شورلت

قیمت 60 هزار دلاری شورولت کامارو چهار سیلندر در چین!

بهترین ویژگی خودروهای عضلانی آمریکایی قیمت ارزان آن‌ها است. البته نه به ارزانی خودروهای کوچک و اقتصادی شهری بلکه ماسل کارها در بین خودروهای اسپرت از قیمت مناسبی برخوردار هستند. به‌عنوان‌مثال قیمت پایهٔ شورولت کامارو در بازار داخلی ایالات‌متحده از کمتر از ۲۶ هزار دلار آغاز می‌شود؛ اما اگر خواهان یک کامارو در چین باشد برای خرید آن باید بیش از دو برابر این مبلع هزینه کنید.

%e9%9b%aa%e4%bd%9b%e5%85%b0%e7%ac%ac%e5%85%ad%e4%bb%a3%e7%a7%91%e8%bf%88%e7%bd%97-1

جنرال موتورز به‌تازگی نسل ششم کامارو را در چین عرضه و قیمت آن‌را اعلام کرده است که از ۴۰۰ هزار یوآن آغاز می‌شود. این قیمت با نرخ ارز کنونی معادل ۵۸ هزار دلار است یعنی بیش از دو برابر قیمت آن در ایالات‌متحده. این در حالی است که این قیمت گزاف برای نسخهٔ پایهٔ کامارو مجهز به پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر و گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک است.

%e9%9b%aa%e4%bd%9b%e5%85%b0%e7%ac%ac%e5%85%ad%e4%bb%a3%e7%a7%91%e8%bf%88%e7%bd%97-6

علت فروش شورولت کامارو در این کشور با چنین قیمت بالایی، هزینه‌های بسیار بالای واردات خودرو از کشورهای خارجی به چین است؛ بنابراین یک کامارو پایهٔ چهار سیلندر در چین تقریباً به‌اندازهٔ یک کامارو ZL1 در آمریکا قیمت دارد؛ اما اگر خواهان کامارو V6 یا V8 در چین باشد وضعیت از این هم بدتر می‌شود چراکه مالیات موتورهای بزرگ نیز در این کشور بسیار بالا است.

%e9%9b%aa%e4%bd%9b%e5%85%b0%e7%ac%ac%e5%85%ad%e4%bb%a3%e7%a7%91%e8%bf%88%e7%bd%97-2

بااین‌حال فکر نکنید که جنرال موتورز کامارو را با قیمتی غیرمنطقی در چین به فروش می‌رساند چراکه فورد هم دقیقاً موستانگ اکوبوست پایه را به قیمت نزدیک به ۴۰۰ هزار یوآن در چین عرضه می‌کند؛ اما بیضی آبی موستانگ GT با موتور V8 را هم در چین به فروش می‌رساند که قیمتی در حدود ۷۰۰ هزار یوآن برابر با تقریباً ۱۰۰ هزار دلار دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. M

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (227 ديدگاه)

    باز اونا به دو سه برار قیمت میخرن ، ما که حتی تو خیابونم نمیتونیم ببینیم .

    1. آرماااان

      ۲۲ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (23 ديدگاه)

      عرض کنم که قیمت گیبلی در میاد ۲۵۰میلیون ولی پلاک میشه ایران به قیمت ۱/۸میلیار
      مارو از چی میترسونین
      ایرانیا دارن 7برابر قیمت یه خودرو رو میخرن

  2. hamid_hk

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (62 ديدگاه)

    یه جوری نوشتین انگار نه انگار که ما همه ماشینامون رو حداقل به دوبرابر قیمت می خریم.

    1. reza

      ۲۱ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (224 ديدگاه)

      متوسط درامد یه معلم تازه کار تو ا

    2. reza

      ۲۱ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (224 ديدگاه)

      تو چین درآمد یه معلم تازه کارو حدودا هشت هزار دلاره.اشنامون اونجا هست.
      تو ایران متوسط درآمد یه معلم تازه کار حدودا یک و هشتصد هست به دلار حدودا 500 دلار .
      حالا خودتون برید اوج عقب موندگیمون رو حساب کنید.
      وقتی ما قیمت وسایل تو کشور های دیگه رو میبینم فکر میکنیم تمام کشور های دنیا بی حساب کتابی مثل ایران موج میزنه در صورتی که اینگونه نیست.
      قیمت خودرو های کار کرده تو کل دنیا بسیار کمه . خود پدال هم چند بار پست اتومبیل های کارکرده رو گذاشته و دیدید.

  3. Mahdi DODGE

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1478 ديدگاه)

    ولی در عوضش ماشینای کره ای و ساخت خودشون رو با قیمت پایینی میخرن
    بازم بهتر از ماست که برای همش حتی تولید خودمون چندین و چند برابر پول میدیم

    1. توحید ملائی

      ۲۷ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (57 ديدگاه)

      به خاطر همین قضیه اکثر شرکت های دنیا خودرو هاشونو تو بازار چین هم میسازن،درحقیقت این سیاست دولت چینه که با این کار همه شرکتا حتی مرسدس بنز،BMW،آئودی،کادیلاک هم تو چین کارخونه ایجاد کنن،واسه چینیا هم خیلی خوب شده چون تو پول چینی ها صرفه جویی میشه هم اشتغال زایی،تو کشورای دیگه اکثرا خودروهای آلمانی رو مونتاژ میکنن فقط ولی تو چین کاملا خودرو رو تولید میکنن،به عنوان مثال BMW مدل های سری 1 سدان،سری2، سری 3،سری 5، X1،X3،شاید هم سری هفت رو تولید میکنه با موتورهای 2 لیتری و 3 لیتری مثلا:520،530،و سری پنج موتور 3 لیتری ،پس تا اینجا بالای 90 درصد خودروهارو تو چین هم میسازن،ولی مدل های اسپرت و مدل های پر قدرت این شرکت ها و شرکت های اسپرت ساز امکان تولیدشان نیست طبیعتا، مثلا پورشه برخلاف بنز فقط تو آلمان ساخته میشه پس باید محصولات پورشه عوارض زیادی رو بدن، همینطور سوپراسپرت ها،کامارو هم چون خودروی اسپرت کوپه هستش همینطور.

      1. توحید ملائی

        ۲۷ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (57 ديدگاه)

        یه کار دیگه هم که دولت چین انجام داده اینه که،شرکتای خارجی رو وادار کرده که حتما باید با شرکتی چینی شریک بشن
        خوب اونا هم واسه اینکه بازار23 میلیونی
        چینو از دست ندن همینکارو کردن،نمونشم خودتون میبینید که خودروهای چینی چقدر پیشرفت کرده و به نظر من تا چند سال دیگه در حد خودرو های کره ای میشه.

  4. ونوم اف ۵

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1274 ديدگاه)

    بی ام و i8 هم تا ۲۰۰ هزار دلار قیمت خورده تو چین ولی دمشون گرم که به دو برابر راضی هستن اینجا اون فراری رو که پلاک شده بود هشت ملیارد قیمت زدن که میشه حدود ۲.۲ ملیون دلار که فکر کنم بیشتر از پنج برابر میشه

  5. ونوم اف ۵

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1274 ديدگاه)

    تازه فقط عوارض نیست باید چند تا ماشین از رده خارج بشه و سبیل ها چرب بشه تا پلاک گرفته بشه

  6. احسان(احسان سابق)

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (2876 ديدگاه)

    اگر خواهان خرید یک کامارو در ایران هستید باید چشتان دراد چون امریکایی است و عده ای با اعمال نظرات شخصی زندگی را بر ما جهنم کرده اند…

    1. محمد

      ۲۱ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (1483 ديدگاه)

      داداش الانه که یه ون مشکی برای توجیه کردنت جلو درتون باشه?????

      1. احسان(احسان سابق)

        ۲۲ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (2876 ديدگاه)

        خدا کنه با ون مشکی بیان حداقل بعد عمری تو یه ماشین جدید بشینیم!

  7. حمیدرضا

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (2414 ديدگاه)

    به نسبت بازار جهانی خیلی گرون قیمته ولی وقتی با کشور خودمون مقایسه میکنم وجدانن مفت دارن میفروشن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا