اگرچه نسل جدید شورولت کوروت C8 جنجالهای زیادی بین اصحاب رسانه به راه انداخته اما همه به دنبال نسخه داغتر Z06 هستند.
دلیل خوبی برای این کار وجود دارد زیرا فرایند توسعه این خودرو با کوروت مسابقه ای همراه شده است. شایان ذکر است C8.R مسابقه ای در پاییز سال جاری میلادی رونمایی خواهد شد.
وقتیکه شورولت از C7.R رونمایی کرد به توسعه همزمان آن با C7 Z06 اشاره نمود و درعینحال گفت که نزدیکترین ارتباط بین کوروت های جادهای و مسابقه ای در حال حاضر وجود دارد. طبق گفته شورولت، نسل قبلی کوروت جادهای و مسابقه ای از قطعات و مهندسی مشترکی در بخشهایی همچون شاسی، پیشرانه و آئرودینامیک سود بردهاند.
این روند در نسل جدید C8 Z06 نیز حفظ شده و ارتباط آن با مدل مسابقه ای حتی پررنگتر نیز خواهد بود زیرا هر دو خودرو در بطن خود پیشرانه ۸ سیلندر ۵.۵ لیتری را جای خواهند داد. اگرچه C7.R هم از پیشرانهای ۵.۵ لیتری استفاده کرده بود اما مدل جدید دارای پیشرانه ۸ سیلندر با میللنگ تخت خواهد بود. این پیشرانه تنفس طبیعی قدرت ۵۰۰ اسبی و گشتاور ۶۵۰ نیوتون متری خواهد داشت.
پیشرانه موردبحث همچنین در نسخه جادهای Z06 نیز دیده خواهد شد اما مجبور نخواهد بود برای پاس کردن قوانین مسابقه ای قدرت خود را کاهش دهد. شورولت اشاره چندانی به قدرت Z06 جادهای نکرده اما کار اند درایور میگوید C8 Z06 قدرت بیش از ۶۰۰ اسب بخار و ردلاین ۹۰۰۰ خواهد داشت. این خودرو همچنین منحصراً با گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه عرضه خواهد شد.
اگرچه هنوز قدرت دقیق این خودرو اعلام نشده اما پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری سوپرشارژردار C7 Z06 قدرت ۶۵۰ اسبی و گشتاور ۸۸۰ نیوتون متری تولید کرده است. این خودرو شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۲.۹۵ ثانیهای را در صورت استفاده از پکیج پرفورمنس ثبت میکند.
انتظار میرود کوروت Z06 جدید سال آینده به عنوان مدل ۲۰۲۲ معرفی شود و قیمت حدود ۸۵ هزار دلاری داشته باشد. نسل پیشین این خودرو قیمت پایه ۸۰۹۰۰ دلاری داشته است.
ارش
۴ اردیبهشت ۱۳۹۹آها حالا شد یه طراحی هجومی زیبا و متناسب .
یانکی
۴ اردیبهشت ۱۳۹۹برید صدای c8r رو گوش کنید ببینید چیه.دلم برا رقبا میسوزه.هیچی ندارن عرضه کنن.مخصوصا 900وقورباقه.نه رخ داره نه صدا نه انجینهای متنوع 8سیلندر.
میلاد
۴ اردیبهشت ۱۳۹۹فعلا که کوروت c8 شتابش از نسل قبلی 911 هم کمتره ???????
تنها چیزی که کوروت جدید برای ارایه داره اپشن اندر استیر عمدی هست ???????
زمان پیستش هم که حتی از پایه ترین مدل 911 به شدت کند تره
دلم برای کوروت میسوزه، داره تلاش میکنه عملکرد 2015 پورشه رو تو 2025 ارایه بده ?????
Hamidreza
۴ اردیبهشت ۱۳۹۹یانکی عزیز
افتضاح ترین نظریه که خوندم تو این پست
MOHAMMAD.DEMON
۴ اردیبهشت ۱۳۹۹یه سری مدارک پیدا شده که یه سری اطلاعات از نسخه های سطح بالای کوروت c8 خبر میده که اینجوری هست
Z06 برای سال 2022 با موتور 5.5 لیتری DOHC و 650 اسب بخار
گرند اسپورت مدل 2023 با موتور 6.2 لیتری LT2 OHV تنفس طبیعی هیبرید 600 اسب بخار
ZR1 برای سال 2024 با موتور 5.5 لیتری توئین توربوی DOHC و 850 اسب بخار
و بلخره ZORA برای سال 2025 با موتور 5.5 لیتری توئین توربوی DOHC و هیبرید و قدرت 1000 اسب بخاری
Hamidreza
۴ اردیبهشت ۱۳۹۹اون عکس کوروت نارنجی رو تو گپ هم فرستاده بودم
وقعا زیباست بی نهایت خوشگله
امیدوارم بتونه همه رو له کنه بره
JDM
۴ اردیبهشت ۱۳۹۹آخ آخ چه هیولایی بشه
car fan
۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ای کاش کوروت قیمت بالاتری ( حداقل 200هزار تا) شروع میشد و درعوضش مشخصات و تکنولوژِی های بهتری داشت اینطوری خاص تر بنظر میرسید! این خودرو لایق خاص بودنه
Hamidreza
۴ اردیبهشت ۱۳۹۹اون موقع نمیفروخت
car fan
۴ اردیبهشت ۱۳۹۹میفروخت … تعداد کمتری ولی چون قیمت بیشتر بود بازم جبران میشد…
علیرضا
۵ اردیبهشت ۱۳۹۹کلا فلسفه تولید کروت بر پایه ارزان فروختن بنا شده تا این تابو که سوپر اسپرت مخصوص ثروتمندانه شکسته بشه . انگار دلت نمیخاد همه بتونن ماشین رویاهاشونو با قیمت یک سوم اروپاییا سوار بشن .
Hadi
۴ اردیبهشت ۱۳۹۹خیلی عالی میشه….
چه رقابتی بشه بین اینو ۹۱۱ توربو s و احتمالا نسخهی هیبرید نسل جدید ۹۱۱ turbo s E hybrid
و نسل جدید GT2RS…
مچ هر کی رو هم بتونه بخابونه GT2RS رو نمیتونه…
حتی مدل فعلیش نسل بعدیش که دیگه جای خود داره…
mehdi
۴ اردیبهشت ۱۳۹۹کوروتc8 z06 به نظرم میتونه رقیب GT3rs باشه از نظر قدرت و ایرودینامیکی واقعا کم نمیاره اینجوری که معلومه
c8 با پکیج z51 شتاب 2.67 ثانیه داشت ببینیم این هیولا زیر 2.5 یا 2.4 ثانیه میتونه بزنه
Mohammad
۴ اردیبهشت ۱۳۹۹کاپوت کوتاه تر از قبلی شده؟ چون خیلی هجومی تر و خشن تر شده خیلی خوبه
رزیتا
۴ اردیبهشت ۱۳۹۹عکسش خیلی خوشکله ، خدا کنه تا سال 2022 واردات ماشین از جمله ماشینای آمریکایی آزاد بشه
علیرضا
۴ اردیبهشت ۱۳۹۹آرزوی محال نکن .
علیرضا
۴ اردیبهشت ۱۳۹۹شتابش ۲.۹۵ ؟ کروت c8 معمولی ۲.۶ هم زده . اشتباه میگی انگار
حسین دهمرد
۴ اردیبهشت ۱۳۹۹کاهش گشتاور، افزایش سرعت و البته لرزش ناچیز که مهم نیست. اسپورت تر شده
ولی دیگه صدای v8 آمریکایی اصیل رو نمیده.
بیشتر v8 های آمریکایی با میل لنگ کراس پلین ساخته میشن واسه همینه که حتی تو دور هزار هم که باشه فک میکنی انگار راننده پاش رو گازه . دورش بالاتر از اون چیزی که هست حس میشه و این باعث جذابیتشه.
کوروت داره اروپایی میشه همه چیز رو فدای عملکرد میکنن.
طاها زارع
۵ اردیبهشت ۱۳۹۹هنوز 2021 نشده اینا تا سال 2022 هم معرفی کردن