همین آخر هفته در مسابقات Petit Le Mans در آتلانتا، شورلت کوروت C7.R برای آخرین بار به پیست رفت اما جای نگرانی نیست زیرا کوروت همچنان در مسابقات حاضر خواهد بود و جانشین آن آماده است. شورلت پیش از خداحافظی C7.R، طی رویدادی در آتلانتا کوروت مسابقهای کاملاً جدید و بهبودیافتهٔ C8.R را معرفی کرد و حالا مشخصات آن اعلام شده است. کوروت C8.R به یک پیشرانهٔ ۵.۵ لیتری V8 تنفس طبیعی با میللنگ خطی مجهز شده که در میانهٔ خودرو قرار گرفته و طبق قوانین IMSA خروجی آن روی ۵۰۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور محدود شده است.
این نیرو توسط یک گیربکس کوچکتر شش سرعتهٔ سکوئنشال Xtrac انتقال پیدا میکند که فضایی را در عقب خودرو برای نصب دیفیوزر مسابقهای آزاد کرده است. C8.R همچنین کمارتفاعتر و خشکتر از C8 جادهای بوده و روی لاستیکهای سفارشی ۱۸ اینچی پایلوت اسپرت GT ساخت میشلن قرار گرفته است. از نظر فنی هم این اولین معماری کاملاً جدید مسابقهای برای کوروت از سال ۱۹۹۹ محسوب میشود. حتی C7.R همچنان از بسیاری از عناصر C5 استفاده میکرد اما C8.R نسبت به پیشینیان خود درصد بیشتری از قطعات خود را با نسخهٔ جادهای C8 مشترک است و مهندس ارشد کوروت «اد پیاتک» میگوید از دیدن این ویژگیها در پیست هیجانزده میشود.
وی به موتوراسپرت گفته است:
توسعهٔ خودروی مسابقهای جدید در کنار خودروی تولیدی برای ما مهم بود و هرکدام از آنها میتواند بهدرستی از این معماری جدید بهره ببرد. مزیتهای این سوپرکار موتور وسط مثل تعادل باورنکردنی و احساس اتصال به جاده در خیابان و پیست آشکار خواهد بود
بااینحال چند مورد در نسخهٔ مسابقهای C8.R موجب تمایز آن از C8 جادهای میشود. برای اولین بار محفظهٔ بار جلو در خودروی مسابقهای به مکانی برای نصب رادیاتور تبدیل شده و چراغهای جلوی بسیار پرنور در C8.R نسبت به نمونههای نسخهٔ تولیدی بهبود یافتهاند.
برخلاف C7.R، کوروت C8.R بهصورت کارخانهای در دو نسخهٔ مختلف تولید میشود که هرکدام طرح بیرونی منحصربهفردی دارند. خودروی شماره ۳ از طرح رنگ سنتی زرد با تریم نقرهای استفاده خواهد کرد درحالیکه در خودروی شماره ۴ طرحی نقرهایرنگ با الهام از کانسپتهای نمادین کوروت مثل آئرووت سال ۱۹۷۳ و استینگری مسابقهای سال ۱۹۵۹ کار شده است. کوروت C8.R رسماً اولین مسابقهٔ خود را در ژانویهٔ سال آینده در دور نخست فصل ۲۰۲۰ مسابقات قهرمانی خودروهای اسپرت IMSA در دیتونا انجام خواهد داد اما پیش از آن، برای آزمایش در همین آخر هفته در مسابقات Petit Le Mans راهی پیست میشود.
یانکی
۲۲ مهر ۱۳۹۸پدال کاش فیلم کوتاهی که بهش میگازن رو هم میزاشتی.صدایی بین شلبی gt350 با موتور دور بالای ls7 و تا حدودی lfa.اصلا یه صدایه وحشتناک خاصیه.تو لمانز صداش از همه سرتره.
Alireza
۲۲ مهر ۱۳۹۸شنیدمش و واقعا پر هایم ریخت
net
۲۲ مهر ۱۳۹۸عقب کوروت c8 خوب کشیده و زیباست و چراغ عقبش قشنگه و اگر ۱۰ سانتیمتر کاپوت جلو بیشتر طول داشت و کاپوت جلو یه کم کشیده تر بود خیلی زیباتر میشد
Behrouz. anzali
۲۳ مهر ۱۳۹۸عجب خری شده کوروت c8 فکر میکنم خوب مقام بیاره توی مسابقات لمانز و دیتونا