شورلت

شورلت با سیلورادو ZR2 آمادهٔ رقابت با فورد رپتور و رم TRX می‌شود

گفته می‌شود شورلت از درس‌هایی که در پیکاپ میان سایز کلرادو ZR2 آموخته است در ساخت نسخهٔ آفرودی ZR2 برای پیکاپ بزرگ‌تر سیلورادو استفاده خواهد کرد. طبق گفته‌ها، سیلورادو ZR2 که با مدل ۲۰۲۳ به بازار می‌آید، به سیستم تعلیق آفرودی جدیدی مجهز خواهد بود که شامل نسل بعدی کمک‌فنرهای مالتی‌متیک DSSV می‌شود. علاوه بر این، ظاهراً این پیکاپ آفرودی به قفل‌های دیفرانسیل جلو و عقب الکترونیکی و سپرهای جلو و عقب سفارشی مجهز خواهد بود که زاویهٔ حمله و فرار آن‌را بهبود می‌بخشد.

به‌تازگی رم با TRX به بخش پیکاپ‌های فول سایز آفرودی ایالات‌متحده وارد شده که به پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ هلکت با ۷۰۲ اسب بخار قدرت مجهز است. از سوی دیگر، فورد هم در پاسخ به رم قصد دارد نسل آیندهٔ رپتور را به پیشرانهٔ ۵.۲ لیتری V8 سوپرشارژ موستانگ GT500 با بیش از ۷۲۰ اسب بخار قدرت مجهز کند اما به نظر می‌رسد شورلت نمی‌خواهد به این جنگ قدرت وارد شود زیرا گفته شده در پیشرانهٔ سیلورادو ZR2 هیچ تغییری ایجاد نخواهد شد. این یعنی نسخهٔ آفرودی سیلورادو احتمالاً با همان موتور ۶.۲ لیتری V8 تنفس طبیعی عرضه خواهد شد که ۴۲۰ اسب بخار قدرت و ۶۲۴ نیوتن متر گشتاور دارد.

البته شایعاتی به گوش می‌رسد مبنی بر اینکه جنرال موتورز در حال کار روی یک موتور ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ برای پیکاپ‌های شورلت و جی‌ام‌سی است اما ظاهراً این موتور حداقل در ابتدا، بخشی از پکیج ZR2 نخواهد بود و بنابراین سیلورادو قدرت بسیار کمتری نسبت به رپتور و TRX خواهد داشت. طبق گزارش‌ها، شورلت قصد داشته سیلورادو ZR2 را سال ۲۰۲۲ به بازار عرضه کند اما به دلیل شیوع ویروس کرونا این اتفاق حدود یک سال به تعویق افتاده است.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. z

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (259 ديدگاه)

    کلرادو افرودر خیلی خوبیه بعضی تست های یوتیوب کلرادو با رپتور و رم ریبل مقایسه میشد
    سیلورادو افرودر خفنی میشه

    موافقم 22
    مخالفم 1
  2. ارشیاsvj

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1748 ديدگاه)

    اگه با اون قدرت معرفی بشه شانس کمی داره
    امیدوارم اون سوپر شارژه درست باشه!!

    موافقم 9
    مخالفم 5
  3. کادیلاک

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (74 ديدگاه)

    رم بهتره
    رم هم داخلش خوش تر از اینه هم بیرونش بهتره
    رم تی ار ایکس رو با هیچ چی عوض نمیکنم

    موافقم 7
    مخالفم 6
  4. پارسا عشق ماشین

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (117 ديدگاه)

    فکر کنم این زیبا تر ازرم هست ولی ولی من تجربه رانندگی رو با اون بیشتر دوست دارم

    موافقم 9
    مخالفم 2
  5. امیر

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (113 ديدگاه)

    چه شود ???
    رپتور
    رم
    سیلورادو

    موافقم 10
    مخالفم 1
  6. JDM

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (305 ديدگاه)

    سیلورادو ماشین رد نک بازا و تراک بازا?
    شوی میتونه پکیج های تیون خودشو با گارانتی در قدرت های 810 و 1000 اسبی برا سیلورادو ارائه بده دقیقا مثه کاری که برای سابربن و تاهو کرد

    موافقم 6
    مخالفم 2
  7. Mf1

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (481 ديدگاه)

    واقعا طراحی رم و فورد رپتور یه سرگردن از این بالاتر طراحی بسیار زشتی داره ولی هرچند سرسخت هست تو بحث افرود

    موافقم 1
    مخالفم 7
  8. Mad.z.Max

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1856 ديدگاه)

    سیلورادو عشق اول و آخرم تو دنیای خودرو…
    با همون انجین وی اِیت اتمسفریکشم عاشقشم، دیگه سوپرشارژم روش اضافه بشه که بینهایت جذابتر میشه…

    موافقم 5
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا