جنرال موتورز دیگر منتظر نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۳ نماند، خودش دست به کار شد و نسل جدید شورولت سیلورادو به عنوان مدل ۲۰۱۴ که باهمان پلتفرم، همان امکانات استاندارد و اندکی تغییر چهره در برخی بازارهای خاورمیانه و حتی در خود آمریکای شمالی نیز تحت برند جمس Sierra به فروش می رسد را معرفی نمود . . .
جنرال موتورز نسل سوم سیلواردو را “قوی ترین، چالاک ترین و به لحاظ کارایی تواناترین” پیک اپ سنگین وزن تاریخ کمپانی معرفی کرده است. نسل جدید با آنکه طراحی محافظه کارانه ایی دارد اما به راحتی با نسل پیشین آن قابل تمایز است؛ کافی است خوب به چراغ های جدید و بزرگتر جلو دقت کنید که اطراف آن و همچنین جلوپنجره بزرگش را صفحات آلومینیومی احاطه کرده اند. سایر تغییرات اعمالی را می توان در گلگیرهای بزرگتر، رینگ هایی که در سایز ۱۷ تا ۲۰ اینچی در مدل های مختلف قابل سفارشند و نهایتا بزرگتر شدن درب های عقب برای دسترسی هرچه بهتر سرنشینان و … خلاصه نمود.
اما در نمای داخلی کابین تغییرات بسیار بیشتر شده اند؛ طراحی کاملا جدید داشبورد تقریبا عمودی خودرو به همراه فرمانی که این بار با صفحات روشن تزیین شده و همچنین محفظه نگهدارنده اشیا که میان صندلی های جلو قرار گرفته و در نهایت صفحه کیلومتر سیلورادو که بعلاوه شش نشانگر، شورولت یک نمایشگر دیجیتالی ۴.۲ اینچی نیز با نام Driver Information Center درون آن تعبیه کرده، فضایی کاملا جدید را برای خریداران سیلورادو فراهم کرده اند که البته در جذاب بودن آن باید اندکی محتاطانه سخن گفت. امکانات دیگری نظیر چهار خروجی برق ۱۲ ولت، پنج پورت USB و سیستم چندرسانه ای MyLink نیز بصورت سفارشی خواهند بود.
در قسمت فنی جنرال موتورز فعلا سه پیشرانه برای سیلورادوی ۲۰۱۴ درنظر گرفته که شامل ۴.۳ لیتری V6 و ۵.۳ لیتری V8 و ۶.۲ لیتری V8 خواهند بود که هنوز جزئیات آنها اعلام نشده اما با دانستن اینکه هر سه مورد از تکنولوژی EcoTec3 بهره می برند باید منتظر قدرت بیشتر به همراه مصرف سوخت کمتر آنها بود. فروش شورولت سیلورادو و جمس سیرا از اواسط سال ۲۰۱۳ آغاز خواهد شد.
کیان
۲۷ آذر ۱۳۹۱واقعا هیولاست…
Hesan
۲۷ آذر ۱۳۹۱به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بحث اختصاص ارز مرجع به واردات خودروهای لوکس و برخی دیگر از اقلامی از این دست طی چند ماه گذشته بسیار داغ شده است. در حالی که در ابتدا قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت اختصاص ارز مرجع به واردات خودروهای لوکس را تکذیب کرد اما وزیر صنعت، معدن و تجارت بعدا اذعان کرد که در ماه های ابتدایی سال ارز مرجع به واردات بسیاری از کالاها و از جمله خودروهای لوکس اختصاص یافته است. هرچند که هنوز مشخص نیست ارز اختصاص یافته به دارو دقیقا در چه بخشی مورد استفاده قرار گرفته است.
از میزان دقیق ارز مرجع اختصاص یافته به واردات خودروهای لوکس آمار و اطلاعاتی در دست نیست اما آمار گمرک ایران حاکی از واردات بیش از 27 هزار دستگاه خودروی سواری لوکس به کشور طی هشت ماه نخست سال جاری است که این میزان واردات نسبت به مدت مشابه در سال قبل رشد 9.6 درصدی را نشان می دهد.
از سوی دیگر آمار نشان می دهد که در مهر ماه سال جاری و در شرایطی که کشور با محدودیت های ارزی روبرو شده بود، حدود 4000 دستگاه خودروی لوکس وارد کشور شد. در آبان ماه نیز بیش از 4100 دستگاه خودروی لوکس وارد کشور شد.
اما موضوع واردات خودروهای لوکس با ارز مرجع آنقدر داغ بوده که پای وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز به این ماجرا باز شده است. مرضیه وحید دستجردی چندی پیش
درباره این که گفته می شود ارز مرجع اختصاص یافته برای واردات دارو به واردات خودروهای لوکس داده شد، گفته “ما هم مثل شما نمی دانیم ارز دارو به چه مصرفی رسیده است!”
وی عنوان کرد که “ما تلاش زیادی برای اختصاص ارز مرجع به شرکتهای واردکننده دارو و مواد اولیه دارویی طی شش ماه گذشته انجام دادیم اما موفق نشدیم و نمی دانیم این ارز در کجا مصرف شده است.”
در همین حال رئیس سازمان غذا و دارو و معاون وزیر بهداشت در اظهاراتی تازه با انتقاد از عملکرد بانک مرکزی در خصوص اعطای ارز مرجع به واردات کالاهای غیرضروری گفته “وزارت بهداشت شاکی اصلی این اتفاق است زیرا به جای این که ارز مرجع را به داروهای حیاتی و موردنیاز و برخی تجهیزات پزشکی که امروز از مهمترین اولویت های کشور هستند، اختصاص بدهند، آن را برای واردات لوازم آرایشی و خودروهای لوکس در نظر گرفته اند.”
به گفته احمد شیبانی “کمیته تدابیر ویژه وزارت بهداشت از اسفند ماه سال 1390 پیگیر تامین و ذخیره سازی داروهای حیاتی و موردنیاز کشور بود اما متاسفانه با وجود پیگیری ها و مکاتبات فراوان تاکنون فقط یک سوم ارز موردنیاز برای تامین دارو در اختیار حوزه سلامت قرار گرفته است.”
پیشتر نیز رسول خضری، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس عنوان کرده بود که در هفت ماهه امسال تنها یک پنجم از ارز واردات دارو از سوی بانک مرکزی اختصاص داده شده است
براساس اطلاعاتی که چندی پیش منتشر شد، از 2.5 میلیارد دلار نیاز ارزی کشور برای واردات دارو از ابتدای سال تاکنون تنها 600 میلیون دلار ارز مرجع تامین شده است. با این وجود سخنگوی مرکز مبادلات ارزی کشور در گفت وگو با ایسنا خبر داده که بانک مرکزی از ابتدای امسال تا 22 آذر ماه معادل 1.4 میلیارد دلار برای واردات دارو و اقلام دارویی به نرخ مرجع پرداخت کرد.
براساس آمار گمرک ایران در هشت ماهه 1391 وزن و ارزش داروهای خرده فروشی فاقد تولید داخل به ترتیب به 2800 تن و 458.8 میلیون دلار رسید. این میزان واردات از نظر وزنی و ارزشی نسبت به مدت مشابه در سال قبل به ترتیب 2.4 درصد افزایش و 14.3 درصد کاهش یافته است.
در همین مدت اما واردات خودروهای لوکس به کشور از نظر تعداد و ارزش به ترتیب 9.6 و 18.5 درصد افزایش یافت.
به این ترتیب در هشت ماهه امسال در حالی برخی از بیماران کشور به واردات داروهای فاقد تولید داخل به شدت نیاز داشتند که در همین مدت عده ای سرمایه دار با استفاده از ارز مرجع اقدام به واردات خودروهای لوکس کردند. حال باید مسئولان مربوط به ویژه بانک مرکزی، وزارت بهداشت و وزارت صنعت، معدن و تجارت به طور شفاف اعلام کنند که چه میزان ارز مرجع به واردات کالاهای لوکس و غیرضروری در شرایط کنونی اختصاص یافته است.
درحالی که برخی مسئولان دولتی کماکان اختصاص ارز مرجع واردات دارو به مصارف دیگر را عنوان می کنند، کماکان آمار دقیقی حاکی از این نیست که این ارز دقیقا به واردات کالاهای لوکس ازجمله خودرو اختصاص یافته باشد.
عشق ماشین
۲۷ آذر ۱۳۹۱خوبه برای آن هایی که به وانت نیاز دارند نه ماها
که عشق ماشین اسپرت هستیم
slr722
۲۸ آذر ۱۳۹۱عجب داشبرد گولاخی داره…
رهام
۲۷ آذر ۱۳۹۱این حال میده سوارش شی
Kurosh
۲۷ آذر ۱۳۹۱پ.ن.پ حال میده دنبالش یورتمه بری!
feri
۲۷ آذر ۱۳۹۱بی ریخت
پیکان جوانان
۱۹ آبان ۱۳۹۳برو داداش تو به وانت پراید کارا یا زامیاد سایپا یه نگا بنداز بعد بگو
Pride
۲۷ آذر ۱۳۹۱اینم یه وانت فوق العاده کارآمد و زیبای دیگه. من که میگم با وجود F150 وRam و این سیلورادو امریکایی ها تو کلاس pickup از بقیه یه سر گردن جلو افتادن . فک کن بندازی تو کوه تو این برف چه جوابی میده.
ahmadsmith
۲۷ آذر ۱۳۹۱سلام پدالی ها،
این وانت واقعا خوبه فقط یکم مصرفش بالا بوده که اونم مثل اینکه حل شده،وانت های رقیبش یعنی فورد هم عالییه ها(کلا ماشین های آمریکایی رو عشق است)
حامد
۲۷ آذر ۱۳۹۱یه لایک تپل فقط واسه جمله ی تو پرانتزت ..
نيما
۲۸ آذر ۱۳۹۱داخلش چقدر پر امکانات و قابل استفاده است انگار فکر همه چیز رو کردن
فرید
۲۸ آذر ۱۳۹۱به نظر من قرمزه خیلی بهتره، این وانت ها باید چهره خشن و مردانه ای داشته باشند ولی مشکیه ظاهرش سوسولی شده.
داخل ماشین هم که رنگ و وارنگ شده از ابهتش بسیار کاسته است.
فرید
۲۹ آذر ۱۳۹۱کی منفی داده؟
وانت خفن باید مردونه باشه دیگه!!!
ماشین سوسولی و رنگ و وارنگ زیاده هم زنا سوار شن هم مردان نخنث!!!
ما که مردیم باید ماشین سادهخ و مردونه سوار شیم.
vahid
۲۸ آذر ۱۳۹۱به یاد اون روزایی که سواری با آمرکایی های 8 سیلندر توی ایران یک رویا نبود…
سلام بر چری-لیفان-mvm110- لوبو-کاپرا-توجوی
مرگ بر کادیلاک-بیوک-الدزمبیل-پونتیاک-شورلت-دوج
گذری از عرش تا فرش
saber
۲۹ آذر ۱۳۹۱خدائی خیلی ماشین باحالیه مدلای شبیه به این تو شهر اربیل عراق زیاده اربیل معدن ماشینای امریکایی و کره س.وانتای فورد و شورولت تو یه تیپو ظاهرن خشن و بزرگ اما تو این دوتا شورولت سرتره
نیما
۳ دی ۱۳۹۱عالیه.عید باهاش ی دوری میزنیم
مهدی
۳ دی ۱۳۹۱عزیزم کوبنزین
سهیل
۶ دی ۱۳۹۱طراحی فقط آمریکا و آلمان
ميلاد
۷ دی ۱۳۹۱وانت فقط ford super duty برید عکساشو نگاه کنید . شب خوابتون نمیبره
Reza
۸ دی ۱۳۹۱Super duty ya heavy duty.
Man divoneie truckamam makhsosan in GMC va Ford F_150 Raptor
سروش
۱۲ دی ۱۳۹۱اگر یه روزی بتو.نم حتما یه دوه از همیسن مدلو خواهم خرید چون واقعا بعد از هر بار دیدنش جوری آدرنالین خونم میره بالا که دچار اضطرس می شم عاششششششششششششششششششششششششششششششششششقتم
روزبه
۱۴ دی ۱۳۹۱f150 Raptor رو خوب اومدی انصافا ته وانته طراحی شده برای اینکه مثل غزال بپره خود فورد با 440 اسب بیرون میده ولی یه tune از henessy دیدم با 800 اسب
محمد
۲۰ بهمن ۱۳۹۲اون اسب ها چیکار میکنن اونجا؟؟؟؟!!!!