پس از تقریباً چهار سال انتظار از زمان اعلام خبر، سرانجام Callaway از نسخهٔ شوتینگ بریک شورولت کوروت با نام کوروت AeroWagon پردهبرداری کرد. این خودرو دقیقاً همان کوروت C7 است که سقف آن تا قسمت عقب خودرو کشیده شده است. نتیجهٔ این کار ارائهٔ یک شوتینگ بریک دودر است که کاربردیتر بود و به نظر بسیار منحصربهفرد میرسد. خودرویی که تصاویر آنرا در اینجا مشاهده میکنید یک کوروت Z06 قرمزرنگ است که رینگهای آن نیز با نمونههای جدیدی تعویض شدهاند.
با وجود کار زیادی که برای تبدیل کوروت C7 به نمونهای استیشن موردنیاز بوده است، کالاوی (تلفظ آمریکایی و اصلی نام این شرکت کَلِوی میباشد) بهقدری آنرا حرفهای و تمیز انجام داده که به نظر میشود کوروت از ابتدا بهصورت کارخانهای اینگونه طراحی شده است. کالاوی میگوید سقف تارگای کوروت هنوز هم قابل برداشتن است و فضای بار آن بهطور قابلتوجهی افزایش یافته است.
علاوه بر این، تبدیل کوروت کوپه به نمونهٔ شوتینگ بریک تنها چند ساعت طول میکشد و بدون هیچ تغییری در ساختار اصلی خودرو انجام میگیرد؛ بنابراین تنها با پرداخت ۱۵ هزار دلار میتوانید کوروت C7 خود را به یک خودروی دونفرهٔ مسافرتی تبدیل کنید.
با توجه به گفتهها کالاوی، قرار بود شروع تحویل کوروت AeroWagon از ماه دسامبر سال گذشته صورت گیرد اما حالا میبینیم که تازه کالاوی آنرا برای اولین بار رونمایی کرده که چندین ماه دیرتر از برنامهٔ اعلامشده است؛ اما ما میتوانیم از این تأخیر چشمپوشی کنیم چراکه نتیجهٔ کار بسیار جذاب شده است.
سیدامین فاخر
۲۰ بهمن ۱۳۹۵طراحی انتهای سقفش خیلی قشنگه
شده رقیب فراری اف اف
alpha
۲۰ بهمن ۱۳۹۵این حرفت رو شوخی حساب میکنم.
فراری FF فقط پورشه پانامرا رو رقیب خودش میدونست.(تولید ff دیگه متوقف شده )
فراری شاید تاپ ترین برند دنیاست.
شرکت هایی که در سطح پایین ( نسبت به فراری ) فعالیت میکنند هیچ وقت نمیتونن رقیبی برای فراری باشند. مثل شورلت یا فولکس واگن.
فراری رو چه به شورلت یا فولکس واگن ؟!؟
FF الان دست دوم هاش بالای 200/000 دلار معامله میشن.
زمانی که تولید میشد قیمت بعضی مدل هاش تا 560/000 دلار هم رسید. (با آپشن ها و …. .)
(ali (CHEVY NOVA
۲۰ بهمن ۱۳۹۵البته حرف مجید درسته اما منظور جناب فاخر فکر کنم از لحاظ فرم بدنه بود که ایشون گفتن
ولی یه نکته هم من به مجید بگم که درسته که فراری و شورولت از لحاظ مدلهای که ساختن تو یه رده نیستن اما یادمون نره که فورد که شرکتی هست مثل شورولت تونست با فراری هم رقابت کنه و اون مدل همgt40 بود که فورد ساخت
alpha
۲۰ بهمن ۱۳۹۵بله .
این حرف درسته.
ولی منظور من این بود که هر ماشین جدیدی برای حمله به یک قلمروی خاص طراحی شده.
مثلا بنز C63 AMG ، مرسدس از همون اول گفت این ماشین رو به سبک یک ماسل کار می سازیم تا با ماسل کار های پرافتخار امریکایی در فروش رقابت کنه. C63 موفق شد و همیشه فروش خوبی داره
AMG-GT و SLS هم بیشتر برای رقابت با امثال کوروت ساخته شده بودن.
اما رقابت با فراری* در فروش * و یا * سهم خواهی از بازار فراری* ، در کل دنیا شاید در توان 5 شرکت باشه.
فراری مشتری های خاص خودش رو داره.
موفق باشید.
(ali (CHEVY NOVA
۲۰ بهمن ۱۳۹۵شکی در این موضوع نیست
هر شرکتی یه بازار خاصی رو در نظر داره
سیدامین فاخر
۲۰ بهمن ۱۳۹۵خب جناب عزیز مگه فراری اف اف چهار در بود که رقیب پانامرا باشه اصلا سگمنتشون فرق داره باهم
پانامرا رقیب بی ام دبلیو ام شش گرند کوپه و بنز سی ال اسه
خواهشا اینقدر نظر غیر حرفه ای نذارین اقایون
Amirhossein
۲۰ بهمن ۱۳۹۵در زمانی که فرراری اف اف تولید می شد همه جا مهم ترین رقیبش پورشه پانامرا توربو بود. همه ی اینترنت پر هست از مقایسه های پانامرا و اف اف.
شما در گوگل بزن
ferrari ff vs
اولین پیشنهاد گوگل پورشه پانامراست. به این راحتی نمیشه به بزرگان این سایت گفت غیرحرفه ای.
سیدامین فاخر
۲۰ بهمن ۱۳۹۵بله متاسفا بعضی دوستانی که رای میدن از رو تعصبه
در هیچ مجله و محفل و سایت معتبری پانامرا رو به عنوان رقیب فراری اف اف معرفی نکردن چون فلصفه طراحیشون باهم فرق داره یکی سدان ویکی کوپه
حالا هر چقدرهم شما اصرار کنی
رقیب اصلی پانامرا از برندها بنز و بی ام و هستن
Alpha
۲۰ بهمن ۱۳۹۵.
هر دو 4 صندلی داشتند.
هر دو در یک بازه ی قیمتی.
از دو شرکتی که 50 ساله رقیب هم اند.
البته FF گرونتر بود.
در ضمن برنامه هایی برای تولید پورشه پانامرا شوتینگ بریک هم بود. ولی چون تولید FF متوقف شد دیگه پورشه ادامه نداد
همین که فراری 2 در داره و پورشه 4 در ، یعنی دیگه رقیب هم نیستن.
کسی هست که بگه من میخواستم پانامرا بخرم ولی چون دو تا در اضافه داشت رفتم FF خریدم ؟!؟!
________________________________
شما میتونی هر چقدر که دوست داری ، از همین الان تا 10 سال دیگه نظر حرفه ای بذاری. منم مشکلی باهاش ندارم.
منم به نظرات غیر حرفه ای خودم ادامه میدم ??????
_________________________________
به نظر من اینکه یک ماشین 50/000 دلاری رو رقیب یک سوپراسپرت ایتالیایی 330/000 دلاری بدونیم که قیمتش تا یازده برابر اون ماشین هم می رسید زیاد حرفه ای نیست… هست ؟؟؟!؟!
نظر شما چیه دوست عزیز ؟!؟!؟
_________________________________
موفق باشی.
بیشتر کامنت بذارید تا کاربران غیر حرفه ای و بی سواد پدال مثل بنده هم ازشون استفاده کنیم. باشد که با سواد و حرفه ای شویم ?
alpha
۲۰ بهمن ۱۳۹۵همین که فراری 2 در داره و پورشه 4 در ، یعنی دیگه رقیب هم نیستن؟؟؟!؟!؟!
این جمله سوالی بود.
سیدامین فاخر
۲۰ بهمن ۱۳۹۵تعداد صندلی که ملا ک نیست پس بفرمایید بفرماییدپراید هم چهارچهار صندلی داره
بعدشم حرفتو بوی شوخی داره شما اصلا از سگمن و کلاس سر در نمیاری یعنی چی که چون دو تا در زیاد داره برم پانامرا بخرم
بعدشم همین ماشینای ارزون قیمت امریکایی بارها پوز فراری رو به خاک مالوندن بله که صد درصد فراری بهتره ولی این باعث نمیشه که رقیب هم به شمار نیان
بعدشم کسی جراتشو
نداشته فراری اف افو با کوروت zo6 مقایسه کنه ه
سیدامین فاخر
۲۰ بهمن ۱۳۹۵بله که تعداد درب خودرو مشخصه خودرو هست
پورشه پانامرا سدان فیس بک هست و فراری اف اف کوپه شوتینگ بریک
مقایسه تو سایتها دلیل نمیشه که رقیب هم باشن یکی تولی محدود
یکی تولید انبوهه
فردا هم بیا بگو کدیلاک اسکالاد رقیب فراری لافرایه
شما رو با کامنتهای
کلا تعصبی ویک طرفه ت تنها میذارم تا ما افراد چیز ندون سایت پدال استفاده کنیم
Ace
۲۱ بهمن ۱۳۹۵کلاس بندی یعنی همین
تعداد در، تعداد صندلی ، شاسی ، موتور و … هستن که کلاس یک ماشین رو تعیین میکنند.
(ali (CHEVY NOVA
۲۰ بهمن ۱۳۹۵البته این مدل که بصورت شوتینگ بریک هست چیز جدیدی برا کوروت نیست و در 1970 هم یه نمونه شوتینگ بریک از کوروت ساخته شد
راستی بچه ها دیروز یه اتفاق خیلی خوب برام افتاد خواستم در قسمتی که مربوط به ماشین امریکایی هست بگم
دیروز صبح مثل همیشه داشتم پیاده روی میکردم از سمت میدون رسالت تا خونه تو مسیر یدونه شورولت مونت کارلوی طلایی رنگ دیدم که کاپوتش بالا بود
رفتم سریع سمتش که دیدم صاحبش داشت هواکش کاربراتور رو میبست
سلام کردم و با خوش روی جوابم رو داد و بهش گفتم دمت گرم موتورش 350 هست؟؟؟
گفت اره 350 هست و همین سوال من باعث شد متوجه شه که منم مثل خودشم خلاصه باهم رفیق شدیم حسابی و شمارشم گرفتم
یه خصوصیتی که تمام امریکایی بازها ی واقعی دارن اینکه خیلی خاکی و خودمونی هستن و با صفا و ایشون هم همینطور بود و برای صفای بیشتر نشست پشت فرمون و 2 تا گاز داد و سر صبحی دیونمون کرد
داشت ماشین رو اماده میکرد که ببره تعویض پلاک
خلاصه به جمع رفقای امریکایی باز 1 نفر دیگه هم اضافه شد
(ali (CHEVY NOVA
۲۰ بهمن ۱۳۹۵بچه ها امروز میخوام در مورد شورولت ایمپالای 1964 و 1965 یه نکته مهمی رو بگم
شورولت ایمپالا همانطور که بچه های امریکایی باز میدونن سال 1958 به عنوان یه پکیچ روی مدل(( بلر ))عرضه شد
ایمپالا در واقع یه نمونه لوکس تر از بلر بود
من با مدلهای مختلف ایمپالا فعلا کار ندارم
اما 2 مدل هست که میشه گفت پر افتخار ترین و خواستنی ترین مدل های ایمپالا هستش
سال 64و 65 که شورولت عزیز ایمپالا رو عرضه کرد ایمپالا در این 2 سال بیش از 2/000/000 ایمپالا فقط تولید کرد و مدلهای 64 و 65 پرفروش ترین ایمپالاهای تاریخ هستن
طبق معمول موتورها از232 6 سیلندر تا 427 که 8 سیلندر بودبرا مدلهای 60 تا 64 و از 250 که 6 سیلندر بود تا 454 که 8 سیلندر بود برا مدلهای 65 تا70 بود
مدل ss هم برا ایمپالا در دسترس بود که صندلیهای جلو 2 تیکه بود با شیفتر دنده ی وسط کنسول
ss سال 65 موتور 396 داشت مه 325 اسب قدرت داشت
(ali (CHEVY NOVA
۲۰ بهمن ۱۳۹۵اگه بخوام سدان ها و کوپه های شورولت رو در دهه ی 60 و 70 که با بدنه بلر عرضه شدن از لحاظ قیمت به ترتیب بگم
1. بلر 2.بیسکاین 3. ایمپالا 4. کاپریس
این 4 ماشین بدنه هاشون کاملا یکی بود و از لحاظ امکانات و قیمت با هم تفاوت داشتن
بلر از 1950 تا 1974 تولید شد
بیسکاین از 1958 تا 1972 تولید شد و اختصاصی برا بازار امریکا بود البته من 2 تا بیسکاین 1966 تو تهران از نزدیک دیدم
ایمپالا از 1958 تا الان تولید میشه
کاپریس هم به عنوان مدل لوکس تر ایمپالا از 1965 تا الان ادامه داره
اعتمادیان
۲۰ بهمن ۱۳۹۵احسنت علی آقا
اطلاعات جالبی بود ، ممنون
(ali (CHEVY NOVA
۲۰ بهمن ۱۳۹۵تشکر از شما جناب اعتمادیان
امیرحسین
۲۱ بهمن ۱۳۹۵یه دونه ایمپالا توی جشن 50 سالگی کامارو اومده بود توی پیست آزادی
آقا یه چیز عجیبی بود
من دیگه به کامارو نگاه نمیکردم
فک کنم یه دونه z28 هم بود که خیلی خفن بود
alpha
۲۰ بهمن ۱۳۹۵بسیار ایده ی خوب و جالبیه.
کوروت رقیب بسیار خوبی برای SLS و AMG-GT بود.
من کلا ماشین های موتور جلو خیلی میپسندم.
کوروت C7 هم که خاطر همه هست، در درگ سال 2015 موتور ترند قهرمان شد و این عالی بود.