بررسی تفاوتهای نسلهای چهارم و ششم شورلت کامارو در طی ۱۸ سال
اکثر ما با شورلت کاماروی افسانهای آشنایی داریم. این ماسل کار محبوب در سال ۱۹۶۷ و برای رقابت مستقیم با فورد موستانگ به بازار آمد درحالیکه چندی بعد دو رقیب دیگر بنامهای AMC جاولین و دوج چلنجر هم به این جمع اضافه شدند. کامارو در چهار نسل تا سال ۲۰۰۲ تولید شد اما در این سال تولید آن به دلیل کاهش فروش متوقف شد و همگان فکر میکردند که نام کامارو هم مانند بسیاری از نامهای پرافتخار آمریکایی به تاریخ خواهد پیوست؛ اما با معرفی نسل پنجم کامارو در سال ۲۰۰۹، به همه اثباتشده که کامارو هنوز زنده است و این بار قدرتمندتر از همیشه بازگشته است.
نسل پنجم کامارو ازلحاظ طراحی تفاوت فاحشی با نسل قبلی داشت و بیشتر با نگاه به طراحی نسل اول شکلگرفته بود. کامارو نسل پنج در انواع مختلف RS، SS، Z28 و ZL1 بتولید رسید و با فروش بیش از نیم میلیون دستگاه تا سال ۲۰۱۵، موفقیت چشمگیری کسب نمود. باوجودی که نسل پنجم کامارو در سال ۲۰۱۴ مورد فیس لیفت قرار گرفت اما رفتهرفته غبار پیری و کهنگی بر چهرهاش نشسته بود. به همین دلیل شورلت در تاریخ ۱۶ می ۲۰۱۵ رسماً نسل ششم کامارو را معرفی کرد.
نسل چهارم کامارو در سال ۱۹۹۳ معرفی شد و بااینکه ازلحاظ طراحی با طراحیهای فوقالعادهٔ نسل اول و دوم فاصله داشت، اما بسیار زیباتر و بهتر از طراحی فاجعهبار نسل سوم بود. نسل چهارم در سال ۱۹۹۸ فیس لیفت شده و ظاهر زیباتری نسبت به قبل پیدا کرد. ما نیز قصد مقایسهٔ نسخهٔ فیس لیفت شدهٔ کامارو یعنی مدل ۱۹۹۸ را با کامارو نسل ششم ۲۰۱۶ داریم و هردوی آنها از نوع SS هستند.
نسلهای چهارم و ششم کامارو ازلحاظ طراحی کاملاً در دو سبک متضاد قرار دارند. درحالیکه طراحی نسل چهارم دنبالهروی طراحی نسل سوم و تا حدودی نسل دوم است، نسل ششم در طراحی از نسل پنجم و اول پیروی کرده است. به همین دلیل کامارو ۱۹۹۸ ظاهری کشیده و کم ارتفاع دارد درحالیکه طراحی کامارو ۲۰۱۶ کوتاهتر و عضلانیتر است. این طراحی عضلانی بهوضوح در گلگیرهای نسل ششم (خصوصاً گلگیر عقب) نمایان است اما در نسل چهارم بههیچعنوان دیده نمیشود. در قسمت جلو و جانبی میتوان گفت تقریباً هیچ شباهتی میان نسل چهارم و ششم وجود ندارد و در قسمت عقب هم فقط اسپویلر، دو سر اگزوز زیر سپر و محل قرارگیری پلاک آنها به هم شباهت دارد.
طراحی داخلی
در داخلِ کامارو نسل چهار بهوضوح با یک طراحی دهه نودی طرف هستیم. دکمههای روی فرمان در ابتدای راه قرار دارند و عملکرد بسیار کمی دارند، دریچههای تهویه در بالای داشبورد قرارگرفتهاند و تمامی ادوات و تجهیزات توسط دکمه و کلید کنترل میشوند؛ اما وقتی به کابین کامارو نسل شش نگاه میکنیم کاملاً متوجه پیشرفت صنعت خودروسازی در طی تقریباً دو دهه میشویم. در نگاه اول بیش از همه نمایشگر لمسی بالای داشبورد به چشم میآید. طراحی داشبورد بهطور کامل متحول شده، دکمههای روی فرمان افزایشیافته و از تعداد دکمههای داشبورد به دلیل استفاده از صفحهنمایش لمسی کاسته شده است؛ اما شیفتر تعویض دندهٔ دستی در هر دو نسل به چشم میخورد.
ابعاد
همانطور که اشارهشده، کامارو ۱۹۹۸ کشیدهتر است بهطوریکه طولی برابر با ۴.۹۱ متر دارد و عرض و ارتفاع آنهم به ترتیب ۱.۸۸ و ۱.۳ متر است. این در حالی است که کامارو ۲۰۱۶ با طولی برابر با ۴.۷۸ متر، به میزان قابلتوجهی کوتاهتر از نسل چهارم شده است. درحالیکه عمدتاً خودروها در نسل جدید دچار افزایش طول میشوند، نسل ششم کامارو حتی نسبت به نسل پنجم نیز ۶ سانتیمتر کوتاهتر شده است. عرض و ارتفاع کامارو ۲۰۱۶ هم به ترتیب معادل ۱.۹ و ۱.۳۵ میباشد. وزن کامارو SS نسل چهار برابر با ۱۵۵۰ کیلوگرم است که در نسل ششم به ۱۶۸۰ کیلوگرم افزایشیافته است. البته این افزایش وزن به دلیل وجود تکنولوژیها و تجهیزات بیشتر در نسل ششم قابلقبول است.
موتور و گیربکس
هر دو ماشین طبق سنت کاماروهای SS، مجهز به پیشرانههای V8 تنفس طبیعی هستند اما حجم موتور SS نسل چهار ۵.۷ و SS نسل شش ۶.۲ لیتر است. قدرت و گشتاور کامارو SS نسل چهار برابر با ۳۲۰ اسب بخار و ۴۷۰ نیوتن متر است درحالیکه این اعداد در کامارو SS نسل شش معادل ۴۵۵ اسب بخار و ۶۲۰ نیوتن متر است؛ یعنی افزایش ۱۳۵ اسب بخاری قدرت و ۱۵۰ نیوتن متر گشتاور در طی ۱۸ سال. بعلاوه موتور کاماروی جدید با هر لیتر از حجم خود ۷۳ اسب بخار قدرت تولید میکند درحالیکه این عدد در کاماروی قدیمی ۵۶ اسب بخار است. انتقال قدرت در هر دو نسل نیز توسط گیربکس ۶ سرعتهٔ دستی به چرخهای عقب انجام میگیرد. اگر خواهان گیربکس اتوماتیک در نسل چهارم بودید، یک نمونهٔ ۴ سرعته قابل سفارش بود درحالیکه گیربکس اتوماتیک نسل شش ۶ سرعته است.
عملکرد
شتاب صفرتا صد SS نسل چهار معادل ۵.۶ ثانیه و حداکثر سرعت آن ۲۶۶ کیلومتر در ساعت است درحالیکه مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۳.۷ ثانیه طی میکند. شتاب صفرتا صد و زمان طی مسافت ۴۰۰ متر در SS نسل شش به ترتیب به ۴.۴ و ۱۲.۴ ثانیه کاهشیافته درحالیکه حداکثر سرعتش به ۲۹۷ کیلومتر در ساعت افزایش پیداکرده است. کامارو ۲۰۱۶ در هر صد کیلومتر ۱۳.۰۲ لیتر بنزین مصرف میکند که علیرغم افزایش حجم موتور، کمتر از مصرف سوخت کامارو ۱۹۹۸ با ۱۴.۵ لیتر در صد کیلومتر است. نسبت قدرت به وزن در نسل چهارم SS برابر با ۲۱۰ اسب بخار برای هر تن و در نسل ششم ۲۷۰ اسب بخار برای هر تن است.
قیمت
اما نسل ششم کامارو SS در برابر همهٔ برتریهایی که نسبت به نسل چهارم ارائه میدهد چه میزان مبلغ بیشتری نسبت به آن مطالبه میکند؟ در جواب این سؤال باید گفت درحالیکه کامارو SS نسل چهار مدل ۱۹۹۸ قیمت پایهای برابر با ۲۱,۲۹۵ دلار داشت، کامارو SS نسل شش مدل ۲۰۱۶ قیمت پایهای معادل ۳۷,۲۹۵ دلار دارد؛ یعنی ۱۶ هزار دلار بیشتر.
بنابراین با توجه به مقایسهٔ این دو نسل، میبینیم که شورلت کامارو و کلاً صنعت خودروسازی چقدر نسبت به دو دههٔ گذشته پیشرفت کرده است. موتورهای قدرتمندتر با مصرف سوخت کمتر، استفاده از تکنولوژیهای فراوان، ایمنی بیشتر، تجهیزات بیشتر، طراحی متحول شده و البته قیمت بالاتر تعدادی از تفاوتهای کامارو نسل شش با نسل چهار بشمار میروند.
کامارو SS 1998 | کامارو SS 2016 | |
ترکیب | موتور جلو/محور عقب/دو در کوپه | موتور جلو/محور عقب/دو در کوپه |
موتور | ۵.۷ لیتری V8 | ۶.۲ لیتری V8 |
قدرت | ۳۲۰ اسب بخار | ۴۵۵ اسب بخار |
گشتاور | ۴۷۰ نیوتن متر | ۶۲۰ نیوتن متر |
نسبت قدرت به لیتر | ۵۶ اسب بخار در هر لیتر | ۷۳ اسب بخار در هر لیتر |
گیربکس | ۶ سرعته دستی | ۶ سرعته دستی |
محور محرک | عقب | عقب |
شتاب صفرتا صد | ۵.۵ ثانیه | ۴.۴ ثانیه |
طی مسافت ۴۰۰ متر | ۱۳.۷ ثانیه | ۱۲.۴ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۶۶ کیلومتر در ساعت | ۲۹۷ کیلومتر در ساعت |
طول/عرض/ارتفاع | ۴.۹۱/۱.۸۸/۱.۳۰ متر | ۴.۷۸/۱.۹۰/۱.۳۵ |
وزن خالص | ۱۵۵۰ کیلوگرم | ۱۶۸۰ کیلوگرم |
نسبت نیرو به وزن | ۲۱۰ اسب بخار برای هر تن | ۲۷۰ اسب بخار برای هر تن |
مصرف سوخت | ۱۴.۵۰ لیتر در صد کیلومتر | ۱۳.۰۲ لیتر در صد کیلومتر |
قیمت | ۲۱.۲۹۵ دلار | ۳۷.۲۹۵ دلار |
Ashkan
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵البته قیمتش هم نزدیک 2 برابر شده
Nima
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵خوب اینجارو مناسب ترین جا دونستم که:
به مناسبت پست 350 تاریخچه انجین 350 شورولت:
این موتور هنوز در خط تولید کمپانی GM در تولوکای مکزیک تولید می شود البته تنها برای بازارهای خاص و برخی کشورها و از سال 2004 اتومبیلهای تولیدی GM دیگر از انجین 350 استفاده نمی کنند. تیراژ تولید انجین 350 واقعا شگفت انگیز است: بیش از 90 میلیون دستگاه! که از اغاز تولید تاکنون با سیستم های سوخت رسانی کاربراتوری، انژکتوری مکانیکی و سیستمهای انژکتوری الکترونیکی تولید شده اند.
از سال 1955 تا 1974 موتورهای بلوک کوچک به نام توربوفایر V8 شناخته می شدند. اگرچه زیرمجموعه های جنرال موتورز همچون بیوایک، کادیلاک، الدزمبیل و پونتیاک انجینهای V8 مختص خود را طراحی و تولید نموده اند ولی در طی سالیان دراز این انجین 350 شورلت بوده که به عنوان انجین استاندارد کمپانی GM شناخته شده است و تا به حال تمامی کمپانیهای تابع جنرال موتورز به جز ساترن از ان استفاده نموده اند. 350 V8 جنرال موتورز همچنین در لیست 10 انجین برتر قرن بیستم قرار دارد. کمپانی شورلت انجین 350 را تا به حال دو بار در شرایط بدون یک قطره اب و روغن و با دریچه ی گاز کاملا باز(فول تراتل) ازمایش کرده است.موتور در بار اول 1 ساعت و 15 دقیقه و بار دوم 2 ساعت دوام اورده است.
نسل اول
در طول دوران تولید که از 1955 اغاز و تا سال 2003 برای خودروهای سواری ادامه داشت، طراحی اولیه ی بلوک کوچک شورلت تقریبا بدون تغییرات قابل توجهی باقی ماند. تولید موتور 350 هنوز هم برای کاربردهای افترمارکت ادامه دارد. هم برای تعویض با موتورهای فرسوده و غیرقابل استفاده و هم برای استفاده در خودروهای مسابقه ای و High Performance. در هر حال انجین های بلوک کوچک با تغییرات هرچند کوچکی در طول حیات خود روبه رو بوده اند که در زیر انها را ملاحظه می کنید:
۱۹۵۵- سال تولید انجین ۳۵۰
1956- مدل مجهز به فیلتر روغن معرفی شد که از یک فیلتر کوتاه که در یک کنیستر قرار داشت استفاده می کرد.
1957- در این سال موتور فقط با دسته موتورهای در قسمت جلو به بازار امد، برامدگی دسته موتورهای جانبی وجود داشت ولی درل کاری نشده بود.
1962- در ریخته گری دیواره های بلوک سیلندر تجدیدنظر شد تا اجازه ی افزایش قطر سیلندر به 4 اینچ را داشته باشد
1968- قطر یاطاقان شفت اصلی از 2.30 اینچ به 2.45 اینچ، و قطر یاطاقان گژن پین از 2.00 اینچ به 2.10 افزایش یافت. این افزایش اندازه ها، اجازه ی استفاده از میل لنگ ریخته گری شده به جای انواع قبلی که از نوع فورج کاری شده بودند را می داد. علاوه بر این کنیستر فیلتر روغن نیز تغییر کرده بود تا امکان استفاده از فیلترهای پیچ شونده را داشته باشد. محل جمع شدن روغن از جلوی اینتیک به دو طرف درسوپاپ منتقل شده بود.
1987- طراحی درسوپاپ به خاطر بالا امدن لبه ی محل اتصال سرسیلندر تغییر کرد، محل قرارگیری جاپیچها از دور درسوپاپ به روی خط مرکزی ان منتقل شد.(از این طراحی در شورلت کوروت 1985 و انجین 4.3 لیتری شورلت در سال قبل استفاده شده بود.)
همینطور زاویه ی قرارگیری اتصالات دو پیچ مرکزی در دو طرف اینتیک نیز از 90 درجه به 73 درجه کاهش یافت. ارتفاع برامدگی محل نصب تایپیت ها نیز برای نصب تایپیت غلطکی افزایش یافت. سرسیلندرهای الیاژی مورد استفاده در کوروت همچنان از پیچهای با حالت قرارگیری قائم استفاده می کردند.(دو پیچ مرکزی به اینتیک متصل می شدند.) همچنین تمامی کاربراتورها کنار گذاشته و با سیستم تزریق سوخت TBI(Throttle-Body Injection) جایگزین شدند.
1996- از این سال اخرین تغییرات در نسل اول موتورهای بلوک کوچک داده می شد که این تغییرات تا پایان تولید تا سال 2003 ادامه پیدا کرد. تمامی انجینهای تولیدی 1997 تا 2003، از نوع ورتک مورد استفاده در تراکها و خودروهای سنگین بودند. سرسیلندر موتورهای ورتک مورد بازنگری قرار گرفته و طراحی مجراهای ورود بنزین و خروج دود و همچنین اتاقک احتراق بهبود یافته بود که انجینهای LT1 در نسل دوم، شباهت فراوانی با این مدل داشتند. بار دیگر الگوی پیچهای اتصال اینتیک به سرسیلندر تغییر کرد. برای هر سرسیلندر از 4 پیچ به جای مدل 6 پیچ قبلی استفاده شد که تاثیر محسوسی در افزایش راندمان موتور داشت.
ذکر یه مورد: انجین ۳۵۰ در ۲ نوع وجود داره که آمریکایى بازا میشناسن و اون موتور آبى و یا موتور قرمز هست که آبى مخصوص مناطق سردسیرى و موتور قرمز مخصوص مناطق گرمسیرى هست.
(*مهرداد*)
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵آفرین و ممنون از نیما
Nima
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵یه ایراد توى متن. گیربکس نسل ۶ شش سرعته اتوماتیک نیست
۸ سرعته اتوماتیک هست.
ارمان
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵جالب بود
difender
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵هرچی فکر میکنم فرمون قدیمیه خیلی ناجوره .
Mahmood
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵بهترین کامارو از هر نظر فقط SS نسل پنجمه البته این نسل ششم هم عالیه اما نسل پنجم بیشتر به دل می شینه.
ali
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵افسانه کامارو تمومی نداره
هر نسلش یه حالو هوایی داره
من 5 نسل اول رو از نزدیک دیدم واقعا هر کدوم یه دنیایی هست
البته نسل 3تا 5 خیلی کمه تو ایران
ali
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵بهترین مدل شورولت در طی جشن100 سالگی شورولت مدل کامارو
1969 انتخاب شد که طرفداران شورولت بهش رای دادن و مدل ZL1
اون در اون سال 430 اسب قدرت داشته و با قیمت نیم میلیون دلار
در یک حراجی یک دستگاش فروش رفت و 69 دستگاه بیشتر ساخته نشد
ازش(مدل ZL1)
REZA
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵نسل 5 ابهت بیشتری داشت
Carbonado Aventador
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵یکی از دوستان اهل فن
دقیقا کلاس بندی های کامارو و شورولت رو به من بگه!
z28 . zl1 . z06 z07
قویترین مدل کدومه دقیقا؟
ali
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵1.base
2.ss
3.z28
4.zl1
5. copo
این هم برا شما دوست عزیز
البته یه سری مدل هم مثل syc و ینکو و بالدیون موشن هم هست
;که فابریک کارخونه نبوده
Nima
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵على جان ءZ/28 بالاتر از ZL1 هست.
مدل هاى CALLAWAY هم هستن. و هنسى.
ali
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ما چاکریم نیمای عزیز
نه داداش zl1 یه نمونه خیلی کم تعداد تر و خاص تر بوده و قیمتش با z28 قابل مقایسه نیست و فقط 69 عدد ساخته شده
ازش ولی z28 تعدادش بیشتره
البته منظورم مدلهای قدیمی هستا ولی تو جدیدها
مورد 1تا5 هم صدق میکنه
در کل من حرفها تو رو همه جوره قبول دارم وبله
کا لا وی و هنسی هم درسته وحشتناکه
Nima
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵کاملا درسته
طبق حساب قدیم ZL1 بالاترین تریم هست
طبق الان مدل Zl1 قیمتش 55000
Z/28 قیمتش 70000 هزار که نشان از بالاتر بودن پرفورمنس هست
بهنام طیبی
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵خوب با این مشخصات کامارو 2016 بهتره.البته جدول اینو میگه
ali
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵بله بهنام جان درسته ولی اگه مدل copo که در سال 1969 تولید شد
مقایسه میشد پیش پدر بزرگ پر افتخارش شرمنده میشد
ولی در کل کامارو هر مدلیش عشقه چه قدیم و چه جدید
من به شخصه خیلی دوست دارم نیما جان خوشم میاد خوب
امریکایی بازی هستی
بهنام طیبی
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵خودروهای امریکایی خاص
کمتر کسی پیدا میشه از خودرو امریکایی خوشش نیاد
ali
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵این حرف شما یه واقعیت هست
مثلا تو همین سایت خوندم موستانگ الاوه بر خوده امریکا در اروپا بسیار محبوبه و المان تو کشورهای اروپایی بیشترین سفارش رو داشته ازنسل جدیدش در کل فروش بالای خودروسازان امریکا
فقط به خود امریکا محدود نیست و در تمام کشورها فروش دارند
حالا یه کشور کم تر یکی بیشتر
بهنام طیبی
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵من خودم اتومبیل های امریکایی دوست دارم
Reza.jz
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵نمیدونم چرا کلا ماسل کار های نسل اول رو بیشتر دوست دارم
ali
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵من به عنوان کسی که از زمانی که دست چپ و راستم رو شناختم
تو پلیموت پدرم بزرگ شدم و با این خوشگلا زندگی کردم از شما
نهایت تشکر رو دارم و بارها گفتم تا با هاشون رانندگی نکنید
متوجه نمیشید که چقدر خوبن
ایشالا همه به ماشینهای رویاییشون برسن ولذتش رو ببرن
احمد باقری
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵یکی از بهترین بهترینهاست.
فقط انگلستان
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵یه قانون تو طبیعت هست اونم اینه که ادم های با قیافه معمولی بیشترین تعداد در جامعه رو دارن و ادم های با قیافه زیباتر تعدادشون خیلی کمتر می شه وادم هایی که قیافشون دیگه از زیبا هم گذشته تعدادشون انگشت شماره همین قانون توسنگ ها هم صدق می کنه مثلا سنگ اهن خیلی مقدارش زیاده وهرچه به ارزش اون سنگ اضافه بشه مقدارش خیلی کمتر می شه تا می رسه به الماس که خیلی مقدارش خیلی کمه ودر مورد چیزهای دیگه مثل ادم مغز قوی یا قدرت بدنی یا ایمان انسان وهمه موارد دیگه توخودروسازی هم همینطوره الان انگلیس هم که محدود خودرو می زنه بهترین هست وبهترین عملکرد رو داره به حرفام فکر کنید برتری انگلیس دستتون میاد انگلیس خودروهاش شوخی نیست قوی ترین موتورها بهترین کیفیت بیشترن امکانات محکم ترین خودروها باپرستیژترین اتومبیل ها وخیلی چیزهای دیگه
رولزرویس داون
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵سلام فقط انگلستان من خیلی از نظراتتو خوندم واقعا حرفای جالب می زنی یکم خودروسازی رو برام روشن کردی واقعا از حرفات خوشم میاد قبلا خودروسازیه ژاپنو دوست داشتم ولی الان به خودم اومدم فهمیدم انگلیس یه چیز دیگس همون پرستیژ انگلیس می ارزه به خودروسازی ژاپن خلاصه دوست دارم دیگران هم برداشت درستی از حرفامون کنن
یاسین
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵بله خب کامارو و کوروت حالا حالاها برا شورولت خواهند درخشید یادمه پلی استیشن ۱ داشتم،بازی نید فور اسپید رو که می کردم معمولا شورولت کامارو نسل چهار برمی داشتم چون از بوقش خوشم میومد.همچین گیرا بود.البته مواقعی هم جهت تنوع پونتیاک فایربرد رو برمی داشتم که چراغاش زیر کاپوت بود!و جا داره از خدابیامرز پونتیاک جی تی اُ هم که سربه سر کامارو می ذاشت یادی کرده باشم!راسسی لفظ کامارو رو بخوای موشکافیش کنی چی میشه!مثه کیا موهاوی و هیوندای سانتافه و…!
فقط انگلستان
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵قربون کلامت آرزو می کنم یه رولزرویس بخری باهاش بری دور دنیا رو بگردی
احسان ایودی
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵اصلا تابلو نیست داری با خودت حرف میزنی
ehsan
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵کامارو افسانه نیست .واقعیت است
احسان(احسان سابق)
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵نسل چهارم کامارو واقعا زشت بوده.نه ابهتی نه زیبایی نه جذابیتی.این ماشین نشون میده چقدر خودروسازی امریکا در دهه 90 و اوایل 2000 ضعیف بوده و نسل جدید کامارو نشون میده که خودروسازی امریکا در 6-7 سال گذشته خیلی خوب خودش رو بازیابی کرده و دوباره سربلند شده