درحالیکه هماکنون همهٔ توجهات به سمت نمایشگاه ژنو و رونماییهای مهم آن جلب شده است، در آن سوی آبها شورولت در نمایشگاه تراک در ایندیاناپلیس، مدلهای غولپیکر تراک سیلورادوی خود را معرفی کرده است. البته سیلورادو بهخودیخود تراک بسیار بزرگی است اما این مدلهای جدید حتی از سیلورادو 3500HD هم بزرگتر هستند. این نمونههای غولپیکر جدید شامل مدلهای 4500HD، 5500HD و 6500HD میشود که در نسخهها و ترکیبهای بسیار متنوع و مختلفی ارائه شدهاند. البته این مدلهای جدید از حوزهٔ پیکاپها خارج شدهاند و در اصل تراکهای تجاری محسوب میشوند.
جنرال موتورز با خاتمهٔ تولید شورولت کودیاک در سال ۲۰۰۹ از کلاس چهار، پنج و شش تراکهای ایالاتمتحده خارج شد اما حالا با مدلهای جدید سیلورادو دوباره رسماً به این کلاس بازگشته است. بدین ترتیب جنرال موتورز بار دیگر با فورد F550، F650 و F750 و همینطور دوج رم ۴۵۰۰ و ۵۵۰۰ به رقابت خواهد پرداخت. بااینحال هرچند مدلهای 4500HD، 5500HD و 6500HD سیلورادو بهطور خاص کاربران تجاری را هدف قرار دادهاند اما بهگونهای طراحی شدهاند که تا حد امکان راحتی را برای خریداران فراهم آورند.
علاوه بر این، مدلهای سنگین سیلورادو با تجهیز به تکنولوژیهایی چون اینترنت 4G، کارپلی اپل، اندروید اتو گوگل، بلوتوث و شارژر بیسیم، متصلترین تراکهای تجاری بازار محسوب میشوند. همچنین سازنده بر قابلیت استفادهٔ بالا و همینطور سرویس و تعمیر سادهٔ این تراکها نیز تأکید داشته است. به همین دلیل مثلاً در قسمت جلویی سیلورادو تجدیدنظر شده تا دید راننده از شیشهٔ جلو به سمت پایین بیشتر شده و بدین ترتیب مانور دادن با تراکی با این اندازهٔ بزرگ آسانتر گردد.
علاوه بر این، طراحی شیوهٔ باز شدن کاپوت نیز تغییر کرده و هماکنون بهصورت معکوس باز میشود که این امر موجب کاهش زمان تعمیر خودرو میگردد چراکه بدون نیاز به نردبان یا باز کردن قسمتهای مختلف خودرو میتوان بهراحتی به قطعات اصلی پیشرانه دسترسی پیدا کرد. از سوی دیگر، خریداران این قبیل تراکها معمولاً به نصب تجهیزات و کاربریهای مختلف در پشت کابین اقدام میکنند. برای سادهتر کردن این فرایند، شورلت گزینههای مختلفی برای طول شاسی مدلهای سنگین سیلورادو ارائه کرده است بهنحویکه این مدلها در هفت ترکیب کابین و شاسی مختلف با طول شاسی از ۱.۵ متر تا ۴.۱ متر قابل خریداری هستند.
مدلهای جدید مدلهای 4500HD، 5500HD و 6500HD همگی به یک پیشرانهٔ ۶.۶ لیتری V8 دیزل دورامکس مجهز شدهاند که ۳۵۰ اسب بخار قدرت داشته و گشتاور ویرانگری برابر با ۹۵۰ نیوتن متر تولید میکند. انتقال این نیرو نیز توسط یک گیربکس آلیسون صورت میگیرد که میتواند نیرو را به چرخهای عقب یا هر چهارچرخ ارسال کند. همچنین امکان سفارش تعلیق بادی عقب نیز وجود دارد.
مدلهای جدید سیلورادو 4500HD، 5500HD و 6500HD در سبد محصولات شورلت به دیگر محصولات تجاری آن یعنی کلرادو، سیلورادو، سیلورادو HD و اکسپرس خواهند پیوست و از اواخر سال جاری به بازار عرضه خواهند شد. قیمت این مدلها هم در تابستان آینده اعلام خواهد شد. همچنین باید منتظر نمونهٔ جیامسی این تراکهای غولپیکر نیز باشیم.
رضا
۱۹ اسفند ۱۳۹۶عجب غولیه???? عالی هست البته استانداردهای ایرانخودرو را نمیتونه پاس کنه صد حیف که در بدترین زمان در بدترین جای دنیا به دنیا اومدم
peyman
۱۹ اسفند ۱۳۹۶خدایش با این باربری کنی به شهرهای دیگه ادم اصلا خسته نمیشه.طوفان شده
M.us
۱۹ اسفند ۱۳۹۶متتظر این هیولا بودم حالا شورولت دوباره به رقابت با رقبای دیرینش برگشت
M.us
۱۹ اسفند ۱۳۹۶یه خبر دیگ برای امریکایی بازا شایعاتی درباره معرفی کادیلاک xt4 که توی فضای مجازی منتشر شده
A.B
۱۹ اسفند ۱۳۹۶یه دوکابین شاسی 4 متری سفارش بدی عقبو یه اتاق مسافرتی واسه خودت بندازی با تموم امکانات خوراک سفره
マ亜凡日し口
۱۹ اسفند ۱۳۹۶بازگشتی نیرومند اینبار در غالب سیلورادو
رضا
۲۰ اسفند ۱۳۹۶عالیه عالی.
آرزوی موفقیت میکنم براشون.
خوشبحالشون.