دوجشورلت

سبقت چلنجر از کامارو در فروش

چلنجر در حال نزدیک شدن به فروش کلی سالیانهٔ کامارو است

نسل ششم شورولت کامارو که سال گذشته عرضه شد، تحسین اکثر منتقدان را برانگیخته و جوایز فراوانی چون «Popular Mechanics» و «Wards Auto» را کسب نمود. بااین‌وجود، نسل ششم کامارو تاکنون فروش پررونق و مناسبی را تجربه نکرده است تا جایی که دوج چلنجر بسیار قدیمی‌تر، در سه ماه متوالی گذشته ازلحاظ فروش بالاتر از کامارو قرارگرفته است. بااین‌حال تحلیلگران صنعتی معتقدند که افت فروش کامارو ممکن است به دلیل استراتژی فروش شورلت و احتمالاً مشکلات تولید در اوایل امسال باشد.

Chevrolet-Camaro-ZL1-VS-Dodge-Challenger-SRT-Hellcat

در ماه می امسال تعداد ۵۸۲۷ دستگاه کامارو بفروش رسید درحالی‌که در همین ماه در سال ۲۰۱۵ کامارو ۹۷۵۳ دستگاه فروش داشت. به همین دلیل برای اولین بار در سال ۲۰۱۶، چلنجر توانست در ماه می با فروش ۶۶۷۷ دستگاهی خود، کامارو را پشت سر بگذارد. این روند در ماه ژوئن نیز ادامه یافت به‌گونه‌ای که کامارو با کاهش ۴۲.۳ درصدی نسبت به ژوئن سال گذشته، ۴۹۶۹ دستگاه فروخت و درحالی‌که هرچند چلنجر نیز نسبت به سال گذشته شاهد ۲۰ درصد کاهش فروش بود اما با فروش ۵۴۷۹ دستگاه بازهم بالاتر از کامارو قرار گرفت.

در ماه جولای، چلنجر با افزایش ۷ درصدی فروش نسبت به سال گذشته، ۵۶۱۹ دستگاه فروخت درحالی‌که کامارو بازهم ۲۶.۱ درصد کاهش فروش نسبت به سال قبل داشته و با فروش ۵۵۲۰ همچنان پایین‌تر از چلنجر قرار گرفت. بااین‌حال تاکنون طی مدتی که از سال ۲۰۱۶ گذشته است، کامارو با فروش کلی ۴۲,۳۵۴ دستگاه به میزان کمی همچنان بالاتر از چلنجر با فروش کلی ۳۹,۹۹۸ دستگاه قرار دارد.

یکی از تحلیلگران صنعتی بنام «Tim Fleming» در این رابطه می‌گوید:

«صرفاً اعداد و ارقام فروش، تمام داستان نیست زیرا خودروسازان برنامه‌ریزی‌های متفاوتی دارند. استراتژی جنرال موتورز بیشتر بر سودآوردی تمرکز دارد که این ممکن است باعث کاهش فروش گردد. چیزی که تاکنون در فروش امسال جنرال موتورز دیده می‌شود؛ اما درحالی‌که فروش کامارو پایین است، ارزش و قیمت آن بسیار خوب است که این امر به حفظ برند شورولت و کامارو کمک فراوانی می‌کند».

اگر کنجکاوید بدانید که اوضاع فروش فورد موستانگ در این مدت چگونه بوده است، باید بگوییم که موستانگ در ماه جولای امسال ۹۵۶۵ دستگاه فروش داشته است که افزایش ۱۲.۸ درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد. این خودرو طی کل مدتی که از سال ۲۰۱۶ گذشته است توانسته به فروش کلی ۷۲,۵۳۰ دستگاه دست پیدا کند که هرچند ۵.۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته اما هنوز هم به میزان قابل‌توجهی بیشتر از فروش رقبای مستقیمش یعنی شورلت کامارو و دوج چلنجر است.

Ford-Mustang-2015-GT-02

منبع: motor1

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۷ دیدگاه‌ها

  1. shahab

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (647 ديدگاه)

    انتخاب بین این ۳تا ماسل کار سختیه ولی هلکت با روح و روان آدم بازی میکنه

    1. فقط انگلستان

      ۱۴ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (1120 ديدگاه)

      با تشکر از جناب آقای امیر دهقان عزیز و گرامی.

      1. امیر دهقان

        ۱۴ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (745 ديدگاه)

        سپاس از لطف شما

    2. CORVETTE Z06

      ۱۴ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (225 ديدگاه)

      هر دو تاشون ماشین عشق لاتی هستن

  2. 제네시스

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (406 ديدگاه)

    هر سه از نزدیک دیدم موستانگ و کامارو فوق العادن من شخصا موستانگو میپسندم هرچند کامارو هم واقا عالیه طراحیش
    بنظرم موستانگ و کامارو جذابترینن بین ماسلا
    موستانگ http://8pic.ir/images/wzbyja0or928arer47ig.jpg??

    1. Madjid

      ۱۴ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      اگه از نزدیک این سه تا ماشین رو ارزیابی کنین میفهمین هیکل ماستنگ اصلا در حد و اندازه ی کامارو و چلنجر نیست. باز ابهتی که چلنجر داره ده برابر کامارو هست.
      من اولین بار که ماستنگ دیدم با ماشین های ایرانی و اروپایی مقایسش کردم و واقعا خیلی به نظرم بزرگ و با ابهت اومد. چند وقت بعد که این 3 تا ماشین رو کنار هم دیدم حس کردم ماستنگ واقعا از نظر فرم بدنه و به اصطلاح عضله(muscle) حرفی برای گفتن در مقابل کامارو و به خصوص چلنجر نداره.چلنجر واقعا ترسناکه و صد البته وحشی تر از ماستنگ و کامارو و برای رانندگی در شهر مناسب نیست. چون اگه هلکت باشه که کنترلش خیلی سخت میشه و همیشه باید حواست به پدال گاز باشه و چلنجری که من سوار شدم بدنش به طور ناشیانه ای صافکاری شده بود. ولی ماستنگ هم رام تره هم با شخصیت تر و هم کوچکتر برای خیابان های شهری. برای همین خریدار بیشتر داره. ولی به نظرم دیگه اون ماسل کار اصیل نیست.
      البته ماستنگ خیلی زیبا و با ابهته. مخصوصا با اون 3 تا چراغ Daylight که روشن باشن
      من به طراحی چلنجر ایراد نمیگیرم. شاید قدیمی شده باشه ولی تکراری نشده. چون ساده و زیباست. چون اصالت داره. مخصوصا از جلو. به نظرم اگه داج میخواد قیافه ی چلنجر رو برای نسل بعد عوض کنه بیشتر باید به فکر عقب باشه. جلو عالیه.

    2. cyrus

      ۱۴ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (16 ديدگاه)

      اونا در برابر challenger چیزی نیستند

  3. سیدعلیرضا

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (6 ديدگاه)

    .
    یه دونه چلنجر لطفا…

    1. محمدرضا

      ۱۴ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (32 ديدگاه)

      چه رنگی باشه؟

      1. بنتلی

        ۱۴ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (1626 ديدگاه)

        سیاه مات با رینگ مشکی!

        1. uss zumwalt DDG-1000

          ۱۴ مرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (4433 ديدگاه)

          مبارک باشه

        2. فقط انگلستان

          ۱۵ مرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (1120 ديدگاه)

          اینم شیرینیش.
          “”””””””

  4. ALIREZA034

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (75 ديدگاه)

    چلنجر خیلی عالی طراحی شده شرارت تو قیافش موج میزنه. کامارو و موستانگ یکم شیک ترن بخصوص کامارو اونم مشکی.

  5. حميد

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1723 ديدگاه)

    من فورد موستانگ رو ترجیح میدم

  6. amir.z

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (175 ديدگاه)

    نمیدونم چرا ظاهر کامارو نسل شش رو دوس ندارم….به نظرم نسل پنجمش زیباتر بود…..احساس میکنم طراحیش یکم اروپایی شده…..نمیدونم شاید من اشتباه میگم…..ولی چلنجر کاملا یه طراحی امریکایی خشن داره…..یه ماسل کار واقعی از نظر طراحی هست…..کدل هلکت رو که دیگه نگو

  7. Hj

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (83 ديدگاه)

    فقط چلنجر اصلا وقتی میبینمش قند تو دلم اب میشه!!
    نمی دونم چطوری یه ماشین میتونه اینطوری اصالتشو حفظ کنه???

  8. احمد باقری

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4716 ديدگاه)

    هر دو عالین.

  9. علی"عضو انجمن حمایت از لگن سازان ایرانی"

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (204 ديدگاه)

    1-چلنجر هلکت
    2-ماستنگ شلبی
    3-کامارو zl1
    4-:)

  10. کاوه آهنگر

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (432 ديدگاه)

    چلنجر یاد و خاطره ماشین های دهه هفتاد و هشتاد آمریکایی رو زنده میکنه و البته کامارو هم تقریبا اینگونه است. کلا چهره ی خشن و وحشی دارن و دوست داشتنی هستند

  11. بنتلی

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    چلنجر خیلی خفنه البته زیاد از داشبوردش خوشم نمیاد چون شبیه چارجر هس و طراحی در حد یه ماسل کار نداره! ب نظرم داشبورد موستانگ از چلنجر و کامارو بهتره! ولی از طرفی طراحی خارجی چلنجر خیلی عضلانی تر از اون دو تاست.امیدوارم نسل بعدش هم در همین حد خفن و عضلانی باشه.

  12. امیرحسین

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (335 ديدگاه)

    فقط چلنجر بخصوص هلکت.تو بررسی موتور ترند صدای زیبای موتورش روح آدم رو جلا میده بس که صدای موتورش جذاب هست

  13. کافر مقدس

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    این دوستانی که میفرمایند من این یا اون رو ترجیح میدم جسارتا اگر دستتون بهش رسید از جانب ما هم سلام برسونید . . .

    جوری کامنت میذارند ک انگار ساکن بورلی هیلز آمریکا هستند!

    اینجا انتخابی جز 111-131-132 نخواهید داشت!

  14. ali

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (7387 ديدگاه)

    جونم این 3 لات وحشی
    فقط و فقط اصالت میبینم
    هر کدومشون برای عشقه امریکاییها مثل خودم عزیز هستن و مشکلاتشون هم برای عشاق بی شمار امریکاییها اصلا مهم نیست

  15. ASTON

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (213 ديدگاه)

    عشق من چلنجر
    رویای من چلنجر
    اصلا هر مدلیش که بگی
    ضعیف ترینشم به من بدن راضیم
    با این خبر خیلی حال کردم
    آرزو میکنم تا ابد هم چلنجر هم موستانگ هم کامارو تولید بشن و شرکتهاشون دست اجنبی نیوفتن
    یهه روزی هم من به رویام برسم

    1. مجید.فقط لامبورگینی.

      ۱۴ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      ان شا الله.

  16. mohaamad mk

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چارجرو که زدن داغون کردن امیدوارم چلنجرو خراب نکنن

  17. شاهین

    ۱۰ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (116 ديدگاه)

    من عاشقه ماشین امریکاییم به نظرم هر سه عالین ولی خب اول چلنجر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا