سازندهی کامارو فایربال این خودرو را به عنوان شکارچی نهایی هلکت و روش توصیف کرده است. ما فکر میکنیم که فایربال با قدرت ۹۹۰ اسب بخاری خود حرفهای زیادی برای گفتن دارد.
از نمای بیرونی این خودرو شبیه مدل SS معمولی قدیمی است اما پرفورمنسی در حد سوپرکارها دارد. نیازی به گفتن نیست که چیزی شبیه این خودرو وجود ندارد و فایربال دنبال خلق سریعترین کامارو برای پیست و البته برای خیابانها است.
فایربال معمولاً خودروهای درگ ۹ ثانیهای میسازد اما این بار آنها تمام تلاشهای خود را به منظور پیشنهاد نسخهی قانونی همین مدلهای مسابقهای به کار بستهاند. کامارو فایربال که چند روز پیش در نمایشگاه تیونینگ SEMA معرفی شده دارای طیف کاملی از قطعات پرفورمنس است که از جملهی آنها میتوان به سوپرشارژر فایربال، متعادل کنندههای بسیار کارا و… اشاره کرد.
اصلاحات صورت گرفته برای رسیدن قدرت پیشرانه به ۹۹۰ اسب بخار و گشتاور ۹۱۸ نیوتون متری کافی است. این میزان قدرت ۳۴۰ اسب بخار بیشتر از مدل ZL1 است.
و البته بخش جالبتوجه این است که کامارو فایربال در نمایندگیهای معینی با بهای زیر ۹۰ هزار دلاری در دسترس است؛ بهعبارتدیگر برای هر اسب بخار این خودرو باید کمتر از ۱۰۰ دلار پرداخت کرد.
خب نظر شما چیست؟ چلنجر و چارجر هلکت یا کامارو فایربال؟!
titan
۱۵ آبان ۱۳۹۵خوب و خوبتر!!!
سامان اذری
۱۵ آبان ۱۳۹۵هردوتاشونم عالیه هم کامارو هم چلنجر حیف که خودروی امریکایی ورودش به مناطق ممنوع اعلام شد شاید خودرو با موتور بالای 2.5 لیتری مجاز بشه ولی فکر نکنم دیگه امریکایی وارد بشه
نسل جدید موستانگ دیدم ولی کاماروی جدید رو خیلی دوس داشتم از نزدیک ببینم ??
حسین
۱۵ آبان ۱۳۹۵چارجر هلکت بیشتر به دل میشینه بخاطر ظاهر کلاسیک و عضلانی
KING 918 ( سلطان اشتوتگارت)
۱۵ آبان ۱۳۹۵990 اسب دیگه بگو 1000 واس 10 تا که این حرفا رو نداره …..
*** 1000 اسب قدرت داره ……….
گشتاور 918 نیوتون متری اونم برا یه کامارو
(ali (CHEVY NOVA
۱۵ آبان ۱۳۹۵این دیگه میخواد چه هیولایی شه خدا عالمه
بخاطر این هیولای جدید شورولت میخوام در مورد موتور افسانه ای جنرال موتورز همیشه عزیزم صحبت کنم
((موتور 350))
در دهه ی پر افتخار 50 یکی از مهندسان جنرال موتورز به اسم ((اد کل)) دستور ساخت یه موتور 8 سیلندر رو از جی ام میگیره
ایشون موتوری رو برا سال اواسط دهه ی 50 طراحی میکنه که حجم اون 283 اینچ بود و 283 اسب قدرت داشت و جزو اولین موتورهایی بود که به ازای هر اینچ مکعب 1 اسب تولید میکرد
بعد ها تغییراتی در این موتور صورت گرفت تا اینکه 1967 موتور 350 پا به این دنیا گذاشت و در اون سال370 اسب قدرت خالص تولید میکرد
موتور 350 تا2003 رو محصولات جی ام نصب میشد و بعد از این تاریخ از خط محصولات جی ام کنار رفت اما هنوز هم جی ام این موتور رو بصورت کامل عرضه میکنه و هم لوازم اونرو
جالبه بدونید موتور350 رو بیش از چند شرکت در امریکا هم لوازم استانداردش رو میسازه و هم پرفورمنس اون رو
موتور 350 از 1967 تا 003 قدرتی بین370 تا 145 اسب رو شامل میشد
شاید بپرسید علت افت قدرت این موتور افسانه ای چیست؟؟؟؟
به علت کمبود و گرانی بنزین در دهه ی 70 امریکا ییها مجبور به مهار قدرت های وحشتناک موتورهاشون شدن برا همین با تغییر سرسیلندر . اگزوز و میل سوپاپ موتور 350 قدرت ویرانگر اون رو کم کردند و از 370 به 145 اسب تا 1978 رسید
موتور 350 مدلهای زیادی رو سامل میشه و این موتور حدود 10سرسیلندر مختلف با چندین میلسوپاپ با لیفتهای مختلف رو شامل میشه
در اخر بگم که موتور350 شورولت جزو 10 موتور برتر تاریخ در قرن 20 شناخته شده
(ali (CHEVY NOVA
۱۵ آبان ۱۳۹۵یه نکته ی دیگه ای رو بگم خیلی مهمه
موتور 6.2 لیتری که الان رو کامارو و کوروت هم عرضه میشه در حقیقت بلوکش همون موتور دهه ی 60 میلادی هست که اصلاحاتی درش انجام شده و حجمش بیشتر شده
حتی جای پیچ کاربراتور رو این بلوک موتور جدید هم تغییر نکرده و به جا کاربراتور انجکتور رو این موتور وصل میشه
ببینید چه مهندسی داشته این موتور که با اینکه بیش از 50 سال از تولید اون موتور گذشته همچنانه داره به نحوه احسنت کار میکنه
از موتور 350 شورولت بیش از 90000000 میلیون ساخته شده و در محصولات جنرال موتورز عرضه شده
حالا حساب کنید موتور 350 که رو کامارو هست همون موتور رو بلیزر هم بوده اما تو هر ماشین یه جور خودش رو نشون نمیداده
این موتور رو کامارو باید با یه ماشین اسپورت رقابت میکرده و لی همین موتور تو بلیزر نقش یه ماشین افرود رو بازی میکرده
مهندسی یعنی این که یه موتور جوری طراحی بشه که رو تمام محصولات عرضه بشه و رو هر کدوم از این محصولات یجور متفاوت خودش رو نشون بده
(ali (CHEVY NOVA
۱۵ آبان ۱۳۹۵دوستان من مجبورم تکه تکه مبحث رو بگم چون زیاده
موتور 350 رو تمام زیر مجموعه های جنرال موتورز داشتن و لی هر کدوم یه تفاوتی داره
مثلا 350 شورولت دلکوش پشت کاربراتور هست اما 350 بیوک دلکوش جلو و تقریبا بالای واتر پمپ هستش یا 350 الدزموبیل در 1975 انجکتوری بوده و 180 اسب قدرت داشه و در کادیلاک سویل هم استفاده شده
موتور350 الدزموبیل بسیار پیشرفته هست حتی همین الان هم هر کسی اون رو نمیتونه تعمیر کنه
موتور 350 جزو موتورهای اسمال بلاک محسوب میشه و 5.7 لیتر هم حجمش هست
موتورهایی کنونی 8 سیلندر جی ام که در 2016 هم تولید میشه در واقع با موتور 8 سیلندر 350 سال 1967 فرقی نداره فقط یه سری اصلاحات روش انجام داده شده و هنوز هم داره اون موتور با فناوری روز تولید میشه
موتور 350 توانایی این رو داره که با یه تقویت حرفه ای به صورت اتمسفریک یا تنفس طبیعی تا 600 اسب هم تولید کنه اونم با کاربراتور
GOD BLESS AMERICA
۱۵ آبان ۱۳۹۵علی جان اتفاقا تو تولد کامارو با دوستم پیمان بودم داشتم براش توضیح میدادم که درسته موتورهای 350 حجم کمتری دارن اما کارایی اونها ظرف نیم قرن گذشته ثابت شده و حتی هنوز هم عشاق کلاس
( هات راد) این موتور رو ایدآل ترین موتور پایه برای ایجاد تغییرات و تیون میدونن، که البته به علت سادگی در طراحی لوازم در دسترس تر و خوش دستی در تعمیر بین تعمیرکاران و اهل فن و آچار فرانسه جماعت خیلی محبوبه.
(ali (CHEVY NOVA
۱۵ آبان ۱۳۹۵درست صحبت شما دوست من GOD BLESS AMERICA
موتور 350 همون دهه ی 60 خودشرو ثابت کرد که چه موتور معرکه ای هستش
ونوم
۱۵ آبان ۱۳۹۵اقا من اعتراف بکنم شاید خیلی ها اطلاعات بیشتری از علی شوی داشته باشن ولی علی شوی عاشقترینه دیروز تو نمایشگاه یه ماشین موتورش یه لحظه اتیش گرفت دیدم یه نفر تقریبا با کله رفته تو کاپوت محو شده شک نکردم علی هستش
Nima
۱۵ آبان ۱۳۹۵چند نکته دیگه بگم که احتمالا به بدرد میخوره:
موتور 350 خارج از آمریکاى شمالى تا سال 2012تولید شد
حجم دقیق این موتور 5733ccهست
موتور 350 به صورت اتمسفریک شخصا دیدم که 750 اسب توانش بوده(روى ماشین و داینو)
این موتور قابلیت تقویت بسیارى داره با توربو شاید 3000 اسب
موتور 350 رو میشه بیش از 4 مدل انژکتور مختلف روش نصب کرد.
بقیه اطلاعات هم که على جون گفت?
شاهینus cars
۱۵ آبان ۱۳۹۵ممنون علی شوی بابت اطلاعاتت و توضیحاتت دقیقا همینطوره که گفتی..من همیشه گفتم عاشقانه همه امریکاییها رودوست دارم ولی انتخاب اولم دوج چلنجره بعد کامارو بعد ماستنگ البته با اختلاف خیلی خیلی کم
(ali (CHEVY NOVA
۱۵ آبان ۱۳۹۵کوچیکتم شاهین جون
من پیش شما که تجربه خیلی بالاتری از من داری بخدا هیچی نیستم
امثال شما برا من الگو هستید و من از شما و نیمای بزرگوار تنها تقلیدی بیش نمیکنم
دیروز هم بسیار خوشحال شدم از دیدن شما از نزدیک و حالا حالاها کارت دارم شاهین جان
احسان
۱۵ آبان ۱۳۹۵بلوک جدید المینیومیه و سرسیلندر هم دوال سوپاپ شده در ضمن او اچ وی شدن و تایم موتور به کل فرق داره بعلاوه پورت های اب و روغن هم بهسازی شدن مشکل ۳۵۰ این بود که سرسیلندر رو یکسان خنک نمیکرد و باعث ترک خوردن سرسیلندر میشد
(ali (CHEVY NOVA
۱۵ آبان ۱۳۹۵درسته احسان جان
تو متن هم گفتم اصلاحاتی درش بکار رفته اما بیس موتورهای جدید همون موتور قدیمی هستش
منظور من این نبود دقیقا همون موتور باشه یه سری تغییرات درش بکار رفته که اون مشکلات گذشته رو دیگه نداره
من منظورم رو بد رسوندم
ونوم
۱۵ آبان ۱۳۹۵کسی میدونه تاپ اسپیدش چنده
پرهام
۱ فروردین ۱۳۹۶بهتره بگم بالای ۳۲۱
چون zl1 ۳۲۱ است??
Hj
۱۵ آبان ۱۳۹۵فکر نکنم این کامارو رقیب هلکت کارخانه ای باشه این یه نسخه تیونینگ شدس فک کنم رقیب این چارجر هلکت هنسی باشه که با ۱۰۰۰ و خورده ای اسب و ۰-۱۰۰ ۲.۷(یا ۲.۹ یادم نیست دقیق)خیلی سرسخته و بعید بدونم این از پسش بر بیاد
Porsche..dodge
۱۵ آبان ۱۳۹۵درسته رقیب این هنسی چلنجره با 1300 اسب بخار
احمد باقری
۱۷ آبان ۱۳۹۵به نسبت کارهای انجام شده، قیمت مناسبی داره.
پرهام
۱ فروردین ۱۳۹۶به شخصه تا وقتی هنسی پرفورمنس وجود داشته باشه اصلا نمیتونم به هیچ شرکت تیونینگ دیگه ای نگاه کنم!
لامصب از کامارو صفر تا صد ۲.۹ در آورده
واقعا شرکت عالییی ایه?