پس از اینکه جنرال موتورز بحران بزرگ مالی و ورشکستگی را پشت سر گذاشت، توجه به خودروهای مدرن و کم مصرف در کانون تصمیمات مدیران آن قرار گرفت. حالا شورولت که جشن صد سالگی خود را نیز گرفته، محصولاتی دارد که پیش از این هرگز تصور آن نمی رفت. خودروهایی نظیر ولت و سونیک که با حذف آرم شورولت از آنها، با کیا و تویوتا اشتباه گرفته می شوند. البته هنوز قسمت عمده ای از اعتبار و افتخار شورولت بر دوش کوروت است. اما خودروهای کوچک جدید هم کم کم جای خود را باز می کنند.
در نمایشگاه دیترویت نمونه ای جدید از شورولت سونیک هاچ بک با پسوند RS بنمایش در خواهد آمد. پدالهای آلومینیومی اسپرت، صندلیهای جدید مسابقه ای، غربلیک ضخیم تر فرمان با برش قسمت پایینی آن، رنگ آمیزی تریم داخلی و در بیرون خودرو، هواکشهای بزرگتر و تغییر شکل چراغ مه شکن، تغییرات قابل ذکر در این خودرو می باشند.
در بخش قوای محرکه، موتور ۱.۴ لیتری توربو با تنظیمات ویژه که قادر به تولید ۱۳۸ اسب بخار و ۲۰۰ نیوتن متر گشتاور می باشد، در کنار یک گیربکس شش سرعته دستی یا خودکار (قابل سفارش) توانایی های این ماشین را تشکیل می دهند.