مدتهای زیاد بود که همه منتظر تولید شورولت کوروت C8 پیشرانه وسط بودند. مهندسان کوروت چندین سال مترصد فرصتی بودند تا پیشرانه ۸ سیلندر این خودرو را از جلو به پشت راننده بیاورند تا به این ترتیب از حداکثر ظرفیتهای کوروت استفاده شود. حالا این اتفاق رخ داده و ما منتظر مشاهده رقابت فشرده کوروت استینگری جدید با بهترینهای جهان هستیم. این خودرو شاید بتواند رقبا را در نوربرگ رینگ به چالش بکشد.
اولیور گاوین که ۵ بار قهرمان مسابقات لمانز شده راننده تیم مسابقهای کوروت است و دیروز در شبکههای اجتماعی تریلری مستند از رکورد این خودرو در پیست نوربرگ رینگ منتشر کرده است. او به زمان دقیق این خودرو اشاره نکرده اما نمایی کوتاه از زمان ۷ دقیقه و ۲۹.۹ ثانیه در بخشی از تریلر دیده میشود.
ما هنوز منتظر واکنش رسمی شورولت دراینباره هستیم. البته سخنگوی این برند گفته است:
شورولت کوروت استینگری کوپه ۲۰۲۰ با پکیج پرفورمنس Z51 زمان غیررسمی ۷ دقیقه و ۲۹.۹ ثانیه را در خلال تستهای تابستان سال گذشته در این پیست ثبت کرده است. اولیور گاوین راننده مسابقهای کوروت با پشتیبانی مهندسان کوروت این رکورد را بر جای گذاشته است.
خب پس مشخص شد! رکورد این خودرو در جهنم سبز ۷ دقیقه و ۲۹.۹ ثانیه است. اگر خاطرتان باشد در دسامبر ۲۰۱۹ بود که خبرهایی درباره رکورد ۷ دقیقه و ۲۸.۳۰ ثانیهای کوروت جدید منتشر شد اما شورولت آن را تائید نکرد. حالا یکی از سخنگویان شورولت به چنین چیزی اشاره کرده، هرچند این رکورد تائید نشده است.
اما معنی عدم تائید این رکورد چیست؟ منظور این است که مقامات پیست نوربرگ رینگ در زمان ثبت این رکورد حضور نداشتهاند. گاوین خودش وارد پیست شده و چنین رکوردی را ثبت کرده است. البته این به معنی پایان کار شورولت در این پیست نیست.
این خودرو تقریباً عملکردی مشابه شورولت کامارو ZL1 (رکورد ۷ دقیقه و ۲۹.۶ ثانیه) داشته است. رکورد کوروت جدید همچنین نزدیک به برخی هایپرکارهای قدیمی همچون فراری انزو (۷ دقیقه و ۲۵.۲۱ ثانیه) و پاگانی زوندا F کلاب اسپورت (۷ دقیقه و ۲۴.۴۴ ثانیه) بوده است. متأسفانه شورولت هرگز رکورد رسمی کوروت نسل هفتم را منتشر نکرد اما جیم مرو راننده بازنشسته کوروت سال پیش با کوروت C7 ZR1 زمان ۷ دقیقه و ۴ ثانیه را در جهنم سبز ثبت کرد.
همچنین باید به یاد داشت گاوین تنها آغاز کار کوروت جدید را نشان داده است. مدل جدید Z06 در آینده نزدیک پدیدار خواهد شد و پس از آن نیز باید منتظر نسخههای داغتر همچون ZR1 و یا زورا باشیم.
Alireza
۱۷ بهمن ۱۳۹۸با یه خودروی اسپرت تقریبا ۷۰هزار دلاری بیای و و همچین تایمی تو این پیست ثبت کنی
یکی از چیزایی که ادمو مجبور میکنه کوروت رو دوست داشته باشه همین کاردرست بودنشه، از شصت سال پیش تا الان
ali (chevy nova)
۱۷ بهمن ۱۳۹۸تبریک دیگه به رفقای امریکن باز
با 70 هزار دلار این رکورد رو زده نه با قیمت بالای 180 هزار دلار
Elmiraj
۱۷ بهمن ۱۳۹۸بقیه با ۱۵۰ هزار دلار به این تایم می رسن….
مانی
۱۸ بهمن ۱۳۹۸با ۱۴۳هزار تا میتونی 911GT3 بخری که حدود ۱۶ ثانیه سریع تره که تو پیست یه دنیا فاصلست
جواد
۱۸ بهمن ۱۳۹۸وایپر می خوای با زمان هفت دقیقه و یک ثانیه؟؟
امیر
۱۷ بهمن ۱۳۹۸افرین به کوروت و یادی بشه از مرحوم وایپر!!!
با گیربکس دستی و تنفس طبیعی بودش چه تایمی زد ک هنوزم خیلیا بهش نرسیدن…
جواد
۱۷ بهمن ۱۳۹۸اسم وایپر رو میاری …من اعصابم از عدم تولیدش خورد میشه..یک کانال اینستاگرام هست only-vaiper میبینم فیلمو عکساشو تو امریکا و دبی، مو به تنم نمیمونه
reza
۱۷ بهمن ۱۳۹۸elmiraj@
یعنی تسلا بدنه و شاسی خودروهاش رو هم خودش تولید میکنه؟!!قالب گیری و تراشکاری بدنه و شاسی رو هم خود شرکت انجام میده؟
شرکت تسلا رینگ های خودروهاش رو از شرکت اسپانیایی zanini و سیستم تعلیق رو از شرکت آلمانی ThyssenKrupp تهیه میکنه؟چرا تسلا از برندهای بهتری برای رینگ و سیستم تعلیق مثل کایابا و… استفاده نمیکنه؟یا اینکه اونهارو هم خودش تولید میکنه؟(چون همه خودروسازان دنیا همه قطعاتشون رو از شرکت های مختلف تامین و سپس اقدام به مونتاژ خودروهاشون میکنن و در اصل هیچ کدوم از قطعات مورد استفاده در خودروهاشون رو خودشون تولید نکرده اند)
تسلا کالیپر ترمز ،دیسک ترمز،لنت ترمز،cpu و تراشه های خودروهاش رو هم خودش میسازه؟
پس در کارخانه های برلین و شانگهای هم خط تولید باتری و الکتروموتور،پردازنده خودرو و بدنه و شاسی هم داریم؟چه زمانی تسلا این 90 درصد قطعات رو که در بالا گفته شد در کارخانه های برلین و شانگهای میسازه؟باتری های مورد نیاز خودروهای ساخته شده در برلین و شانگهای هم توسط تسلا و پاناسونیک و با همکاری هم در همون کارخانه ها ساخته میشه؟(چون فعلا که برای باتری خودروهای چین با lg chem و catl قرار داد بسته)
تو مقاله دیروز که در مورد فورد موستانگ مک e بود یکی از مدیران فورد گفته بود که سطح کیفی کلی خودروهای تسلا مثل مدل 3 و y پایینه!!؟؟درسته؟!
میدونید که سیستم تعلیق شرکت بوز 14 سال پیش ساخته شده ولی حالا به علل مختلفی مثل وزن و حجم زیاد و هزینه زیاد تا حالا در هیچ خودرویی استفاده نشده تا اینکه در سال 97 استارتاپ کلیرموشن(آمریکایی) با خرید فناوری سیستم تعلیق بوز و سرمایه گذاری 100 میلیون دلاری قصد تجاری سازی این سیستم تعلیق رو داره تا اون را راهی بازار کنه و گفته میشه مشکل وزن و حجم زیاد اون حل شده و نباید زیاد بزرگتر از سیستم تعلیق معمول خودروها باشه.هیچ ماشینی در آینده از اون استفاده نمیکنه؟چرا تسلا این فناوری رو نخرید یا اینکه از اون استفاده نکرد؟یا میتونست برای مدل های sوx از سیستم تعلیق بهتر و پیشرفته تری هم استفاده کنه؟چون این سیستم فوق العاده است و انقلابی در سیستم تعلیق خودروهاست به خصوص برای خودروهای خودران همچنین راحتی و سواری خیلی خوبی رو برای سرنشینان فراهم میکنه و در کل اصلا قابل قیاس با سیستم تعلیق های امروزی نیست و خیلی پیشرفته است.
AMIN
۱۷ بهمن ۱۳۹۸چیزی که نوشته با محتوای پری نوشته بود . خالی از توهین بود . حداقل میگفتی چرا چرت و پرته … امیدوارم هم حالت خوب باشه هم خودتو نزده باشی به اون راه …