بازهم این سه رقیب پا به میدان رقابت گذاشتند. رقیبانی که حدود ۴ دهه است باهم در نبردند و هیچکدام قصد عقبنشینی ندارد. حال دوباره این سه در یک میدان جمع شدهاند تا نبردی خونین را آغاز کنند؛ اما این بار و در سال ۲۰۱۶ هرکدام با جدیدترین سلاحهای خود آمدهاند. موستانگ و کامارو با نسل ششم خود و چلنجر با جدیدترین فیس لیفت خود پای به میدان نبرد گذاشتهاند. صدای غرش موتورهای V8 شنیده میشود و زمین میلرزد. بله سه هیولای آمریکایی اینجا هستند.
۲۰۱۶ شورولت کامارو SS
۲۰۱۶ فورد موستانگ GT
۲۰۱۶ دوج چلنجر R/T
نحوهٔ رقابت
ما این سه قلدر آمریکایی را طی یک هفته آزمایش کردهایم. آنها در به پیست مسابقهٔ خارج از شهر برده و با نهایت دقت آزمونهای شتاب صفرتا ۹۶ کیلومتر، طی مسافت ۴۰۰ متر و ترمزگیری از سرعت ۹۶ کیلومتر را انجام دادهایم. سپس آنها را در دنیای واقعی و در خیابانهای معمولی مورد آزمایش قرار داده و مسافت ۲۰۰ کیلومتر را با آنها در اطراف شهر پیمودیم. برای برگزاری عادلانهٔ رقابت، تمامی داوران ما یکییکی پشت هر یک از سه خودرو نشسته و آنها را در زمینههای سواری، هندلینگ، راحتی، شتاب و… مورد ارزیابی قرار دادهاند. سپس از خریداران این سه خودرو نیز در رابطه با موارد مذکور سؤال کردهایم.
نحوهٔ امتیازدهی کلی
۴۸ درصد از امتیازات داوران
۳۰ درصد از آزمون درون پیست
۱۲ درصد از نظرات خریداران
۱۰ درصد از مسافت پیموده شده در شهر
بنابراین این سعی کردهایم این رقابت مهیج و دیدنی را کاملاً منصفانه و درنهایت عدالت برگزار کرده و سرانجام برترین ماسل کار حال حاضر دنیا را مشخص کنیم.
مقام سوم فورد موستانگ GT با ۷۹۷ امتیاز
موستانگ GT خودروی بازیگوشی است که تعادلی عالی دارد اما کاملاً مشخص است که سرعت کامارو SS را ندارد. بعلاوه هرچند سرگرمکنندهتر از دو خودروی دیگر است اما هندلینگ آن معمولی بوده و در حد کامارو نیست. موستانگ هنوز هم سبک و زیرک احساس میشود و مسلماً سبکتر و پاسخگوتر از چلنجر است اما در این زمینه بازهم بهخوبی کامارو نیست. پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 آن واقعاً غرش مهیبی داشته و بسیار سریع احساس میشود. خصوصاً در مسیر مستقیم.
موستانگ ابعاد مناسبی دارد و راحتی صندلیهای جلوی آن نیز خوب است. صندوق بار آن کاملاً کاربردی برای استفادهٔ روزانه است و در تمامی جهات بهترین دید را در بین سه خودرو دارد. ولی به نظر تسترهای ما، صندلیهای ریکاروی موستانگ کاملاً کابین راحت آن را خراب کردهاند. آنها بهاندازهٔ کافی قابل تنظیم نیستند و راننده را در موقعیتی قرار میدهند که به طرز وحشیانهای ناراحت است. این صندلیهای لعنتی نه تنظیم برقی دارند و نه تهویهٔ مناسب به نحوی که هرگز بهخوبی صندلیهای کامارو و چلنجر نیستند.
درکل فضای داخلی آن هرچند بههیچوجه به تنگی کامارو نیست اما هرگز راحتی چلنجر را هم ندارد. رانندگی با آن سخت بوده و کیفیت ساختش ضعیف است بهگونهای که کیفیت پایین از جلوی کاپوت تا پشت درِ صندوق قابلمشاهده است.
حکم کلی: با عملکردی بهتر، تکاملیافتهتر از چلنجر است و درعینحال کمی خشن احساس میشود. موستانگ نمونهٔ بارزی از تکامل خودروهای عضلانی است. این خودروی سرگرمکننده برای پیست و درعینحال خودرویی راحت برای استفادهٔ روزانه است؛ اما صندلیهای ناراحت و کیفیت ساخت پایین از بزرگترین نقاط ضعف آن هستند.
مقام دوم دوج چلنجر R/T با ۸۰۹ امتیاز
معنای کامل وجود عضله در یک خودروی عضلانی! این بهترین توصیف برای چلنجر است؛ زیرا شاهد وجود بیشترین عضله در اندام چلنجر هستیم. بعلاوه در زیر کاپوت کشیدهٔ آن نیز یک نیروگاه عظیم V8 همی آرمیده که صدای غرشش واقعاً گوشنواز است. این در حالی است که این کوپهٔ عضلانی بهراحتیِ یک سدان خانوادگی بزرگ است و چلنجر ثابت کرد که برای داشتن یک ماسل کار اسپرت نیازی به قربانی کردن راحتی نیست.
دوج چلنجر قطعاً متفاوت از دو خودروی دیگر است و تنها خودرویی است که هنوز هم یک ماشین عضلانی واقعی است درحالیکه کامارو و موستانگ بیشتر شبیه خودروهای اسپرت معمولی شدهاند. پیشرانهٔ همی آن سریعترین پاسخگویی را در بین سه رقیب دارد و بااینکه بیشترین گشتاور گروه را تولید میکند اما هنوز هم در اطراف شهر با آرامش رفتار میکند. چلنجر واقعاً یک ماشین عضلانی احساس میشود بهویژه هنگامیکه نیروگاه همی آن را بیدار میکنید. صدای این موتور نیز در هر سرعتی فوقالعاده است.
لاستیکهای آن عملکرد خوبی دارند اما بهراحتی میتوانید لاستیکهای عقبی را در عرض چند دقیقه بهکلی نابود کرده و ابری از دود راه بیندازید. بعلاوه چلنجر تنها ماشین این مقایسه است که فضای داخلی راحت و مناسبی برای چهار سرنشین بزرگسال دارد. البته به همین دلیل این خودرو برای رانندگی در جادههای کوهستانی و یا پیستهای مسابقهٔ تنگ و پیچدرپیچ بیشازحد عریض است. سیستم تعلیق چلنجر برای یک خودروی اسپرت زیاد از حد نرم است که این امر موجب میشود هندلینگ چلنجر در حد دو رقیب دیگر نباشد.
حکم کلی: دوج چلنجر خودرویی بزرگ با غرشی مهیب و کمی ترسناک است و درکل تمام آن چیزی را که از یک ماشین عضلانی میخواهید را ارائه میکند. هنگامیکه پشت آن مینشینید و پدال گاز را فشار میدهید لبخند رضایت بر روی صورتتان نقش خواهد بست اما هندلینگ ضعیف و عرض زیاد شاید این لبخند را محو کند.
مقام اول شورولت کامارو SS با ۸۱۶ امتیاز
موتور ۶.۲ لیتری کامارو SS دقیقاً در میان موتور کم قدرتتر ۵ لیتری موستانگ GT و موتور نیرومند ۶.۴ لیتری چلنجر R/T قرار میگیرد. بااینحال عملکرد این موتور در بین سه رقیب برترین بود و کمترین مصرف سوخت را نیز بنام خود ثبت کرد. این پیشرانهٔ V8 همواره میل به سریعتر رفتن دارد بدون توجه به دور موتور، سرعت خودرو و دندهٔ درگیر. بعلاوه SS راحتترین رانندگی را نیز دارد. البته هرچند موتور V8 کامارو قدرتمند است اما آن احساس قدرت موتور V8 همی چلنجر را ندارد.
هندلینگ و دقت فرمان آن احساسی بیشتر شبیه به یک کوروت دارد تا هر یک از ماشینهای عضلانی دیگر درحالیکه با فرمان و تعادل عالی، در سطحی بالاتر از خودروهای عضلانی قرارگرفته و به عرصهٔ ماشینهای اسپرت وارد میشود. صدای اگزوز کامارو SS بهقدری زیباست که در طول رانندگی ترجیح میدادیم به فقط سمفونی اگزوز گوش دهیم تا صدای رادیو. راحتی راننده در آن بسیار عالی است و ترکیبی مناسب از موقعیت اسپرت صندلی و تنظیماتی برای انواع مختلف افراد را ارائه میکند.
اما کمبود فضا در قسمت عقب بسیار احساس میشود درحالیکه صندوق بار آن نیز فضای محدودی دارد. موقعیت کمربندهای ایمنی بالا بوده و در ترکیب با سقف کوتاه خودرو موجب میشود که کامارو بدترین دید را در بین خودروهای مورد آزمون ما داشته باشد. کیفیت داخلی خودرو نیز ضعیف بوده و احساس پلاستیکی بودن را بیشتر از چلنجر منتقل میکند. در کل کیفیت مواد داخلی کامارو در پس موستانگ و چلنجر قرار میگیرد.
حکم کلی: کامارو SS موجب شگفتی ما در این آزمون شد چراکه ترکیبی از راحتی و کاربردی بودن در رانندگی شهری را به همراه قابلیتهای فراوان در مسیر مسابقه ارائه میکند و تنها نقاط ضعفش دید ضعیف و صندوق بار کوچک است. ولی در کل با بررسی تمامی جوانب میتوان شورولت کامارو SS را برترین ماشین عضلانی ۸ سیلندر حال حاضر دنیا دانست.
مشخصات فنی
شورولت کامارو SS | دوج چلنجر R/T | فورد موستانگ GT | |
قیمت مورد آزمایش | ۴۳,۲۰۵ دلار | ۴۵,۴۸۵ دلار | ۴۲,۵۷۵ دلار |
پیشرانه | ۶.۲ لیتری V8 | ۶.۴ لیتری V8 | ۵.۰ لیتری V8 |
قدرت | ۴۵۵ اسب بخار | ۴۸۵ اسب بخار | ۴۳۵ اسب بخار |
گشتاور | ۶۱۵ نیوتن متر | ۶۴۵ نیوتن متر | ۵۴۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۶ سرعته دستی | ۶ سرعته دستی | ۶ سرعته دستی |
شتاب صفرتا ۹۶ کیلومتر | ۴.۳ ثانیه | ۴.۸ ثانیه | ۴.۷ ثانیه |
توقف از ۹۶ کیلومتر | ۳۵.۴ متر | ۳۷ متر | ۳۶.۳ متر |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۲.۳ ثانیه | ۱۲.۹ ثانیه | ۱۳.۲ ثانیه |
وزن خالص | ۱۶۷۰ کیلوگرم | ۱۹۲۰ کیلوگرم | ۱۷۰۵ کیلوگرم |
مصرف سوخت ترکیبی | ۱۱.۱ لیتر | ۱۲.۱ لیتر | ۱۱.۶ لیتر |
ترمزهای جلو | ۴ پیستون برمبو | ۴ پیستون برمبو | ۶ پیستون برمبو |
ترمزهای عقب | ۴ پیستون برمبو | ۴ پیستون برمبو | ۱ پیستون |
منبع: cars.com
real
۱۱ تیر ۱۳۹۵چلنجر از نزدیک یه چیز دیگس البته پشت موستانگ با اون چراغاش واقعا معرکس کامارو چراغای قبلیش پرجذبه تر بودن در کل فقط یه نگاه به موتوراشون که میکنی توهم میزنی که یعنی……..
رضا
۱۱ تیر ۱۳۹۵عشق است چلنجر
سعید
۱۲ تیر ۱۳۹۵,تو تبریز هر سه ماشین رو از نزدیک دیدم دوج یه ابهت خاصی تاره که او دوتای دیگه ندارن
رضا
۱۲ تیر ۱۳۹۵ولی ناموسا کامارو عجب رخی داره
king 918
۱۱ تیر ۱۳۹۵انتخاب من دوج چلنجره چون واقعا عضلانیه و از همه مهمتر اصلا این ماشین لاته ادعاش میاد مثل کامارو نیست عوض شه قیافش همون عشق لاتیه که بود
قدرت موتور و گشتاورش هم از باقی بهتره شتابش هم خیلی خوبه ….
من که خیلی حال کردم باش …….
amir.z
۱۱ تیر ۱۳۹۵رای من چلنجره….به نظرم تنها ماسل کار باقی موندس….کامارو که طراحیش اروپایی شده….ماستانگ طراحیش اصلا ابهت نسل قبلش رو نداره…..ولی چلنجر خشن تر و با ابهت تر شده….حتی اگه اینجا اخر میشد…اونم با اختلاف….باز من به چلنجر رای میدادم…..فقط امیدوارم چلنجر به راه ماستانگ کشیده نشه
reza
۱۱ تیر ۱۳۹۵به نظرم اگه دوج ماشین هاش رو سبک تر بسازه خیلی از ضعف هاش از بین می رن…فقط چلنجر…مث خودم عضلس:)..ولی مث خودمم سنگینه:(
Morteza
۱۱ تیر ۱۳۹۵نکته ایی که وجود داشت تو این مقایسه این بود که هم موستانگ وهم کامارو از بهترین نسخه ی موجود استفاده کردن در صورتی که چلنجر از نسخه R/T استفاده کردن و اگه چلنجر هلکت(SRT) تو این مقایسه بود با اختلاف اول میشد اونم با موتور 707 اسب بخاریش.
Lord Cezar
۱۱ تیر ۱۳۹۵داداش شما مثل اینکه خبری از کامارو ZL1 جدید نداری . اگه اون میومد که پوز همشونو به خاک می مالید.
در ضمن ماستنگ نیز نسخه ای که اینجا آوردن GT هست و عین کامارو SS هم سطح داج چلنجر R/T هست.
مهدی
۱۱ تیر ۱۳۹۵کامارو هم میتونه با زد ال وانش بیاد :/
محسن
۱۱ تیر ۱۳۹۵قوی ترین موتور برا چلنجره(srt) هلکت…..اندازه لامبو قدرت داره….707!!!!!
خدایی 4 روز تو تبریز بودم علاوه بر خیل عظیمی از ماسل های امریکایی یه دونه چارجر سیاه رنگ دیدم….اون گاز میداد من نعره میکشیدم…..آبروم رفت!!!!
ali
۱۱ تیر ۱۳۹۵ای جونم برادران دالتون که 40 و خورده ای سال که از هم کم نمیارند
سه تا کابوی باحال و مشتی
این 3 تا عزیز فقط و فقط با همدیگه رقیب هستن و خوش ندارن با بی اصالتهای مثل جنسیس و امثالهم مقایسه شن هر چند که همیشه هم پیروز میشن
http://67.media.tumblr.com/69773adb2287aa2cd4fcdc579fe3e787/tumblr_nhptqqNqpN1u4m3dno1_1280.jpg
http://f.fwallpapers.com/images/dodge-challenger-r-t-se-1970.jpg
https://i.ytimg.com/vi/KgpVWjnLNxU/maxresdefault.jpg
Huracan
۱۱ تیر ۱۳۹۵والا من عقب این ماشینای عضلانی امریکایی رو بیشتر از جلشون دوست دارم، خیلی بهتر و زیباترن پشتشون تا جلوشون خیلی عضلانین لامصبا!
جواد
۱۱ تیر ۱۳۹۵کسی بخواد این ماشیها را بخره به عملکرد و اپشن توجه نداره فقط به ندای قلبش گوش میده فقططططططططططططططططط چلنجر عشق است
ali
۱۱ تیر ۱۳۹۵اینم کامارو
http://classiccarpicturesalmanac.com/wp-content/uploads/2014/09/1969_Chevrolet_CamaroProStreetDragsterRaceCar_575ci.jpg
ali
۱۱ تیر ۱۳۹۵تو جدول یه اشتباهی شده اونم اینکه حجم موتور دوج و فورد اشتباه و بر عکس نوشته شده دوج موتور 5 لیتری رو چلنجر نداره واسه موستانگه و 6.4 لیتری برا دوجه
سردبیر
۱۱ تیر ۱۳۹۵ممنون از دقت نظر شما. اصلاح شد
یو اس اس اینترپرایز
۱۱ تیر ۱۳۹۵ولی خداییش قضاوت سختی بین این سه تا یکی انتخاب کنی.
هرسه غول هایی امریکایی هستن
محمدرضا
۱۱ تیر ۱۳۹۵به نظرم من جای چارجر بین اینا خالیه
Nima
۱۱ تیر ۱۳۹۵عجب مقایسه عالى و خوبى
دست آقاى دستگردى هم درد نکنه.
فقط یه اشکال توى جدول هست و حجم موتور ماستنگ و چلنجر رو اشتباه نوشتین!
کاش کیفیت ساخت کامارو و بقیه هم بالا بره تا ایرادى بشون وارد نشه. هرچند نسبت به قیمت همین الان هم عالى هستن. اگر قرار بود با این بازده کیفیت پورشه داشته باشن الان 80 هزار دلار بودن.
یو اس اس اینترپرایز
۱۱ تیر ۱۳۹۵اقا نیما چرا قیمت خودروهای امریکایی مثل ایتالیایی ها و انگلیسی ها گرون نیست؟؟؟؟؟؟
امریکا و ژاپن با این کیفیت خوب قیمت هاشون خوبه به نظرم
ali
۱۱ تیر ۱۳۹۵با اجازه از نیمای عزیز یه چیز بگم در مورد قیمت پایین ماشینهای امریکایی
یه سری ها که از ماشین امریکایی سر در نمیارند میگن چون کیفیتشون پایین هست قیمتشونم پایینه که همین باعث ارزونیشون است که 100 درصد اشتباس
علت پایین بودن قیمتشون استفاده گسترده از لوازم مشترک بین هم بوده و هست برامثال موتور 350 شوی هم رو شورولت بوده هم رو پونتیاک بوده هم رو الدزموبیل و بیوک و جی ام سی به طور مشترک یا مثلا در بسیاری از مواقع بدنه هاشون هم مشترک بوده نمونه بارزشم شوی نوا و بیوک اسکای لارکه در ایران که هممون دیدیمشون یا کامارو با فایربرد یا بلیزر و جی ام سی جیمی
به همین دلیل با وجود کیفیت مطلوب که بعد 40 سال هنوزم میبینیم سرپا هستند قیمتشون مناسب بوده همین الانشم همینطوری هست این مشترکات باعث پایین درامدند هزینه ها و قیمت کمتر اونا میشده تو فورد و کرایسلر هم همینطور بوده سیاستشون علاوه بر همه ی اینها ماشینهای امریکایی همیشه سادگی رو از لحاظ فنی الگو قرار دادن و همه اینها در پایین بودن قیمت موثر واقع میشه و همین سادگیشون برای خیلیها محبوب است تو دنیا
یو اس اس اینترپرایز
۱۱ تیر ۱۳۹۵علی عزیز کی گفته کیفیت خودروهای امریکایی پایین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
ali
۱۲ تیر ۱۳۹۵سلام بر پرافتخارترین ناو امریکا اینتر پرایز عزیز
این حرف یه سری از دوستان بود که قبلا گفته بودن
Nima
۱۱ تیر ۱۳۹۵بله کاملا موافقم. کیفیت آمریکایى ها بعد از رکود واقعا عالى شده و میبینید که توى تمام تست ها چندین نماینده دارن(خیلى وقتا بیشترین نماینده) و قیمت هم که دیگه حرفى درش نیس! به نظرم هنر اینه با قیمت کم توانایى رقابتى با بزرگتر و گرون تر از خودت داشته باشى
یو اس اس اینترپرایز
۱۱ تیر ۱۳۹۵الان ژاپنی ها هم د رقابت موفق هستن.هم کیفیت خوب تولید میکنن هم قیمت مناسب
احمد باقری
۱۱ تیر ۱۳۹۵کامارو که دیگه حرف نداره.
Hj
۱۱ تیر ۱۳۹۵ایول به همشون ولی دوست داشتم یه مقایسه بین سرترین مدل از هرکدوم باشه که بعید بدونم حتی zl1 هم حریف هلکت بشه!!!!
حرف آخر:فقط آمریکایی فقط چلنجر❤️
ali
۱۱ تیر ۱۳۹۵فقط امریکایی رو خوب اومدی فقط کسایی که سوار ماشین امریکایی سالم و نه اوراق شدن متوجه میشن که چقدر عالی هستن یادش بخیر 15 سال پیش من9یا8 سالم بود و رفیق بابام یه شوی s10 نو خریده بود عجب ماشینی بود اونقدر نرم و بی صدا بود که نمیدونید حالا خیلیهاشون خسته هستن و سواری اون موقع رو نمیدن و نباید با مدلهای خسته اونها همرو محکوم کنیم حتی اون سالماشو ماشین خودم الان در حال بازسازی هستش و 80 درصد لوازم اصلیش فابریک و بدرد استفاده دیگه نمیخوره حتی لوازم پیستون ترمزشم اصلی 37 سال پیش بود و کارایی دیگه نداشت بعد یکی ندونه میگه بابا این ترمز نداره و و به درد نمیخوره و از این حرفها
عام پوری
۱۱ تیر ۱۳۹۵فقط موستانگ عشق داره ب مولا ♥…
امیرحسین
۱۱ تیر ۱۳۹۵فقط چلنجر بخصوص هلکت,فقط صدای موتور چلنجر آنقدر زیبا و گوش نواز هست که قید دو رقیب رو بزنید.ضمن اینکه چلنجر هنوز اصالت و کلاسیک بودنش رو حفظ کرده
تمدن عرب
۱۱ تیر ۱۳۹۵باید بهترین نمونه های هر ماشین رو میاوردن تا بهتر بشه از بین این سه رقبا تشخیص داد کدوم یک سرتره
من در خوزستان ساکنم و چلنجر رو از نزدیک دیدم و بزرگترین عیب چلنجر همونطور که نو یسنده عنوان کرد عرض زیاد چلنجر هست که در ترافیک شهری واقعا ازار دهنده ست و راننده رو ناامید میکنه.
و نکته ضعف دیگه چلنجر نبود کانورتیبل در این مدل هست در صورتیکه رقباش مثل موستانگ و کامارو نمونه کانورتیبل ارائه دادن.
ولی در کل در عضلانی و خشن بودن چلنجر جای هیچ بحثی نیست. من چون از نزدیک دیدم میگم
مهراب
۱۱ تیر ۱۳۹۵کامارو یه ماسل کار امریکاییه که بیشترین مهندسی ساختو داره
مثلا تعلیق مغناطیسی یا که تحمل فشار جانبی عالی و به روز بودن اتاق
ولی چلنجر یه امریکاییه خالصه واقعا فقط واسه عشق امریکایی ساخته شده همه چیش دقیقا مثل دهه 70 هستش که اون موقع امریکا تو چه اوجی بود حجم بسیار بالا تعداد سیلندر زیاد
بدنه واقعا عضلانی همون هواکش رو موتوش کافیه واسه زیر سوال بردن قدرت بقیه ماشینها
Reza.jz
۱۱ تیر ۱۳۹۵اگه سال 1965 تا 1969 بود میگفتم موستانگ ولی تو این نسلشون چلنجر عشقه
farshid omidfar
۱۱ تیر ۱۳۹۵چلنجر تنها ماشین دنیاس که با چها رچراغ گرد به سبک کلاسیک داره ساخته میشه واقعا این ماشینو نمیدونم چطوری باید توصیف کنم فقط باید بری باهاش بانک بزنی فرار کنی ببری تو پیست لاتیش کم میشه واقعا دم طراحای دوج گرم خداکنه تو نسل بعدی هم بترکونن .
در ضمن اگه مقایسه بین قوی ترین مدل ها باشه بی هیچ حرف و حدیثی هلکت برتر از بقیه هستش.
CORVETTE Z06
۱۲ تیر ۱۳۹۵داداش چهار تا چراغ نیست 2 تاست-2تای دیگه توشون خالیه .هوا رو از اونجا به داخل میکشه
ali
۱۲ تیر ۱۳۹۵عزیز مایی با اون اسمت
اون چراغه تو عکس دقت کن 4 تاش چراغه
CORVETTE Z06
۱۳ تیر ۱۳۹۵دورش چراغه ولی توش خالیه
نوید جهرمی
۱۱ تیر ۱۳۹۵هر سه تاشونو دوست دارم.
اما به خاطر راحت تر بودن و اصالت بیشتر و کابین قشنگ تر چلنجر رو ترجیح میدم.
مجید
۱۱ تیر ۱۳۹۵به نظر من هر سه تا ماشین عالی و مثال زدنی هستن و بیشتر افراد اونارو با قلب انتخاب میکنن نه با عقل و منطق.من دوست دارم بدونم مدل های کامل تر یعنی کامارو ZL1 و ماستانگ Shelby و چلنجر hellcat چه عملکردی دارن و در برابر هم چه حرفی برای گفتن دارن
창세기
۱۱ تیر ۱۳۹۵من ساکن منطقه ازادم هر سه اینارو از نزدیک دیدم، موستانگ یه چیز دیگس خیلی طراحی پر ابهت تر و سنگینتری داره نسبت به کامارو، موستانگ از اون دو سرتره از هر لحاظ، هرچند من از خود امریکا و انگلیس بیزارم
Hj
۱۱ تیر ۱۳۹۵اصلا چلنجر خیلی عشقه اکثر ایرانی ها هم چلنجر رو میپسندن خلاصه همه بدی هاشون قابله چشم پوشیه چون به قول یکی ازدوستان در انتخاب این سه فقط قلب کار میکنه نه مغز در ضمن من هم سه تا شونو به رقبایه ژاپنی و المانی ترجیح میدم حتی اگه بدتر(که بهتر هستن)باشن
آرش
۱۲ تیر ۱۳۹۵به نظرم قیافه چلنجر واژه “شریر” رو معنی میکنه. دوستانی که دث پروف تارانتینو رو دیده باشن میدونن چی میگم. گمونم نسل قبل کامارو قشنگ تر بود. ماسل بود. این جدیده واقعا اروپایی شده هر چند من هنوزم کامارو رو ترجیح میدم. اصلا اسمشم قشنگه، کامارو.
Reza. Kh
۱۲ تیر ۱۳۹۵دوستان مطمئن باشید چلنجر ک سال 2017نسل ششم اون خواهد اومد تغییرات زیادیو ب خودش میگیره و دوج هم محبوره این کارو بکنه. من خودم عاشق موستانگم ولی قبول دارم ک از لحاظ موتوری یکم ضعف داره ک اونم صددرصد توسط فورد حل میشه. البته باید منتظر shelby gt 500 نسل جدید باشید ک هنوز نیومده.
USA & JAPAN
۱۴ تیر ۱۳۹۵جای چارجر خیلی خالیه
ولی بین اینا اول چلنجر بعد موستانگ بعد کامارو
مانی.الف
۱۷ تیر ۱۳۹۵یک سؤال از دوستانی که متخصص خودرو هستند:
وقتی در این مقایسه گفته شده که چلنجر هندلینگ ضعیفی دارد، دقیقاً مقصود چیست؟ چقدر ضعیف است؟ آیا واقعاً ضعیف است یا به نسبت قیمت و کیفیت و کارایی، انتظار را برآورده نمیکند؟
با کدام ماشین داخلی که برای ما آشناست، قابل مقایسه است؟ مثلاً میتوانیم بگوییم زانتیا هندلینگ بهتری از چلنجر دارد یا اصلاً این دو خودرو را نمیتوان مقایسه کرد؟
ممنون
mohammad_fm480
۱۹ تیر ۱۳۹۵موستانگ از همشون خشن تر و عضلانی تره و یک زیبایی خاصی هم در کنار خشونت و ابهتش داره.چلنجر موتورش عالیه اما طراحی بیرونیش مخصوصا از نمای جلو خیلی مضخرفه.
1.موستانگ
2.کامارو
3.چلنجر
انتخاب بین این ماشین ها سلیقه ایه و من نظر شخصصی خودمو گفتم
mohammad_fm480
۱۹ تیر ۱۳۹۵البته باید به ایمنی خودرو نیز توجه کرد که در تست تصادف دوج از موستانگ و کامارو ضعیف تر است و باید این را مد نظر قرار داد
به لینک زیر که در خود سایت پدال است مراجعه کنید :
تست تصادف ماسل کار ها : http://www.pedal.ir/%D8%B4%D9%88%D8%B1%D9%88%D9%84%D8%AA/%D8%AA%D8%B3%D8%AA-%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%AF%D9%81-%D9%85%D8%A7%D8%B3%D9%84-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D9%87%D8%A7/
مهدی drift
۲ شهریور ۱۳۹۵فقط هلکت
arash
۲ دی ۱۳۹۵lچلنجر …اسمیه که با شنیدنش یاد 50 سال پیش میوفتی یاد قدرت یا اصالت …تو طراحی این 3 ماشین من چلنجرو دوس دارم چون یه جور ابهت خاصی داره که دو تای دیگه نداره ..قیافه موستانگ جدید از دید من خیلی تو دل برو تر از نسل قبلش هست ..ولی کامارو شاید بزرگترین اشتباش بود که طراحی نسل قبلیشو که من عاشقش بودمو عوض کرد…zl1 نمای بیرونش اصلا نمیتونه اون قدرت درونشو به رخ بکشه ..تو ایران فورد یه ماشین خیلی خاصه جوری که از کسی که چیزی از ماشین چیزی نمیدونه بگی فورد موستانگ بهتره یا لامبرگینی اونتادور چون اسم فورد رو موستانگ هست میگه فورد کاری ندارم که فورد از بهتریناس تو دنیا ولی تو ایران یه ابهتی داره که تو دهه 50 شورلت داشت و دوج یکم ناشناس تره تو ایران ….من تو دنیای ماشینا به موستانگ و کامارو و چلنجر به چشم دیگه ای نگاه میکنم و عاشق هر سه تاشون هستم