با پوز خندی که از پشت کلاه ایمنی نمایان است، استیو پین قهرمان سابق مسابقات imsa در مورد این سه می گوید: ZR1 خودرویی است که چرخ های عقب آن رانندگی را سخت می کند و خودرویی مشت زن و همیشه آماده رقابت است. اما در مورد مک لارن: توربو در سکوت کامل با ساختمانی از جنس سرعت اما بعد BAAM! ترمز گیری سخت. تعویض دنده خودکار و ترمز هوایی. فراری؟ درنده پیست. تعادل پویا و مجموعه ای مسحور کننده از موتور V8 و موسیقی متن شگفت انگیز. این هم بخش احساسی ارزیابی مان که به سراغ ۳ سوپر کار V8 رفته به همراه موتورهایی که با اغراق می توان بهترین های کره خاکی را نام برد. با قدرت و… دارای دو صندلی و مقدار کمی جای بار.
و شجره موثر است ZR1، آهنگ قویتر شده C6 است. به همراه موتور معروف Ls9 که ۶.۲ لیتر حجم دارد. صدایی بم بعلاوه لایه هایی از ناله سوپرشارژر خود به همراه دارد. بسته عظیم ۶۳۸ اسب بخاری جای هیچ حرفی نمی گذارد. اما مک لارن با رویه ای کاملا متفاوت با موتوری ۳.۸ لیتری V8 به نظر ضعیف می رسد. اما به همراه توربو شارژر ۵۹۲ اسب تولید می کند فراری؟ V8 که در دور ۹۰۰۰ به ردلاین می رسد! و قدرتی معادل ۵۷۰ اسب دارد. اسبی با ۴.۵ لیتر حجم و….
همه آنها سریع، فوقالعاده و عالی هستند اما رانندگی بک تو بک (پشت به پشت) نقاط ضعف و قوت را نمایان می کند.
رده سوم: مک لارن MP4-12C
افراد فرمول یک کار با ذهن درخشان خود همچون ران دنیس و گوردون میوری باید قادر به ساخت سوپر کار های عالی باشند. آنها با الگویی همچون F1 و ادامه دهنده ان یعنی mp4-12c آمده اند. خودرویی با خطوط صاف و قدرتمند. موتور V8 ان در پشت سر راننده با فاصله قرار گرفته و در های gullwing unlatched که با کشیدن دست خود در زیر ان در باز می شود و می توان فیبر کربن را در پوسته ان مشاهده کرد. همانطور که معلوم است اینجا با شتاب وحشیانه ای روبه رو هستیم. هم فراری هم مک لارن ۰ تا ۶۰ مایل را در ۳ ثانیه تجربه می کنند و شتاب ۱/۴ مایل یکسان ۱۰.۹ ثانیه دارند. اما فراری از موتور عادی یا همان تنفس طبیعی استفاده می کند. تفاوت در این است که مک لارن از توربو برای تقویت موتور استفاده کرده و یکی از دلایل زمانهای مساوی تأخیر فراوان در شتاب اولیه است.
برتری مک لارن در ارائه قدرت در دور پایین است. پین می گوید:پشت مک لارن واقعا به جاده چسیبده است و گاهی برای خروج از پیچ ها دچار under steer (کم فرمانی) می شوید. اگر چه این مقدار کم است و شتاب جانبی ۱.۰۳=g در مقابل ۱.01g فراری به کمک آن می آید. مک لارن بیشتر خودروی مناسب پیچ های آرام است و بعد از ترک پیچ به سرعتهای بالاتر دست یابد. پین می گوید: من می توانم بگویم که بشدت نمی توانم از این خودرو دفاع کنم. استرس از نوع های مختلف به اردوگاه مک لارن وارد می شود وقتی که تایم های پیست چک شد مهندسان مک لارن ECU را در حال over boost گذاشته اند. اما ۱.۲۴ ثانیه آهسته تر از دشمن خود یعنی فراری است.
توربو در ارتفاع ۲۸۳۰ فوتی یک نوع مزیت نسبت به تنفس طبیعی فراری است اما گرمای هوا از مهمترین دلایل از بین رفتن اسب های مک لارن است. بنابراین امتیاز های زیادی در پیست نصیب مک لارن نمی شود. اما مک لارن وقتی می درخشد که آن را به جاده برمی گردانیم. موقعیت صندلی آن عالی است به گونه ای که انگار سوار بر نوک موشکی به همراه جعبه دنده ۷ سرعته دوکلاچه شده اید. طراحی فرمان ساده و جعبه دنده پدالی که سمت راست آن برای رفتن به دنده بالاتر و سمت چپ برای دنده های پایین تر است. در حالت پیش فرض سواری نرمی همچون لوتوس اوورا دارد. به دور از گریه و زاری برای تنظیمات مختلف سیستم تعلیق ترکشن کنترل(طعنه زدن به سخت بودن وکامپیوتری بودن بیش از حد آن) شما می توانید این مرد انگلیسی را در جاده های بارانی کشور خود و در جاده های ناهموار با خونسردی کامل برانید.
در داخل کوروت احساس می کنید همه چیز دنیوی است. اما مک لارن هنر خود را در طراحی داخلی نشان داده است. چرم از نوع سفارشی است. کنسول مرکزی لاغر دیده می شود. اما گرافیک صفحه نمایش بیش از حد بالینی است. نشانگر ها بیش از حد کوچک هستند با این حال می توان رمز گشایی کرد(اشاره به کوچک بودن نشانه ها از قیبل کنترل اب وهوا..)
همینطور موقعیت درها به نظر غیر استاندارد می آید. شیشه عقب با طراحی آیرودینامیک خود به نظر خوب طراحی شده است اما نتیجه کار معکوس است. برای سال ۲۰۱۳ مک لارن کامپیوتر موتور را به کل رفرش کرده و قدرت را به ۶۱۶ اسب رسانده است. با شما شرط می بندم که این تغییر باعث سریع تر شدن و روان تر شدن آن در پیست خواهد شد.
رده دوم : شورلت کوروتZR1
سوپرکار شورلت مانند یک اسلحه میان جراحان است. شاسی آن متعلق به سال ۲۰۰۵ است و پیکر بندی موتور از نوع push-rod است.گشتاور ۶۰۴ lb-ft به مانند ضربه زدن با یک پتک به گیلاس قرمز است. چگونه می تواند ۱.۴ مایل را در مدت زمان ۱۱.۴ ثانیه طی کند و ۰تا۶۰ مایلی معادل ۳.۴ ثانیه داشته باشد؟ باورش سخت است. اما این اعداد شگفت انگیز در مورد این خودرو صحت دارند. ZR1 جای هیچ عذر و بهانه ای نمی گذارد و از اعداد ثبت شده می توان به آن رسید. به طوریکه تاج دار بخش اسلالوم با ثبت حداکثر سراعت ۷۷.۹ مایل شده و در اسکیدپاد۱.۰۸=g را ثبت کرده. ZR1 دارای بزرگترین لاستیک های آزمون است 285mm در جلو و 335mm در عقب. تایرهای میشلین پایلوت اسپورت دارای هماهنگی مناسبی هستند. اما باز هم می توان از تایرهای پیشنهادی شرکت بولینگ گرین استفاده کرد.
دراطراف شهر در حال جفتک انداختن و حمله به شما به صورت دائم است به خصوص در هنگام پارک کردن در جایی تنگ. اما در حلقه پیچ های کوه به خوبی به زمین چسبیده است. پین می گوید: تعادل خوبی دارد و متفاوت با زمانی است که آن را در کوچه و خیابان معمولی می راندم. ترمز های کربن سرامیک آن به نظر از استقبال ما سوءاستفاده کرده است. چه درخیابان و چه در پیست انتقال قدرت به تمام و کمال صورت می گیرد. جعبه دنده ۶سرعته قابل اطمینان است. اما فرمان و شاسی دچار یک احساس دو گانگی هستند.
وقتی که در حال سرعت گرفتن هستید سیستم تعلیق و لاستیک های آن احساس فوق العاده ای به شما می دهند. درون ZR1 به واقع آشناست خیلی آشنا است! به مانند مدل ۲۰۰۵ با همان مدل سرعت سنج و کنسول و….معماری آن به واقع به یک دهه قبل بر می گردد. فضای سخاوتمندانه ای برای پا و زانو نیز وجود دارد.
صندوق آن در عین این که کم عمق به نظر می رسد اما جای کافی برای حمل کیسه های گلف شما و سرنشین کناریتان را دارد. اگر شما به دنبال مسابقه دادن هستید به مانند عکس برگردانی از تاریخ عظیم خود است البته با چاشنی فیبر کربن. خطوط زیبای کناره خودرو و موتور ۶.۲ لیتری آن می تواند آرامش همگان را برهم زند. در حال حاضر ZR1 از نظر قیمت برنده است زیرا با پول فراری یا مک لارن می توان دو عدد از آن را خرید!
رده اول : فراری ۴۵۸ ایتالیا
در نزدیکی دیواره پیت استاپ من قسم می خورم که در چشمانم چیزی جز تعجب وجود ندارد. چگونه ممکن است که یک ماشین اینقدر شور و شوق و هیجان داشته باشد و به نظر می رسد که این قلب انسان است که آن راتحت کنترل دارد. با آهنگی برخواسته از ایتالیا هرگز نفس خود را هدر نمی دهد. اولین برتری آشکار در این سفر از ردلاین ۹۰۰۰ rpm آن شروع شد.
اجازه دهید این طور شروع کنم که موتور ۴.۵ لیتری V8 که ۵۷۰ اسب تولید می کند جدا از شتاب شگفت انگیزش وقتی دور موتور به ۹۰۰۰ می رسد به مانند یک حیوان وحشی در حال فریاد زدن است. و مکمل آن گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه است. این مدل دارای کلیدی به اسم منتینو است که ۵ حالت مختلف را داراست و برای کسانی است که رانندگی تهاجمی مثل ما می خواهند. حالت ریس بیشترین قدرت موتور و سریعترین حالت گیربکس را به همراه دارد.
بدون هیچ ادعایی و با خلوص کامل تقریبا چهره ای از یک رانندگی کامل را به ارمغان می آورد. اگر در پیچ ها بیش از حد عجول باشید و سعی در خارج شدن هرچه سریع تر داشته باشید، هرگز جواب شما را نمی دهد. و باید همه چیز را بر طبق اصول و قاعده خود به جلو ببرید. پین می گوید: تعادل در آن مثال زدنی است و پدال ها گوش به فرمان انگشتان پا هستند و حتی اگر عقب آن دچار لغزش شود باز هم قابل کنترل است. گرچه نمی توان ترمز گیری های عمیق کوروت را در این خودرو گرفت اما باز هم پرتاب شدن به این ور آن ور صندلی را دوست دارم.
این حقیقت است که ۴۵۸ درحالی سریع ترین زمان پیست را داراست که کمترین قدرت را در بین ۳ خودرو دارد و در پایدار ترین حالت هم قادر به تحمل بیش از 1g شتاب جانبی است. بدون شک بهترین خودروی آزمایش ما ۴۵۸ ایتالیا است. دقت فراری در پیچ ها و آمادگی شاسی آن باعث شده که در هر سرعتی می توان از آن لذت برد. فرمان سرزنده است و نه بیش از حد دچار سنگینی است و نه دچار سبک وزنی و در بهترین حالت وزنی خود قرار دارد. صندلی مسابقه ای با روکش چرم زیبای الکانترا حفاظت خوبی از طرفین را داراست. در کل از فیبرکربن و چرم به خوبی در داخل خودرو استفاده شده است.
گرچه از منظر ما به زیبایی داخل مک لارن نیست ولی باز هم بسیار از کوروت در طراحی داخلی پیشگام تر است. این همه خاص بودن و پر روح بودن در یک دستگاه بی جان. چگونه می تواند ممکن باشد؟؟؟!!! اگر ۴۵۸ ایتالیا یک عیب داشته باشد آن است که بیش از حد همه چیز را عالی انجام می دهد. کوروت و مک لارن با ارئه عملکرد شگفت انگیز خود عالی بودند اما فراری در پایان مشت محکمی را به آنها وارد می کند.
این dings(به معنای فراری کوچک نسبت به ۱۲ سیلندرها) کوچک باشکوه برنده ما خواهد بود و پرونده بسته شده است. اما نباید از تلاش مهندسان مارانلو و کوشش مداوم برای ایجاد یک راه کار جدید چشم پوشی کرد.
نتیجه از زبان پین : از مک لارن این انتظار می رفت که ماشین فوق العاده ای به خصوص برای جاده بسازد. البته توربو دو قلو و جعبه دنده خوب و راحت از دیگر مزایای آن است.
اما چرا باید به جای پرداخت ۱۳۰ هزار دلاری برای خرید یک ZR1، دویست هزار دلار بیشتر خرج کرد؟ بدون تردید موتور فراری و شاسی و فرمان آن و ناله ای که از اگزوز آن برمی خیزد ارزش این پول پرداختی را دارد. انتخاب من فراری ۴۵۸ است.
تهیه و ترجمه : پویا بهرامی
تورج
۱۴ شهریور ۱۳۹۱آقای American باشه قبول. ولی من خودم که با چشمای خودم کیفیت ساخت و مواد استفاده شده رو تو کوروت دیدم که! تنها برتریش نسبت به بقیه صدای موتورشه.من خودم با کوروت Z06 رانندگی کردم و اصلا خوشم نیومد.چون اصلا قابل کنترل نیس و تقریبا هر کاری که دوس داشته باشه انجام میده ولی به خودم اجازه ندادم به محصول کار و خلاقیت یه سری آدم که از من و تو هم خیلی بیشتر از ماشین سر در میارن بگم آشغال!!!فک نکنم کار خوبی باشه
american
۱۴ شهریور ۱۳۹۱از قدیم گفتن هر چقدر پول بدی آش میخوری
میتونی با پرداخت پول بیشتر صندلی چرمی یا قطعات کربنی و خیلی چیزای دیگرو تغییر بدی
کوروت یه ماشین اسپورته با قیمت خیلی پایین که نسبت به قیمتش ماشین بینظیریه
شما نگفتی اشغال ولی غیر مستقیم تقریبا همچین حرفی زدی
نمونش اینکه گفتی هندلینگ ماشینهای امریکایی افتضاحه که اصلا و ابدا اینطور نیست
نمیدونم شما کادیلاک یا کاپریس یا ایمپالا رو سوار شدید یا نه ولی وقتی سوار شید میفهمید که هیچ ماشینی توان مقابله با امریکایی ها رو نداره
همونطور که بالا هم گفتم کمپانی کوروت یه اسپورت سازه و نباید انتظار چوب و چرم طبیعی رو ازش داشته باشید
شما کادیلاک cts-v کوپه رو در نظر بگیرید
کیفیت کابین عالی زیبایی بدنه عالی مشخصات فنی عالی و قیمت عالی
ببینید کدوم کمپانی غیر امریکایی تا حالا یه همچین ماشینی با این مشخصات و با این قیمت ساخته؟؟
تورج
۱۶ شهریور ۱۳۹۱بله ولی ما ماشین لوکس اسپرت داریم و ماشین اسپرت. مثلا ماشین ایتالیایی در سطح CTS-V کوپه میتونه فراری F12 Berlinetta یا فراری 599GTB Fiorano که من بازم فکر کنم ایتالیا برنده بشه که البته نظر شخصیه و بر حسب تجربه ی رانندگی نیس. کلا ماشین دوست داشتن یه نظر شخصیه که نباید سرش بحث کرد
american
۱۶ شهریور ۱۳۹۱این فراری هایی که گفتی هیچکدوم نباید با کادیلاک مقایسه بشه چون اینا موتور 12 سیلندر دارن ولی کادیلاک 8 سیلندر
ولی با این وجود رقیبای دیگه ای از امریکا هستن که بتونن اینا رو رنده کنن!!
said
۲۸ فروردین ۱۳۹۲بابا بچسبیم به همون پرایدمون بهتره
ماشین باز
۲۱ شهریور ۱۳۹۱اینارو ول کنین وقتی پشت فراری بشینی شخصیت داری ولی
پشت کوروت بشینی انگاری یه تازه به دوران رسیده ای مکلارن هم که اصلا قیافه نداره مثل انسان های ساده لوحه!!!
مردم عقلشون به چشمشونه!!!!!!!!!!!!
من اگه پولشو داشتم 458 رو می خریدم
mojtaba
۲۹ شهریور ۱۳۹۱فرق اسب و شتر و گاو و… میدونید چیه؟! یه بار سوار این حیوونا شید!!! ببینید وقتی سوار کدوم میشید شما رو صاحبش میدونه و تحت تملک شماست…و وقتی سوارشین مثل یه پادشاه هستید..بلی اسب!!! این خصوصیاتی است که در فراری وجود دارد.
شروین
۳۰ مهر ۱۳۹۱اینجا همه کروت سوار شدن!! شاید هم دارن و لو نمیدن که ریا نشه!! اگه نتونستی کروت رو کنترل کنی اشکال از رانندگیته نه ماشین. منم حرف دوست امرکن رو تایید میکنم که فراری و لامبو و پورشه و … آشغال سازن و ماشین فقط امریکایی. هر وقت این آشغالا تونستن تو مسابقات لمان بزنن رو دست امریکاییا اون وقت بیان بوق بزنن و شیپور بگیرن دستشون که ما هم هستیم. اگه نه برن کشکشون رو بسابن…
pooya
۲۴ تیر ۱۳۹۲آقای شروین این حرفی که زدید چند مورد داشت.
1_اگه در زمان به عقب برگردیم متوجه میشید که فراری چند سال فاتح مسایقات لمان شده و این آمریکایی ها به زور اونم به لطف فورد که مدل gt40 رو ساخت تونست قهرمان لمان بشه.
2_شما به پورشه.لامبوگینی و فراری گفتین اشغال ساز خوب اگه این تور باشه شما یه ماشین آمریکایه بگید که بتونه پوز ماشین های این شرکت ها رو بزنن البته نه وقت در قدرت موتور در همه موارد.
شروین
۱۹ بهمن ۱۳۹۲شما که نظرات شخصی خودت رو جوری نوشتی که هر کی ندونه فکر میکنه ویکی پدیا آنلاینی، من هر جوابی بدم حرف خودت رو میزنی. برو تحقیق کن میبینی کروت و وایپر بوده نه فراری. برو مسابقات رو تو ماهواره نگاه کن با چشم خودت ببین بعد بگو.
shahin
۱۷ خرداد ۱۳۹۵بنظرم از ماشین فقط یه علاقه متعصبانه به آمریکایی هاش داری , با کیفیت ترین مارک خودرو سازی پورشه , زیباترین خودروها لامبو و بالاترین مهندسی و ارگونومی و لذت رانندگی و قدرت نسبت به حجم موتور با تنفس طبیعی مربوط به فراری از نظر کلیه کارشناسان خودرویی به حساب میاد , من شدیدا عاشق کوروت و وایپر هستم اما مهندسی اینا با فراری تفاوت بسیاری داره و در سطح خیلی پایین تری هستن , لذت سواری هم ربطی به چوب و چرم و فیبرکربن نداره , اونا تجمل گرایی , لذت گاز دادن و کنترل ماشین و هندلینگ تحت کنترل و کیفیت ساخت و مواد اولیه مصرفیه که ارزش ماشین رو نشون میده
شروین
۳۰ مهر ۱۳۹۱جناب امریکن شما خودت رو ناراحت نکن. هر کسی نمیفهمه ماشینای امریکایی چیه. همون لیاقتشون اینه پولشونو بریزن دور و بدن فراری!! وقتی پیشوا و مقتداشون میشه جرمی خر دیگه ازین بیشتر انتظاری نمیشه داشت.
american
۱۳ آبان ۱۳۹۱ممنون شروین جان از اینکه با من هم عقیده ای
حرفت در مورد جرمی رو باید طلا گرفت
همیشه فراری و چندتا ماشین دیگه 3 برابر رقبای امریکاسی شون قیمت داشتن ولی خیلی ساده در مقابل اونا شکست خوردن
کسیایی که میگن کوروت پلاستیکیه معلومه هیچی از ماشین نمیدونن
از کی تاحالا به فیبر کربن میگن پلاستیک؟؟؟
برید خط تولید کوروت رو با فراری و لامبورگینی مقایسه کنید که هنوزم دارن با دست ماشینو رنگ میکنن
واقعا افتضاحا
حسین
۱۴ تیر ۱۳۹۲آقای شروین و امریکن شما که از کروت تعریف میکنید مگه سوار فراری شدید که اینجوری میکوبیدش؟ حتما یه چیزی این فراری داره که آقای پین گفته بهتره.
mmf66
۸ آبان ۱۳۹۱من اگه پول در حد 100000 دلار داشته باشم نیسان جی تی آر be میخرم چون میدونم در دنیای واقعی از کوروت تندتر میره تعادل بهتری داره کیفیت ساخت بهتری داره پلاستیکی هم نیست اگر هم پول زیاد داشته باشم که فقط فراری
ماشینهای آمریکایی مثل یه قهرمان بدنسازی میمونن که وقتی شلوارشون رو میکشن پایین میبینی هیچی نیست
شروین
۱۸ آبان ۱۳۹۱چیزی غیر از این نیست امریکن جان. منم خوشحالم که هنوز کسایی مثل تو هستن که بدونن واقعیت چیه.
ali
۲۰ بهمن ۱۳۹۱ماشین سوپر اسپرت ماشینیه که اسپرت و این که قیافه
داشته باشه نه اینکه فقط قوی باشه آخه کروت قیافه داره؟ لا اقل فراری با اینکه آروم تر میره ولی قشنگ تر از کروته
مهراد
۲۵ بهمن ۱۳۹۱مک لارن افت کرده. اگه یادتون باشه slr mclaren با موتور 8 سیلندر بدون توربو 640 اسب بخار تولید میکرد. الان با توین توربو هم به 600 اسب نرسیده.
حمید
۲۷ تیر ۱۳۹۲مهرادجان اول اینکه اون ماشین ساخت بنز هست نه مک لارن- دوم اینکه SLR سوپرشارژر داره-وسوم اینکه شما مکلارن F1 رو میشناسی؟!
مصطفی
۴ مرداد ۱۳۹۲حمید !
slr مک لارن یعنی با هم کاری مک لا رن
پژمان
۳۰ تیر ۱۳۹۲با همه کسانی که از فراری حمایت کردن موافقم چون کسی که اطلاعات بالایی داشته باشه میدونه که هیچ خودروسازی تو پیشرفت و تکنولوژی به پای فراری نمیرسه فراری از کمترین سیلندر و حجم موتور و بدون توربوشارژر و سوپرشارژر بیشترین قدرت و شتاب رو درمیاره به این میگن تکنولوژی بالا مثلا اگه فراری 458 مثل مک لارن و کوروت توربوشارژر و سوپرشارژر داشت خیلی سریعتر از اون دوتا میشد مثلا laferrari قویترین و سریعترین ماشین 12 سیلندره دنیاست که حتی شتابه 0 تا 300 ش از بوگاتی ویرونه(16 سیلندر 8 لیتر 4 توربوشارژر) دار هم بهتره نتیجه میگیریم فراری پیشرفته ترین خودروساز دنیاست
مصطفی
۴ مرداد ۱۳۹۲فراری 458ماشینیه که میشاه بابتش پول داد چون هم سریعه وهم قوی وهم سبکه توی پیچ هم اذیت نمیکنه اما شورولت خیلی میچرخه وباهاش می شه فقط لاستیک دود کرد مک لارن گران است ام باسرعت وقدرتش لاید آن را با لامبورگینی آوانتادور مقایسه کرد
reza
۴ شهریور ۱۳۹۲باید بگم فراری از مکلارن گرون تره
امير
۱ شهریور ۱۳۹۲چرا اکثر کشور های دنیا و بخصوص جهان سومی هایی مثل ایرانی ها اینقدر طرفداری فراری رو میکنن؟
بابا عین این ندید پدیدا حرف نزنید.فراری رو هر چند روزی که رانندگی میکنید باید چکاپ های احمقانه بکنید درحالی که کروت واقعا ماشینه و میتونید عین یه ماشین معمولی استفاده روزمره بکنید.توروخدا عین این عقده ای ها فراری فراری نکنید.!!!
درضمن رکورد فراری و مک لارن رو اشتباه گفتی رفیق.هر سه تاشون عین همن.حتی یکی از برنامه های تخته گاز که تازه به نفع گیری هم میکنه تازه اونم اعلام کرد رکوردارو که تازه تو 4 مایل کوروت از همه بهتره.
امیرحسین
۱ شهریور ۱۳۹۲آقا امیر درسته حرف شما ولی فراری 2013 حرف های زیادی برای گفتن داره.وقتی شما بهترین ماشین ها را در مسابقات فرمول 1 سرچ کنید اولین کمپانی همیشه فراری بوده.ولی فراری از لحاظ ظاهر اصلا زیبا نیست.
reza
۴ شهریور ۱۳۹۲واقعیت اینه که ماشین های آمریکایی ازنظر مهندسی نمیتونن به پای ماشین های آلمانیِ.انگلیسی یا… برسن.قبول دارم سرعت وشتابشون خوبه ولی همه چیز که سرعت نیست باید چیزای دیگه ای هم مثل راحتی و لوکس بودن هم مهمه
reza
۴ شهریور ۱۳۹۲واقعیت اینه که ماشین های آمریکایی ازنظر مهندسی نمیتونن به پای ماشین های آلمانیِ.انگلیسی.ایتالیایی یا… برسن.قبول دارم سرعت وشتابشون خوبه ولی همه چیز که سرعت نیست باید چیزای دیگه ای هم مثل راحتی و لوکس بودن هم مهمه
سینا
۲۲ آبان ۱۳۹۲کی گفته ماشین های آمریکایی به پای آلمانی و ایتالیایی نمیرسه آمریکایی ها از نظر سرعت حرف ندارن کوروتZ06 سرعت نهایش 340 کیلومتر بر ساعته کودوم ماشین آلمانی 340 تا میره slsهم نمیتونه انقد بره ماشین های گنده شون مثل آونتادور f12 458 انگشت شمارن بقیه ماشیناشون زیر 300تا میرن نمیدونید بیخودی پارازید ندید
amir.t.
۲۲ آبان ۱۳۹۲به عشق دوست فقط مکلارن …
مک میسل
۸ آذر ۱۳۹۲اقای سینا خان برین ببینین تو فرانسه چی میزنن.بوگاتی رو که یادتون نرفته 407 تا سرعتشه.ایا امریکایی ها از این ماشینا زدن؟نه اخه زدن؟یکی جواب منو بده اینجا؟
شروین
۱۹ بهمن ۱۳۹۲بله که زدن. بوگاتی با 4 تا توربو کشته خودشو 407 رفته. وایپر هنسی با 2 تا توربو 420 زده. کجایی؟؟!!
hamid wolf
۲۳ آذر ۱۳۹۲اقایون هر ماشینی یه راننده بستگی داره من که میگم تو این مسایقه مکلارن MP4-12C اول باید میشد چون هندلینگ و شتاب پذیری بهتری نسبت به 458 ایتالیا داره میتونم بگم یه شاهکار به تمام معناست.
الیته این رو هم بگم دوست داشتن ماشین ها بسته به علایق شخصی هر کس داره پس بهتره علایق خودتون رو بر دیگری تحمیل نکنید و دوستانه نظر هاتون رو بدید
محمد
۲۰ بهمن ۱۳۹۲فراری از همشون بهتره…..
160
۵ اسفند ۱۳۹۲اگه تو اینا نیسان GT-R بود حتما اول بود
سعید
۶ فروردین ۱۳۹۴از همون اول معلوم بود 458 اول میشه