به مناسبت پنجاهمین سالگرد تولد کامارو COPO، شورولت در نمایشگاه سمای امسال نسخهای تمام الکتریکی از کامارو را با نام eCOPO در قالب یک کانسپت معرفی کرده است. این خودرو برای مسابقات درگ طراحی شده است اما پیشرانهٔ V8 آن با موتورهای برقی جایگزین شده و پکیج باطری بزرگی هم در صندوق بار آن نصب شده است. این قوای محرکهٔ الکتریکی، ۷۰۰ اسب بخار قدرت و ۸۱۵ نیوتن متر گشتاور تولید میکند.
این نیروی عظیم توسط دو موتور الکتریکی بورگوارنر تولید میشود که هرکدام ۴۰۷ نیوتن متر گشتاور دارند. انتقال این نیرو اما توسط یک گیربکس سنتی توربو ۴۰۰ صورت میگیرد. برای تأمین انرژی موتورهای الکتریکی، در صندوق بار کامارو چهار ماجول باطری ۲۰۰ ولتی نصب شده که هرکدام ۸۰ کیلوگرم وزن دارند و مجموعاً ۸۰۰ ولت نیروی الکتریسیته تولید میکنند. بهمنظور محافظت از این باطریها در صورت تصادف نیز رول کیج خودرو تا درون صندوق بار گسترش یافته است.
توسعهٔ کامارو eCOPO هنوز در حال انجام است اما شورولت پیشبینی کرده که این ماسل کار قدرتمند الکتریکی بتواند مسافت ۴۰۰ متر را ظرف حدود ۹.۲ ثانیه طی کند؛ اما آنچه در این خودرو اهمیت زیادی دارد، نصب موتورهای الکتریکی در مکان پیشرانهٔ معمولی خودرو و اتصال آن به قطعات انتقال قدرتی مشابه پیشرانههای درونسوز است. این ویژگی امکان ارائهٔ چنین ترکیبی را برای خودروهای موجود در بازار فراهم میکند زیرا برای نصب آن هیچ نیازی به ایجاد تغییرات عمده در ترکیب خودرو نیست.
یانکی
۱۰ آبان ۱۳۹۷تو یوتیوب فیلمش هست مثل دنبه لاستیک دود میکنه برا درگ
(Ali (Chevy nova
۱۰ آبان ۱۳۹۷گفتم خبرهاى خوبى توراهه
بازهم هست
Parsa
۱۶ آبان ۱۳۹۷اصالت کامارو داره میره زیر سوال، یه ماسل کار باید موتور احتراق داخلی تنفس طبیعی یا سوپرشارژ داشته باشه
Mohammad
۱۰ آبان ۱۳۹۷ای جانم ماشین اسپورت الکترکی نداشتم که شورلت زحمتشو کشید
700 اسب بخار و ۸۰۰ تا گشتاور این عالیه
تا هیچ فرقی با بنزینی نداره به غیر انجین
این عالیه
Abbas lsx/ltx
۱۰ آبان ۱۳۹۷گیربکس400 روشه
ایول
گیربکس 400 از سال 1965 که توسط کادیلاک استفاده شد. تا الان داره مورد استفاده قرار میگیره
سال 1991 نسخه 4l80e تولید شد که ورژن اوردرایو گیربکس 400 هست و نسخه کامپیوتری گیربکس400. هستش
گیربکس 400 در همون سال قادر به تحمل 610نیوتن متر بوده
(Ali (Chevy nova
۱۰ آبان ۱۳۹۷عباس
بنظرت گىربکس 350 رو مىشه با کىت تقوىتى در حد 400 کرد؟؟؟
Abbas lsx/ltx
۱۰ آبان ۱۳۹۷چرا نشه
میتونی حتی بیشتر از 400 روش قدرت و گشتاور گذاشت
همه چی بستگی به کیت و برندی هست که مورد مصرف قرار داده میشه
(Ali (Chevy nova
۱۰ آبان ۱۳۹۷راستى عباس
بلوک موتور 350 الدزموبىل رو که روى کادىلاک سوىل هست مشاهده کردى؟؟؟
بلوکش عىنه بىگ بلاگها بزرگه درصورتى که جزوه اسمال بلاکها محسوب مىشه
ظاهرشم خىلى با بلوک شورولت و بىوک فرق داره
البته بلوک 350 بىوک هم همىنطوره و زاوىه موتورش خىلى بىشتر از 350 شوى هست
سنگ وسطش عىنه بىگ بلاگهاس
Abbas lsx/ltx
۱۰ آبان ۱۳۹۷اره داداش
بلاکش قوی تره
سنگین تر هم هست
Omid
۱۰ آبان ۱۳۹۷بازم به دیمن نمیرسه
Mohammad
۱۰ آبان ۱۳۹۷درسته فعلا تا چند سال دیگه فکر نکنم ماشینی استاندارد کارخونه بتونه دیمن شکست بده
با اینکه به شخصه اصلا مجلات برام مهم نیستن ولی خیلی از مجلات اعتراف کرده بودن رکورد زیر ۹ ثانیه قابل دست رس برای هیچ ماشین استانداردی نیست
برای همینه قیمت دیمن هر روز بالا تر میره ??
(Ali (Chevy nova
۱۰ آبان ۱۳۹۷محمد
دىمن تا سال 2020 قىمتش بىش از 500/000 دلار مىرسه
الان نمونه هاى کم کارکردش روى 300/000 دلار فى مىخوره
البته نمونه هاى ارزون تره 130/000 دلارى هم هستن ولى کارکردشون بالاتره
Mohammad
۱۰ آبان ۱۳۹۷درسته سایت hemmings رو همیشه برسی میکنم کم ارزش ترین دیمن ۱۳۰ هزار تا قیمت داره مثل فورد جی تی هست هر روز دارن با ارزش تر میشن فورد جی تی مدل ۲۰۰۶ ۲۸۵ هزار دلار قیمت گذاری شده
تنها برند هایی که محصولاتی میسازن که هر ساله قیمتشون افزایش پیدا میکنه
فراری لامبو بوگاتی داج و فورد هستن
(Ali (Chevy nova
۱۰ آبان ۱۳۹۷من درhemmings بىشتر قىمت محصولات کلاسىک رو دنبال مىکنم ولى دىمن رو که تازگىها رفتم تو نخ قىمتهاش مىبىنم که خىلى خىلى داره گرون مىشه
از اولش هم معلوم بود محصول کلکسىونى و با ارزشى خواهد شد
شورولت هم copo رو دقىقا مثل دىمن مىخواد نشون بده و 100 در 100 قىمتهاى cool هم بالا مىره چون تعداد کمى ازش تولىد مىخواد بشه
big & small block engine
۱۰ آبان ۱۳۹۷موستانگ کبرا جت هم اضافه کنىد به رقابت چلنجر و کامارو کوپو
حمىد
۱۰ آبان ۱۳۹۷چه کرده شورولت با کامارو
Solid Snake
۱۰ آبان ۱۳۹۷کامارو تمام الکتریکی
نکنید این کارا رو
کامارو باید صدای انجینش گوش رو کر کنه
اصلا کانسپتشم یه شوخیه زشته
mahdy
۱۰ آبان ۱۳۹۷اوه مای گاد !!! شورولت جان یه تیکه انداختم چرا جدی گرفتی ؟؟؟ کامنت 24 ساعت پیش من تو پدال زیر پست شورولت کامارو:
وقتی یه پونی کار یا ماسل کارو میبینم که با اون همه تاریخ و اصالت
الان چهار سیلندر توربو بو 310 اسب روش بستن
بغضم میگیره!!!
خجالت نکش شورولت؛ کاماروی برقی هم بده بیرون!
خجالت نکش شورولت؛ کاماروی برقی هم بده بیرون!!
خجالت نکش شورولت؛ کاماروی برقی هم بده بیرون!!!
mahdy
۱۰ آبان ۱۳۹۷این فاجعه رو به همه دوستان از صمیم دل تسلیت میگم
برای این که به عمق فاجعه پی ببرین
عکس دوم رو تصور کنید !!! حتما اگه ویدئو بود انتطار نعره های وحشی یه هشت سیلندر حجیم تنفس طبیعی یا سوپر شارژر اصیل آمریکایی رو داشتین که با اون حجم از دود و اون هرزگرد لاستیک مو به تنتون سیخ کنه !!!
ولی الان هیچی نیست جز ناله های اعصاب خورد کن دو تا آرمیچر!!!
مانی
۱۰ آبان ۱۳۹۷تو یکی از این پستهای بالا که پاسخ بسته هست
محمد گفته تنها خودروسازانی که ماشینهاای میسازن که
روز به روز قیمتشون بالا میره فقط فراری،لامبو،بوگاتی،فورد و داج هستن
جا داشت یکبار دیگه منم اینجا بنویسم تا کاربرها دو برابر بخندن
آخه زشت نیست اسم فورد و داج رو میچسبونی تنگ اونا؟یجوری هم گفته کسی ندونه فکر میکنه مثلا داج دورانگو
روز به روز قیمتش میره بالا،حالا واسه یدونه دیمن یه اتفاقی افتاد،کچلمون کردین
مکلارن F1،خیلی از مدلهای بیام و مثلM1،تعداد خیلی خیلی زیادی از محصولات مرسدس و پورشه(از ماشینهای آنتیک و کلاسیکشون بگیر
بیا تا ماشینهای تولید محدود و سوپر اسپرت)و خیلی از کمپانیهای دیگه
پس اینا چی هستن؟نکنه واسه ماشینهای آمریکاای تازگی داشته حواست نبوده چی مینویسی؟
Mohammad
۱۰ آبان ۱۳۹۷۱ از کل تاریخ بی ام و فقط z8 و m1 باقی مونده وسلام
دوم اینکه منظورم ماشین های تولید جدید بود نه انتیک و در ضمن دیدی که کلی لایک خورد اون حرفم
امید وارم پدال که این روز ها کلی حرف هامو تایید نمیکنه این یکی رو تایید کنه با تشکر
Mohammad
۱۰ آبان ۱۳۹۷و اگه بخوام در مورد انتیک حرف بزنم یه سر به سایت فروش خودرو های قدیمی (hemmings ) بزن میبینی ارزش خودرو های قدیمی امریکایی ۱۰ برار خیلی از اروپایی هاست نه ( همه نه )
M.us
۱۲ آبان ۱۳۹۷حالا. جالب اینه که نسخه کوپو با انجین 427zl1 معرفی شده که هنوز از قدرت و گشتاورش حرفی زده نشده اگه اینم 1000تا قدرت داشته باشه عالیه میشه یکی از سه تا 1000تایی ها