پس از بیش از دو سال، سرانجام سری رقابتهای خودرویی پدال به پایان رسید و برندگان تمامی گروهها مشخص شدند. خودروهایی که در این رقابتها به پیروزی دست پیدا کردهاند، با رأی شما مراحل مختلف را پشت سر گذاشته و قهرمان گروه خود شدهاند؛ بنابراین این خودروها از دید شما مخاطبین عزیز پدال در کلاس خود محبوبترین هستند. البته بسیاری از خودروهایی که در دوئلها پیروز و قهرمان شدهاند، طبق بررسیها و آزمایشهای سایتها، مجلات و مراجع جهانی هم از بهترینهای کلاس خود محسوب میشوند که این دانش و فهم خودرویی بالای مخاطبین پدال را نشان میدهد. حال با پایان سری رقابتهای خودرویی پدال قصد داریم برندگان هریک از گروهها را طی مطالبی مجزا معرفی کنیم.
سری مطالب معرفی برندگان دوئلها را با کوچکترین سگمنت یعنی هاچبکهای کوچک یا سگمنت A آغاز میکنیم و به ترتیب بر اساس کلاس و اندازه به سمت خودروهای بزرگتر خواهیم رفت. گروه هاچبکهای کوچک از گروههای نهچندان جذاب این رقابتها بود زیرا شرکتکنندگان این گروه خودروهای کوچک شهری هستند که جذابیت چندانی ندارند. درهرحال رقابتهای این گروه در مرحلهٔ مقدماتی با حضور شانزده خودرو آغاز شد که این خودروها عبارتاند از:
تویوتا آیگو
فولکسواگن آپ
فیات ۵۰۰
اوپل آدام
سیتروئن C1
پژو ۱۰۸
هیوندای i10
کیا پیکانتو
رنو توئینگو
اسمارت فورفور
سوزوکی سلریو
هوندا N One
اشکودا سیتیگو
سئات Mii
شورلت اسپارک
اوپل کارل
از بین این شانزده هاچبک کوچک، هشت خودرو به مرحلهٔ یکچهارم نهایی راهی پیدا کرده و در آنجا دوباره به رقابت پرداختند. این هشت خودرو به شرح زیرند:
فولکسواگن آپ
اشکودا سیتیگو
کیا پیکانتو
پژو ۱۰۸
شورلت اسپارک
سوزوکی سلریو
اسمارت فورفور
اوپل آدام
سپس با برگزاری چهار دوئل در مرحلهٔ یکچهارم نهایی، از بین این هشت خودرو، چهار شرکتکننده شامل شورلت اسپارک، کیا پیکانتو، فولکسواگن آپ و اسمارت فورفور مجوز حضور در مرحلهٔ نیمهنهایی را دریافت کردند که از آن مرحله، شورلت اسپارک و کیا پیکانتو توانستند خود را به مرحلهٔ نهایی رسانده و فینالیستهای گروه هاچبکهای کوچک لقب گیرند. در دوئل نهایی این گروه مجموعاً تعداد ۱۰۴۴ رأی به ثبت رسیده است که سهم شورلت اسپارک از این آراء ۶۱۲ رأی بوده درحالیکه کیا پیکانتو ۴۳۲ رأی دریافت نموده است. بدین ترتیب اسپارک با کسب ۵۸ درصد از کل آرا پیروز دوئل نهایی و قهرمان گروه هاچبکهای کوچک محسوب میشود.
این هاچبک آمریکایی در مرحلهٔ مقدماتی دوئلها در برابر همزاد اروپایی خود یعنی اوپل کارل قرار گرفت و با غلبه بر آن به مرحلهٔ یکچهارم نهایی راه پیدا کرد. اسپارک در این مرحله، سوزوکی سلریو را بهعنوان رقیب در برابر خود میدید که در آن دوئل به پیروزی رسیده و به مرحلهٔ نیمهنهایی راه یافت. در این مرحله اما حریف سرسختی بنام فولکسواگن آپ در برابر اسپارک قرار گرفت اما هاچبک کوچک جنرال موتورز توانست با اختلافی جزئی و کسب ۵۲ درصد از کل آراء، آپ را از سر راه برداشته و خود را به فینال برساند. بدین ترتیب با شکست کیا پیکانتو، شورلت اسپارک پس از پیمودن راهی طولانی، توسط شما بهعنوان محبوبترین هاچبک کوچک انتخاب شده است.
رقبای شورلت اسپارک در مراحل مختلف رقابتها
مرحله | رقیب | درصد آراء |
مقدماتی | اوپل کارل | ۷۷ |
یکچهارم نهایی | سوزوکی سلریو | ۸۶ |
نیمهنهایی | فولکسواگن آپ | ۵۲ |
نهایی | کیا پیکانتو | ۵۸ |
Roham
۲۶ خرداد ۱۳۹۸به نظرم انتخاب شایشته ای بود
NAVID۰۰۹۸
۲۶ خرداد ۱۳۹۸بنظر من کیا پیکانتو بیش هز همه لیاقت اول شدن داشت .
احمدرضا
۲۶ خرداد ۱۳۹۸فقط فیات 500
خداییش به نظر شخص حقیر از همه هاچبک های کوچیک قشنگ تره
احمدرضا
۲۶ خرداد ۱۳۹۸هم قشنگ تره و هم بهتره
(در رابطه با نظر فیات 500 بنده)
sina
۲۶ خرداد ۱۳۹۸کم و بیش شایسته بود
ho3ein
۲۶ خرداد ۱۳۹۸به نظرم پیکانتو از این شایسته تر بود
چون هردورو دیدم از نزدیک
Ali.usa
۲۶ خرداد ۱۳۹۸باز شروع شد
بابا داداش من بخدا کیفیت و متریال کره ای ها هیچ وقت به ژاپن و امریکا نمیرسه دیدم که میگم
ماشینا خوبین ولی در حد قیمتشون
ترو خدا انقدر از این حرفا نزنید
کره ای خیلی خوب ولی با اونا مقایسه نمیشه
بابا من ماشینم ۴۰۵ ولی ترخیص کارم نمایشگاه هم داشتیم همه اینارو از نزدیک دیدم که میگم
ایمان
۲۶ خرداد ۱۳۹۸باید یک خسته نباشید جانانه به جناب دهقان گفت بابت برگزاری این دوئل ها
بیش از دو سال و ۳۹ کلاس خودرویی ….
امیر دهقان
۲۶ خرداد ۱۳۹۸خیلی ممنون، لطف دارین
P.K.H
۲۶ خرداد ۱۳۹۸به نظر من کیا معروف تره پس بهتره
Shahrukh
۲۶ خرداد ۱۳۹۸این حرفارو از کجاتون در میارین وجدانن و ناموسن!!!!
کیا معروف تر از شورولته؟!!
زمانی که کیا تو سال ۱۹۵۷تاسیس شد،شورلت،، ایمپالا و کودیاک تولید میکرد:(((((((
amin
۲۶ خرداد ۱۳۹۸مزاح فرمودند ایشون
P.K.H
۲۷ خرداد ۱۳۹۸آخه عزیز من برا مردم کشوری می گم که موقعی که گفتن کیا پیکانتو
قراره جنشین پراید شه خدشون کشتن
در ضمن منظور من پیکانتو بود
saeed
۲۶ خرداد ۱۳۹۸یه خسته نباشید به سایت پدال باید گفت .ضمنا چون روند این دوئل ها بیش از اندازه طولانی شده جا داره یادی یادی کنیم از دوستانی که ابتدای دوئل ها بین ما بودن و الان دیگه نیستن و جاشون خالی!!!!!
hossin
۲۶ خرداد ۱۳۹۸چه زود 3 سال از اغاز دوئلها گذشت
Mad.z.Max
۲۷ خرداد ۱۳۹۸چجوری با اکانتی که ۸ کامنت داره، سه سال قبل رو یادتونه؟
اکانت جدیده یا واقعا ۸ کامنت در سه سال؟
من که توی یه سال کلی حرف زدم اینجا ? تازه نسباتا کم حرفم!
حمیدرضا
۲۶ خرداد ۱۳۹۸این ماشین اگر اشتباه نکنم بر مبنای ماتیز ساخته شده و جزو اولین و بهترین خودروهای شهری در بسیاری از کشورهاست
Abbas
۲۶ خرداد ۱۳۹۸برگذاری این دوئل ها یه کار قشنگ و تازه از طرف پدال بود،منم از طرف خودم از عوامل محترم پدال تشکر میکنم چون حقیقتا اگه ساده از کنارش رد میشدم یه کم لطفی بود
me84
۲۶ خرداد ۱۳۹۸.
سوزوکی سلریو با اینکه جزو ارزونترینها و کم جون ترینها و کم آپشن ترینها بوده و ساده ترین طراحی رو داره ولی خیلی خوب بالا اومد تو این لیست. من فکر میکردم همون اول بره کنار
سعید سابق
۲۶ خرداد ۱۳۹۸خیلی جالبه . این نشون میده همه ما قوه تخیل و تجسم قویی داریم . چون می تونیم ماشین هایی رو به عنوان برگزیده انتخاب کنیم و بهشون رای بدیم که حتی یک بار هم توی عمرمون ندیدیم و شایدم هم هرگز نبینیم .
نوید جهرمی
۲۶ خرداد ۱۳۹۸خسته نباشید و خدا قوت به ادمینها و بروبچه های پدال.
کار خوبی بود که در این سطح تا ب حال انجام نشده بود. دارای نقاط ضعف و قوتی بود ولی ارزشش رو داشت. دستتون درد نکنه.
امیدوارم این روند قطه نشه و ادامه داشته باشه.
میشه این کار رو هر سال انجام داد. و این دفعه از سیستم امتیازی در مثلا 5 آیتم مختلف استفاده کرد. چن تا ماشین رو در هر کلاس با یک سری شروط مشخص به چالش کشید و بین دو یا 4 ماشین منتخب دوئل برگزار کرد.
بازم تشکر از همه پدالیها بابت حضور و همراهی گرمشون
الف.ی
۲۶ خرداد ۱۳۹۸یه سوال دارم آقای دهقان عزیز
مگه شما نمی فرمودید که دوئل ها فقط معیاری برای تشخیص خودروی محبوب تر نزد پدالی هاست و ملاک برتری نیست؟
الآن میگین اون که قهرمان شده از دید پدالی ها برترین خودروعه!
علی
۲۶ خرداد ۱۳۹۸الف.ی عزیزم خودت فهمیدی چی گفتی واقعا؟
الف.ی
۲۶ خرداد ۱۳۹۸بله فهمیدم
ارش
۲۷ خرداد ۱۳۹۸??????
Mad.z.Max
۲۷ خرداد ۱۳۹۸خدایی قابل فهم گفت ? و البته درست هم میگه، نکته ریز و درستی بود..
مهمان
۲۶ خرداد ۱۳۹۸عرض سلام و احترام
در ابتدا یه خسته نباشید به تیم خیلی خیلی خوب پدال بابت برگزاری دوئل ها و این مدت طولانی که زحمت کشیدین ، ممنون ازتون
لطفا اگه امکانش هست مشخصات فنی ماشین برنده رو هم برای اخرین بار در کنار سایر توضیحات قرار بدین ، فک کنم خوب باشه بدونیم ماشین برنده چه مشخصاتی داشته…
amin
۲۶ خرداد ۱۳۹۸ممنون از پدال که این رقابت ها رو شروع کرد و هر روز سرگرم این رقابت ها بودیم
" Swedish Arrogant Tiger"
۲۷ خرداد ۱۳۹۸یادش بخیر اوایل شروع دوئل ها .
بالاخره تمام شد دوسال چه زود گذشت… خسته نباشید.
Meysam..LaFerrari
۲۷ خرداد ۱۳۹۸عالیه.