بدون شک شورلت کوروت C8 خودروی بسیار سریعی است و از زمان عرضه به بازار بارها توانسته در آزمایشهای مختلف شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت را زیر ۲.۹ ثانیه ثبت کند. بااینحال آیا کوروت C8 بهاندازهٔ کافی سریع هست تا بتواند ماسل کاری که فقط برای پیروزی در مسابقات درگ طراحی شده را شکست دهد؟ منظور ما دوج چلنجر دیمن است و حالا برای فهمیدن پاسخ این سؤال این دو ساختهٔ فوقالعادهٔ آمریکا در برابر هم قرار گرفتهاند.
اما پیش از تماشای ویدئو بهتر است ابتدا مروری بر اعداد دو خودرو داشته باشیم. در سینهٔ دیمن یک نیروگاه ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ قرار گرفته که به لطف سوپرشارژر ۲.۷ لیتری خود، در صورت استفاده از بنزین اکتان ۱۰۰، حداکثر ۸۴۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۴۴ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. البته در این ویدئو چلنجر دیمن از بنزین اکتان ۹۴ استفاده میکند و بنابراین پیشرانهٔ آن ۸۰۸ اسب بخار تولید میکند؛ اما بااینحال این قوچ وحشی دوج هنوز هم بسیار قویتر از کوروت است زیرا پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 تنفس طبیعی C8 تنها ۴۹۰ اسب بخار قدرت و ۶۳۰ نیوتن متر گشتاور دارد؛ اما باید توجه داشت که راز شتاب باورنکردنی کوروت C8 در طراحی هوشمندانه و گیربکس دوکلاچهٔ آن نهفته است.
درهرحال بدیهی است که دیمن در این درگ از مزیت قدرت بیشتر برخوردار است اما باید توجه داشت که کوروت هم با حدود ۴۰۰ کیلوگرم وزن کمتر، بسیار سبکتر است؛ بنابراین با همهٔ اینها فکر میکنید در این درگ کوروت C8 پیروز خواهد شد یا چلنجر دیمن؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال بهتر است خودتان ویدئوی زیر را مشاهده کنید اما فقط این را بگوییم که در این ویدئو دو مسابقه شامل یک درگ ایستاده و یک درگ رولینگ برگزار میشود که نتیجهٔ آنها باهم متفاوت است.
[دانلود ویدئو]
امیررضا
۱۰ تیر ۱۳۹۹دیمون عشقه! ♥️
یانکی
۱۰ تیر ۱۳۹۹من متعجبم از مجلهای معتبر خودرویی که همچین درگ احمقانه ای رو پوشش میدن.والا دیمون رو رینگش هم حرکت کنه تایمش بازم زیر یازده هست.دیمون برای درگه درگ هم پیست مخصوص داره.حداقل اگر تو پیست معمولی میخوان درگ کنن باید لاستیکهای دیمون رو حسابی گرم کنن.باد چرخها هم باید کمتر بشه.در کل هر کی فکر میکنه تو دنیا ماشینی سریعتر از دیمون هست به خودرو ساز مورد نظرش ایمیل بزنه بگه چرا نمیرن به طور رسمی رکورد دیمن رو بشکنن.همین پورشه که انقدر رو رکورد مانور میده فکر میکنید اگر میتونست رکورد دیمون رو بشکنه ساکت میموند.در ضمن منتظر zo6 هستیم.یا اومدنش آوایی جدید وارد دنیای خودرو سازی میشه.
امیر
۱۰ تیر ۱۳۹۹اما بازم قابل احترامن جفتشون
در تعجبم چرا با دیمن یا حتی چارجر هلکت تو نوربرگ رینگ تایم نمیزنن!!!
مطمئنم تایم بسیار خوبی میزنن
masoud
۱۱ تیر ۱۳۹۹همه چیز که قدرت نیست
دلیلش اینه که
چلنجر یا چارجر بطور کل از شاسی های قدیمی دارن هنوز استفاده میکنن و بروزرسانی درست و حسابی روی شاسی یا هندلینگ نداشتن
که اینکار مستلزمه عوض شدن نسله
البته سالهاست دوج فروش خوبی داشته و گویا عجله ای نداره
اما کامارو zl11le با اینکه قدرت کمتری داره تونست رکورد خوبی بزنه توی نوربرگ رینگ
باید دید GT500 چکار میکنه
اما درکل اینا ماشینای پیست نیستن
در واقع کل کل پیست باید بین کوروت و فوردgt و زنده یاد وایپر میبود
M.A.S
۱۱ تیر ۱۳۹۹پلتفرم دیمن پلتفرم LX دایملر هست که متعلق به 17 یا18 سال پیشه
بدنه دیمن 2 تن هستش و شاسیشم هرگز به قدرت شاسی مدلای مدرن نیست
گیربکس تورکفلایت متعلق به 10 سال پیش هست و برای دیمن خیلی مناسب نیس
دیمن با این شرایط افتضاح حالا رکورد دار خط درگ برای ماشینای استوک هستش
و یه ماسل کار عالیه و دریفت دونات و برن اوت و. سرعت 340 کیلومتر در ساعتی (جالبه بدونین اون انجین از لحاظ سرعت محدودیت داره که بخش زیادی ازش مربوط به همون شاسی هستش) رو بهتون در غالب یه کوپه 4 نفره مسافرتی راحت با صندوق بزرگ به راننده میده. این یعنی هرچیزی که باهاش از رانندگی لذت برد حالا فک کنین یه پلتفرم مدرن و یه گیربکس جدید بیاد چی میشه
این تروتل هوس هم نمیدونم فازش چیه که میگه کوروت از دیمن تو درگ برتره
ولی از یه لحاظ اگه نگاه کنین میبینین که اکثر مجله های معتبر نمیتونن با ماشینای دوج تایم خوبی بزنن مثلا همین تروتل هوس با هلکت نتونست تسلا مدل 3 رو بگیره در حالتی که روی درگ استریپ اسکات پک 1320 مدل 3 رو میگیره. اونم برمیگرده به ذات منوال ماشینای دوج که چه حرفه ای باشی چه اماتور باید یه کم باهاشون کار کنی تا کار باهاشونو یاد بگیری
محمد کاظم
۷ اردیبهشت ۱۴۰۰دقیییقااااااا
ali (chevy nova)
۱۰ تیر ۱۳۹۹درگ خدایان جذابیت و زیبایی
هر2 محصولاتی موفق و پرفروشن که با قیمت مناسبشون شدن کابوس ماشینهای الکی گرونی که توخالی هستن و نمایشی و پشت قیمت بالا و چرم و چوب پنهان شدن
زیزیگولو
۱۰ تیر ۱۳۹۹هر دوتاشون عشقن ولی طراحی کوروت ظریفتر و زیباتره
AMIR-REZA
۱۰ تیر ۱۳۹۹طراحی کوروت به روز تره ولی ابهت دوج (با کلاسیک تر بودنش )مو های تن آدمو سیخ میکنه…..
به نظر من از هر ماشین آمریکایی طراحیش آمریکایی تره….
ممد ژانگولر
۱۰ تیر ۱۳۹۹بخاطر یک متر اختلاف و برتریه کوروت هیچ وقت از دوج چلنجر دیمن دور نمیشم
دوج چلنجر دیمن هیچوقت قدیمی نمیشه و کاملا لاتی تر و کاربردی تر در ضمن نماد یک ماشین قلدور آمریکاییه
ضمنا هر چی میگذره تازه بیشتر میفهمم مدل قبلیه شپرلت کوروت ی جیز دیگه بود
c7 عشق بود ولی این جدیده اصلا به دلم نمیشینه
سینا BMW
۱۰ تیر ۱۳۹۹قیافه ی C8 یجوریه که انگار میخواستن با اضافه کردن کمی تزیینات زیباش کنن در حالی که از قدیم گفتن زیبایی در سادگیه.
اگه C8 رو با قیافه ی C7 میساختن یکی از بهترین ماشین ها میشد ولی C8 هم خوبه
حسن
۱۰ تیر ۱۳۹۹نمیشد این کار را کرد. موتور وسط بیشتر کار طراحی مرتبط با عقب ماشینه جلو را مجبوری مثه بقیه ی خودروها از کار در بیاری یعنی جلو خودرو جای کار خیلی زیادی نداره .
یا چراغ همسطح کاپوت مثه فراری و مکلارن یا میشه مثه پورشه کاپوت را بکشی پایین تر از چراغها تا به حداقل اصطکاک در پوزه ی خودرو برسی و قدرت شکافت خودرو بیشتر بشه که چراغها جدا از ساختار کلی خودرو می افتند و همه نمی پسندند تنها دو گزینه در دسترسه.
آرمان
۱۰ تیر ۱۳۹۹دیمون با اختلاف یه حال دیگه داره اون شبیه اروپایی هاست ولی دیمون از یه کیلومتری داره داد میزنه من یه ماسل کارم
آرمان
۱۰ تیر ۱۳۹۹اگه دیمون با پکیج مخصوصش بود و با بنزین مخصوص کوروت رو له می رکد
O
۱۰ تیر ۱۳۹۹شایان سویل تحویل بگیر
Saeed
۱۰ تیر ۱۳۹۹اگه درگ تو پیست مخصوص درگ بود دیمون با اختلاف کوروت رو میزد:|
هعی…
Farzad
۱۰ تیر ۱۳۹۹موافقم … البته به راننده هم بستگی داره
آقای درگ یه راننده ی حرفه ای رو میطلبه .
shayan
۱۰ تیر ۱۳۹۹دوست عزیز توی اسفالت معمولی معلومه که دیمن از سی هشت ای که توی اسفالت معمولی 2.67 زده میخوره ولی دیدیم که توی رولینگ گشتاور بالای دیمن خودشو نشون داد!
درضمن دیمن بدون پکیج درگ بود
Mf1
۱۱ تیر ۱۳۹۹تو برنامه گرند تور ریچارد هموند کلی دنگ فنگ روی دیمون انجام داد ولی بازم تاثیر خاصی نداشت روی نتیجه
M.A.S
۱۱ تیر ۱۳۹۹اون ماشین هنسی اکسورسیست هست که برای شکست دادن دیمن ساخته شده
اما دیدیم که دیمن با اختلاف زدش چون مهندسی برتر داره
برای بدست اوردن اطلاعات بیشتر میتونین ویدیو دیمنولوژی درباره رقابت اکسورسیست و دیمن رو ببینین
z
۱۰ تیر ۱۳۹۹بای بای دیمن z06میاد برای کشتار شیطان
مک وال
۱۰ تیر ۱۳۹۹به نظرتون، کوروت با قیمت پاییتر، ارزش خرید بیشتری نسبت به دیمن نداره؟
Cowboy
۱۰ تیر ۱۳۹۹بین این دو فقط سلیقه مطرحه نه پول و قدرت.
هر دو قیمت خوب و قدرت زیادی دارند
MAHDI
۱۰ تیر ۱۳۹۹این دومین درگی هستش که مجله THROTTLE HOUSE با دوج دیمن انجام میده!!!
خوبه جذاب بود?
ایمان جباری
۱۰ تیر ۱۳۹۹به نظر خودم برای یک عشق ماشین ، قیمت نباید در الویت باشه
اگه پول داری و عشق ماشینی باید انتخاب قلبی داشته باشی
حالا آمریکایی ها ارزونن و اروپایی ها گرون مهم نیست
Lorenzo
۱۰ تیر ۱۳۹۹دیمن ضعیف نیست کوروت زیادی قویه?
سینا BMW
۱۰ تیر ۱۳۹۹سلطان ابهت و قدرت V8
دوج چلنجر دیمن
۸۰۰ اسب بخار قدرت!!!!!
مقایسشون از نظر ابهت مثل فرق کشتی باربری با قایق موتوریه
Elmiraj
۱۰ تیر ۱۳۹۹حیف که جا و شرایطش نبود وگرنه با اختلاف نصف مسیر کوروت را شکست میداد…
رامین
۱۰ تیر ۱۳۹۹حس میکنم درگ حرفه ای بود بیشتر تبلیغاتی بود. آسفالتشم که از جاده های ما بدتر بود.
حسن
۱۰ تیر ۱۳۹۹دوتا عشق
چی میشد الان بحث این بود که کدوما بخرید ماهم بهتون میگفتیم دو تا را بخر پشیمون نمیشی (ای ام مشاور) : امان از روزگار
کوروت سفیدشم قشنگه
Alireza
۱۰ تیر ۱۳۹۹این نسل کوروت واقعا لانچش خداس
میشه با نیسان gtr مقایسش کرد ازین نظر
درگشون واقعا دیدنی میشه
امیر
۱۰ تیر ۱۳۹۹دیمن لانچ بسیار بدی داشت
دیمن همیشه یه راننده حرفه ای رو میطلبه
کار هرکسی نیست !
اما بازم کوروت رقیب بسیار قدریه در درگ
arash
۱۱ تیر ۱۳۹۹ای کاش ما هم می توانستیم مثل پدران ما سوار کامارو شورولت دوج و بیوک پنتیاک شویم و با حرکت آنها عشق و هیجان و انرژی خود را بدین وسیله ارضا کنیم ای لعنت بر آمریکا و ترامپ پس بلند یکصدا میگویم همه با هم مرگ بر آمریکا.