شورولت با معرفی کوروت کربن ۶۵ ادیشن جدید، شصت و پنجمین سالگرد تولید این خودروی محبوب را جشن میگیرد. کربن ۶۵ ادیشت در مدلهای گرند اسپورت 3LT و Z06 3LZ 2018 عرضه خواهد شد.
جدای از این مدل ویژه، شورولت برخی تغییرات کوچک در تجهیزات مدلهای ۲۰۱۸ کوروت را نیز اعلام کرده که شامل رادیوی HD استاندارد در تمامی مدلها، ریکوردر دادههای پرفورمنس سفارشی، دوربین عقب بهبود یافته با رزولوشن بالا و… میباشد.
مدل پایهی استینگری هماکنون با رینگهای ۱۹ اینچی در جلو و ۲۰ اینچی در عقب عرضه میشود که هرکدام افزایش یک اینچی ابعاد داشتهاند. این رینگها از ۵ طراحی جدید بهره میبرند. همچنین کنترل سواری مغناطیسی نیز به عنوان آپشن در دسترس است.
خریداران کوروت گرند اسپورت ۲۰۱۸ میتوانند ترمزهای سرامیکی را بدون سفارش پکیج پرفورمنس Z07 انتخاب کنید. افرادی که دنبال جدیدترین مدل Z06 هستند با دو انتخاب جدید برای رینگها روبرو خواهند بود.
اما مدل کربن ۶۵ ادیشن نیز ویژگیهای منحصربهفردی خواهد داشت که از آن جمله میتوان نوارهای روی گلگیر و گرافیک دربها، کالیپرهای آبی ترمز، دوخت آبی موجود در کابین، صندلیهای اسپورت مسابقهای و… را نام برد.
پاول ادواردز، معاون بازاریابی شورولت میگوید:
کوروت یکی از پر داستانترین خودروهای اسپورت تاریخ شورولت بوده و میراث بر جای گذاشتهی آن رقبای معدودی دارد. کربن ۶۵ ادیشن جدید به منظور گرامی داشت این میراث تولید شده و در عین حال دیگر ویژگیهای منحصربهفرد را تحویل مشتریان میدهد و باعث ایجاد تجربهی مالکیت خاصی میگردد.
Madjid
۲۳ فروردین ۱۳۹۶.
عجب زیبایی داره این ماشین .
مخصوصا با اون کواد اگزوز عقبش ?
تبریک میگم به دوستداران کوروت
ME84
۲۳ فروردین ۱۳۹۶.
سلام. سردبیر محترم یک پیشنهاد دارم.
اگه ممکنه شرایطی رو فراهم کنید تا مقالات سایت رو بشه به تفکیک نویسندگان یا مترجمان آنها هم مطالعه کرد. مثلا گزینه ای باشه که من هر وقت خواستم بتونم به تمام مقالات آقای شاهین احمدزاده یا دیگر دوستان دسترسی داشته باشم یعنی بتونم نویسنده رو انتخاب کنم و تمام مقالات مربوط به اون نویسنده رو بخونم.یه مورد دیگه:در tool bar گزینه انتقادات و پیشنهادات رو قرار بدین.
ممنونم.
سردبیر
۲۳ فروردین ۱۳۹۶سلام. دوست گرامی، همین الان هم با کلیک روی نام نویسنده در قسمت پروفایل وی، در پایین مطالب، می توانید به مطالب ارسالی ایشان دسترسی یابید. در مورد انتقادات و پیشنهادات نیز حق با شماست. چشم.
ممنون از همراهی شما
ME84
۲۳ فروردین ۱۳۹۶ممنون
Daniel
۲۳ فروردین ۱۳۹۶لطفا ی گزینه هم تعبیه کنین که بتونیم مقاله رو به صورت PDF دانلود کنیم و داشته باشیم چون بعضیاشون واجبه که داشته باشیم واسه اطلاعاتش. مثل پست توربوهای الکتریکی.
ME84
۲۳ فروردین ۱۳۹۶.
مجید جان، میشه بگی کواد اگزوز چیه؟ تا حالا نشنیده بودم.
شاهین
۲۳ فروردین ۱۳۹۶سلام
4 خروجی اگزوز رو اصطلاحا کواد میگن.
Noble
۲۳ فروردین ۱۳۹۶Me84 عزیز
Quad exhaust یعنی اگزوز چهارقلو.
به 2 نوع نقسیم میشه.
1- جدا ( بیشتر ماشین ها از این نوعن ، 2 تا در هر طرف که یا در عقبه و یا در طرفین بدنه ی ماشین. )
2- منفصل ( مثل همین کوروت استینگری ، یا لامبورگینی اونتادور LP700 )
یکی هم داریم Double Exhaust که یعنی دوقلو
1- متصل ( معمولا در سمت چپ ، عقب ماشین قرار میگیره. )
2- منفصل ( نمونش در ایران خیلی زیاده ، مخصوصا ماشین های کره ای)
.
به شخصه کواد اگزوز منفصل رو خیلی میپسندم
قانونی هست که میگه بهتره به ازای هر توربو از یک اگزوز استفاده بشه .
مزیت اگزوز های چند تایی اینه که چون دود خروجی از موتور از لوله های بیشتری خارج میشه میتونی قطر این لوله ها رو به شدت کاهش بدی ، این کار هم آیرو دینامیک ماشین رو بهتر میکنه و هم احتمال گیر کردن کف ماشین های اسپورت که معمولا ارتفاع کمی دارن ، به برآمدگی های مسیر به شدت کم میشه.
البته این اگزوز ها یکم وزن رو افزایش میدن.
ونوم اف ۵
۲۳ فروردین ۱۳۹۶نوبل عزیز خیلی خوب توضیح دادی ولی لامبو و کوروت رو منفصل نوشتی که به معنی جدا میشه شاید متصل منظورت بوده چون هر چهار تا کنار هم هستن خلاصه منفصل و جدا که نوشتی معنی مشترکی میدن
Noble
۲۳ فروردین ۱۳۹۶بله ، اشتباه شد ، شرمنده، اونجا باید متصل باشه.
Daniel
۲۳ فروردین ۱۳۹۶پرایدو بگو. سیستم کواد اگزوز اونم عقب و سمت راست.
یعنی از هر نظر این ماشین استثنا صنعت خودروسازیه.
شنیدم جدیدا برای کاهش وزن و ارتقا نسبت اسب بخار به وزن ، آچار چرخ ماشین رو هم علاوه بر ضبط برداشتن.
مدیونین اگه فک کنین سایپا قصد دیگه ای داشته… .
ME84
۲۳ فروردین ۱۳۹۶از همگی بخاطر توضیحاتتون ممنونم. خیلی جالب بود.
من از همین مدل اگزوز کوروت بیشتر خوشم اومد.
پرهام
۲۳ فروردین ۱۳۹۶سبک اگزوز کوروت که عشقه?
ولی سبک اگزوز پاگانی هم خیلی جالبه
mostafa
۲۳ فروردین ۱۳۹۶ای کاش شورولت دستی به داخل کابین کوروت هم می کشید و تغییراتی در اون ایجاد می کرد و کمی کیفیت مواد به به کار رفته در داخل کابین رو هم ارتقا می داد
پرهام
۲۳ فروردین ۱۳۹۶شما تو کوروت میتونی خیلی چیزا رو انتخاب کنی!
خب خرج هم داره
شما میتونی سفارش بدی تو کابین فیبر کربن استفاده بشه
یا سفارش بدی بیشتر بخش های کابین از چرم Napa استفاده بشه
ونوم اف ۵
۲۳ فروردین ۱۳۹۶دیگه فقط منتظرم zr1 بیاد
Ahmad
۲۳ فروردین ۱۳۹۶دوستانی که اطلاع دارن فرق عمده کروت با z06 چیه؟
(ali (CHEVY NOVA
۲۳ فروردین ۱۳۹۶Ahmad
z06 یه پکیج هست برا کوروت و مدلی جدا از کوروت نیست
کوروت پکیج های مختلفی داره
z06 . کربن . zr1 و z51
Ahmad
۲۳ فروردین ۱۳۹۶ممنون علی آقا
پس چرا نمیگن شورلت کوروت z06. یا کوروت z06 همه میگن شورلت z06 . انگار یه مدل مجزا از کوروته