بنا به گزارش کوروت بلاگر، شورولت آمریکا شروع به لغو تمامی آپشن های اسپلیتر و رکابهای جانبی فیبر کربنی سفارش داده شده برای نسل جدید کوروت C8 کرده است. دلیل این موضوع مشکلات مربوط به تأمینکننده اعلام شده است.
قطعات فیبر کربنی یاد شده که ۴۸۵۰ دلار قیمت دارند در میان خریداران محبوبیت بالایی داشتهاند. گفته میشود تأمینکننده این قطعات نتوانسته میزان تقاضای صورت گرفته را تأمین کند اما برخی رسانهها ادعا کردهاند دلیل لغو این سفارشها مشکلات کنترل کیفیتی بوده است. بههرحال بسیاری از مشتریان کوروت C8 با شنیدن این خبر ناامید خواهند شد.
این آپشن ها همچنین از پیکربندی آنلاین کوروت حذف شدهاند. اگرچه این یک خبر بد برای خریداران کوروت جدید است اما باور بر این است که برخی مشتریان خوششانس با توجه به موجود بودن بخشی از قطعات در انبارها آنها را دریافت خواهند کرد. هنوز مشخص نیست که چه تعداد از خودروها میتوانند با استفاده از این قطعات تولید شوند.
اگرچه بسیاری از کوروت های تولیدی فاقد این قطعات فیبر کربنی خواهند بود اما کوروت بلاگر گفته قطعات موردبحث در برخی نمایندگیهای محلی شورولت قابل سفارش بوده بنابراین مالکان کوروت جدید خواهند توانست آنها را خریداری کرده و خودروی خود را به نمایندگی ببرند تا قطعات روی خودرو نصب شوند.
شورولت کوروت جدید از زمان معرفی تاکنون با برخی مشکلات تولید ناخواسته دستوپنجه نرم کرده که دلیل اصلی آن نیز اعتصابات کارگری بوده است. البته چند روزی است که این خودرو بهصورت رسمی وارد خط تولید شده و کم کم اولین نمونههای آن به دست مشتریان خواهند رسید.
Hamidreza
۱۶ بهمن ۱۳۹۸لغو شدنش یا نشدنش متاسفانه فرقی به حال ما نداره اما کلا حیف شد
عرفان
۱۶ بهمن ۱۳۹۸واقعا ها
انگار توی یک کره دیگه زندگی میکنیم
جایی ک ن انسانیت هست ن عقلانیت
Elmiraj
۱۶ بهمن ۱۳۹۸پدال این به کنار از نسل جدید اسکالید خبر بزار…..
.
طراحی داخلی و خارجی بروز شده
سیستم خودران سوپر کروز
سیستم صوتی سه بعدی akg با ۲۸ بلندگو
موتور سوپر شارژ دار ۶۵۰ اسب بخاری برای آینده نزدیک
سرجم ۳۸ اینچ نمایشگر خمیده 4k oled
سیستم تعلیق سه اتصالی با کمک فنرهای جدید
reza
۱۶ بهمن ۱۳۹۸Elmiraj@
ببخشید در حال حاضر ظرفیت تولید باتری گیگافکتوری نوادا چند gwh هست؟و در آینده حداکثر چه قدر میشه؟
تنها ۱.۵ میلیارد دلار این کارخونه مال پاناسونیکه؟ و ۳.۵ میلیارد دیگر مال تسلا هست؟یعنی ۳۰ درصد این کارخونه مال پاناسونیک و ۷۰ درصدش مال تسلاست؟
تسلا قصد نداره در برلین و شانگهای کارخانه تولید باتری و الکتروموتور بسازه؟
تسلا هم اکنون به سرمایه بیشتری برای توسعه هر چه بیشتر و وسیع تر کردن شرکت و… نیاز نداره؟ و اینکه الان اگر بخواد سرمایه زیادی رو برای توسعه بیشتر جذب کنه این سرمایه رو از چه طریقی جذب میکنه؟
قرار بود عربستان مقداری از سهام تسلا رو برای کمک به خصوصی سازی این شرکت بخره ولی بعد ماجرای مرگ خاشقچی این سرمایه گذاری منتفی شد تسلا به این سرمایه برای توسعه هر چه بیشتر این شرکت نیاز نداره؟و درسته به دلیل نارضایتی سهامداران،این شرکت خصوصی سازی نشد؟خصوصی سازی بشه بهتره یا سهامی عام باشه؟میشه در این مورد توضیح کاملی بدید.
Elmiraj
۱۶ بهمن ۱۳۹۸ظرفیت تولید Gigafactory 1 در سال ۲۰۱۹ به ۳۵ گیگاوات ساعت رسید ، امسال به ۵۰ گیگاوات ساعت خواهد رسید و به طور کلی گیگافاکتوری نوادا برای تولید سالانه ۱۵۰ گیگاوات ساعت ( ۱/۵ میلیون باتری ۱۰۰ کیلووات ) سلول باتری برنامه ریزی شده .
سرمایهگذاری پاناسونیک در سال ۲۰۱۴ رقمی بین ۱.۵ تا ۲ میلیارد دلار اعلام شد که مقدار دقیق آن بنابر شایعات ۱.۶ میلیارد دلار هست ، باقی کارخانه برای تسلا هست .
.
گیگافاکتوری های شانگهای و برلین طوری ساخته خواهند شد که بیش ۹۰ درصد کار ساخت model 3 و model Y را تا سال ۲۰۲۴ خودکفا انجام دهند یعنی تمامی اجزای اصلی از جمله باتری ، الکتروموتور و بدنه را در خود کارخانه انجام دهند.
با راهاندازی Gigafactory 4 برلین مجموع کارخانه های تسلا به ۵ کارخانه خواهد رسید که در نوع خود بزرگترین ، سریعترین ، مدرن ترین و پیشرفته ترین کارخانه های تولید باتری ، الکتروموتور ، واحد درایو و مونتاژ ماشین هستند که نشان از سرمایهگذاری عظیم و صحیح تسلا در حال و آینده هستن که طبق پیشبینی جدید کارشناسان تا یک دهه آینده تسلا به یک کمپانی تریلیون دلاری تبدیل خواهند کرد ( هم اکنون تسلا ۱۶۰ میلیارد دلار ارزش داره و ارزشش از مجموع فولکس واگن و دایملر هم بیشتر شده..!!!! )
.
جریان خصوصی سازی تسلا فقط یک شو بود که ایلان ماسک راه اندازی کرد تا ارزش سهام را بالا ببره و ظرفیت کمپانی را برای خصوصی شدن بسنجه که این کار هم موفقیت آمیز بود و عربستان اعلام سرمایهگذاری کرد تا ناوگان robo-taxiهای آینده تسلا نخستین بار به عربستان وارد بشن و این کشور آینده صنعت حمل نقل خودران برای اولین بار در خاورمیانه به نمایش بگذاره….
Alireza
۱۶ بهمن ۱۳۹۸خوبه خبرشو میدن و هزینه چیزی که نمیدن رو نمیگیرن
من خودم موقع ثبت نام سمند نزدیک یک تومن رینگ المینیوم خواسته بودم، نه خسارت و هیچ چیز دیگه ای دریافت نکردم
البته واسه موقعی هستش که سمند ۱۷تومن بود