شورلت کامارو ZL1 کنونی خودروی فوقالعادهای است و جذابترین ماسل کاری محسوب میشود که شورلت تاکنون ساخته است؛ اما این اولین باری نیست که کامارو در نسخهای بنام ZL1 تولید میشود. شورلت برای اولین بار در اواخر سال ۱۹۶۹ کامارو ZL1 را در تعداد بسیار محدود تنها ۶۹ دستگاه تولید کرد که امروزه بسیاری از مجموعهداران خودرو آرزو دارند یکی از آنها را در کلکسیون خود داشته باشند.
حال طی رویدادی کمسابقه دو دستگاه از این جواهر آمریکایی به حراج گذاشته شده است. این دو دستگاه کامارو ZL1 بسیار کمیاب و کاملاً فابریک، مطمئناً یکی از حیرتانگیزترین خودروهای حراجی آیندهٔ Mecum در فلوریدا خواهند بود. یکی از این دو کامارو هجدهمین و دیگری سیامین نمونهٔ تولیدشده از ۶۹ دستگاه ZL1 بوده و هردو مدل ۱۹۶۹ هستند.
کامارو ZL1 مجهز به یک نیروگاه ۷ لیتری V8 بود که توسط مکلارن و چاپارال برای استفاده در مسابقات Can Am توسعه پیدا کرده بود. به گفتهٔ جنرال موتورز این موتور ۴۳۰ اسب بخار قدرت داشت اما قدرت واقعی آن چیزی در حدود ۵۰۰ اسب بخار بود. این در حالی بود که نسخهٔ پایهٔ کامارو در آن سالها با پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری شش سیلندر خطی تنها ۱۴۰ اسب بخار قدرت داشت و حتی قویترین و بالاترین مدل یعنی کامارو SS از موتور V8 با ۳۷۵ اسب بخار قدرت استفاده میکرد.
البته این قدرت وحشتناک آنهم بدون وجود سیستمهای کنترلی امروزی، کامارو ZL1 را به خطر و تهدیدی مطلق در جادههای عمومی تبدیل کرده بود چراکه کنترل آن بسیار دشوار بود. همچنین جنرال موتورز هم تمایلی به فروش چنین خودروی قدرتمندی به عموم مردم نداشت اما برخی مدیران این شرکت که به حضور ماسل کارهای نیرومند در خیابانهای عمومی علاقه داشتند راهی پیدا کرده و ZL1 را از طریق بخش COPO به بازار عرضه کردند. این در حالی بود که کامارو ZL1 بهسختی بهعنوان یک خودروی جادهای قانونی پذیرفته شد چراکه واقعاً برای مسابقات طراحی شده بود.
از طرف دیگر کامارو ZL1 بهطور وحشتناکی گرانقیمت بود بهنحویکه جنرال موتورز آنرا با قیمت ۷,۳۲۴ دلار به فروش میرساند که ۶۵ درصد گرانتر از یک کوروت استینگری با قیمت ۴,۷۸۱ دلار در آن سال بود. به همین دلیل این هیولا از مشکل فروش رنج میبرد و دهها دستگاه از آن به کارخانه بازگردانده میشد؛ اما بااینحال دو دستگاه از ZL1 که حالا برای فروش گذاشته شدهاند برگشت نخوردند. وضعیت این کاماروها کاملاً فابریک گزارش شده و پیشرانهٔ آنها نیز اصلی درحالیکه بهخوبی بازسازی شدهاند.
Mecum قبلاً هم اقدام به حراج گذاشته این دو دستگاه کامارو ZL1 مدل ۱۹۶۹ کرده بود اما خریداری برای آنها پیدا نشده بود. پیشنهاد قیمت برای هریک از این خودروها حدود ۵۰۰ هزار دلار است اما گفته شده که دو ماشین باهم فروخته خواهند شد و امکان خرید یکی از آنها بهتنهایی وجود ندارد؛ بنابراین کسی که خواهان این دو کامارو ZL1 باشد باید بیش از یکمیلیون دلار برای خرید آنها هزینه کند.
kamran cooper
۱۸ آبان ۱۳۹۶500 اسب بخار برای اون سال.هنوزم عدد ترسناکیه
.....::::LAST VIPER::::.....
۱۸ آبان ۱۳۹۶اگزکلی
(Ali(Chevy Nova
۱۸ آبان ۱۳۹۶درسته داش کامران
اما مدلهاى قوى تر هم در اون زمان بودن
این قسمت هم که دیگه عشقه
((کامارو ZL1 مجهز به یک نیروگاه 7 لیتری V8 بود که توسط مکلارن و چاپارال برای استفاده در مسابقات Can Am توسعه پیدا کرده بود. به گفتهٔ جنرال موتورز این موتور 430 اسب بخار قدرت داشت اما قدرت واقعی آن چیزی در حدود 500 اسب بخار بود))
(Ali(Chevy Nova
۱۸ آبان ۱۳۹۶شورولت در سال 1969 با قىمت مناسب نه الکى گرون تونسته محصولى تولىد کنه که بشه خار چشم بعضى ها
شورولت با استفاده از موتور 427 در کوروت قدرت این موتور رو به 580 و سال بعد به 710 اسب برسونه
قىمت 300/000 دلارىش هم خىلى مناسبه و کور بشه هرکس که نمىتونه ببىنه
.....::::LAST VIPER::::.....
۱۸ آبان ۱۳۹۶فک اون زمان بدون حیچ محدود کننده الکترونیکی قدرت ۵۰۰ اسب بخار واقعا عالی بوده
(Ali(Chevy Nova
۱۸ آبان ۱۳۹۶Last viper
داداش اون زمان محدود کننده بود اما نه بصورتى که الان هست
تا 1974 نوع محدود کننده فرق کرد و لى تا قبل اون شراىط جورى بود که فورد قدرت موتور موستانگ boss رو تا 616 اسب رسونده بود اونم سال 1969!!!!
داستانش مفصله که بعداً مىگم
amir SCHUMACHER
۱۸ آبان ۱۳۹۶.
خیلی گرونه.
زیر 300/000 تا بود خوب بود.
MAHDI . VENOM-DEMON
۱۸ آبان ۱۳۹۶چطور بنز قیمتش خوب بود
(Ali(Chevy Nova
۱۸ آبان ۱۳۹۶مهدى جان
داداش خوشحالم که به حرفم رسىدى
دادا اون ماشىنى که من دیدم تو اون پست و شما بهش اشاره کردى نهاىت 150/000 دلار بود اون هم به شرط فابرىکى بودن که حتى موتورش هم فابرىک نبود
از اون مدل تو اىران پر بود که بىشترشونم رفت اصفحان براى کارخانه ذوب اهن
.....::::LAST VIPER::::.....
۱۸ آبان ۱۳۹۶?????????
احسان
۱۸ آبان ۱۳۹۶این قیمت نمی ارزه چه خبر جون به جونش کنی یه شورولته
(Ali(Chevy Nova
۱۸ آبان ۱۳۹۶جناب احسان دوست عزیز
اونکه چقدر مى ارزه رو نه شما و نه من تعىىن نمىکنن
این ماشىن قىمتش همىنه و همىن قدر هم فروش مىره چون شورولته
در ضمن مدل copo قىمتش به یک مىلىون هم مىرسه که تو حراجى برت جکسون و rm عرضه شده بود
M.us
۱۸ آبان ۱۳۹۶درست داش مهدی نسخه های کوپو کامارو واقعا یه هیولای چرخ دار بود در مورد قیمتش هم باید بگم این یه ماشین کلکسیونی حتی تو ایران هم یه ایمپالا کلکسیونی تا قیمت 600میلیون میره دیدم که میگم در کل اون زمان قدرت دست برند های آمریکای بود حتی فکر اینکه تویوتا یا فولوکس بشن بزرگترین یکم احمقانه بود البته اون زمان
Hemichan
۱۸ آبان ۱۳۹۶این کامارو عشقه
محمد
۱۸ آبان ۱۳۹۶کامارو رو جدای از طراحی فوق العاده جذابش، باید سوار شد تا بفهمی چه لذتی توی سواری بهت میده.من آرزوی این ماشینو داشتم تا اینکه خریدمش.
matador
۱۸ آبان ۱۳۹۶.
بنز بنزه و شورلت هم شورلته
بنز فرق می کرد این 100/000 تا هم زیاده براش
Amir Machine
۱۸ آبان ۱۳۹۶این دوست 10 هزار کامنتیمون فعلاً رو فاز ضد آمریکاییه تا به قول خودش مقابله به مثل کنه!!!
اونم بخاطر یه مشت کلکلهای بچگانه
زیاد جدی نگیر، فقط مثل خودش بگو باشه!!!
Matador
۱۸ آبان ۱۳۹۶.
Saman ( همون لست وایپر)
شما کامنت خودت رو بذاری و اینقدر به بقیه کاری نداشته باشی بهتر نیست؟
Matador
۱۸ آبان ۱۳۹۶.
سامان
اصلا مهم نیست کی هستی و چی هستی فقط کامنت خودت رو بذار و کاری به کار من نداشته باش
همین
چیز زیادی ازت نمیخوام
وقت بحث های بچگانه رو هم ندارم
حمیدرضا
۱۸ آبان ۱۳۹۶چه انجین بزرگی داره کلا باکش سریع خالی میشه البته ارزش کلکسیونیش واقعا بالاست