه من نسخه ss این کانورتیبل رو دوست دارم … منتظرم تا یه مقایسه دیگه بین این و موستانگ کانورتیبل ببینم …
    روز خوش …

  13. Ahmad..F12

    ۶ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (2542 ديدگاه)

    وااااااااای

    وااااااای

    واااااااای

    مسلمون نیستی تو…

    خیییییییییلی زیباست خیلی عالی واقعاً لذت بردم

    طراحی رو به اوج خودش رسونده

    فقط حیف سقفش هارد تاپ نیست

    هییییییچ نقص دیگه ای نداره

    زیبایی عالی

    قدرت کافی

    قیمت عالی

    کیفیت عالی

  14. علی

    ۶ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (105 ديدگاه)

    عاشقشم

  15. امین

    ۷ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    چراغ عقبش کو؟ موستانگ چابکتر از کاماروه.کامارو دیده عقب نداره.عرضش بیشتره کنترلش سختره. ولی مصرف کامارو کمتره با وجود وزن بیشتر.البته کامارو در مدل پایه 10 هزار دلار گرونتره.کامار عضلانی تر و ساده تر از موستانگه .من ظاهره کامارو رو بیشتر دوس دارم ولی موستانگ به صرفه تره.به خاطره همین موستانگ خریدم. این نظر من و تجربه رانندگی با این دو ماشینه. درضمن هر دو ماشین تو دست انداز میکوبن و خشکن. و ترمز ندارن. وبه محض گاز دادن پشت ماشین میره.مخصوصا موستانگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا