شورلت

گرد و خاک کوروت C8 استاندارد در تست 400 متر

ما قبلاً می‌دانستیم که شورولت کوروت نسل هشتم خودروی سریعی است. با استفاده از پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری ۴۹۵ اسب بخاری، این خودرو در برخی تست‌ها شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۲.۷ ثانیه‌ای را ثبت کرده که بهتر از ادعاهای خود این برند می‌باشد؛ اما C8 تنها در بحث شتاب اولیه خودنمایی نمی‌کند. ویدئوی منتشر شده نشان دهنده‌ی توانایی‌های این کوپه اسپورت در مسافت ۴۰۰ متر می‌باشد که طی آن نسخه‌ای استاندارد از این خودرو مسافت ۴۰۰ متر را در زیر ۱۱ ثانیه طی می‌کند. این خودرو از لاستیک‌های رادیال درگ استفاده کرده اما رکورد ثبت شده توسط آن زمانی استثنایی برای چنین خودروی استانداری می‌باشد.

در دومین تست کوروت موردبحث است که زمان ۱۰.۹۲ ثانیه ثبت می‌شود. با توجه به اینکه لامبورگینی آونتادور همین مسافت را طی ۱۰.۴ ثانیه طی کرده و با قیمت این سوپرکار ایتالیایی می‌توانید بیش از ۶ دستگاه کوروت C8 را بخرید، بنابراین کوروت حرف‌های بسیار زیادی برای گفتن دارد. در ادامه‌ی ویدئو هم این خودرو سرعت ۱۹۹.۵ کیلومتر در ساعت را ثبت می‌کند.

راننده می‌گوید کوروت بدون اندکی لغزش در ابتدای استارت می‌توانست زمان ۱۰.۸ ثانیه را نیز ثبت کند و این ادعایی است که داج درباره چلنجر SRT هلکت ردای دارد. این در حالی است که ردای ۳۰۰ اسب بخار قوی‌تر است!

کوروت نه تنها خودروی بسیار سریعی است بلکه به راحتی می‌تواند این آمار و ارقام را تکرار کند. واضح است که قرار دادن پیشرانه در میانه‌ی کوروت نسل هشتم تأثیر زیادی روی کشش این خودرو داشته است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۶ دیدگاه‌ها

  1. amg 63

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (122 ديدگاه)

    کورت یا وایپر ؟؟؟

    1. روزبه

      ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (63 ديدگاه)

      قطعاً وایپر

    2. JDM

      ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (126 ديدگاه)

      قطعا کوروت ولی وایپر هم غوله

    3. علیx76

      ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (1206 ديدگاه)

      فعلا هنوز هم وایپر
      ولی وقتی ZR1 یا ZORA بیاد ، اون موقع کوروت

    4. امیر

      ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (2958 ديدگاه)

      در حال حاظر وایپر در بین امریکایی ها و در بخش خودروهای موتور جلو‌ و گیربکس دستی حرف اول رو‌میزنه و سالهاست ک این چنینه!
      اما امیدوارم در اینده نزدیک کوروت بتونه جاشو بگیره و قطعا میگیره!
      و بازم امیدوارم وایپر نسل جدیدش دوباره بیاد تا یبار دیگه رده بندی پیست هارو به کلی جابجا کنه

    5. Hemichan

      ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (719 ديدگاه)

      وایپر
      توی تیونینگ هم بی رقیبه
      همین ۲ سال پیش برای رکورد زنی یه مدل تیونینگ شده اش به اسم ژنرال لی که برگرفته از اسم یه داج چارجر تو یه فیلمه
      ۲۶۰۰ اسب قدرت روی چرخ های عقب قدرت داشت و وقتی نتونست در حد انتظار راننده ظاهر بشه خیلی ریلکس گفت یه ۴۰۰ اسب باید بهش اضافه بشه
      توی یوتیوب خیلیا کامنت گذاشته بودن : دنیا نجات پیدا کرد “فقط ۴۰۰ اسب ”
      جالبه اون مدل نه رول کیج داشت نه برآمدگی روی کاپوت به جز تایراش که مخصوص بود از بقیه ی جوانب شبیه یه مدل استوک بود ..
      کلا موپار همینه و یه دلیلشم اینه دهه هاست که کرایسلر اسپانسر اصلی مسابقات درگ آمریکاست و تجربه ی زیادی توی موتور و قدرت داره
      به قول داج
      If You Know.You Know

  2. Mohammad

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (421 ديدگاه)

    کوروت فوق‌العاده هست

  3. ارشیاsvj

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1750 ديدگاه)

    ینی هر کی اونتادور بخره احمقه؟؟من کلا با این سی هشت حال نمی کنم یه جوریه
    بین کوروت و وایپرم تردید ندارم که وایپر رو انتخاب میکنم
    اونتادور دقیقا هفت سال پیش چهارصد مترو تو ۱۰/۷ و سرعت۲۱۷ کیلومتر زد

    1. امیر

      ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (2958 ديدگاه)

      خیر دوست عزیز
      بنظرم اونتادور و تعداد اندکی دیگر، ابروی سوپرکارها هستن و هیچ‌وقت هم قدیمی نمیشن مخصوصا اون صدای با ابهتش (سوپرکار بعد از عملکرد خوبش حتما باید صدای مهیبی داشته باشه وگرن هرچقدم سریع و‌خوب باشه بازم اسطوره نمیشه) اما اینجا بحث خوب بودن بیش از حده کوروته وگرن کسی منکر اونتادور اسطوره نمیشه
      کوروت جدید قطعا مشکلاتی داره اما به مرور زمان درست میشه

  4. ایمان جباری

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (4063 ديدگاه)

    نسخه ZR۱ کوروت باید خیلی ترسناک باشه
    اون موقع میتونه لقب بهترین سوپر اسپرت آمریکایی رو از چنگ فورد GT در بیاره

  5. میلاد

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (107 ديدگاه)

    کوروت نسل جدیل یه یاغی به تمام معنا در برابر سوپر اسپرت های گران قیمت تره ولی وایپر یه استوره ی تکرار نشدنه.اوفف با اون موتور هیولاش.

  6. بهنام

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (491 ديدگاه)

    حیف این اسطوره که طراحیش چنگی به دل نمی زنه.

  7. Alireza

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (639 ديدگاه)

    وجدانا با ۴۹۰اسب بخار زمان خیلی استثناییه
    نمیفهمم چرا تو متن به اونتادور اشاره کرد چه ربطی داشت اخه

  8. Nikzad

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (67 ديدگاه)

    وایپر یک ماشین تماما امریکاییه اما کروت رگه هایی از اروپا رو تو خودش داره. ولی از نظر ثبت رکورد تو نوربرگرینگ واقعا وایپر acr یه شاهکار بود. وایپر موتورش نزدیک۸ لیتره مصرف سوختشو دیگه خودتون میدونید پس همین میتونه عاملی باشه که نظر خریداران به سمت کروت تغییر بده چون الان دیگه امریکا امریکای قدیم نیس که بنزین مفت باشه مردم با ماشینای بالای ۷لیتریشون نمیتونن تردد زیادی داشته باشن

  9. حسن

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2090 ديدگاه)

    زیبای وحشی

  10. حسن

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2090 ديدگاه)

    بهترین خودروی موتور جلو وایپر بود که بعد توقف تولید وایپر ، کوروت Zr1c7 بهترین خودروی موتور جلو دنیاست.
    تو خودروهای موتور وسط هم کوروت c8 بسیار عالی و فراتر از تصورات عمل کرده نامبر وانه .
    100 متر 2.7
    400 متر 10.9 حیرت انگیزه استثنائیه اوج هنر خلاقیت و مهندسی و واقعا یکی از بهترین های دنیاست .

    1. حسن

      ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (2090 ديدگاه)

      بهترین خودروی موتور جلو دف عقب

      1. Kf

        ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (102 ديدگاه)

        موتور جلو نیست اگر بود زمانش کند تر بود راستی این پیست درگ آسفالتش چسبندگیه زیادی داره که به نفع خودرو های دف عقبه

        1. حسن

          ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (2090 ديدگاه)

          کاملا درست میفرمایید منظورم این بود
          کوروت Zr1c7 بهترین خودروی موتور جلو(دف عقب) دنیاست.
          تو کامنت اول دف عقب را ننوشته بودم.

    2. JDM

      ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (126 ديدگاه)

      اگر بخوایم zo6 و وایپر و حساب کنیم
      Zo6 تو درگ ولی وایپر تو پیست
      اما با اومدن زد ار وان نتیجه عوض شد.تا اومد دوتا از رکورد ها وایپر و بنام خودش زد،زد ار وان بهترین موتور جلو دف عقبه

  11. kurdishlambo

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (80 ديدگاه)

    جدیدا مجله ها عجب اصراری دارن که کورت از لامبو سره!
    لانچ سوپرولوچه یه طرف کل افتخارات و اعتبارات کروت یه طرف… ضمن عشق و احترامی که به کوروت و طرفداراش دارم

  12. Hemichan

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (719 ديدگاه)

    “زمان 10.8 ثانیه را نیز ثبت کند و این ادعایی است که داج درباره چلنجر SRT هلکت ردای دارد”
    البته ردآی با تایر رادیال ۹.۹ ثانیه رو هم ثبت کرده و وارد زمانبندی دیمن شده
    هلکت ۲۰۱۵ هم با تایر استوک زمان ۱۰.۹ ثانیه و تایر رادیال ۱۰.۳ ثانیه رو ثبت کرده

    1. Hemichan

      ۲۰ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (719 ديدگاه)

      چلنجر مجهز به هلفنت روی داینو تست شده و اعداد زیر رو به دست آورده
      944.82 horsepower and 877.46 lb-ft of torque at the rear wheels
      که با توجه به ۱۱% اختلاف قدرت تا چرخها میشه حدود ۱۰۵۰ اسب قدرت و ۹۷۰ پوند فیت گشتاور
      سپاس
      Mopar Or No Car

    2. M.A.S

      ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (849 ديدگاه)

      دوست عزیز همینجا تو پدال هم بود که ردای زمان 10.4 با تایر معمولی و استوک زد(فک کنم حتی 10.2 هم بتونه بزنه) و هلکت هم 10.8 داره. نمیدونم چرا ادعا های برند داج همیشه ماشیناشو ضعیف نشون میده و تو دنیای واقعی زمانای خیلی بهتری میزنن (حتی برای دیمن هم اینطوری شد)
      فقط من یه سوال دارم که تریم واید بادی چقدر روی عملکرد محصولات داج تاثیر میزاره ؟
      من شنیدم که مثلا لاستیکای بزرگتر زمان خیلی بهتری بهشون میدن ممنون میشم توضیح بدین

  13. حسن

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2090 ديدگاه)

    سایت اوتو اسکات 24 اروپا یه کوروت اگهی کرده c8 3LT قیمت 139،800 یورو 395 یورو هم تخفیف زده یعنی اروپا هم تحویلشون دادن.
    کوروت c7 zR1 هم اگهی کردن 250 هزار یورو.

  14. SRT

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (625 ديدگاه)

    کوروت بزرگ??
    بی صبرانه منتظر نسخه زد ار وان و بقیه نسخه ها هستم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا