شاید واقعاً هیچ نقطه برتری چشمگیری بین این دو خودروی رقیب آمریکایی یعنی شورلت کامارو و فورد ماستانگ وجود نداشته باشد. سابقهٔ این رقابت به سال ۱۹۶۷ باز میگردد و بهجز سالهای ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۰ که شورلت کامارو در این رقابت غایب بود ، همیشه این رقابت بین جوانان آمریکایی و حتی در دیگر کشورهای آسیایی و اروپایی وجود داشته است.
در مدل جدید این غولهای آمریکایی تغییرات مؤثری در طراحی و قسمت فنی مشاهده میکنیم که باعث قویتر شدن موتور، هندلینگ قابلقبولتر و در کل بهبود عملکرد این مدلها شده. هرکدام از این خودروها با مشخصات متفاوتی ارائه میشوند؛ مثل مدل چهار سیلندر توربو شارژ، v6 و در بالاترین سطح، v8، که نسبت به قبل مصرف سوخت بهینهتری هم دارند.طراحی بدنه
در طراحی جدید کامارو جلوپنجره و چراغها باریکتر شده که شاید در نظر برخی ابهت یک ماسل را زیر سؤال برده این در حالی است که طراحی ماستانگ توپُرتر جلوه میکند و بیشتر از کامارو طراحی عضلانی خود را به رخ میکشد. چراغهای جلوی فورد ماستانگ تا نزدیکی گلگیر کشیده شده که ظاهری آرامتر به اتومبیل میبخشد؛ در حالی که رخ کامارو خشنتر به نظر میرسد.
فورد در طراحی داخلی این مدل از داشبوردی قرینه استفاده کرده که در نوع خود جالب است. متریال به کار رفته و رنگ خاکستری-مشکی به کار رفته در این مدل باعث شیکتر به نظر رسیدن ماستانگ شده. شورلت هم با ترکیب رنگهای قرمز و مشکی ظاهری جذاب به صندلیهای کامارو داده است. فرمان اسپرتتر کامارو نسبت به ماستانگ باعث شده تا نمای داخل خودرو دلنشینتر شود. مشخصات فنی
مشخصات | Chevrolet Camaro | Ford Mustang |
حجم موتور | ۲ لیتر | ۳.۷ لیتر |
موتور | Inline-4 | V6 |
تعداد سیلندر | ۴ | ۶ |
گیربکس | شش سرعته دستی | شش سرعته دستی |
قدرت | ۲۷۵ اسببخار | ۳۰۰ اسببخار |
گشتاور | ۲۹۵ پاوند-فوت | ۲۸۰ پاوند-فوت |
توربو شارژر | دارد | – |
دیفرانسیل | عقب | عقب |
شتاب (صفر تا ۶۰ مایل) | ۶ ثانیه | ۶.۵ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۵۰ | ۲۵۰ |
شاید مقایسهٔ دو مدل ۲ لیتری و ۳۷۰۰ سیسی مقایسهای عادلانه نباشد ولی با کمی دقت و توجه به جدول مقایسه در مییابیم که کامارو با حجم موتوری کمتر (حدود ۱۷۰۰ سیسی که تقریباً به اندازه حجم موتور سمند است) میتواند به راحتی با فورد ماستانگ رقابت کند و گاهی هم از آن پیشی بگیرد؛ به علاوه اینکه موتور اکوبوست توربو شارژ شدهٔ جدید ماستانگ به عنوان یک موتور رده متوسط است در حالی که موتور توربوی کامارو بهعنوان نسخهٔ پایهٔ آن در نظر گرفته شده. البته همانطور که میدانید حجم موتور را نمیتوان معیاری برای قوی یا ضعیفتر بودن مشخصات یک خودرو در نظر گرفت ولی نمیتوان از آن هم چشمپوشی کرد. لازم به ذکر است که مدل ۲۰۱۶ کامارو از مدل قبلی آن چیزی حدود ۲۶ درصد مقاومتر است که باز هم امتیاز مثبت دیگری برای شورلت به ارمغان میآورد.
اگر بخواهیم از بین این دو خودرو یکی را برنده اعلام کنیم با کار دشواری روبروییم پس نتیجهگیری را به خواننده واگذار میکنیم.
[polldaddy poll=8887951]ترجمه: محمدرضا کاظمی
mostafa
۳ خرداد ۱۳۹۴جفتشون عالین انتخاب کردن یکی خیلی سخته
Lord Cezar
۳ خرداد ۱۳۹۴انتخاب معلومه . کامارو با حجم کمتر . مصرف سوخت کمتر میتونه شتاب یکسان و بهتر نسبت به ماستنگ 6 سیلندر بده . چهره ماشینم که انتخابش سلیقه ای هست .
فورد
۳ خرداد ۱۳۹۴کامارو قدرت بشتری تولید میکنه چون توربو داره اما موستانگ طراحی اصیل تری داره و بخش خیلی مهم ماشین عظلانی موتور خورجینی اونه که موستانگ داره ومن عاشق صدای موتور خورجینیم اوناییکه داشتن میدون یعنی چی البته فکر کنم کامارو هم هم شیش سیلندر هم هشت سیلندر داشته باشه
Lord Cezar
۳ خرداد ۱۳۹۴کامارو هم مدل 6 و 8 سیلندر داره که واقعا عالی هستن . انتخاب بین این 2 بستگی به سلیقه داره چون هم از لحاظ فنی تقریبا شبیه هم هستن و هم از لحاظ کلاس خودرویی که ماسل کارن .
آرماااان
۵ خرداد ۱۳۹۴دوست عزیز کسی که میاد یه ماسل کار انتخاب میکنه ماشینی رو انتخاب میکنه که چه از نظر طراحی چه از نظر موتور و حتا صدای موتور یه ماسل کار باشه…
بنظرم کامارو از طراحی یه ماسل کار داره خارج میشه،فیس جلو و عقبش زیاد شبیه یه ماسل کار نیست،همینطور موتور کم حجمش
جی تی ار
۳ خرداد ۱۳۹۴در انتخاب بین این دو, طراحی خشن تر و باصلابت تر کامارو منو به سمت خودش می کشونه…
"Amir"
۳ خرداد ۱۳۹۴در مورد طراحی کامارو فقط یه مورد نسبت به موستانگ کم داره و اونم کاپوت عضلانیه ، خدایی کاپوت موستانگو ببینید ، کیف میکنه آدم ، ولی کامارو هم واقعا زیباست و با این طراحی انتخاب یکم سخت میشه ، بنظر من رقابت دوباره شروع شده چون طراحی کاماروی قبلی چنگی به دل نمیزد ولی این…
Zonda R
۳ خرداد ۱۳۹۴@.F
موستانگ:لاااایک
کامارو:دیسلااایک
arman
۳ خرداد ۱۳۹۴قاطعانه میگم کامارو
از نزدیک جفتشون رو ببینین ابهت و زیبایی کامارو قابل مقایسه با ماستانگ نیست
احسان آرسنالی
۳ خرداد ۱۳۹۴انتخاب من دوج چلنجر هستش
شلبى
۳ خرداد ۱۳۹۴فکر میکنم یکى از سخت ترین انتخاباى دنیا این باشه،انتخاب بین موستانگ و کامارو….
رضا
۳ خرداد ۱۳۹۴چون انتخاب بینشون خیلی خیلی سخته هردوتا رو برمیدارم! D-:
AHMADREZA
۳ خرداد ۱۳۹۴یعنی از انتخاب زن واسه ازدواج هم سخت تره اگه کسی بخواد بین دو تا شاهکار یکی رو انتخاب کنه
maysam..laferrari
۳ خرداد ۱۳۹۴شما به عنوان یک خریدار بین کامارو و ماستنگ کدام را انتخاب می کنید؟در واقع مسئله این است… من توان از نزدیک دیدن اینارم ندارم چه برسه به اینکه به عنوان یک خریدار به اینها نگاه کنم…حداقل تو شهر ما که پیدا نمیشه!!!
MC-Alirezaz
۳ خرداد ۱۳۹۴هر دو تو کلاس خودشون عالین و انتخاب بین این دو سلیقه ایه
اما من چلنجر رو یجور دیگه دوس دارم و واقعا هیچوقت با کامارو و موستانگ عوضش نمیکنم اصالت و خشونتی که تو چلنجر هست در نسل های جدید این مثل قبل نیست
Mamas
۳ خرداد ۱۳۹۴من همیشه بعد از جلو پنجره بی ام و و اصالتش چراغای عقب و کلا طراحی عقب موستانگ و دوس داشتم موستانگ 1969 هم عقبش همین شکلیه ( لا اقال چراغاش ) من انتخابم قطعا موستانگه
ShoMpeT
۳ خرداد ۱۳۹۴هر جفتشون ایکبیری هستند… D:
جلوی خونه ما فورد موستانگ نمیتونست روی 2 سانتی متر برف دنده عقب بیاد طفلک! نزدیک به ۱۰ دقیقه عقب جلو کرد تا تونست با این جثه و قدرت خودش رو تکون بده. واقعا خجالت آوره…
به قول اینجایی ها، فقط آهن مذاب هستند و هیکل، کاملا بی بخار و مزخرف
شروین
۳ خرداد ۱۳۹۴نه بابا؟؟!!
نمردیم و نظر اینجوری هم از علما شنیدیم!!!
تبارک الله. ایشالا قسمت شه بیایم پا منبرتون حاج آقا!!
نخود آش
۴ خرداد ۱۳۹۴موندم چطوری 9 تا لایک گرفته
maysam..laferrari
۳ خرداد ۱۳۹۴تو ده دقیقه نگاش کردی؟؟خوب میرفتی بدبختو هولش میدادی آخه تو زورت بیشتر از آهن مذاب و هیکله در ضمن اینجاییها یعنی کجاییها؟؟
فورد
۳ خرداد ۱۳۹۴ایشون فکر کنم یکی از این ماشین ها زیرش کرده باشه از اون موقع ……….. اینجوری شده
بابک
۷ خرداد ۱۳۹۴مونده بودم کی میره لوبو و ام وی ام میخره.الان فهمیدم یکی مثل تو!
رضا
۳ خرداد ۱۳۹۴منم اعتقاد دارم کامارو خیلی مدرنیزه شده طراحیش و ماستنگ کلاسیک تره مخصوصا نمای عقبش که خیلی زیباست.ولی نمای جلوش برام قابل هضم نیست مخصوصا فرم چراغها و جلوپنجرش.
البته باید از نزدیک هردورو دید که فعلا امکانش نیست.
saji
۳ خرداد ۱۳۹۴اولا شتاب موستانگ با این موتور کمتر از 6 ثانیس. بعدشم موستانگ یه چیزی داره که کامارو هیچوقت نتونسته به اندازه ی موستانگ داشته باشه اونم لذت رانندگیه من ساکن اهوازم پشت هر دو ماشین نشستم که میگم . هیچکسم نمیتونه بگه حرفت اشتباهه چون من اینو تجربه کردم
Erfan
۳ خرداد ۱۳۹۴هر چی مقایسه انجام میدن انتخاب سخت تر میشه :-D
تکلیف ما رو روشن کنید، بالاخره کدوم؟
کامارو – – – – –
موستانگ + + + + +
hamid reza
۳ خرداد ۱۳۹۴اگر از لحاظ حفظ خصوصیات یه ماسل کار سنتی بخوایم حساب کنیم چلنجر از این دوتا خیلی ماسل کارتره. اول چلنجر بعد موستانگ بعد کامارو. البته این فقط نظر منه.
ماسل کار باشه کوفت باشه :D
mds
۳ خرداد ۱۳۹۴انتخاب : هیچکدام
من جنسیس کوپه رو به این دوتا ترجیح میدم حتى تو خود امریکا خیلیا جنسیس میگیرن چون جذابتر و همینطور صداش دلهره آوره
شروین
۳ خرداد ۱۳۹۴اصلا جذاب تر نیست اما جنسیس مال شما :-D
SAEED
۳ خرداد ۱۳۹۴بین ماسل کارها , جنسیس چیزی واسه عرض اندام نداره … عددی نیست که … :D ;)
(((RETOLEX(((REZA
۳ خرداد ۱۳۹۴جنسیس کوپه . ماستنگ . کامارو
هههههههه
داداش در مورد کامارو نمی دونم ولی ماسنمگ جز پرفروش ترین های امریکا هست ( نه تنها در کلاس خودش
مردم امریکا عاشق ماسل کار هستن بعد میرن جنسیس کوپه می خرن
امریکا یعنی ماسل کار
ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
(((RETOLEX(((REZA
۳ خرداد ۱۳۹۴معنی این دیس لایک ها چیه
منظورتون اینه جنسیس کوپه از کامارو و ماستنگ جذاب تر و بهتره!!!!!
HILUX
۳ خرداد ۱۳۹۴اگه خریدن جنسیس هردلیلی داشته باشه ولی اینو بدون دلیلش جذابیت نیست!!!(اونم نسبت به کامارو و موستانگ)
Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes
۳ خرداد ۱۳۹۴جنسیس؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
:| :| :| :|
:| :| :| :|
:| :| :| :|
:| :| :| :|
hamid reza
۳ خرداد ۱۳۹۴صداش دلهره اوره؟ تعریفت چیه از صدای دلهره اور؟ :|
بابک
۷ خرداد ۱۳۹۴رفیق یه ماستانگ یا کامارو دهه ۷۰میلادی بعد از ۴۰،۵۰سال هنوز یه شاهکار محسوب میشه و طرفدارهای خودشو داره و هنوز با ارزشه و فوق العاده است.
اما به نظرت جنسیس با تمام مزیتهای فنی و طراحیش ۱۰سال دیگه,حرفی برای گفتن داره؟
این میشه تفاوت و ارزش یه ماسل کار
مهدی
۳ خرداد ۱۳۹۴درست کامارو سریعتره اما موتو و گیربکس ماستانگ طول عمر بیشتری خواهد داشت
Maxima
۳ خرداد ۱۳۹۴نیسان ماکسیما با موتور 3.5 300 اسب و 320 گشتاور تولید میکنه اونوقت موستنگ با موتور 3.7 300 اسب با 280 گشتاور تولید میکنه. البته دوتا ماشین خوبن ولی به نظر من یک ماسل برای کارای روزمره خیلی خوب نیست ! ولی خب رانندگی باهاش خیلی خشن و خوب هست
شروین
۳ خرداد ۱۳۹۴320 که شما میگی نیوتون متر هست. 280 پاوند فوت معادل حدود 400 نیوتون متر میشه. ضمنا موتور و گیربکس کامارو عمر بیشتری داره نه ماستانگ.
امیر
۳ خرداد ۱۳۹۴از نظر زیبایی وچهره خشن هر دو خشنترشدندوزیباتر ودر کابین هم هردو عالین تا نبینین از نزدیک نمیفهمین ماسل کار یعنی چی اونم این مدلای جدیدو باور کن فورد با موستانگ جدید ترکوند تو آمریکا وفروشش بسیار رشد کرد چارجروچلنجرم رشد فروش داشتن وکمرو هم با نسل جدیدش قطعا فروش زیادی میکنه بنظرمن طراحی قبلی هردو خسته کننده وزشت بودن الان ولی خیلی زیباتر شدن قیمتاشون عالیه
Archi khan
۳ خرداد ۱۳۹۴هر دوشون واقعا ماشین های عالی ایی هستن,
اما تو ماشین های امریکایی ، شخصا عاشق suvهای فول سایزش هستم
کادیلاک اسکالید و جی ام سی اکادیا….
احمد باقری
۳ خرداد ۱۳۹۴واقعا نمیشه گفت کدوم یکی. هر کدوم یه جوری ابهت دارن و هر کدوم یه جوری گیرا هستند.
walid
۳ خرداد ۱۳۹۴موستانگ یه چیز دیگس. هم کامارو هم موستانگ رو از نزدیک دیدم ولی خداییش موستانگ خیلی سرتره از لحاظ تیپ و قیافه
علي رضا
۳ خرداد ۱۳۹۴هر دو شون خوبن و مشتری های خاص خودشون رو دارن…
Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes
۳ خرداد ۱۳۹۴معلومه موستانگ (ماستانگ)…
طراحی کامارو جدید اصلا به دلم نمیشینه!!!
مجتبی(ساروی)
۳ خرداد ۱۳۹۴من که از دیشب تاصبح هرچی فکرکردم به نتیجه نرسیدم
[مک میسل.فقط المان.فقط فولکس]
۳ خرداد ۱۳۹۴کامارو داخلش قشنگتره و مدرنیزه تره و امکانات بیشتری داره
ماستانگ بیرونش خشن تره یک ماسل کار واقعی رو تداعی میکنه
انتخاب من هیچکدوم
فقط چلنجر.از این دوتا سوسول ماسل خیلی ظاهرش بیشتر به ماسل کار میخوره
اما اگر بخوام به یکی از این دو رای بدم
به کامارو رای میدم
[مک میسل.فقط المان.فقط فولکس]
۴ خرداد ۱۳۹۴الان دقیقا این دیسلایک ها چیه؟؟؟
مگه بد گفتم سوسول شدن؟
مخصوصا اون کامارو
T/O-REZA
۳ خرداد ۱۳۹۴مقایسه هردو مثل مقایسه ایفون 6 و گلکسی s6 هست خیلی سخته بگم کدوم بهتره
صادق
۴ خرداد ۱۳۹۴درود
من توی 3 تفنگ دار آمریکایی انتخابم چلنجر هستش ولی خب اینجا غایبه
در مورد این 2 تا باید بگم برخلاف تصور نویسنده (نه مترجم) به نظرم طراحی اتاق کامارو اگه عضلانی تر از ماستانگ نباشه، کمتر نیست، شما یه نگاه به خط شانه ی کامارو بندازید، یه نگاه به حجم صندوق بندازید
در مورد طراحی جلو پنجره راستش توی این مورد از فورد بیشتر خوشم اومد
در نمای داخلی هم شدیدا با کامارو حال کردم
در کل توی این تست من انتخابم کامارو هستش
ارادت
نخود آش
۴ خرداد ۱۳۹۴(احتمال تولید سواری مرسدس بنز در ایران)
به این تیتر توجه کنید. حالا فکرشو بکن توی یه بنز بشینی بعد صدای ترق تروق داخل پارسو بده.
تا کشفیات بعدی خدا یار و نگهدارتان
Hossein
۴ خرداد ۱۳۹۴مقایسه عادلانه اینه: موستانگ با موتور توربو 2300 ecoboost با 325 اسب بخار.هر چند انتخاب بین این دو واقعا مشکله چون هردو دوست داشتنی هستن.
shayan
۴ خرداد ۱۳۹۴فقط فقط دوج چلنجر
kurdishlambo
۴ خرداد ۱۳۹۴دقیقا مثل اینه که بخوای بین اوراکان و 458سپشاله یکیو انتخاب کنی!
mostafa
۴ خرداد ۱۳۹۴فک کنم یه اشتباهی شده
چون مدل پایه معمولا اونیه که از همه ارزون تره
مدل پایه موستانگ چهار سیلند اکو بوسته با قیمت بیست و چهار هزار دلار
تم از پایه کامارو قوی تره
سریع تره
مصرفش برابره
خوش قیافه ترم هست
ولی با پلتفرم جدید شوی احتمالا هندلینگ بهتری داره چون کادیلاک ats که هندلینگش خوبه
alireza gerami
۴ خرداد ۱۳۹۴اقا این کامارو دو لیتری چقدر قیمتشه؟
milad
۴ خرداد ۱۳۹۴واقعا انتخاب بین این 2 تا سخته…این امریکایی ها گناه دارن بین 2 راهی انتخاب قرار دارن…
Hossein
۵ خرداد ۱۳۹۴قیمت موستانگ ecoboost با موتور 2300 توربو 173000 درهم هست.مصرف سوخت 9/3 شتاب5/2