شورولت در حال گذراندن فرایندهای تأییدیه پکیج الکتریک کانکت و کروز بوده و انتظار میرود این پکیجها را در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ و برای جلب نظر افرادی که خواهان راه انداختن پروژه الکتریکی خود هستند عرضه کند.
البته آنها تا آن زمان بیکار نمانده و یک کانسپت الکتریکی جدیدی را بر پایه K5 بلیزر ۱۹۷۷ تولید کردهاند. این خودرو از قوای محرکه الکتریکی و بدون آلایندگی سود برده و دنبالهروی خودروهای ای کوپو کامارو ۲۰۱۸ و E-10 2019 میباشد.
این بلیزر کلاسیک قوای محرکه اصلی، جعبه انتقال، میللنگ و اکسلها را حفظ کرده اما پیشرانه ۸ سیلندر ۱۷۵ اسب بخاری، گیربکس ۳ سرعته اتوماتیک، سیستم سوخترسانی و اگزوز آن حذف شده و جای خود را به پیشرانه الکتریکی بولت دادهاند. این پیشرانه قدرت ۲۰۰ اسب بخاری و گشتاور ۳۶۱ نیوتون متری تولید کرده و با یک گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک همراه شده است.
در محفظه بار این خودرو باتری ۶۰ کیلووات ساعتی قرار داشته هرچند به شعاع حرکتی این خودرو اشارهای نشده است. این طرح مطالعاتی همچنین دارای دیگر تجهیزات برگرفته از بولت الکتریکی همچون سردکن و گرمکن باتری، حفاظ شارژ بیش از حد، حفاظ شوک الکتریکی و حتی ترمز احیا شونده میباشد. از دیگر قطعات افترمارکتی این بلیزر میتوان به فرمان برقی و پشت آمپرهای سفارشی برای نمایش اطلاعات ضروری اشاره کرد.
مدیر بخش مهندسی، پرفورمنس و مسابقه شورولت میگوید:
اندکی پس از نمایش کانسپت E-10، مشتریان شروع به صحبت درباره چگونگی تولید پروژه الکتریکی خود کردند. بلیزر K5 الکتریکی نشان دهنده امکاناتی است که مشتریان میتوانند داشته باشند. افرادی که خواهان تبدیل پیکاپ خود به یک محصول روزمره با گشتاور آنی و تجربه منحصربهفرد راندن یک خودروی الکتریکی هستند میتوانند از این پروژه لذت ببرند. سیستم eCrate برای افرادی است که خواهان پرفورمنس فوقالعاده هستند و از این نظر تقریباً محدودیتی وجود نخواهد داشت.
پکیج الکتریک کانکت و کروز شورولت شامل پیشرانه الکتریکی ۲۰۰ اسب بخاری، باتری ۶۰ کیلووات ساعتی، اینورتر، مبدل موردنیاز برای راهاندازی سیستمهای ولتاژ پایین، کابلهای موردنیاز، کنترلرها و پمپهای آب برای خنک/گرم کردن باتری میباشد.
Ho3in
۱۰ آبان ۱۳۹۹بجز این ماشین
من یه مقاله خوندم یه لندرور بود که الکتریکیش کرده بودن ?
ولی واقعا حیفه این سری ماشین ها رو الکتریکی کنن
چون افرود فقط با موتور های سوختی خوبه
در ضمن ماشین های افرود سیستم های برقیشون کمه این که دیگه تمام اجزاش برقه
MASIHA
۱۰ آبان ۱۳۹۹گاو ها پرواز میکنن
سگ سلطان جنگله
گرگ میره سیرک
موش گربه رو میخوره
بلیزر هم الکتریکیه
بعله…
Hadi
۱۰ آبان ۱۳۹۹بله جناب مسیحا
تو دنیای عجیبی زندگی میکنیم…
تو خوابم نمیدیدم بلیزر 1977 رو الکتریکی کنن…
حداقل هیبریدش میکردید…
…
ممد ژانگولر
۱۰ آبان ۱۳۹۹هادی داداش هیبرید ? دوست داریا ?
Hadi
۱۰ آبان ۱۳۹۹آره داداش
چون خیلی مزیت ها داره
میتونه انرژی باتری هاشو از راه بازیابی کردن انرژی حرکت چرخ ها و ترمز به دست بیاره برد زیادی هم داره…
و یه جورایی دو زیسته
میبینم که با اون قورباغه کوچولوت به دو زیست بودنشم اشاره کردی ?
خلاصه بگم بنظرم هیبرید ها بهتر از الکتریکیا هستن…
ممد ژانگولر
۱۰ آبان ۱۳۹۹داداش
برد زیادشو خوب امدی ?
محمد
۱۰ آبان ۱۳۹۹دمت گرم پدال هم خاطرات عالی که با این ماشین داشتم زنده کردی هم منو یاد اون کسی که با این ماشین اومد ملت رو بدبخت کرد انداختی این ماشین واقعا شاهکار و دوست داشتنی بود اگه سوار بشی دلت نمیاد پیاده بشی
زیزیگولو
۱۰ آبان ۱۳۹۹شورلت بلیزرای قدیمی که تو ایران هستن هنوزم که هنوزه دارن مثل ساعت کار میکنن و از شاسی بلندای مدل جدیدی که تو خیابونا هستن سَرتر هستن
NAVID۰۰۹۸
۱۰ آبان ۱۳۹۹به معنای واقعی کلمه سلطان هستند .
واقعاً تویوتا لندکروزر با تمام گندگیش در برابر بلیزرهای قدیمی کوچولو به نظر میاد .
مهدی
۱۰ آبان ۱۳۹۹تاحالا بلیزر داشتین؟ یا حتی روندین؟
NAVID۰۰۹۸
۱۰ آبان ۱۳۹۹تا حالا افتخار رانندگیشو نداشتم اما داخل همین مدل دو درش نشستم که برای یکی از آشنایان بود چندین سال پیش که یادم میاد اینقدر عقبش حجیمه که صندلیهارو در آورده بود و فرش پهن کرده بود ، لامصب یه اتاق خواب کامله واس خودش از بزرگی و جلال .
اما دیگه دوران موتورهای حجیم آمریکایی به سر اومده و یادم میاد تا روشنش میکرد ، صدای نعره شیر میداد ، اما مصرف سوختش راحت راحت کم کم صدی ۲۵ میسوزونه و برای همینه که مگم دیوانگی مَهزه جهت استفاده روزانه ، اما با این موتور برقی اگر رواج پیدا کنه در تمام کشورها ، خودم به شخصه حاصرم ماشین روز را سوار نشم و برم یه کلاستیک آمریکایی یا ژاپنی بخرم با مشخصات فنی نو و برقی که خیالم از بابت خیلی مسایل راحت بشه و هروز از سوار نرمشون لذت ببرم .
خودروهایی مثل کادیلاک سویل ، تویوتا کریسیدا ، بلیزر ، پاترول سافاری ، لندکروز فرماندهی و… .
به نطرم برق اگر همه گیر بشه و خدماتش پخش بشه ، دیگه برای چی از روغن و بنزین استفاده کنیم ؟!
البته موتور برقی نیاز به تکامل و طی کردن مسافتهای بالای ۱۰۰۰ km در خودروهای اقتصادی داره که دیگه تکمیل تکمیل بشه و اینکه به شخصه فکر میکنم هنوز یه ۱۰ سالی تا تکامل کامل برقیها در تمام جهان فاصله داریم و با خیال راحت فعلاً بنزینیهاتون را بگازونید تا از بابت برقیها در آینده دلمون ۶قرص راحت بشه .
Amin-MC20
۱۰ آبان ۱۳۹۹خخخ تا 10 سال دیگه برقی ها تکمیل بشن بنزینی ها تکمیل تر میشن الان بعضی کمپانی ها به فکر بهینه کردن پیشرانه بنزینی افتادن
مهدی
۱۰ آبان ۱۳۹۹خب بلیزر که کلا دو درب هست اون که چهار در هست سابربن هست. من آمریکایی زیاد داشتم و الان هم دارم از نوا کوپه هشت و فایربرد فرمولا و کامارو ۷۴ بیگ بلاک و کاپریس و بلیزر و الان هم الدزمبیل ۹۸ مدل ۶۵ میلادی. بخوام بدون اغراق بگم بلیزر بی مصرف ترین ماشینی هست که تو عمرم سوار شدم با فاصله! بزرگترین ایراد که در واقع مهمترین فاکتور تو یه ماشین آفرود هست هم شاسی ضعیف و سیستم تعلیق جفت طبق و جعبه فرمون مضحکش هست . کافیه چرخ سمت راننده که جعبه فرمون همونجا نصب شده رو تو چاله بندازین و همزمان فرمون رو بچرخونین تا شاسی به اون بزرگی بشکنه! نود درصد بلیزرها شاسی هاشون شکسته این خودش یعنی فحش ناموس برای یه ماشین افرود… بلیزر ها اگر دف جلوشون فعال باشه میشه گفت عملا نمیتونی بالای ۱۰۰ کیلومتر سرعت بری چون ۳۰ درصد از توان موتور رو گیربکسش تلف میکنه و باقیش رو هم دف و گاردان جلو! به خاطر سیستم تعلیق جلو که جفت طبق هست فرمون ماشین در همه حال گیجه و فرمون سبکش این حس گیجی. و بیشتر هم میکنه. تنها کاربردی که میشه از این ماشین داشت اینه که شیشه ها رو دودی کنی و به عنوان مکان ازش استفاده کنی
زیزیگولو
۱۰ آبان ۱۳۹۹مهدی پدربزگم یه شورلت بلیزر مدل 1977 میلادی داشت، من که اون موقع بچه بودمو نمیتونستم رانندگی کنم ولی از این ماشین و پدربزرگم خیلی خاطره ها دارم ….. الان خیلی ساله که پدربزرگم اون ماشینو فروخته و خودشم به رحمت خدا رفته
NAVID۰۰۹۸
۱۱ آبان ۱۳۹۹خدا رحمت کنه پدربزرگ شما را ، ولی فکر نکنم به این راحتیها شاسی بشکونه !
زیزیگولو
۱۱ آبان ۱۳۹۹منم فکر نمیکنم به این راحتیا شاسی بشکونه، ماشین آمریکاییو شکستن شاسی!!! به قول نقی معمولی : “مگه میشه!!! مگه داریم!!!!” …. گاهی اوقات موقعی که میخای کامنت بزاری واسه وارد کردن ایمیل آدرس اگه یه حرف پسو پیش بشه اسم کاربری با تعداد کامنتای کمتر ثبت میشه!! حالا اون دوتاییه قبوله ولی اون بیستو شیش تاییه از کجا اومده!!!؟؟؟
زیزیگولو
۱۰ آبان ۱۳۹۹مهدی پدربزرگم یه بلیزر مدل 1977 داشت، اون ماشینو خیلی سال پیش فروخت و خودشم به رحمت خدا رفته ….. از پدربزرگم و ماشینش خیلی خاطره ها دارم
Amin-MC20
۱۰ آبان ۱۳۹۹برقییی!!!
اینام هامر بازی دراوردن
مهرداد كمال
۱۰ آبان ۱۳۹۹اولا کاش شورلت بلیزر رو رترو طراحی میکرد که گند زد ثانیا تمام فضای مفید رو با الکتریکی سازی از بین برده که!!
/AMG_73/JUST_AMG/SLS/CLS/G///_\\\||///
۱۰ آبان ۱۳۹۹به قول مهران مدیری
“دیگه این دنیا ارزش زندگی نداره”
برا ما که بله ولی شما که S کلاس داریو نمیدونم….
NAVID۰۰۹۸
۱۰ آبان ۱۳۹۹دوستان ، چرا فکر میکنید اگر کسی آخرین مدل خودرو را داره پس خوشبختترینه ، چرا واقعاً !!!
بخدا قسم فکر ، خیال و مسئولیت افراد ثروتمند خیلی بیشتر از خیلی از جمعیت حقوقبگیر جامعه ایرانی هست ، که بتوانند در این شرایط سخت در ایران حداقل سفره کارگر و کارمنداشون را زنده نگهدارند .
بخدا قسم پول میاد و میره اما هیچگاه فکر نکنید طرف چون بهترین بنز را سوار میشه ، پس دیگه هیچ دغدغهای نداره ، مطمئن باش که دغدغش بیشتر از خیلیهاست .
فقط این رو میدونم مُردِشورِ این زندگی را ببرم که خیلیها نون شب ندارند و با سیلی صورتشون را سرخ نِگه میدارند و یه عدهای هم خونه دارند ، ماشین دارند و حتی شغل معمولی و آبرودار دارند و بخاطر زیادهخواهیشون در این شرایط سخت هروز مینالند و سودای چاپیدن بیشتر را از مردم دارند .
Amin-MC20
۱۰ آبان ۱۳۹۹دقیقا درسته ممکنه یکی پول داشته باشه ولی مثلا فامیل هاشو از دست داده باشه یا براش زیاد پاپوش درست میکنن دشمن داشته باشه شما که نمیدونید تو زندگیش چه خبره چه دغدغه هایی داره پس به همین قانع باشین نمیشه همه چیز رو باهم داشت باور کنید پول خوشبختی نمیارههه
باطن زندگی خودتونو با ظاهر زندگی دیگران مقایسه نکنید
مهدی
۱۱ آبان ۱۳۹۹ترک و شکستگی شاسی بلیزر که فقط تجربه شخصی من نیست عرض کردم اپیدمی هست و درصد بالایی از این اتاق بلیزر شاسیشون از کنار جعبه فرمون میشکنه و عموما جوش خوردن. کافیه تو اینترنت یه سرچ ساده کنید حتی به فارسی