بهتازگی تصاویری از یک دستگاه شورولت کوروت استتارشده در فضای مجازی و بعضی رسانههای خودرویی دیده میشود که گویا نمونه در حال آزمایش ZR1 جدید است.
در تصاویر تنها نسخه کوپه را میبینید، اما فیلمی که توسط اتوبلاگ هند (Indian Auto Blog) منتشر شده، گونه روباز را نیز به تصویر میکشد!
شمای کلی به C7 گرنداسپورت و Z06 کنونی میماند. خبری از باله عقب بزرگ نیست و نسخه کانورتیبل تنها به یک نمونه بسیار کوچکتر اکتفا کرده است. رینگها شباهتهایی به انواع تولیدی فِراری دارند. در بخش جلو حالتی شش گوشه شبیه به کامارو ZL1 به چشم میخورد.
همانطور که میدانید کد ZR1 (که در نسلهای قبلی بهصورت ZR-1 نوشته میشد) برای قویترین گونه کوروت استفاده میشود و تاکنون در C3، C4 و C6 وجود داشته است. آخرینِ آن با مدل سال ۲۰۰۹ و قلب ۶.۲ لیتری ۸ سیلندر V شکل روی خط تولید رفت. بلوک مذکور ۶۳۸ اسب بخار قدرت و ۶۰۴ پوند فوت (۸۱۸.۹ نیوتونمتر) گشتاور تولید میکرد که از خروجی (توان ۶۵۰ اسب بخار) کوروت Z06 کنونی کمتر است. به نظر میرسد برای ZR1 جدیدِ احتمالی، از نمونه بهبودیافته همان LT4 مورداستفاده در Z06 با توان بیش از ۷۰۰ اسب بخار استفاده شود. حواستان باشد که این پیشرانه، با نمونه V8 موسوم به LT5 که به احتمال قوی برای نسل آینده کوروت آماده میشود، کاملاً متفاوت است.
باید اشاره کنم این نسخه همچنان موتور جلو بوده و ارتباطی به پروتوتایپهای موتور وسطی که چندی پیش شکار شدند، ندارد. هنوز زمان زیادی تا تولد نسل بعدی کوروت و ورود نمونه متحولشده به بازار مصرف پیش رو است و گویا شورولت در این اثنا قدمهای نسبتاً کوتاهمدتی نیز خواهد برداشت. ZR1 جدید احتمالاً ژانویه ۲۰۱۷ در نمایشگاه دیترویت رونمایی شده و بهعنوان آخرین کوروت موتور جلو تاریخ (تاکنون) روی خط تولید میرود.
منبع: motorauthority
ghost
۲ آبان ۱۳۹۵حرف نداره … بهترینه
ELEMENTO
۲ آبان ۱۳۹۵.
خیلی خوبه.
من به این ظاهر خیلی زیاد علاقه دارم.
Carbonado Aventador
۲ آبان ۱۳۹۵c7 زیباست ولی هیچی c6 نمیشه…
ابهت و جذابیت خیلی بیشتری داشت!
میدونی,وقتی اسم ماشین آمریکایی میاد همه یاد یه ماشین خشن و عضلانی میوفتن…
متاسفانه نسل جدید موستانگ و c7 از طراحی نرم تر(به قول معروف اروپایی) بهره بردن…
ولی چلنجر
وایپرacr
و کامارو
خیلی با ابهت تر و عضلانی تر هستن!!!!
برگردم به بحث اصلی…
واقعا اگه بخواد یه روزی آرزوم براورده شه و بتونم یه ماشین امریکایی بخرم , اون ماشین قطعا c6 zr1 با رنگ مشکی مات و رینگ مشکی خواهد بود…
ELEMENTO
۲ آبان ۱۳۹۵.
اون که مسلمه.
وایپر ACR انتخاب اول من در ماشین های امریکایی
چون فرزند لامبورگینی و کرایسلره.
حیف که تموم شدش.
ELEMENTO
۲ آبان ۱۳۹۵.
در مورد کوروت.
بهترین نسلش که دوست داشتم C5 بود.
مخصوصا چراغ های جلوش
pop up بودن.
واقعا ازین چراغ ها خیلی خوشم میاد.
نمیدونم چرا یهو از مد افتادن.
مثل چراغ های mazda RX7 …
Nima
۲ آبان ۱۳۹۵قطعا مثل تمام کوروت هاى دیگه توى بازه قیمتى خودش و حتى بالاتر بهترینه.(توى بازه قیمتى خودش که اصلا شک نکنید.
از همین جا میگم قاتل پیست نوربرگ رینگ و امثال نیسان GT-R نیسمو و GT3-RS توى پیست هست و حتى مکلارن P1 توى پیست. میدونید چرا اینطورى قاطع حرف میزنم؟
برید نتایج کوروت Z-R1 قدیمى که 2009 تولید شده یعنى 7 سال پیش رو ببینید. هنوزم عضو ۱۰ ماشین سریع پیست جهنم سبز هست و توى خیلى درگ ها اسطوره بوده. با قیمت زیر 150.000 هم احتمالا میاد به بازار. اگر شتاب جانبى ACR رو داشته باشه یعنى 1.5 که بیشتر از همس توى پیست واااااقعا موفق هست. تقسیم وزن 50/50 هم خیلى کمکش میکنه که توى نسل قبلى نبود. حالا بش 700 اسب قدرت و 900 نیوتون گشتاور هم اضافه کنید و تمام این مواردى رو که کفتم کنار هم بزارین تا حرفام بتون ثابت بشه.
GOD BLESS AMERICA
۲ آبان ۱۳۹۵هرچی میخواستم بگم خودت گفتی.
ZR-1 چه در نسل 6 چه نسل 7 گواهی بر این موضوعه که اگه یه آمریکایی واقعی بخواد ماشین اسپرت بالای 100.000دلار بخره یک گزینه آمریکایی اصیل و قلدر رو پیش رو داره.
پس نیازی به خرید نمونه های اروپایی نیست.
البته وقتی پول باشه سلیقه حرف آخر رو میزنه.
خود من هنوز تو کف اف 430 اسکودریا هستم.
اما کوروت و وایپر همیشه انتخاب اول من باقی خواهند موند.
احمد باقری
۲ آبان ۱۳۹۵عجب چیزی بشه این ماشین.
آرش آمریکایی
۳ آبان ۱۳۹۵من این احتمال رو میدم که بخش کوروت به عنوان زیر مجموعه ای از شورولت یه برند جدا رو تشکیل بده و هم کوروت موتور وسط و هم کوروت موتور جلو تولید کنه
Hemichan
۱۶ آبان ۱۳۹۵احتمالا هفتصد اسب روی چرخها باشه چون همین الانشم قدرت واقعیش 690 اسب هست
اون لاستیک ها خبر از یک ماشین قدرتمند میدند.