نسل ششم شورلت کاماروی افسانهای که سال قبل رونمایی شد تحسین اکثر منتقدین را برانگیخت. چندی بعد نسخهٔ کانورتیبل این خودرو نیز معرفی شد که لذت رانندگی با آنرا دوچندان میکند. حال در تعطیلات آخر هفته یک دستگاه شورلت کامارو SS کانورتیبل مدل ۲۰۱۶ در اختیار من است. پس از رانندگی با این ماسل کار اصیل آمریکایی دلایل فراوانی در آن یافتم که ثابت میکردند این کامارو بهترین کامارویی است که تاکنون راندهام.
محاسن
لازم به گفتن نیست که من قطعاً گیربکس دستی را برای این ماشین ترجیح میدهم اما درواقع فکر میکنم گیربکس ۸ سرعتهٔ اتوماتیک نیز گزینهٔ خوبی برای کامارو SS است. گیربکس اتوماتیک خودرو همواره تمام گشتاور موتور V8 بزرگ SS را بدون لحظهای تردید منتقل میکند و به همین دلیل همواره گشتاور یکنواختی برای شتاب گیری در اختیار داشتم.
قصد ندارم در بررسی این خودرو صرفاً به بیان اعداد و ارقام بپردازم اما آیا میتوان دربارهٔ این موتور فوقالعاده صحبت نکرد؟ موتور ۶.۲ لیتری V8 خشن تنفس طبیعی که ۴۵۵ اسب بخار قدرت و ۶۱۵ نیوتن متر گشتاور ناب را در اختیار راننده قرار میدهد. هنگام رانندگی با کامارو SS جدید عاشق شخصیت آن میشوید. ماشینی که در نزدیک به ۴ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت رسیده و هیچگونه تنبلی در آن احساس نمیشود.
هر آنچه که تاکنون دربارهٔ خودروهای عضلانی کانورتیبل قدیمی ازجمله لرزش بدنه، ترمزهای بد و لاستیکهای باریک شنیدهاید را فراموش کنید زیرا هندلینگ و چسبندگی این کامارو عالی است. هیچ افتی در داینامیک و کیفیت رانندگی کامارو کانورتیبل نسبت به نسخهٔ کوپه ایجاد نشده است و سواری خودرو در جادههای پرپیچوخم و بالا و پایین مسیر هنوز هم بهترین است.
معایب
من داخل کامارو را چندان نپسندیدم. هرچند که کامارو در نسل ششم گام بزرگی روبهجلو در این زمینه برداشته است اما هنوز آن میزانِ کاملاً خوبی که من انتظار دارم نیست خصوصاً زمانی که باید ۵۴ هزار دلار را برای خرید آن صرف کنید. هرچند مقداری چرم در داخل اتاق خودرو بکار رفته اما کاربرد پلاستیک مشکی موجب ضعف آن شده و نقطهٔ منفی بشمار میرود. البته این مشکلی ذاتی در خودروهایی است که در مدلهای مختلف با طیف قیمتی متنوع عرضه میشوند.
هرچند وجود پیشرانهٔ V8 در زیر کاپوت کامارو SS را بسیار دوست دارم اما دربارهٔ نسخهٔ کانورتیبل موتور V6 را بیشتر دوست دارم خصوصاً که بسیار هم ارزانتر است. بااینکه فشار دادن دکمهٔ استارت موتور V8 و استفاده از ۴۵۵ اسب بخار قدرت آن بیشتر سرگرمکننده است اما موتور کوچکتر V6 هنوز هم هندلینگ خوبی را در کنار مقدار زیادی قدرت ارائه میکند. آنهم با صرف چندین هزار دلار پول کمتر.
حذف سقف از جذابیتهای کامارو کاسته است. هرچند هنوز هم از هر زاویهای که به آن نگاه کنید زیبا است اما شیب شیشهٔ جلو زیاد بوده و بیشازاندازه به نظر میرسد. بعلاوه اسپویلر نیز بیشازحد به درِ صندوق چسبیده است بهگونهای که در بیشتر موقعیتها اثر چندان زیادی در برابر باد و ایجاد نیروی داون فورس ندارد.
مشخصات فنی
Chevrolet Camaro SS Convertible 2016 | |
پیشرانه | ۶.۲ لیتری V8 |
قدرت | ۴۵۵ اسب بخار |
گشتاور | ۶۱۵ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب |
مصرف سوخت | ۱۱.۷ لیتر |
وزن خالص | ۱۸۱۴ کیلوگرم |
ظرفیت سرنشین | ۴ نفر |
قیمت پایه | ۴۴,۲۹۵ دلار |
قیمت مورد آزمایش | ۵۴,۰۷۵ دلار |
رقبا:
فورد موستانگ کانورتیبل و نیسان 370Z رودستر
منبع: Motor1
علی"mf"
۱۸ مرداد ۱۳۹۵خیلی خشنه ولی این رنگ بهش نمیاد قرمز با رینگای سیاه بهتره
ali
۱۸ مرداد ۱۳۹۵اینجا کجاست که دما 69 درجه است
حميد
۱۸ مرداد ۱۳۹۵این درجه فارنهایت هست
ارش
۱۸ مرداد ۱۳۹۵کاش ورود ماشینای امریکای به حداقل به منطقه ازاد رو ازاد کنن??
Nima
۱۸ مرداد ۱۳۹۵قیمت پایه رو فکر میکنم اشتباه نوشته ها!!!!
آخه 34-35 هزار دلاره.
خدایا مصرف سوخت رو ببین 11.7 ترکیبى
با پول ماسل ها هیچ ماشینى شتاب و سرعتشون رو نداره.
제네시스
۱۸ مرداد ۱۳۹۵همسایمون یه کامارو قرمز 2015 چند ماه پیش خرید زیبائیش دیوانه واره، بعد ازش عکس میگیرم میذارم تو سایت
창세기
۱۸ مرداد ۱۳۹۵2016 نه 15:)
Amir Kral
۱۸ مرداد ۱۳۹۵حیف شد از اینها تو منطقه آزادهامون وارد نشدن…….):
کاش کامارو جدید رو کمی زود تر معرفیش میکردن …………….. ):
PlymouthBarracuda
۱۸ مرداد ۱۳۹۵اون ابهت نسخه کوپه رو نداره…
ولی خدایی قیمت نگاه کنید محشره……
سعید
۱۸ مرداد ۱۳۹۵داخل کابین و جلو داشبورد در اوج بی سلیقگی و با کیفیت پائین کار شده، حیفه این ماشین که اینقدر سرسری گرفته بشه بعضی قسمتهاش
uss zumwalt DDG-1000
۱۸ مرداد ۱۳۹۵چه سلیقه عجیبی داری
مجید.فقط لامبورگینی.
۱۸ مرداد ۱۳۹۵عالیه. بی نقص با قیمت مناسب.
احمد باقری
۱۸ مرداد ۱۳۹۵با این قدرت و گشتاور، مصرف سوخت خوبی داره، طراحیش هم که حرف نداره.
uss zumwalt DDG-1000
۱۸ مرداد ۱۳۹۵عشق است محاسنی که داره