وقتی در یک کوروت استینگری را باز میکنید، با بوی رزین پلاستیک مواجه میشوید. اگر از بوی ناخوشایند خودرو شکایت داشته باشید، شاید جنرالموتورز باید مانند مرسدسبنز کلاس S از یک پخشکننده عطر استفاده کند، یا اینکه یک مدل کانورتیبل از کوروت استینگری انتخاب کنید. سقف کانورتیبل تنها ۲۱ ثانیه طول میکشد که کاملاً جمع شود. همینطور با شروع پروسه میتوانید راه بیفتید؛ چرا که سقف تا سرعت زیر ۴۸ کیلومتر بر ساعت به کار خود ادامه میدهد و احتمالاً تا خارج شدن از پارکینگ به این سرعت نخواهید رسید.
وقتی پشت فرمان نشسته باشید، تا زمانی که به آینه عقب نگاه نکنید، فرق بین کانورتیبل و کوپه را متوجه نخواهید شد. شاید با جاگیری سقف کوپه در صندوق عقب، به همان اندازه آفتاب دریافت کنید؛ ولی راحتی و سرعت عملکرد جمع شدن سقف کانورتیبل با پنل سهتکه سقف کوپه قابلمقایسه نیست. همین موضوع باعث میشود که از رانندگی با سقف باز لذت بیشتری ببرید. با این حال، به مدل کانورتیبل، ایرادهایی نیز وارد است. از جمله اینکه این مدل مخزن سوخت کوچکی دارد و برای شرایط مسابقه مناسب نیست و هنگام بالا بودن سقف ظاهر عجیب و غریبی پیدا میکند. بهعلاوه، همانند هر سقف از جنس مصالح نرم، نگرانیهایی از بابت امنیت خودرو وجود خواهد داشت. ولی در همین حال، نگرانی بابت عملکرد خودرو وجود ندارد. شورولت وقتی C7 کوروت را به بازار معرفی کرد، تصمیم گرفت که مدل کانورتیبل کاملاً عملکرد مشابه مدل کوپه داشته باشد. بررسی این خودرو نیز همین موضوع را نشان خواهد داشت. هر دو مدل کوپه و کانورتیبل در مدت ۳/۹ ثانیه به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت میرسند؛ ولی در تست یکچهارم مایل، کانورتیبل یکدهم ثانیه از مدل کوپه عقبتر است و در ۱۲/۳ ثانیه این مسافت را با سرعت نهایی ۱۸۸/۳ کیلومتر بر ساعت طی میکند که این سرعت نهایی حدود ۱/۶ کیلومتر بر ساعت کمتر از مدل کوپه است. در تست لغزش در پیچ، هر دو مدل نیروی ۱.0g را نشان دادهاند. البته سرعت نهایی کوپه به دلیل وضعیت بهتر آئرودینامیک کوپه ۴/۸ کیلومتر بر ساعت بیشتر است. ولی با این وجود، سرعت نهایی کانورتیبل با محدودیت دراگ به میزان ۲۸۶ کیلومتر بر ساعت، سرعت چندان کمی نیست. در واقع، این سرعت حدود ۱۱ کیلومتر بر ساعت بیشتر از جگوار افتایپ و حتی ۳/۲ کیلومتر بیشتر از میزان در پورشه باکستر S است. کوروت استینگری وقتی با حالت اسپرت وارد خیابان میشود، رفتار خشن از خود نشان میدهد؛ مخصوصاً اگر پکیج عملکرد اگزوز را مانند خودروی تست اضافه کرده باشید (۱۱۹۵ دلار) که در این صورت هم سر و صدای بیشتری از موتور خواهید شنید و هم شتاب بیشتری خواهید داشت. البته باید در استفاده از قدرت این خودرو محتاط باشید؛ چرا که با پیشرانه ۴۶۰ اسببخار و ۶۳۰ نیوتنمتر گشتاور از یک موتور ۶/۲ لیتری V-8 طرف هستید.- نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل عقب، ۲ سرنشین، ۲ در رودستر.
- قیمت مدل تست: ۷۶۴۶۵ دلار (قیمت پایه: ۶۲۹۹۵ دلار)
- نوع موتور: pushrod 16-valve V-8، بدنهٔ و رویه آلومینیومی، انژکتور سوختمستقیم.
- گنجایش: ۶۱۶۲ سیسی.
- قدرت: ۴۶۰ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه.
- گشتاور: ۶۳۰/۴۵ نیوتنمتر در ۴۶۰۰ دور در دقیقه.
- گیربکس: ۷ دنده دستی.
ابعاد:
- فاصله محوری: ۲/۷۱ متر.
- طول ماشین: ۴/۴۹ متر.
- عرض: ۱/۸۸ متر.
- ارتفاع: ۱/۲۳ متر.
- وزن کلی: ۱۵۸۳ کیلوگرم.
تستهای سرعت:
- صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۳/۹ ثانیه.
- صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۸/۹ ثانیه.
- صفر تا ۲۰۹/۲ کیلومتر بر ساعت: ۱۵/۳ ثانیه.
- استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۴/۵ ثانیه.
- عبور از یکچهارم مایل: ۱۲/۳ ثانیه با سرعت نهایی ۱۸۸/۳ کیلومتر بر ساعت.
- سرعت نهایی (با محدودیت دراگ) : ۲۸۶/۴ کیلومتر بر ساعت.
- مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۴۲/۰۶ متر.
مصرف سوخت:
- تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: ۱۳/۸ لیتر در شهر و ۸/۱ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.
- مصرف سوخت در تست: ۱۱/۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر.
vahid jinpachi
۸ مرداد ۱۳۹۳یه سبک خاصی داره…
ظاهرش اش رو نگاه کنید.
فورد
۸ مرداد ۱۳۹۳آخ آخ آخ ….. هوس کردم برم سقف ماشینمو ببرم
مصطفی
۹ مرداد ۱۳۹۳یکی از اقواممون یه پیکان جوانان داشت که سقفشو بریده بود!خیلی باحال بود با هاش به زور 100 تا می رفتیم انگار ماشین داشت300تا می رفت!
reza
۸ مرداد ۱۳۹۳عالیه مخصوصا اون 4 تا اگزوزش یه هیجان خاصی داره :)
ولی اگه رو داشبوردش بیشتر کار میکردن بهتر بور
اون دسته دنده چیه باوووو
Tesla ,Silicon Valley,
۸ مرداد ۱۳۹۳محض اطلاع این خودرو برنده جایزه بهترین طراحی داخلی هست
مک میسل
۹ مرداد ۱۳۹۳یاشار جان اگر اینطوری باشه که خیلی خوبه!
داخلش خیلی خوشگله انصافا
مجتبی
۸ مرداد ۱۳۹۳قیمتش هم عالیه
“ساقی بیار باده که ماه صیام رفت درده قدح که موسم ناموس و نام رفت”
I love Germany and Porsche
۸ مرداد ۱۳۹۳ماشین کروکی با همون بی سقف وقت یه کاربرد داره اونم این که تو یه روز آفتابی با سرعت 30 کیلومتر درساعت درحالی نامزد یا دوست دخترتون کنارتون نشسته در کنار ساحل رانندگی کنید. دلیل چون وقتی سرعت ماشین از 110 کیلومتر رد بشه دیگه تمام فکر و ذهن شما میشه باد و نمی تونید با نامزد یا دوست دخترتون حرف بزنید.
توفیقی
۸ مرداد ۱۳۹۳ماشین خوبیه ولی حیف که نامردهای بی صفت درستش کردن.
علی
۸ مرداد ۱۳۹۳کوروت استینگری وقتی با حالت اسپرت وارد خیابان میشود، رفتار خشن از خود نشان میدهد.من هم عاشقتم
vahid jinpachi
۹ مرداد ۱۳۹۳توو عکس که چیزی معلوم نمیشه….
من هم وقتی که بی ام و سری 5 اومده بود می گفتم زشته….
ولی موقعی که از نزدیک دیدم نظرم کاملا راجبش تغییر کرد …..
اون وقت بود که گفتم زنده باد بی ام و
مجتبی (ساروی)
۹ مرداد ۱۳۹۳ما از دور هم میگیم خوشچله
عسگری
۹ مرداد ۱۳۹۳من فکر کنم اگه مثلا سه یا چهار هزار دلار بیشتر روش میذاشت ولی یکم از متریال بهتری تو فضای داخلی استفاده میکرد بهتر بود حداقل داشتن داشبورد چرم واسه خودرو 80 هزار دلاری چیز زیادی نیست
امید
۹ مرداد ۱۳۹۳ماشین ارزان و دوس داشتنیه واقعا عالیه
میلاد
۹ مرداد ۱۳۹۳بوی پلاستیک؟
اینو که همشون می گفتن کیفیتشو برده بالا؟!…یعنی همش تبلیغات الکی بود؟
سامان از تبریز
۹ مرداد ۱۳۹۳سه تا از این تو تبریز هستش سفید زرد و قرمز ادم وقتی از نزدیک میبینه اب دهنش خشک میشه من عاشق چشاشم که نصبت به مدل قبلی خیلی خوشگل تر شده
اینم عکسهاشه
یه کارواش عادی تو تبریز http://www.8pic.ir/images/tusnow76isxlw2lbnwzl.jpeg
اینم روبازش پشت حضرت چلنجر
http://www.8pic.ir/images/jsnr812p2g9azcks8bcv.jpeg
دوتا بی ام دبلیو و یه ماستنگ در کنار کوروت
http://www.8pic.ir/images/6contrqueoa7p83umw2z.jpeg
اینم گرد همایی امریکایی ها در تبریز
http://www.8pic.ir/images/o7pboabl8ge68c20bfxo.jpg
Ferya
۹ مرداد ۱۳۹۳حالا کجاشو دیدیــن ؟؟ وایسین ZR1 نسل جدید بیاد ، اونوقته که که خیلی ها برای نمونه اونتادور باید بیان لنگ بندازن :))))
مصطفی
۹ مرداد ۱۳۹۳از کجا مطمئنی میاد؟
فریا
۱۰ مرداد ۱۳۹۳از اونجایی که توی نسل قبلشم یک سال بعد مدل پایه معرفی شد ;)
mohammad
۴ اردیبهشت ۱۳۹۶سلام
خسته نباشید♡
این مدلو حالا با رینگ سفارشی خودش که ۴۰۰ دلار پولش هست بخوای تو ایران تهیه کنی چند در میاد؟! (پلاک ایران)