در زمانهای هستیم که خودروها بیش از هر زمان دیگری مجهز و ایمن و جادار هستند و البته برای همهی این موارد باید پول بیشتری نیز پرداخت.
اگر پول یک مشکل برای شماست، خودروهای کمی هستند که با تجهیزات محدود و قیمت کم تولید میشوند اما این هشدار را به شما میدهیم که با خرید مدلهای پایه، شانس بزرگی را از دست میدهید و همهی خوبیهایی که در یک خودروی اندکی گرانتر وجود دارد برای شما قابلدسترسی نخواهد بود.
زمانهایی وجود داشت که خودرو را بسیار ابتدائی مییافتم. واردکردن و خارج کردن کلید به داخل شکاف در به نظر میرسد که کاری غیر استادانه و خام است. زمانی که دوستان و آشنایان را باید سوار کنم، مجبورم تا دستم را دراز کنم و قفل در را از داخل باز کنم. حرکتی ناهنجار در دنیای خودروهای امروزی است اما بههرحال درها را برای سرنشینان باز میکنم و دوستان به استهزا میگویند که جوانمردی هنوز نمرده و من یکی از افراد نایاب روزگار هستم!
به نظر میرسد دیگر نواقص کمتر قابلتوجه باشند. نبود آینههای تنظیم شوندهی برقی کمتر از قفل مرکزی جلبتوجه میکند.
درحالیکه نمیتوانم پنجرههای عقب را باز کنم به رانندگی دردناک خود ادامه میدهم و این چیزی نیست که همهروزه بتوانید با آن کنار بیایید. البته بررسی خودروی مذکور در زمستان صورت گرفت و من نگرانی از بابت نبود کولر نداشتم!
مدل پایهی اسپارک بههرحال تجهیزات اندکی دارد که برای مثال میتوان چراغهای اتوماتیک را نام برد که در دیگر خودروهای ارزان چندان دیده نمیشود و میتواند در شب نگرانیهای راننده را تا حدی برطرف نماید. دوربین دید عقب نیز ویژگی خوب دیگر است.
این یک ویژگی لوکس است که باعث ایجاد حسی مدرن در اسپارک شده و راه آن را از رقبای ارزان دیگر همچون میتسوبیشی میراژ جدا میسازد. اگر شما گوشی همراه سازگار با اندروید اتو یا اپل کارپلی ندارید بهتر است این خودرو را فراموش کنید. در مورد اندروید اتو، تشخیص صدا با نرمافزار گوگل انجام میشود و این بهطور شگفتانگیزی کمککننده و مناسب است. نهتنها میتوان کلمات، مقصدهای سیستم ناوبری و موزیکی خاص را گفت بلکه میتوان سؤالاتی دربارهی وضعیت هوا، زمان سفر و حتی زمان بازی تیم مورد علاقه را نیز پرسید.
در جاده باید خاطر نشان کرد که اسپارک یک دیوِ سرعت نیست. گیربکس ۵ سرعته ی دستی به شما کمک میکند تا هر اسب بخار در دسترس را جمعآوری بکنید. تعویض دندهها در اسپارک خوب بوده و نسبت به رقبای کوچک دیگر، فواصل بین دندهها کمتر است. به علاوه مدل مجهز به گیربکس دستی لذت بیشتری از نسخهی اتوماتیک دارد.
بله این خودرو کند بوده و پیشرانه به منظور دستیابی به سرعتهای بالا به تقلا میافتد اما در شهر اسپارک عملکرد خوبی دارد. پارک این خودرو نیز تلاش زیادی نمیخواهد و پیشرانه در سرعتهای کم چالاکی زیادی دارد.
دیگر خودروهای ارزان میتوانند حسی شبیه به زندگی محدود در یک جعبهی مجازات را داشته باشند و در چندین مورد، اسپارک نیز از این حس در امان نیست. صندلیها حمایت زیادی را به عمل نمیآورند. صندلی عقب کوچک است و افراد کوتاهقد بیشتر از سایرین در آن احساس راحتی خواهند داشت. صندوقعقب نیز کمی محدود است اما صندلیها میتوانند بهصورت ۶۰/۴۰ بخوابند و فضای بیشتری را ایجاد نمایند. باید گفت که دکمه یا اهرمی برای باز کردن صندوق وجود ندارد و شما باید شخصاً با کلید آن را باز کنید.
در موارد زیادی یک خودروی ارزان معاملهی خوبی به حساب میآید. درحالیکه اسپارک فاقد تجهیزات زیادی است اما در برخی موارد نیز دست بالا را دارد. این خودرو کممصرف است و سواری خوب و سرزندهای دارد. وجود اندروید اتو و اپل کارپلی بهصورت استاندارد باعث ایجاد توازن نسبی شده و در مقایسه با رقبا در پلهای بالاتر قرار میگیرد. جزئیاتی وجود دارد که باعث میشود تا به اسپارک به چشم یکی خودروی بسیار ارزان نگاه نکنیم. هر خریدار اسپارک کلیدهای خودرو را در جعبهای مشابه با جعبهی اسمارت فون ها تحویل میگیرد، حقهای که برای خریداران جذاب است. اگر دنبال خودرویی ارزان و شهری هستید، اسپارک میتواند بهترین گزینه باشد.
نقاط قوت: قیمت پایین، اندروید اتو و اپل کارپلی استاندارد، سواری سرزنده
نقاط ضعف: کند بودن، فضای بار کوچک، فقدان اکثر تجهیزات
پیشرانه: ۴ سیلندر ۱.۴ لیتری
قدرت: ۹۸ اسب بخار و ۱۲۷ نیوتون متر گشتاور
گیربکس: ۵ سرعته ی دستی یا CVT
مصرف سوخت EPA (لیتر در هر صد کیلومتر): ۷.۸ شهری، ۵.۷ بزرگراهی
قیمت: آغاز از ۱۳۵۳۵ دلار
[دانلود ویدئو] منبع: autoguide
یاسین
۳ خرداد ۱۳۹۵با تشکر از آقا شاهین.این همون نسخه ای پیشرفته دوو ماتیز نیست!بله واقعا اسمش هم بهش میاد ژابیژ یا اخگر!جالبه از تیپش خوشم میاد برا کارهای روزمره شخصی یه شهرنشین البته در مناطق خنک در مدل پایه،کافیه!مصرف کم،اندازه ی کوچیک،قدرت متناسب،چهره شاداب و سیستم اندروید و پارک دوبل راحت!و در آخر یدک کشیدن نام شورولت که خودش یه دنیا می ارزه!یه پرسش درهای عقب چطو باز میشن؟
Soheil
۳ خرداد ۱۳۹۵بالای لچکی رو نگاه کنی متوجه دستگیره در میشی مثله هیوندای ولوستر و آلفا جولیتاس نحوه بازشدن درب عقب
Nima
۳ خرداد ۱۳۹۵مهم ترین چیز اینه با این قیمت 10 تا ایربگ داره. اولللل ایمنی براشون مهمه.10 تا ایربگ توی این اتاق باز بشه انگار توی کیسه هوا نشستی. کلا چیزیت نمیشه. هههههه
سامان
۳ خرداد ۱۳۹۵مصرف سوختش نسبت به حجم و قدرتش زیاد هم پایین نیست
اگه با مزدا 3 و هوندا سویک مقایسه اش کنید متوجه میشید
مزدا میاتا 1.5 لیتری 130 اسب بخار مصرف حدود 4.7 الی 5 لیتر در 100 کیلومتر
علیرضا سی بی
۳ خرداد ۱۳۹۵بابا حیف اسم شورلت…
آیینه بغل دستی،نبود کولر
من داییم وقتی از شورلتش یاد میکنه میگه کولرش برقی بود و حتی وقتی ماشین خاموش بود کولر میگرفتم :)
واقعا چرا یکی تو آمریکا و اروپا باید اینو بخره
ali
۳ خرداد ۱۳۹۵منم موافقم اسم شوی ولوگوش نباید رو هر مدلی بره
باید این مدلها با اسم دیگه ای تولید بشن نه با اسم شورولت جیگر
که همه اونرو با ماشینهای قلدر میشناسند
جونم شورولت
american cars for ever
احمد باقری
۳ خرداد ۱۳۹۵این که هیچی نداره، حداقل باید کولر رو داشت، حالا بقیه رو ولش کن.
احسان(احسان سابق)
۳ خرداد ۱۳۹۵…در زمانهای هستیم که خودروها بیش از هر زمان دیگری مجهز و ایمن و جادار هستند و البته برای همهی این موارد باید پول بیشتری نیز پرداخت…
در مورد ایران قبل از” البته” درست نیست اما بعد از “البته” کاملا درست و صحیحه.بگذریم…
یه سایت امریکایی خیلی در مورد این ماشین بد گفته بود.اما اخرش گفته بود خوب به برچسب قیمت نگاه کنید و انتظار زیادی نداشته باشید
h112
۳ خرداد ۱۳۹۵ایرانی ها که سر پیکان پنجاه سال پیش کولر سوار کردن… این که دیگه سهله….!!!!!!!
اتفاقا اگر به قیمت ماشین های داتسون و دایهاتسو باشه کاملا هم خوبه…
من جایی خوندیم که قیمت ماشین های این دو کمپانی ژاپنی با تعرفه گمرک از تیبا هم کمتر در میاد …شورلت هم که بیاد جزو اینها برا جهان سومی ها {مثل ایران} تنوع انتخاب بیشتر هم میشه…
بهنام طیبی
۳ خرداد ۱۳۹۵این خودرو مشخصات فنی خیلی ساده ای داره و فقط مصرف سوختش خوبه
قیمتش هم 13535 دلار که میشه 46019000 تومان که به نظرم مقداری گرون.البته ن زیاد ها اگه کمتر باشه بهتره مثلا زیر 13000 دلار باشه