درحالیکه قرارست شورولت در اواسط سال ۲۰۱۳ میلادی از هفتمین نسل کوروت (C7) رونمایی کند، پیداشدن خبری عجیب در شبکه فروش eBay غافلگیرمان کرد! شخصی با نام کاربری shawn4842 در تلاش است تا برای یکی از کوروت C7هایی که هنوز وجود خارجی ندارد خریداری پیدا کند . . .
البته با دیدن قیمت ۵,۲۰۰ دلاری این کوروت تعجب نکنید چرا که این مبلغ تنها هزینه سپرده گذاری آن بوده و مبلغ تمام شده در هنگام تحویل خودرو از شما گرفته می شود که احتمالا عددی فرانجومی خواهد بود. همچنین گفته شده که در صورت انصراف از خرید ۱۰% از هزینه پرداختی برگردانده می شود.
shawn4842 هیچگونه اطلاعات فنی دقیقی از کوروت C7 خود منتشر نکرده جز آنکه این خودرو مجهز به پیشرانه ای V8 بوده و می توان آنرا با گیربکس هفت سرعته اتومات یا شش سرعته دستی خریداری کرد. همچنین گفته شده که برنده این مزایده در زمان تحویل خودرو هر آپشنی را که بخواهد می تواند سفارش دهد. اما دیگر نکته تامل برانگیز این موضوع استفاده از عکس هایی است که مدت ها پیش توسط طراحی به نام Radovan Varicak و به سفارش Car&Driver منتشر شده است.
به هرحال خریداری خودرویی که هنوز تا آمدنش یکسال زمان باقیمانده یا اعتماد به مالکی که هویتش مشخص نیست اگرچه منطقی به نظر نمی رسد اما اگر دست بر قضا شما صاحب یکی از نخستین مدل های ۲۰۱۴ شورولت کوروت C7 شدید به shawn4842 چه می گویید؟!
محمدحسین
۱۸ مرداد ۱۳۹۱آمریکایی ها همیشه تو طراحی یه جاشون میلنگه…عقب ماشین رو مثل کامارو طراحی کردند جلوش هم مثل نسل جدید دوج وایپر اگزوز هاش هم خواستن شبیه فراری 458 ایتالیا بکنن گند زدن توش…
به جای اینکه 4 تا اگزوز رو کنار هم بزارن دو تا بکشن طرف راست دو تا شم بکشن طرف چپ…اینطوری خوشگلتر میشه…هود روی کاپوتش هم رو از کامارو ZL1 کپی کردند…
آمریکایی ها می خوان خودرویی exotic یا همون مثل اروپایی ها بزنن…دارن گند میزنن به طراحی…فرم عضلانی رو با فرم آیرودینامیک قاطی کردند…
طراحی خودروهای آمریکایی خیلی بی هویته…ای کاش مثل آلمان یا ایتالیا یا انگلیس یه اصالتی به طراحی هاشون بدن
پراید
۱۹ مرداد ۱۳۹۱لابد پراید طراحی خوبی داره
slr mclaren
۲۹ مرداد ۱۳۹۱محمد حسین جان چرا اینقدر شیرین میزنی؟
این کارهارو برای خوفناک تر کردنش انجام دادند.
javad
۱۸ مرداد ۱۳۹۱با نظرتون موافقم ولی خوشبختانه این فقط طرح یک طراح آن هم به سفارش یک مجله بوده و ربطی به نسل آینده کروت نداره
مهران
۱۸ مرداد ۱۳۹۱به نظر من که خیلی قشنگه.عقبش مثل camaro جلوشم مثل ferarri
N.I.M.A
۱۹ مرداد ۱۳۹۱جلوش قشنگه ولی کاشکی چراغهای پشتش مثل مدل های قبلی بود
کیهان
۱۹ مرداد ۱۳۹۱چراغای پشتش کوچیکه! نمیاد بهش
parham 15
۱۹ مرداد ۱۳۹۱طراحی خارجیش اصلا خوب نیست چرته. مخصوصا جلو
رامتین
۱۹ مرداد ۱۳۹۱محمد حسین معلومه چی میگی؟؟
آمریکا رو با انگلیس مقایسه میکنی؟
بچه ها کلا یکم … دارین!
محمدحسین
۱۹ مرداد ۱۳۹۱آقای عزیز…رامتین جان ربطی به پیشرفته تر بودن کشور نداره…شاید آمریکا تو صنایع دیگه از اروپا جلو باشه مثل صنایع نظامی و الکترونیکی و سینما…ولی تو خودروسازی بازی رو به اروپا باخته…مخصوصا به آلمان و ایتالیا و انگلیس…از فرانسه و سوئد و هلند و اسپانیا جلوتره…ولی از این 3 تا کشور کیفیت خودروهاش پایینتره..
آره خودروسازی انگلیس از آمریکا بهتره…
کمیت که جای کیفیت رو نمی گیره…مثلا تو 8 هفته 12000 فورد موستانگ تولید میشه…ولی تو 6 ماه یه دونه رولزرویس…فورد 22 هزار دلاره و رولزرویس 250000 هزار دلار…
یه ضرب المثل اروپایی هم هست که میگه:
به اندازه پول پرداختی سواری خواهید گرفت…
مطمئنا کیفیت بنتلی و رولزرویس و آستون مارتین و مک لارن و آسکاری و جگوار و رنجروور از کیفیت
فورد و شورلت و دوج و کادیلاک و پونتیاک بیشتره…
پونتیاک که ورشکسته شد…حقش هم بود…
فورد هم به کمک های دولتی وابسته شده…
ولی خودروسازهای انگلیسی همیشه مشتری های خاص خودشون رو دارند
عماد
۹ مهر ۱۳۹۱فکر کنم اگه پراید رو یک میلیارد دلار بفروشن میگی بهترین ماشینه!
تو همین سایت بورو مقایسه مقایسه مک لارن با کوروت با فراری رو بخون، مک لارن آخر شد با اینکه قیمتش دو برابر کوروت هستش!
به این میگن یه ماشین زیبا که با قیمت نصف یه ماشینه قویتر به مردم عرضه کنه!
مهزیار
۱۹ مرداد ۱۳۹۱با محمد حسین موافقم شدید.. آمریکا خیلی با ماشینای جاودانه اش فاصله گرفته و یه جورایی طراحی های بی معنی و بی اصلت میده.. چراغهای جلوش هم علاوه بر دوج وایپر به نیسان جی تی آر هم بسیار شبیهه.. البته من فکر کنم این عکس مدل نهایی کروت نباشه!
prosoftwar
۱۹ مرداد ۱۳۹۱یعنی خداییش شما نفهمیدید پشتش فتوشاپه؟؟
ٍعماد
۲۸ مرداد ۱۳۹۱ای ول داری داداش
لطفا اگه قراره در مورد یه بحثی نظر بدین
متن رو کامل بخونید
همه میدونن این یه طرح البته نه فتوشاپ :دی
aria
۱۸ مهر ۱۳۹۱خب وقتی میدونید که فقط یه طرحه این همه دعوا سر چیه ؟
اگه این طرح اشکال داره که به دید من که خیلی هم خوشکله چرا باید سر آمریکایی ها و شرکت شورلت و اونور هم فورد خالی کنید ؟ خب سر طراحش هرچی میخواید بگید!
در ضمن لطفا وقتی ماشین ها رو مقایسه میکنید کلاس و رده طبقه بندی نوع اون ماشین ها رو هم در نظر بگیرید.
انگلیس مکلارن رو داره که زیرمجموعه بنز محسوب میشه و خیلی از تکنولوژی های مرسدس رو هم استفاده مییکنه البته ناگفته نماند که بنز هم از تجربیات و برخی دستاوردهای مکلارن استفاده میکنه. البته وقتی که هزینه میکنه باید هم نتیجه داشته باشه . برخلاف پراید که صد میلیون دلار خرجش کردن تیبا ساختن!
رولزرویس هم که زیرمجموعه بی ام دبلیو هستش و حتی قسمت های فنی از جملهه موتور و اتاق ماشین هاش توی آلمان ساخته میشه!
لوتوس هم که ورشکسته شد رفت!
این از انگلیس !
در مورد آلمان که واقعا اول دنیاست و شکی هم توش نیست!
اما در مورد ایتالیا ! لامبورگینی و فراری و پاگانی! که اگه قیمتشون رو در نظر بگیرید میفهمید که باید هم برتر باشن بجز اینا چیزی نداره که بخواد شاخ بشه!
خب اینجا باید اینرو در نظر بگیریم اگه اندازه ای خرج ماشین های ارزون آمریکایی مثل کوروت و وایپر کنیم تا با قیمت لوتوس و یا فراری و مکلارن مساوی بشن اون وقت باز هم کم میارن ؟ همینجوریش که این رقبا رو کلافه کردن!
برای مثال دوج وایپر هنسی قیمتش بالاست اما راحت میتونه با بوگاتی کل بندازه و از خجالتش در بیاد!در حالی که قیمتش خیلی از بوگاتی میلیون دلاری کمتر هستش!
یا ssc Airo که با نصف قیمت بوگاتی عملکرد و قدرت و سرعت و شتاب بهتری نصبت بهش داره.
یا مثلا کوروت zr1که با قیمت یک چهارم با مورسیه لاگو رقابت میکنه.
*
*
*
میتونستم خیلی بیشتر این مقایسه رو شرح و بسط بدم اما حوصله نداشتم.
*موفق باشید*
سروش
۱۹ مرداد ۱۳۹۱حال آدمو بد می کنن اینایی که تو این سایت هر ماشینی رو با پراید مقایسه می کنند بابا چیزی حالیت نیست مجبور نیستی حرف مفت بزنی ساکت شو بذار بقیه نظر بهتری بدن شماها پرایدم از سرتون زیاد به خدا
pooyan
۲۰ مرداد ۱۳۹۱salam be nazaram age faghat egzoze mashino taghsim mikard.2ta be har taraf be gusheye mashin montaghel mikardan zibatar mishod.nazaretun chiye?
ss
۲۰ مرداد ۱۳۹۱اقای محمدخسین؛اگه شورولت میدونست اعجوبه ای مثل تو وجود داره واست سرو دست میشکوند بخاطر اظهار نظرای تعیین کننده تو…..
جمع کن بابا حتما اونا با اون همه امکانات چیزی از طراحی نمیدونن اونوقت تو میدونی
محمدحسین
۲۰ مرداد ۱۳۹۱آقا ss من نگفتم من میدونم اونا نمیدونن ولی باید خودرویی بسازن که اکثر مردم دنیا ازش خوششون بیاد…اعم از کارمند و جوان و دکتر و سرمایه دار…
شورلت طراحی هاش بیش از حد هیجانی و رویاییه که این به این برند لطمه میزنه…
ولی مرسدس بنز خودرویی هست که با وجود سادگی چهره بسیار بسیار جذابتر از ماشینهای آمریکایی هست…
همه هم از ماشینهای آلمانی خوششون میاد ولی همه از ماشینهای آمریکایی خوششون نمیاد…
ماشین عضلانی مرد…این جور طراحی ها به درد دهه70 ها و آدمای با اون فکر و خیال می خوره…
pouya
۲۰ مرداد ۱۳۹۱ایول softwar.عقبشو دقت کنید.فتوشاپش افتضاحه
رامین
۲۰ مرداد ۱۳۹۱نه پس حتمأ بنز SL 2012 طراحی زیبایی داره!!!!! تورو خدا یکم تو فروم های خارجی بگردین و نظر مردم جهان رو راجع به طراحی ماشین های آمریکایی ببینید یعد بیاین اینجا دُر افشانی کنید. خدارو شکر کمپانی های آمریکایی تو هرچی کم بذارن که البته نمیذارن ، همیشه طراحی ماشیناشون زبانزد خاص و عام بوده.
شورلت کوروت 59 ساله داره با همین اصالت طراحی و تولید میشه پس اَنگ کپی کاری بهش نمیچسبه بعضی از دوستان هم با نظراتشون موجبات خنده بقیه رو فراهم نکنن!
N.I.M.A
۲۰ مرداد ۱۳۹۱اقا به یه چیز دقت کردین؟پشت ماشین علامت شولت زده ولی جلوش کوروت که این امکان پذیر نیست پس عکس مربوط به مدل اصلی نمی باشد.
مهزیار
۲۱ مرداد ۱۳۹۱یه نکته جالبه دیگه، از نمای پشت آینه بغل نداره.. همون که گفتم: این مدل نهایی نیست.
ss
۲۱ مرداد ۱۳۹۱محمدحسین گفتم که اونا نمیدونن تو اینجا هستی.نظرات خودتو نگه دار بهشون انعکاس بده
محمدحسین
۲۵ مرداد ۱۳۹۱[…]
فتوشاپ یا هرچی….اگه ماشینهای آمریکایی رو همه دوست داشتند و ندارند…اون وقت پونتیاک ورشکسته نمیشد…یا فورد به کمکهای دولت وابسته نبود…
مهزیار
۲۵ مرداد ۱۳۹۱درست میگی دیگه محمد خان.. چی کنیم؟
مهران
۲۹ مرداد ۱۳۹۱عزیزان ، من مطالب همه شما رو خوندم . حیفم اومد تا تجربیات خودمو براتون بازگو نکنم.
همه می دونن که آمریکا کارش فقط تولید علمه. اون خودروهایی که به عنوان خودروی با کیفیت نام بردین یه نشانی از آمریکا دارن ، مثل رولزرویس که سیستم محرکه و تعلیقش کاملا روی پلتفورمهای جنرال موتورز هست. دوست عزیزی که محصول تجاری آمریکایی رو با محصول حرفه ای اروپایی مقایسه کردی ، لطفا وقتی می خوای نظر بدی اطلاعاتت رو تکمیل کن . مثلا بگرد دنبال چندا محصول حرفه ای از خودرو سازهای آمریکایی که البته بالای دو ملیون دلار قیمت دارن مثلا کادیلاک 16. این در حالی هست که اروپا حتی حریف همین خودروهای تجاری هم نشده.
در مورد طراحی هم کاملا مشخصه که عکس نمایش داده شده ساختگی هست و نسل هفتم کوروت با عکس بالا کاملا متفاوته. ولی خب اکه بخوایم به دور از تعصب به بحث طراحی بپردازیم باید بگیم که جسارت آمریکاییها در طراحی قابل تحسینه . میبینیم که آمریکاییها هر چند سال یکبار یک نسل جدید معرفی می کنن که هیچ شباهتی به نسل قبل نداره اما هویت خودروهای اروپایی همونطور که خودتون هم اعتراف کردین به طراحی ظاهریشون برمی گرده.
البته مطاب زیاد هست و مقال کوتاه. به امید روزی که خودمون تو صنعت خودرو حادثه ساز و خبر ساز باشیم و سنگ خودمونو به سینه بزنیم.
ali
۲۴ شهریور ۱۳۹۱divoneha in faghat tasavore ye tarah be sefareshe majale bode va bas.malom nist hamon corvet bashe emkan nadare chevrolet biad cheragharo mesle camaro bezane.
Saied
۱۴ بهمن ۱۳۹۲خیلی خشگل طراحی کردن!