شاید واقعاً هیچ نقطه برتری چشمگیری بین این دو خودروی رقیب آمریکایی یعنی شورلت کامارو و فورد ماستانگ وجود نداشته باشد. سابقهٔ این رقابت به سال ۱۹۶۷ باز میگردد و بهجز سالهای ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۰ که شورلت کامارو در این رقابت غایب بود ، همیشه این رقابت بین جوانان آمریکایی و حتی در دیگر کشورهای آسیایی و اروپایی وجود داشته است.
در مدل جدید این غولهای آمریکایی تغییرات مؤثری در طراحی و قسمت فنی مشاهده میکنیم که باعث قویتر شدن موتور، هندلینگ قابلقبولتر و در کل بهبود عملکرد این مدلها شده. هرکدام از این خودروها با مشخصات متفاوتی ارائه میشوند؛ مثل مدل چهار سیلندر توربو شارژ، v6 و در بالاترین سطح، v8، که نسبت به قبل مصرف سوخت بهینهتری هم دارند.طراحی بدنه
در طراحی جدید کامارو جلوپنجره و چراغها باریکتر شده که شاید در نظر برخی ابهت یک ماسل را زیر سؤال برده این در حالی است که طراحی ماستانگ توپُرتر جلوه میکند و بیشتر از کامارو طراحی عضلانی خود را به رخ میکشد. چراغهای جلوی فورد ماستانگ تا نزدیکی گلگیر کشیده شده که ظاهری آرامتر به اتومبیل میبخشد؛ در حالی که رخ کامارو خشنتر به نظر میرسد.
فورد در طراحی داخلی این مدل از داشبوردی قرینه استفاده کرده که در نوع خود جالب است. متریال به کار رفته و رنگ خاکستری-مشکی به کار رفته در این مدل باعث شیکتر به نظر رسیدن ماستانگ شده. شورلت هم با ترکیب رنگهای قرمز و مشکی ظاهری جذاب به صندلیهای کامارو داده است. فرمان اسپرتتر کامارو نسبت به ماستانگ باعث شده تا نمای داخل خودرو دلنشینتر شود. مشخصات فنی
مشخصات | Chevrolet Camaro | Ford Mustang |
حجم موتور | ۲ لیتر | ۳.۷ لیتر |
موتور | Inline-4 | V6 |
تعداد سیلندر | ۴ | ۶ |
گیربکس | شش سرعته دستی | شش سرعته دستی |
قدرت | ۲۷۵ اسببخار | ۳۰۰ اسببخار |
گشتاور | ۲۹۵ پاوند-فوت | ۲۸۰ پاوند-فوت |
توربو شارژر | دارد | – |
دیفرانسیل | عقب | عقب |
شتاب (صفر تا ۶۰ مایل) | ۶ ثانیه | ۶.۵ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۵۰ | ۲۵۰ |
شاید مقایسهٔ دو مدل ۲ لیتری و ۳۷۰۰ سیسی مقایسهای عادلانه نباشد ولی با کمی دقت و توجه به جدول مقایسه در مییابیم که کامارو با حجم موتوری کمتر (حدود ۱۷۰۰ سیسی که تقریباً به اندازه حجم موتور سمند است) میتواند به راحتی با فورد ماستانگ رقابت کند و گاهی هم از آن پیشی بگیرد؛ به علاوه اینکه موتور اکوبوست توربو شارژ شدهٔ جدید ماستانگ به عنوان یک موتور رده متوسط است در حالی که موتور توربوی کامارو بهعنوان نسخهٔ پایهٔ آن در نظر گرفته شده. البته همانطور که میدانید حجم موتور را نمیتوان معیاری برای قوی یا ضعیفتر بودن مشخصات یک خودرو در نظر گرفت ولی نمیتوان از آن هم چشمپوشی کرد. لازم به ذکر است که مدل ۲۰۱۶ کامارو از مدل قبلی آن چیزی حدود ۲۶ درصد مقاومتر است که باز هم امتیاز مثبت دیگری برای شورلت به ارمغان میآورد.
اگر بخواهیم از بین این دو خودرو یکی را برنده اعلام کنیم با کار دشواری روبروییم پس نتیجهگیری را به خواننده واگذار میکنیم.
[polldaddy poll=8887951]ترجمه: محمدرضا کاظمی
parker
۶ خرداد ۱۳۹۴اقایون از قدیم الایام گفتن AMERICAN MUSCLE یعنی چی یعنی عضلانی قدرتی که این خصلت ماشینای آمریکاییه
اصلا ادم اسمشو میاره احساس خوبی داره
ممنون
هادی
۸ خرداد ۱۳۹۴سلام
جلوی ماستنگ 2015 و عقب کامارو خیلی بد طراحی شده…………
B.M.W...M4
۹ خرداد ۱۳۹۴یکیش تو یزده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ALI
۱۰ خرداد ۱۳۹۴سلام شما که میگی چهار سیلندر کامارو با شش موستانگ قابل مقایسه است چرا چهار سیلندر اکو بوست موستانگو مقایسه نمیکنی ببینیم کدوم بهتره ؟؟؟؟
ASTON
۱۴ خرداد ۱۳۹۴انصافا مقایسه این دو تا اشتباهه طراحیشون و نوع تکنولوژی به کار رفته تو این دوتا ماشین مال دو تا کهکشان متفاوته
اصن مقایسه موستانگ باید فقط با با چلنجر باشه
خلاص
Mahdi.DV
۲۶ تیر ۱۳۹۴کلاس و قیافه کامارو بهتره و شیک تر شکل و قیافه موستانگ خیلی خز.
محمد
۱۶ مرداد ۱۳۹۴کامارو همیشه از موستانگ سر تره + فورد هم موستانگش رو خراب کرده ولی در کل بهترین ماشین فورد .فورد شلبی هست کامارو در مقابل شلبی حرف نمی تونه بزنه پس کامارو از موستانگ بهتر و با شلبی قابل مقایسه هست
موسی
۷ شهریور ۱۳۹۴دوست من گل گفتی ماستنگ شلبی اصلا قابل قیاس نیست کامارو در مقابلش هیچه من توی کویت کورساشونو دیدم باهم