شورولت کلرادو یک وانت متوسط است که در دو نمونهٔ مختلف ساخته میشود. یک نمونه مخصوص عرضه در ایالاتمتحده و یک نمونه مخصوص عرضه در کشورهایی چون تایلند، برزیل و استرالیا. این دو نمونه در طراحی خارجی و برخی موارد دیگر باهم متفاوتاند. نسل فعلی نسخهٔ غیر آمریکایی کلرادو در سال ۲۰۱۲ معرفی شد درحالیکه نمونهٔ مخصوص بازار ایالاتمتحده که پلتفرم مشترکی با جیامسی کانیون دارد در سال ۲۰۱۴ معرفی گردید. این مطلب به نسخهٔ غیر آمریکایی وانت کلرادو مربوط میشود.
همانطور که گفته شد، نسل کنونی این نمونه در سال ۲۰۱۲ به بازار آمد. حال شورولت برای اینکه همچنان آنرا بروز نگه دارد برای سال ۲۰۱۶ فیسلیفتی بر روی آن انجام داده است. همچنین بر اساس این وانت، یک SUV هم جهت عرضه در همان کشورهای مذکور ساخته میشود که تریلبلیزر نام دارد. تریلبلیزر هم همانند نسخهٔ وانتش بهتازگی فیسلیفت شده است. وانت کلرادو در استرالیا توسط برند هولدن و با نام هولدن کلرادو عرضه میشود درحالیکه تا پیشازاین، SUV تریلبلیزر هم توسط هولدن در استرالیا با نام هولدن کلرادو ۷ عرضه میگردید.
اما هولدن تصمیم گرفته است نسخهٔ فیسلیفت شدهٔ تریلبلیزر را در استرالیا ازاینپس با همان نام تریلبلیزر عرضه کند. بدین ترتیب نسخهٔ فیسلیفت شدهٔ هولدن کلرادو ۷ با مجموعهای از ارتقائات در طراحی، ایمنی، تکنولوژی و قابلیتهای رانندگی در حال حاضر با نام هولدن تریلبلیزر در سراسر استرالیا عرضه میگردد.
طراحی و توسعهٔ این خودرو با همکاری جنرال موتورز برزیل و هولدن صورت گرفته است. از پیشرفتهای بیرونی تریلبلیزر جدید میتوان به کاربرد LED به همراه کروم در آن اشاره کرد که طراحی قسمت جلویی آنرا شیکتر و عضلانیتر از قبل کرده است.
در داخل با یک داشبورد جدید به همراه کنسول وسط بروز شده به چشم میخورد درحالیکه در نسخههای گرانتر، صندلیهای چرمی با گرمکن و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی MyLink هولدن هم به خودرو اضافه میشود. این سیستم از طریق یک صفحهنمایش لمسی جدید ۸ اینچی ارائهشده و هر دو سیستمعامل کار پلی اپل و اندروید اتو گوگل را ارائه میکند.
در نسخهٔ بروز شدهٔ تریلبلیزر یک سیستم استارت از راه دور به همراه سیستم تشخیص صدا و کنترل الکترونیکی تهویه مطبوع به خودرو اضافهشده درحالیکه طیف وسیعی از تجهیزات ایمنی فعال و غیرفعال شامل سیستم هشدار برخورد از جلو، اخطار خروج از خط، هشدار نقاط کور، هشدار ترافیک عقب، سیستم ترمز کمی شروع حرکت در سراشیبیها، سیستم کمکی کنترل پایین آمدن از شیبها، سیستم کنترل فشار باد لاستیکها، کنترل پایداری الکترونیکی و… را نیز ارائه میکند.
در فرمان خودرو هم تجدیدنظر شده و کالیبراسیون آن مجدداً مهندسی شده است که حالا به لطف نسبت فرمان سریعتر و چرخش کمتر قفل تا قفل، فرمانی دقیقتر را ارائه میکند. همچنین مجموعهای از بهینهسازیها بر روی موتور، گیربکس و شاسی انجامگرفته که سواری بهتر و پالایششدهتری را به ارمغان میآورد. نسبت نهایی گیربکس دستی این SUV نیز تغییر کرده که منجر به بهبود کیفیت رانندگی خصوصاً هنگام بکسل کردن شده است.
تریلبلیزر جدید مجهز به همان پیشرانهٔ ۲.۸ لیتری توربودیزل دورامکس است که ۲۰۰ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. اولین نمونههای هولدن تریلبلیزر ۲۰۱۷ از اوایل اکتبر امسال به نمایندگیهای هولدن در سراسر استرالیا میرسند. با توجه به گزارش رسانههای محلی، قیمت این خودرو از ۴۷,۹۰۰ دلار استرالیا (۳۶,۸۷۲ دلار آمریکا) برای تیپ LT آغاز شده و به ۵۲,۴۹۰ دلار استرالیا (۴۰,۳۳۰ دلار آمریکا) برای تیپ LTZ میرسد.
milad
۲۱ شهریور ۱۳۹۵چقدر آرمش آشناس …
محمد
۲۱ شهریور ۱۳۹۵هی یادش بخیر هیچ ماشینی تا الانش هم برام با ابهت تر و زیبا در عین سادگی مثل بلیزر k5 نیست
کامیاب
۲۲ شهریور ۱۳۹۵گل گفتی
من داشتمش یه مدت و اگر بعضی مسائل پیش نمیومد بازم میروندمش.بلیزر شاهکار تکنولوژیک دهه هفتاد میلادی هست.
اشک تو چشام جمع شد
behzad power active
۲۱ شهریور ۱۳۹۵همه بلیزرو یه suv عظلانی میشناسن اما این زیاد فول سایز نیست !!!
uss zumwalt DDG-1000
۲۱ شهریور ۱۳۹۵200 اسب بخار خوبه