شورلت کراساوور جدید تریلبلیزر را در ماه آوریل در نمایشگاه شانگهای رونمایی کرد و حالا آنرا رسماً در بازار چین عرضه کرده است. این خودرو پلتفرم و ساختار فنی مشترکی با کراساوور ترَکر دارد اما در جایگاهی بالاتر از آن قرار میگیرد. تریلبلیزر که با مدل ۲۰۲۱ راهی بازار ایالاتمتحده هم خواهد شد، مانند سایر محصولات شورلت، در چین در دو نسخهٔ Redline و RS عرضه میشود که در ظاهر و داخل تفاوتهایی باهم دارند. به گفتهٔ شورلت، نسخهٔ ردلاین تصویر اسپرت گرانقیمت و شیکی را ارائه میکند درحالیکه نسخهٔ RS شخصیت قدرتمندتری دارد.
تریلبلیزر که با الهام از بلیزر طراحی شده است، نمای مدرن و اسپرتی دارد که ازجملهٔ ویژگیهای برجستهٔ آن میتوان به طرح سقف شناور، چراغهای جلوی الهام گرفته از کامارو، جلوپنجرهٔ اسپرت دوگانه و شکل جسورانهٔ کاپوت اشاره کرد. ویژگی مهم دیگر این خودرو اما کاربردی بودن آن است زیرا در کابین از ۲۶ محفظهٔ اشیاء برخوردار است و در صورت خواباندن صندلیهای عقب نیز تا ۱۳۷۵ لیتر فضای بار را ارائه میکند. شورلت این کراساوور کامپکت را به سیستم اطلاعاتی-سرگرمی جدید MyLink+ خود هم مجهز کرده که از اپل کارپلی و بایدو کارلایف، پورت USB و کارت SD، اطلاعات ترافیک و آبوهوا، بلوتوث و ناوبری برخوردار است.
برای تریلبلیزر یک پیشرانهٔ ۱.۳ لیتری سه سیلندر توربو در نظر گرفته شده که از نسل هشتم موتورهای اکوتک جنرال موتورز است. این موتور که برای ترَکر هم ارائه میشود، ۱۶۴ اسب بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتن گشتاور دارد و در تریلبلیزر هم نیروی آن مثل ترَکر بهصورت استاندارد توسط یک گیربکس CVT انتقال پیدا میکند با این تفاوت که در اینجا امکان سفارش یک گیربکس نُه سرعتهٔ اتوماتیک هم وجود دارد اما برای انتقال نیرو در ترَکر فقط همان گیربکس CVT در نظر گرفته شده است؛ اما علاوه بر گیربکس نُه سرعتهٔ اتوماتیک، برای تریلبلیزر سامانهٔ چهارچرخ محرک هم قابل سفارش است که میتوان آنرا بهصورت دستی با یک سوئیچ ظرف ۰.۲ ثانیه فعال کرد.
تریلبلیزر با گیربکس نُه سرعتهٔ اتوماتیک و سامانهٔ چهارچرخ محرک ظرف ۹.۳ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد و بهطور متوسط در هر صد کیلومتر ۶.۷ لیتر بنزین مصرف میکند. نسخهٔ دیفرانسیل جلو با گیربکس CVT اما کمی سریعتر و کممصرفتر است زیرا ظرف ۹.۱ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد و برای پیمودن هر صد کیلومتر بهصورت ترکیبی به ۵.۹ لیتر بنزین نیاز دارد. تریلبلیزر با قیمتی از ۱۳۹,۹۰۰ یوآن (۱۹,۶۵۰ دلار) تا ۱۷۹,۹۰۰ یوآن (۲۵,۲۷۵ دلار) در بازار چین عرضه میشود اما هنوز معلوم نیست در ایالاتمتحده هم با همین موتور ۱.۳ لیتری سه سیلندر عرضه خواهد شد یا یک پیشرانهٔ قویتر چهار سیلندر برای آن در نظر گرفته میشود.
محمد
۲۴ شهریور ۱۳۹۸گرچه جذابه اما حیف اسم بلیزر
این اسم باید لرزه به تن جاده و زمین و زمان بیاندازه
مک وال
۲۴ شهریور ۱۳۹۸بیشتر از قیمتی که داره ابهت داره!
فکرشو بکن، 20هزار دلار با دلار 12 تومنی میشه 240میلیون تومان. یعنی هم قیمت سانتافه زمانی که دلار کمتر از 4تومن بود!
یعنی کسی اینو بشنود و دق مرگ بشه، حق داره!
روح اله
۲۴ شهریور ۱۳۹۸همیشه تصور من از بلیزر یه ماشین خیلی بزرگ وتنومند بوده
بی نام
۲۴ شهریور ۱۳۹۸اسمشو بلبل میزاشتن بهتر بود تا بلیزر. با این وجود خوشکله و یه ماشین اقتصادیه
نام
۲۴ شهریور ۱۳۹۸خوشا به حالت ای چینایی
چه شاد و خرم با چه صفایی
ارزان میخری سوار میشوی
شاسی بلند لوکس آمریکایی
Ahmad
۲۴ شهریور ۱۳۹۸شبیه خود ماشینای چینی شده خخخخ .
رضا
۲۵ شهریور ۱۳۹۸با توجه به حجم و تعداد سیلندرش فوق العاده پر مصرفه
مصرفش در حد موتورهای 4سیلندر توربو 250 اسبی هست
رامین
۲۵ شهریور ۱۳۹۸حیفه من دهه شصت و هفتاد بلیزر داشتم هیج جایی نبود که اراده کنم و نره این اسباب بازیه آخه جی ام لعنتی یه مدل هشت سیلندراز بلیزر رو با شاسی و پلتفرم شورولت کلرادو بزن