رقابت فورد موستانگ و شورولت کامارو از قدیم برقرار بوده و بسیار قدیمیتر از آن چیزی است که شما در این مطلب میخوانید. از نظر قدرتی، هر دو خودرو بسیار قدرتمند و با صدایی پر طنین و خشن هستند و چون عنوان “ماسل کار” بودن را به دوش میکشند، ظاهر عضلانی خود را هم حفظ کردهاند.
پکیج GT برای موستانگ ۲۰۱۵ و پکیج SS برای کامارو ۲۰۱۵، هر دو سطح فنی خودروها را به شکل قابلتوجهی افزایش دادهاند. امور ارتقاء داده شده در موستانگ GT شامل، ارتقاء ترمز استاندارد به سیستم ترمز بزرگ برمبو، میل محور عقب جدید مجهز به سیستم ضد لغزش دیفرانسیل، رادیاتور بزرگتر، فنر بندی جدید و رینگ و لاستیک بزرگتر است. قیمت موستانگ GT نیز ۳۲.۹۲۵ دلار میباشد. شورولت هم پکیج 1LE را به کامارو SS اضافه کرده است که شامل دامپر جدید، سیستم ترمز برمبو، میل محور عقب جدید مجهز به سیتم ضد لغزش دیفرانسیل، رینگهای ۲۰ اینچی آلومینیومی سبک، و چند عنصر دیگر از نمونهٔ ZL1 میباشد. برچسب قیمت این مدل از کامارو نیز ۳۷.۳۰۵ دلار میباشد. با وجود اندازه کوچکتر موستانگ نسبت به کامارو، تنها ۳۲ کیلوگرم سبکتر است و شتاب ۰ تا ۶۰ مایل خودروها تقریباً مساوی میباشد که البته موستانگ در مسافت ۴۰۰ متر، کمی سریع تر است. در همین حال کامارو در تست مسافت ترمز از ۶۰ تا ۰ مایل، موستانگ را شکست میدهد و در تست نیروی جانبی در پیچ نیز کامارو عملکرد بهتری از خود نشان داد. حال میخواهیم به ادامه مقایسه این دو قلچماق آمریکایی در جاده بپردازیم و عملکرد موتورهای عظیم V8 آنها را در دور موتورهای بالاتر و سرعتهای بیشتر ببینیم. همانطور که میدانید، هر دو از یک پیشرانهٔ V8 تنفس طبیعی بهره میبرند. موتور فورد موستانگ GT به حجم ۵.۰ لیتر است که قدرت ۴۳۵ اسب بخار و گشتاور ۵۴۲ نیوتن متر دارد که با یک گیربکس شش سرعته دستی، قدرت را به چرخهای عقب منتقل میکند. همچنین موتور شورولت کامارو SS به حجم ۶.۲ لیتر است که قدرتی معادل ۴۲۶ اسب بخار و گشتاور ۵۷۰ نیوتن متر دارد که توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی و یا شش سرعتهٔ اتوماتیک قدرت را به دیفرانسیل عقب انتقال میدهد. شتاب ۰-۶۰ مایل شورولت کامارو برابر ۴.۸ ثانیه و سقف سرعت آن بر روی ۲۵۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است؛ شتاب فورد موستانگ نیز برابر با ۴.۴ ثانیه میباشد و سقف سرعت آن هم مانند کامارو بر روی ۲۵۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است. به ادعای GM، کامارو پیست نوربرگرینگ را در مدت زمان ۸:۲۰ ثانیه طی کرده است. در مورد موستانگ جدید هم باید بگوییم که هنوز زمانی ثبت نکرده است. ولی از پیست که بگذریم، هر دو خودرو بسیار چابک، قدرتمند و پایدار هستند. در بهترین حالت، تخت گاز در مسیر مستقیم درگ میکنیم و طی فاصلهٔ ۴۰۰ متر، کامارو در زمان ۱۲.۹ ثانیه و با سرعت ۱۷۷.۰۳ کیلومتر در ساعت، و موستانگ در زمان ۱۲.۸ ثانیه و با سرعت ۱۸۰.۵۷ کیلومتر در ساعت از خط عبور کردند. در این مدت، فورد با میانگین مصرف سوخت ۱۲.۳ لیتر بر ۱۰۰ کیلومتر و کامارو با میانگین ۱۱.۷ تا ۱۲ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر از این آزمون بیرون آمدند.۲۰۱۵ Ford Mustang GT | ۲۰۱۵ Chevy Camaro SS | |
قیمت پایه | ۳۲.۹۲۵ دلار | ۳۳.۵۵۰ دلار |
قیمت مدل تست | ۴۶.۳۸۰ دلار | ۳۷.۵۵۰ دلار |
کلاس خودرو | موتور جلو، دیفرانسیل عقب، ۲ درب، کوپه، ماسل کار | موتور جلو، دیفرانسیل عقب، ۲ درب، کوپه، ماسل کار |
موتور | V8 5.0 لیتری، DOHC، ۳۲ سوپاپ | V8 6.2 لیتری، DOHC، ۳۲ سوپاپ |
گیربکس | شش سرعته دستی | شش سرعته دستی و اتوماتیک |
قدرت | ۴۳۵ اسب بخار در | ۴۲۶ اسب بخار در ۵۹۰۰ rpm |
گشتاور | ۵۴۲ نیوتن متر | ۵۷۰ نیوتن متر در ۴۶۰۰ rpm |
شتاب ۰-۶۰ مایل | ۴.۴ ثانیه | ۴.۸ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۵۰ کیلومتر در ساعت (محدود) | ۲۵۰ کیلومتر در ساعت (محدود) |
عبور از ¼ مایل | ۱۲.۸ ثانیه / ۱۸۰.۵۷ کیلومتر در ساعت | ۱۲.۹ ثانیه / ۱۷۷.۰۳ کیلومتر در ساعت |
مسافت ترمز ۶۰-۰ | ۳۲.۶۴ متر | ۳۰ متر |
مصرف میانگین سوخت | ۱۲.۳۷ لیتر | ۱۱.۷ تا ۱۲ لیتر |
وزن | ۱۷۳۰ کیلوگرم | ۱۷۷۲ کیلوگرم |
ابعاد (طول/عرض/ارتفاع) | ۴۷۸.۲۸ / ۱۹۱.۵۲ / ۱۳۹.۴۵ سانتی متر | ۴۸۴.۱۲ / ۱۹۱.۷۷ / ۱۳۷.۶۷ سانتی متر |
گاز CO2 | ۴۸۰.۸۱ گرم بر مایل | ۴۶۷.۲۰ گرم بر مایل |
هر دو خودرو نظر مارا به خود جلب کردند، هر دو ماسل کارهای قدرتمند هستند که صدایی پرطنین و ظاهری زیبا و مردانه دارند. اکنون در یک نظرسنجی، این دو را شاخ به شاخ هم، با هم مقایسه میکنیم. مسئله اینجاست، شما کدامیک را انتخاب میکنید؟
[polldaddy poll=8381332]
Ghost
۲۵ مهر ۱۳۹۳عاشق هردوتاشونم ! حرف ندارن !
ولی کامارو رو یه کوچولو بیشتر دوست دارم ;)
رضا.2272
۲۵ مهر ۱۳۹۳کامارو شاخصه ی اصلی خودشو نداره
یعنی اون چراغای دو تایی
واقعا واسم جای سوال داره که چرا اینقدر پشتشو عوض کردن
به طور کل ، ماستنگ از اصالت بیشری برخورداره
چه بدنه، چه کابین
Ghost
۲۵ مهر ۱۳۹۳آره واقعا مدل ۲۰۱۰ خیلى بیشتر به کاماروى قدیمى شبیهه تا مدل ۲۰۱۵ ، ولى چراغاى پشتش مثل مدل ۱۹۶۹ کشیده شده و کاملا میشه با هم تطابق داد .
اگه پشتشونو با هم مقایسه کنیم به غیر از اسپویر واقعا به هم شبیهن ، نمیشه گفت اصلتشو از دست داده ، اصلت طراحى رو میشه از بر آمدگى بالاى گلگیر عقب ( به قول خودم رون ماشین :D ) دید .
پوری پوریا!
۲۵ مهر ۱۳۹۳آره کامارو در مدل 2015 یه ذره از اصالت خارج شده. هم چراغ های عقب دیگه خشونت لازم رو ندارن و هم ماشین دیگه مثل قبل عضلانی نیست!. ولی بازم چیزی از ارزش های کاماروکم نمیشه !!
DRAGONBORN
۲۵ مهر ۱۳۹۳کامارو نسل جدیدش کی وارد خط تولید میشه بچه ها
DRAGONBORN
۲۵ مهر ۱۳۹۳رضا شاخصه کامارو چیه که نداره؟؟؟؟؟؟؟؟
پوری پوریا!
۲۵ مهر ۱۳۹۳واقعا نمیبینی؟؟؟؟؟ کو اون چراغ های 2 تایی و مربعی عقب؟؟؟؟ :D
DRAGONBORN
۲۶ مهر ۱۳۹۳چراغای جفت شاخصه محسوب میشه؟؟؟
DRAGONBORN
۲۵ مهر ۱۳۹۳جای چلنجر SRT خالیه.
میشد 3 جانبه؟؟
z28
۲۷ مهر ۱۳۹۳تا یه سال پیش رفیقم که عشقه موستانگ مسخرم می کرد و می گفت کامارو زشته و موستانگ قشنگ تره ولی الان دهنش بسته شده و می گه من مال 1968 موستانگ دوست دارم من هر وقت می بینمش کلی مسخرش می کنم می گم موستانگ زشته صداشم ضایش ولی خدا وکیلی من موستانگ 2013 رو دوس داشتم ولی 2015 خیلی طراحیش خوبه ولی زشته اصلا مثه نسل قبلی نمی شه کامارو خیلی خیلی قشنگه و من عاشقشم
رضا
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴به خدا قسم میخورم تا حالا صدای موستانگو نشنیدی، فقط از رو تعصب داری نظر میدی، تمام ماشین بازا میگن صدای موستانگو عشقه حتی بعضی از کامارو بازها هم همینو میگن
DRAGONBORN
۲۵ مهر ۱۳۹۳یه گزینه هر دو مورد هم میزاشتی پدال؟
DRAGONBORN
۲۵ مهر ۱۳۹۳رنگ زرد ماستانگ خیلی بهش میاد.خدا وکیلی
ALI.Q
۲۵ مهر ۱۳۹۳من که عاشق کامارو ام …حتی باهاش رانندگی هم کردم…مدل RS Roadester بود ولی بازم فوق العاده بوووود
راجع به چراغای عقبشم باید بگم از نزدیک زیاد تغییرش به چشم نمیاد
داخل ماشینم با یه نور آبی که تو شب روشن میشه عالی شده
DRAGONBORN
۲۵ مهر ۱۳۹۳پرچم ماستانگ خیلی خیلی بالاست
ASTON MARTin
۲۵ مهر ۱۳۹۳موستانگ دختره مال دخترالس با اون چراغای دخترانش!
عشق است کامارو
کامارو رو باس با تعصب دوست داشت
با موستانگ هم اگر بره تو پیست حقشو میزاره کف دستش :)
« رضا ... فقط مرسدس بنز ... فقط رئال »
۲۶ مهر ۱۳۹۳مگه موستانگ رو باید با چی دوست داشت؟!؟!؟!
موستانگ اولین و بهترین ماسل کار بحثی هم روش نیست!
….The first is the best….
DRAGONBORN
۲۶ مهر ۱۳۹۳چه عجب رضا یه آمریکایی رو دوست داشتی
« رضا ... فقط مرسدس بنز ... فقط رئال »
۲۶ مهر ۱۳۹۳موستانگ از معدود آمریکایی هایی است که من دوسش دارم…
:D
رضا
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴پیست واسه سوسلایی مثل کامارو و بوگاتی و لامبور از این ناز نازی یاس موستانگ تمومه جاده خاکی هارو آسفالت کرد تا کامارو پلاستیکی بیاد توش جولان بده بگه منم ماشینم ، برو عمو با این نظر دادنت
ASTON MARTin
۲۵ مهر ۱۳۹۳آقـ_ـاآقـ_ـا
من از وقتی موستانگ شلبی رو دیدم دیگ فورد موستانگ از چِشم افتاد
DRAGONBORN
۲۵ مهر ۱۳۹۳مثل 2 بمب اتمی میمونن.
DRAGONBORN
۲۶ مهر ۱۳۹۳آمریکا هم سرعتها رو محدود میکنه!!!
ASTON MARTin
۲۶ مهر ۱۳۹۳محدودیت سرعت فقط بخاطر مسائل امنیتی خود ماشینه
بیشتر از این خودرو پایداری نداره
DRAGONBORN
۲۶ مهر ۱۳۹۳چرا داره.
ASTON MARTin
۲۶ مهر ۱۳۹۳چرا برچه اساس میگی داره
حسین
۲۶ مهر ۱۳۹۳بچه ها می دانید هدف کامارو چیه ؟
شورلت می خواد خودروی داشته باشه که از لحاظ زیبایی و قدرت و ایمنی خوب باشه و تطبیق دادن این ها باهم چیزه سختیه ولی فورد می خواد از اصالت و سرعت و مصرف جلوتر باشه اما هردو از نظر من خوبن ولی کامارو بهتره چون
ایمنی = سرعت و آرامش که کامارو ایمنی بیشتری داره
BOMB
۲۶ مهر ۱۳۹۳زنده باد موستانگ……………………
احمدرضا
۲۵ مهر ۱۳۹۳من در اهواز زندگی میکنم دیشب دقیقا عین همین ماشینها
داشتن با هم درگ مینداختن سر چراغ قرمز
Carbonado Aventador
۲۵ مهر ۱۳۹۳من از الان بگم….
من رفتم تو تیم باربد جان…..
یارکشی تموم شد….
دیگه انقدر دست منو نکشید….
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۲۵ مهر ۱۳۹۳با تشکر از احمد عزیز.فقط احمد جان 6.2 لیتر برای ZL1 هست نمیدونم شایدم برا این مدلش گذاشتن.
این مقایسه رو امروز تو نت دیدم احمد جان.خودشون کامارو رو به عنوان برنده انتخاب کردن حتی به دور از تعصب هم بخوام حرف بزنم کامارو همیشه با وزن بیشترش عملکرد بهتری در پیست داشته.
DRAGONBORN
۲۵ مهر ۱۳۹۳باربد حتما زدی کامارو؟عاشق کامارو!!!
Ahmad..F12
۲۵ مهر ۱۳۹۳درود باربد جان، ارادت
بله همینطوره، موتور SS رو اگه توی سایت خود شورلت ببینی V8 6.2 لیتریه
Alpha
۲۶ مهر ۱۳۹۳کامارو RS موتور 3600
کامارو SS موتور 6200
کامارو ZL1 موتور 6200 سوپر شارژ شده
کامارو Z28 موتور 7000
Ahmad..F12
۲۶ مهر ۱۳۹۳دقیقاً همینطوره آلفا جان
DRAGONBORN
۲۶ مهر ۱۳۹۳خیر از ماستانگ بهتر باشه از شلبی نیست
DRAGONBORN
۲۶ مهر ۱۳۹۳همین ماستانگ وارد ایران شده؟؟؟؟؟؟؟؟
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۲۶ مهر ۱۳۹۳نیما جان کامارو ZL1 هم در مقایسه با GT500 بهتر بود.
تو سایت motor trend و car and driver و سایتای معتبر این قضیه ثابت شده و دلیلشم:
هندلینگ،راحتی،سیستم تعلیق MRC مغناطیسی و شتاب بهتر در پیست است حتی با وجود وزن 1870 کیلوگرمی اش از موستانگ شلبی GT500 با وزن 1747 کیلوگرم عملکرد بهتری تو پیست داشت.
البته مزایای GT500 رو که به هیچ عنوان انکار نمیکنم.
رضا
۲۵ مهر ۱۳۹۳موستانگ.
وسلام.
مک میسل
۲۵ مهر ۱۳۹۳کامارو
نامه تمام
مک میسل
۲۵ مهر ۱۳۹۳در ضمن پدال، به نظرم اگر هر روز حداقل یکی از این نبرد های تن به تن مطلب بذاری عالی میشه واقعا!
اگر تونستی 3جانبه هم که باشه دیگه محشره!
پوری پوریا!
۲۵ مهر ۱۳۹۳آره جای برادرای دوج( چلنجر و چارجر) خیلی خالیه!!
DRAGONBORN
۲۵ مهر ۱۳۹۳هر دوشون + چلنجر
الفتحه مع الصلوات
DRAGONBORN
۲۶ مهر ۱۳۹۳احمد عجب تیتری زدی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بدنساز!!!!!!!!!!
Ahmad..F12
۲۶ مهر ۱۳۹۳آره باید متناسب میبود دیگه
DRAGONBORN
۲۶ مهر ۱۳۹۳هود روی کاپوت کامارو خیلی جذابه
F-Mustang
۲۵ مهر ۱۳۹۳هیچ ماشینی تو این دنیا نمیتونه جای فورد موستانگ رو برام بگیره تعصب خاصی براش قائل هستم.
امید برتر
۲۵ مهر ۱۳۹۳فورد ماستنگ بهتره!
مک میسل
۲۵ مهر ۱۳۹۳ماستانگ از نظر سرعت و امکانات بهتره
و کامارو از نظر ترمز و پایداری و ایمنی بهتره
من به خاطر ظاهر بهتر کامارو رو انتخاب میکنم!
مک میسل
۲۵ مهر ۱۳۹۳و البته که هر دو ماشین،عالی هستند.
Carbonado Aventador
۲۵ مهر ۱۳۹۳مک میسل حالا یبار که نیما 20 تا کامنت نداده تو بیا هی بگذار…..
شوخی کروم عزیزم……
از احمد اف 12 هم بسیار تشکر می کنم….
مطلب زیبایی بود…
ولی موتور فورد از کامارو خیلی بهینه تره….
Ahmad..F12
۲۵ مهر ۱۳۹۳قربونت ممد جان ;)
DRAGONBORN
۲۵ مهر ۱۳۹۳چشم بسته غیب میگی مک میسل
DRAGONBORN
۲۶ مهر ۱۳۹۳ماستانگ نسبت به نسل قبلی خوشگلتر شده ولی کامارو نه
DRAGONBORN
۲۵ مهر ۱۳۹۳من ماستانگ شلبی رو بیشتر قبول دارم
ASTON MARTin
۲۵ مهر ۱۳۹۳ایول منم همینطور
فرامرز
۲۵ مهر ۱۳۹۳هر دو عالی هستن ولی تو واقعیت مصرف سوختشون تقریباْ دو برابر مقدار گزارش شده هست (در شرایط نرمال رانندگی). البته به گفته Mat Watson کارشناس Auto Express
ali agha
۲۵ مهر ۱۳۹۳به نظر من ظاهر این کامارو خشونت سری قبلی رو نداره.از اون چراغ عقب دوتیکش خیلی خوشم می اومد.
REZA . JUST HYUNDAI
۲۵ مهر ۱۳۹۳ماستنگ خیلی با حال تره
هادی
۲۵ مهر ۱۳۹۳از نظر فنی کامارو یه کوچولو بهتره ولی موستانگ لامصب هم داشبورد خفنی داره هم نمای بیرونیش مثل هتل داریوشه ادم کف میکنه ولی داشبورد کامارو واقعا ضعیفه مچکریم مجلسی های ماشین خارجی سوار در باطن و در ظاهر پرشیا سوار
DRAGONBORN
۲۵ مهر ۱۳۹۳ماستانگ زیباتر از کامارو هست.
كيا
۲۵ مهر ۱۳۹۳کامارو رو تو کیش سوار شدم شبی ۵۰۰
ماستنگو بیتر دوس می دارم…
DRAGONBORN
۲۵ مهر ۱۳۹۳من سوار آوالون 2008 و کیا کادنزا شدم.بقیشو شرمندم.
یونس
۲۵ مهر ۱۳۹۳فقط و فقط موستانگ…
MASOOUD
۲۵ مهر ۱۳۹۳جای دوج چلنجر خالیه در این مقایسه.
وحید
۲۵ مهر ۱۳۹۳قدرت موتور موستانگ با 5 لیتر بالاتره
DRAGONBORN
۲۵ مهر ۱۳۹۳چرا امریکایی ها فقط V8 میسازن و V12 ندارن
فریا
۱ آبان ۱۳۹۳اولین موتور V12 جهان رو کادیلاک اختراع کرد ؛-)
DRAGONBORN
۲۵ مهر ۱۳۹۳طراحی داخلی کامارو چند ساله بدون تغییر مونده.چرا؟
Behnam
۲۵ مهر ۱۳۹۳مصرف سوخت ها رو اشتباه نوشتید، هر دو خودرو به طور میانگین مصرفی حدود 30.6 KmPL یا همون 19 MPG دارند .
حسين
۲۵ مهر ۱۳۹۳بهنام جان 30.6 کیلومتر به ازای هر لیتر (KmPL) که میشه صدی حدود 4 لیتر!!
Behnam
۲۶ مهر ۱۳۹۳بله حسین جان حق با شماست، یه تقسیم بر 3.78 رو جا انداختم ، عدد صحیح میشه 8 KmPL
پوری پوریا!
۲۵ مهر ۱۳۹۳دو تا ماشین اصیل آمریکایی!! نمیشه به هیچ کودومشون دقیقا رای داد.
DRAGONBORN
۲۵ مهر ۱۳۹۳صدای موتور V8 آمریکا یه چیز دیگس
پوری پوریا!
۲۵ مهر ۱۳۹۳کلا کامارو یه نمه( یه ذذذرررههه !!) تو دل برو تر هست!! نمیدونم چرا واقعا!! ولی فورد موتورش بهتر از کامارو عمل میکنه و کاماروهم تو هندلینگ وامنیت بهتر هست!! شورلت سعی کرده بیشتر یه ماشین لوکس تحویل بده تا ماشین خفن. و این برای کامارو اصن خوب نیست.
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۲۶ مهر ۱۳۹۳پوریا آخر حرفاتو داداش قبول ندارم.
کامارو ماشین خفن حداقل برای سال 2014 بوده.فقط همین Z28 هم GTR و هم 911 رو برد تو پیست و هم به عنوان بهترین ماشین 2014 در سایت motor trend انتخاب شد.شورولت برای کامارو به غیر از طراحی خیلی خوب عمل کرد.طراحیش رو قبول دارم میتونست بهتر باشه.
DRAGONBORN
۲۵ مهر ۱۳۹۳کامارو ZL1 کروکی واقعا از نزدیک یه چیز دیگست.
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۲۶ مهر ۱۳۹۳فکر کنم خیلی یوقور باشه نیما جان.
من که از نزدیک ندیدم.
پوری پوریا!
۲۵ مهر ۱۳۹۳(زور ازمایی دو بدنساز آمریکایی) ایول پدال خووب اومدی!! تشبیهت تو حلقم!!
ولی کامارو که فعلا زده تو کار لاغری :D
Ahmad..F12
۲۵ مهر ۱۳۹۳کلی فکر کردم این تیتر رو انتخاب کردما :)
پوری پوریا!
۲۵ مهر ۱۳۹۳آاره معلومه! خیلی تیترش متفاوت بود لامصب :)
DRAGONBORN
۲۵ مهر ۱۳۹۳خسته نباشی احمد میلیاردر
Ahmad..F12
۲۶ مهر ۱۳۹۳ممنون دراگون جان!!!!!
بکش بیرون از این بحث :|
DRAGONBORN
۲۶ مهر ۱۳۹۳چرا احمد؟
hrf
۲۵ مهر ۱۳۹۳اگر دوج چلنجر بود خیلی هیجان انگیزتر بود رقابت. انتخاب من چلنجر :D
سارا
۲۵ مهر ۱۳۹۳کابین کامارو رو دادن راننده کامیون های هندی طراحی کردن … فورد هم در نمای داخلی هم در نمای خارجی بهتر و زیبا تر هست
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۲۶ مهر ۱۳۹۳جان؟؟؟
البته خب سلیقه است ولی بله. کامارو کمی به تغییراتی تو کابین احتیاج داشت.چندین ساله همینطوریه کابینش ولی دسته دنده ی کامارو یه چیز دیگس.
حسين
۲۵ مهر ۱۳۹۳درود. دوستان قبول دارید که موستانگ با باریک کردن چراغاش ابهت کمتری نسبت به نسلای قبلش پیدا کرده؟؟
با لایک و دیسلایک جواب بدید
سجاد
۲۵ مهر ۱۳۹۳خیلی خوبه 400اسب بخار عالیه خیلی دوسش دارم
بهزاد
۲۶ مهر ۱۳۹۳هر دور جزو امضاء های صنعت خودرو هستند و در افتخاراتشون شکی نیست اما جمله چالاک برای هر دو کمی عجولانست!
رکورد بالای 8 دقیقه در نوربرگ رینگ بیشتر از حتی چند مدل شاسی بلنده و باز چندین ثانیه از خودروهای زیر 300 اسب بخار عقبتره و این رکوردها موجب میشه واژه تنبل و کند در ذهن جاری بشه!
منظور به مترجم نیست به اصل داستان مربوط میشه…
ولی انصافا خودروهای خوش عکسی هستند.
Ahmad..F12
۲۶ مهر ۱۳۹۳درسته بهزاد جان
خودمم تعجب کردم، اما این چیزی بود که تو سایت “موتور ترند” درج شده بود.
F
۲۶ مهر ۱۳۹۳نمیدونم چی باید گفت…
از قیمت خوبشون؟
طراحیشون؟
قدرتشون؟
اخه از چی شون؟
فقط باد بری تو لکش…
hemi cuda
۲۶ مهر ۱۳۹۳احمد آقا مطلب خیلی توپی گذاشتی . دستت درد نکنه . ولی به نظر من درباره تاریخچه خودروهای عضلانی و پونی هم مطلب توی پدال بزاری بد نیست . اگه تاریخچه سختته لطفا ماسلکارها و پونی کارهای pony cars ناشناس و کمتر شناخته شده { البته توی ایران } را توی یک یا دو مطلب معرفی کن . مثل نمونه مسابقه ای باس 429 که 700hp قدرت داشته یا نمونه های gtx پلیموث یا نمونه های مختلف ماستنگ تقویت شده توسط کرول شلبی یا نمونه های سوپربی { superbee } داج یا مرکوری کوگار دهه هفتاد میلادی که از پایه گذاران کلاس کوپه های لوکس در دنیاست یا نمونه های اس اس { ss } شورولت یا بیوایک gsx که نزدیک 700 نیوتن متر گشتاور داشته یا نمونه های تقویت شده توسط هارست { hurst } و …. .
Ahmad..F12
۲۸ مهر ۱۳۹۳ممنون از توجهت دوست عزیز
آفرین، اطلاعات خوبی دارید
بله انشاالله سر فرصت
ارادتمند
e36
۲۶ مهر ۱۳۹۳هردوتاشوت گنده لاتن دمشون گرم
DRAGONBORN
۲۶ مهر ۱۳۹۳منتظر شلبی میمونم تا ببینم پوز کامارو رو چطور به خاک میماله
shayan
۲۷ مهر ۱۳۹۳من که عاشق چلنجرم شخصا
Nissan GTR
۲۷ مهر ۱۳۹۳با این که موستانگ جلوش داغونه ولی بازم از کامارو بهتره.کامارو عالی بود ولی نسل جدیدش زیبایی و ابهتشو اورد پایین الان دور دور چلنجره توی ماسل کارز.