شما چنین مشکلی را در آئودی نخواهید دید…
به نظر میرسد شورولت کوروت استینگری جدید استارت خوبی نداشته زیرا همین چند روز پیش یکی از مالکان این خودرو با افتخار خودروی خود را تحویل گرفت و چند ساعت پس از آن نیز تصادف بدی داشت! البته این موضوع به خود کوروت ربطی ندارد ولی چیزی که میخواهیم بگوییم یک مشکل کیفیتی آشکار در این خودرو است.
یکی از مالکان کوروت C8 با نام کاربری دکتر V8 در فروم کوروت تصویری از داشبورد این خودرو به ویژه دوخت سفیدرنگ ادامهدار به سمت کنسول مرکزی را منتشر کرده است. در این تصویر مشخص است که این دوخت سفیدرنگ بهطور ملایم و متناسب حرکت نکرده و موج ناامید کنندهای داشته که روی کیفیت بصری خودرو تأثیر منفی گذاشته است.
شاید با خود بگویید این مشکل فقط تنها در این کوروت دیده شده اما چندین کاربر دیگر هم تصاویری از کوروت 3LT با همین مشکل را منتشر کردهاند. شاید این موضوع برای برخی افراد بدیهی به نظر برسد اما رنگ متضاد دوخت بکار رفته باعث میشود این مشکل بسیار در چشم باشد… این نوع نقص در محصولات آئودی یا لکسس باعث جلسه اضطراری مدیران میشود.
با نگاه دقیقتر به تصویر میتوانید بخش بالایی داشبورد را ببینیم که نوار تریم سمت درب نیز در یک راستا نیست. اگر C8 خودرویی کامپکت بود میتوانستیم چنین مشکلاتی را در نظر نگیریم اما تریم 3LT قیمت پایه ۷۱۹۴۵ دلاری دارد. شما با این پول میتوانید مرسدس-ای ام جی E53 کوپه را بخرید خودرویی که کیفیت ساخت بینقصی دارد.
بسیاری از کاربران از وجود چنین مشکلی متأسف شدهاند. یکی از آنها گفته است: “این مشکل باید با گارانتی حل شود.” دیگری گفته است: “کنترل کیفیت جنرال موتورز خوب عمل نمیکند. این خودرو هرگز نباید کارخانه را ترک میکرد. اگر این موضوع جزو استانداردهای قابلقبول جنرال موتورز در فرایند تولید بود مالکان ناراضی زیادی وجود داشتند.” کاربر دیگری هم چنین مشکلی را وحشتناک نامیده است.
برخی نیز گفتهاند شاید گرمای زیاد موجب تأثیر روی متریال شده است. با این وجود شما چنین چیزی را در یک خودروی اسپورت جدید نمیبینید. هنوز مشخص نیست که جنرال موتورز چه واکنشی به این موضوع نشان خواهد داد…
Bayerische Motoren Werke
۲۳ فروردین ۱۳۹۹عجب !!!!
مهرآیین
۲۳ فروردین ۱۳۹۹کسانی که دارند از کوروت بد می گویند دقیقا مصداق این ضرب المثل قدیمی هستند که می گوید :((گربه دستش به گوشت نمی رسد!!!! می گوید پیف،پیف بو می دهد))
Hamidreza
۲۳ فروردین ۱۳۹۹@مهر آیین
ربطی نداره ؛ حتما مشکل داره ؛ حمایت بیخودی میکنید چرا!
مهرآیین
۲۳ فروردین ۱۳۹۹دوستان گرامی لطفا با دستکاری کوکیها ، لایک ها و دیسلایک ها را تغیر ندهید ، کارتان بسیار تابلو است.
amin
۲۳ فروردین ۱۳۹۹کوکی چیه مهندس جان… مسلما خودروهای آمریکایی در پس ژاپن و آلمان بدون ذره ای تعصب قرار میگیره…
مهرآیین
۲۳ فروردین ۱۳۹۹امین جان دوست عزیز و گرامی آن موقعی که آلمان و انگلیس و آمریکا صنعت خودرو سازی داشتند ژاپنی ها مشغول میل کردن برنج و تربچه به شیوه سریال اوشین بودند
OMID-LAMBO
۲۳ فروردین ۱۳۹۹شما از سهامداران شورولت هستین که اینقدر جانبداریشو میکنی ؟
چی بهت میرسه ؟
مانی
۲۳ فروردین ۱۳۹۹اتفاقا این گربهه دستش دراز بود به گوشت رسید
از ماشین خودش عکس گرفته،دزدی که نیست
Reza
۲۳ فروردین ۱۳۹۹قابل پیشبینی بود ، یه حسی بهم میگه این تازه اولشه شاید بعداً رسوایی های بیشتری داشته باشه.
اینجاست که میگن هرچقدر پول بدی همون قدر آش میخوری.
MOHAMMAD.DEMON
۲۳ فروردین ۱۳۹۹شما لازم نیست پیش بینی کنی
شما برو ماشینی از المان بیار با همین قیمت
کیفیت بهتر بده
Hamidreza
۲۳ فروردین ۱۳۹۹چرا اینقدر تعصب دارید؟ یکم واقع بین باشید؛
چی بهتون میرسه؟
شرم آوره!
GERMANY
۲۳ فروردین ۱۳۹۹آمریکایی دوست ها و خصوصا شوی لاور ها
معلومه خیلی داره بهتون فشار میاد
دیدیم آره کیفیتش فوق العاده بود?
Z.Are
۲۳ فروردین ۱۳۹۹ماشینی که پرفورمنس خالی داشته باشه به درد نمی خوره انگار یه موتور قوی رو روی یه گاری بسته باشی
فردی که این هزینه رو میکنه در صورتی که با 20000 هزار دلار بیشتر میتونه یه بی ام و سری 7 بخره از این ماشین توقع این جور چیز های نکته ای رو داره
ADAK
۲۳ فروردین ۱۳۹۹شما با این پول میتوانید مرسدس-ای ام جی E53 کوپه را بخرید خودرویی که کیفیت ساخت بینقصی دارد.
تو خود مقاله نوشته بود !
کافی بود کامل میخوندی :-)
ممد ژانگولر
۲۳ فروردین ۱۳۹۹یادتونه من خودم اولش گفتم نصل قبلیشو به این جدیده ترجیح میدم
C8 متاسفانه هم زشتره هم مشکل کیفیت و نداشتن جای خرید باکس آب معدنی داره
من خودم از هوادارهای دو آتیشه مدلهای مختلف کوروت هستم و خواهم بود ولی C8 به معنای تمام و کمال گند زد به سابقش
جالبه داشتم موتورشو که زیر درپوش عقب وجود داره میدیدم حالم بد شد از بس که شلوغ و پلوغ بود ولی یک نگاه به طراحی موتورهای دیگر رقبای اروپایی بندازین ببین چقدر زیبا قرار گرفته
یانکی
۲۳ فروردین ۱۳۹۹سلام.دوستان من از رد دادهای عشق آمریکا و آمریکایی بازی هستم.حالا چرا چونکه نوا داشتم که هم سن خودم بود مدل 1365.یادش بخیر رفیقم ماکسیما خریده بود و بچها دورش جمع بودن و میگفت به این میگن شیشه بالابر ماشین رو گذاشتم کنارش گفتم آقا بیا شرط بندی.من دستم رو بین بالابر ماکسیما میزارم بزن بره بالا بخوره به دستم بعد تو بزار بین بالابر نوا هر کی مشکلی براش پیش نیومد 100تومن میدم?.دستم رو گذاشتم انگشتم بد جور درد گرفت نوبت اون شد ولی گفتم قبلش یه شاخه درخت به قطر انگشت خودت بیار.گذاشتیم بین بالایر منظور همون شیشه و کلاف هست.شاخه رو خورد کرد گفتم حالا دستت رو بزار که دیگه خودش متوجه شد که خطرناکه.حالا منظور اینه که من وقتی همچین چیزی رو با تمام وجودم لمس کردم چجوری از امریکایی پشتیبانی نکنم.در مورد مقاله هم اگر اینجوری باشه کمپانی غلط کرده و باید با عذر خواهی درستش کنه ولی اگر این قضیه اشتباه باشه چی شماها که اینجا حمله کردید چی دارید بگید.بابا داداسم رفت ریو خرید آخرین مدل که سایپا دیگه بعدش جمع کردش روکش صندلیش چروک بود ما ول کن نبودیم تا عوض کنن حالا طرف کوروت نو بخره اینا رو نبینه و قبول کنه ببره.الان نیاید بگید ریو صفر که روکش صندلی نداره که در جا عوض کنن.اون مدلهای آخرش روکش دزد گیر و دوربین دنده عقب و مانیتور داشت شرکتی.در آخر به امید سلامتی تمام دنیا
GERMANY
۲۳ فروردین ۱۳۹۹هیچ ارزانی بی دلیل نیست!
سینا BMW
۲۳ فروردین ۱۳۹۹داخل عکس دوم مشخصه چقدر بد اونو دوختن!
همون حرف که میگن هر گرانی بی حکمت نیست هر ارزانی بی علت
تسلا هم چند وقت پیش مشکل رنگ داشت، یه مشکلاتی برای مدل X هم وجود داشت. هیچ وقت از روی ظاهر قضاوت نکنید
امیر
۲۳ فروردین ۱۳۹۹هر چقد پول بدی همون قد اش میخوری انتظار لامبو رو از کوروت نداریم یه ماشین اسپرت به نسبت قیمت جهانی ارزانتر
NAVID۰۰۹۸
۲۳ فروردین ۱۳۹۹دوستان آمریکایی باز چه خبرشونه
چه حوصلهای دارند برای دفاع از اشتباه شورولت
مگه کسی گفته ماشین آمریکایی آشغاله که اینقدر تحمل انتقاد ندارین .
صبح اومدیم کامنت گذاشتیم ، الان اومدیم دیدیم تا اینجا ۷۴ تا کامنت اومده ، که چی رو برسونید ؟..
مشکل کیفی آمریکایی ژاپنی آلمانی نداره که ، هر کدومشون که مشکل داشته باشند باعث شرم اون شرکت و خودروئه ، بخصوص کروت که دارای عقبه بلندیه .
من در کامنتم اسم جیپ را آوردم و حرفم چیز دیگریست اما از زمین و زمان حرف من را جور دیگر تعبیرش میکنند .
آقای دیمون و بقیه دوستان ، من خودم هم طرفدار ژاپن تویوتا آلمان و بنز هستم اما اگر همین شرکتهای مورد علاقه من اشتباه کنند باید قبول کرد ، جای ناراحتی نداره که .
تویوتا لندکروزر یه ورژن جدید در آمریکا ارائه داده به نام هریتیج با قیمت حدوداً ۹۰هزار دلار و اومده جوادش کرده و لوازمی هم مثل رکاب و صندلی سوم و مانیتور را برداشته و گرونترش کرده که بنظرم خیلی مسخرست و بیشتر کلاهبرداریه تا ارائه ورژنی خاص به نام هریتیج ، پس من باید بیام تعریف الکی بکنم چون عاشق تویوتام اون هم لندکروزر بینظیر .
هردفعه کسی نقد میکنه از آمریکائیها ، طرفداران آمریکایی چشم را روی منطق میبندند و …. .
یعنی چی آخه
زشته بخدا
والا نه دشمنیای با کسی داریم نه سهامدار جایی هستیم ، ما فقط عاشقیم ، عاشق ماشین .
مهرآیین
۲۳ فروردین ۱۳۹۹دوستانی که دارند آسمان و ریسمان الکی به هم می بافند و با دستکاری کوکی ها ، لایک ها و دیسلایک ها را تغییر میدهند تا به خیال خودشان یک غول خودرو سازی به نام شورلت را خراب کنند !!!! باید بدانند که با این کارهای بچه گانه هرگز واقعیت تغییر نمیکند ، حتی تو دوزی پراید نیز اینقدر افتضاح نیست چه برسد به برند معتبری به نام شورلت کوروت !! یک کاسه ای زیر نیم کاسه است وسلام.
NAVID۰۰۹۸
۲۳ فروردین ۱۳۹۹اونجایی که نوشته بود جنگ تن به تن پورشه با کروت که من کامنت گذاشتم و جناب دیمون نقدم میکرد بی منطق .
میخوام بگم که نقد ایشون جوابش اینجاست .
این تازه چیزیه که قابل رویته و اگر نه که چند وقت پیش هم از مشکل گیربکسش میگفتند .
میان ماه من تا ماه گردون / تفاوت از زمین تا آسمان است .
هیچ ارزانی بیحکمت و هیچ گرانی بیعلت نیست ، دوستان پورشه با کروت از روی اسببخار و درگ مقایسه شده ولی این کجاهو اون کجا .
فرامرز
۲۳ فروردین ۱۳۹۹آقاجان وقتی ارزونترین برند آلمانی یعنی اوپل تو آمریکا به عنوان شورلت لوکس یعنی بیوک فروخته میشه یعنی لوکس ترین برند آلمانی یعنی پورشه از نظر کیفی همینجوریش چند سطح بالاتر از شورلت هست. حالا اینا اشکالاتیه که با یه نگاه به چشم میاد وای به حال قابلیت اطمینان و …
MOHAMMAD.DEMON
۲۳ فروردین ۱۳۹۹اقای فرامرز شما دیگه پیاز داغش رو زیاد نکن
این اپل بود که زیر مجموعه جنرال موتورز بود و از پلتفرم ها طراحی های بیوک درش استفاده میشد
Elmiraj
۲۳ فروردین ۱۳۹۹ولی مثل این که این گرانی بی دلیل بوده :
https://insideevs.com/news/405366/porsche-taycan-panel-gap-video/
https://insideevs.com/news/404335/porsche-taycan-bizarre-panel-gaps/
میلاد
۲۳ فروردین ۱۳۹۹المیرا جان ای کاش حالا که زحمت کشیدی لینک گذاشتی، لینک وبسایت موتور وان رو هم میذاشتی راجع به کوروت که میگه یکی از پیچاش بلنده و باعث رنگ پریدگی در شده ??
و از اون طرف یه پیچ دیگه یه جایی تو سپر ماشین گم شده و جاش خالیه ?
نمیدونم این تلاش مفتضحانه برای دفاع از کیفیت کوروت در حالی که کل اینترنت دارن راجع بهش مینویسن و شده دست مایه طنز از کجا میاد
Elmiraj
۲۳ فروردین ۱۳۹۹https://www.motor1.com/news/408940/watch-chevy-corvette-launch-control/
فعلا این شتاب ۲.۷ ثانیه رو ببین شاید حالت جا اومد…
میلاد
۲۳ فروردین ۱۳۹۹والا المیرا جان دستت درد نکنه ولی حالمون با این مقاله و زمان گیری های پیست جا اومده قبلا
2.7 وای چه خفن
پورشه 911 تو 2015 به شتاب 2.5 هم رسیده
چیزی که واسه پورشه خاطرس حتی تو لیست آرزوهای کوروتم نیست ?
MOHAMMAD.DEMON
۲۳ فروردین ۱۳۹۹جناب نوید باید عرض کنم
همچین اشکالاتی در هر خودرویی دیده میشه و فقط کوروت نیست
همین چند وقت پیش اشکالات تایکان 200 هزاری دلاری رو کاربران منتشر کردن
فرق جنرال موتورز و پورشه اینه خریداران محصولات جی ام میتونن تمام مشکلات رو برای سایت gmauthority بفرستن و پخش میشه ولی برای پوشه هیچ وقت این اتفاق نمی افته
یه قسمت صحبتم هم با اقای احمد زادس
چرا منبع مطلبی که ترجمه میکنید رو نمیزارید من چنین تیتری هیچ جا ندیدم
و چرا از همون سایتی که مطلب مشکل کیفی تسلا رو میزاره و تایکان رو مطلب تایکان ترجمه نمیکنید
NAVID۰۰۹۸
۲۳ فروردین ۱۳۹۹دیمون عزیز
ما داریماز کروت ۶۰ ساله صحبت میکنیم نه یه خودرو تازه به دوران رسیده .
آقا ، شما دوستان مگه ماشین باز نیستید ، من به شما آدرس میدم بروید و تمام خودروهای روز دنیا را باهم مقابسه کنید تا حداقل از تعصبتون کم بشه .
به بلیط میگرین به سمت شهر دوبی در امارات و از اون طرف به تاکسی میگین من رو ببر ایستگاه مترو دوبی مال ، اما نمیخواد داخل دوبی مال شوید بلکه کنار اتوبان را گرفته و پیاده به تک تک نمایندگیها سر بزنید و حتی اگر زرنگ بودین میتوانید تست کنید تا متوجه بشید در ماشینهای آمریکایی هیچ کیفیتی نمیبینید که حتی از کرهایها هم متریالشون ضعیفتره بخصوص جیپ اما تنها آمریکاییای که دیدم واقعاً باکیفیته لینکلنه حتی کیفیت کادیلاک هم اون چیزی نیست که فکر میکنید (( دوستان بحث من اصلاً مربوط نمیشه به طراحی یا اصالت )) .
Elmiraj
۲۳ فروردین ۱۳۹۹اون کرهای به قول شما با کیفیت تر از جیپ یک دهم توانایی های جیپ را داره…..؟؟؟؟؟؟
میلاد
۲۳ فروردین ۱۳۹۹نباید جانب انصاف رو از دست داد، با المیرا موافقم، توانایی های جیپ به هیچ وجه قابل مقایسه با هیچ ماشینی نیست
کدوم ماشینی رو (به جز موستانگ) میشناسید که موفق شده باشه یه ستاره ایمنی بگیره؟
یا تو آفرود ماشین جوری بلرزه که به عناصر سازندش تجزیه شه؟
انتقاد میکنید مهم نیست ولی دیگه انصاف رو رعایت کنید
MOHAMMAD.DEMON
۲۳ فروردین ۱۳۹۹اقای نوید چرا مغلطه میکنی
چیزی من متوجه شدم اینه جنس تودری و داشبورد دکمه ها تو کابین بهتر باشه اون ماشین با کیفیت
و برعکس اون از پلاستیک باشه بی کیفیت هست
کابین جیپ زد اب هست در ها و سقب قابل جدا شدن انتظار چوب طبیعی کسی نداره در چنین ماشینی
جنس قطعات داخلی خودرو بر حسب مقدار پولی هست که میدید. جنس قطعات داخلی ناشین های ژاپنی از همه بد تره اونم بدون دلیل و توجیح من کم ماشین سوار نشدم کم ماشین ندیدم
از اکثر لکسوس ها بگیر تا لندکروز و کرولا
ولی این کوروت 60 هزار دلاری که پول کمی هم نیست
کیفیت خیلی بالایی داره با اینکه از نزدیک اینو ندیدم
جی ام هم جواب داده که در حال برسی هستیم چطور چنین اتفاقی افتاده و کیفیت برای ما مهمه احتمال دادن فقط همین چند تا چنین مشکلی داشته باشه که در بین تعداد زیادی کوروتی ساخته شده عدد زیادی نیست
ADAK
۲۳ فروردین ۱۳۹۹MOHAMMAD.DEMON عزیز
***
لکسوس و تویوتا کیفیت نداره ؟!
پدر بیامرز پرادوهای 15 سال پیش هنوز رنگش مثل ماشین صفره
rx350 و es 350 های 10 – 15 سال پیش هموز چرم صندلیش ترک نخورده
شما میگی اینجور
این چیزیه که جلو چشم همه بچه های پدال هست !
دیگه هر کسی نداشته باشه یه بار سوار کمری شده ؛ میدونه کیفیتش چیه …
میلاد
۲۳ فروردین ۱۳۹۹من به نظرم موضوع کاملا بی اهمیتی هست و دارن اغراق میکنن.
چرا که کوروت جدید کلا قراره 3 کیلومتر راه بره قبل اینکه گیربکس از هم بپاشه و راننده تو اون سه کیلومتر حواسش به چیزای دیگه هست.
بنابراین این چیزا کوچکترین اهمیتی نداره.
علی"P.F"
۲۳ فروردین ۱۳۹۹;)))
رزیتا
۲۳ فروردین ۱۳۹۹جنس های آمریکایی همیشه به استحکامو دوام بالا و کیفیت عالی معروف هستن ، حالا این حرفا از کجا درومده خدا میدونه !!!! اصلا از کجا معلوم که این عکسا واقعی باشن ؟
احمدعلی
۲۳ فروردین ۱۳۹۹اتفاقا کاملا برعکسه.خود آمریکایی ها میگن جنس تویوتاهایی که از ژاپن وارد میشه خیلی بهتر از تویوتاهای ساخت آمریکاست.حتی وقتی تویوتا رسما اعلام کرد که به زودی راو۴ رو در تاسیسات جورج تاون در کنتاکی تولید خواهد کرد،خیلیا اعتراض کردن و گفتن ای کاش از ژاپن وارد بشه!منتها چون بیش از چهل ساله که اجناس آمریکایی دیگه مثل سابق در ایران نیستن ما ایرانیا یه تصور خیالی و آرمانی و بی نقص از محصولات آمریکایی در ذهنمون داریم و فکر میکنیم اجناس آمریکایی خیلی باکیفیت هستن.البته تا دهه نود میلادی واقعا محصولات آمریکایی کیفیت بالایی داشتن و در برخی زمینه ها بی رقیب بودن ولی از اون زمان به بعد تاکنون،کیفیت و سطح فناوری محصولات آمریکایی(در همه حوزه ها)بسیار افت کرده و به هیچ وجه حتی نزدیک به اون جایگاه سابقشون نیستن
Z.Are
۲۳ فروردین ۱۳۹۹کیفیت یه امریکایی توی دوج چارجر معنی میشد ماشین سنگینی که صدای ماشین از خود موتور میومد و نیازی به تشکیلات سیستمی برای اگزوز نبود که با صدا بازی کنی قطر در هاش به قدری زیاد بود که با یه زور محکم در رو باز میکردی
ایلیا
۲۳ فروردین ۱۳۹۹من هنوزم به این اسم بزرگ ایمان دارم.
یک شبه عاشقش نشدیم که یک شبه ازش ناامید بشیم.
امیدوارم مشکلاتش حل بشه و در ارزشمند بودنش شکی بوجود نیاد.
داشبوردش از مواردی بود که بعد از معرفی کلی تحسین شد، خیلی عجیبه این ایرادات.
ایمان
۲۳ فروردین ۱۳۹۹مشکل از خیاط هست
فکر کنم دوره خیاطی ندیده
حالا رنگ متضاد سفارش ندین
وقتی مثل اکو قلب بالا و پایین خیاطی میکنه
اگه پورشه بود …. اگه پورشه بود …. ولی نه پورشه اینجور نیست
مهدی
۲۳ فروردین ۱۳۹۹نمیخوان بدنش به ما
Elmiraj
۲۳ فروردین ۱۳۹۹وای چه مشکل بزرگی……
.
جوری تیتر زدین که فکر کردم ده پونزده دستگاه وسط راه ترمز بریدن…!!!!
میلاد
۲۳ فروردین ۱۳۹۹احتیاجی به ترمز ندارن، گیربکس که وا رفت ماشین خودش وایمیسته
Elmiraj
۲۳ فروردین ۱۳۹۹فعلا که با گیربکس مشکل دار از یه ماشین آشنا بدجوری سبقت گرفته…
میلاد
۲۳ فروردین ۱۳۹۹سبقت؟؟؟؟ ?????
اره خوش باشیدبه همین چیزا
فعلا که زمان های پیست چیز دیگه ای رو نشون میده
البته چه فایده که شورلت گفته تو نوربرگرینگ زمان گیری نمیکنیم چون طول پیستش بیشتر از 3 کیلومتر و گیربکس کوروت جواب نمیده
Farzad
۲۳ فروردین ۱۳۹۹واسه یه سوپر اسپرت همچین چیزی یه فاجعس ، درسته قیمتش پایینه اما نباید از کیفیت ساختش بزنن ، بعد میان با پورشه مقایسش میکنن ، اَی خِدا …
ارشیا
۲۳ فروردین ۱۳۹۹اقا میلاد گیربکس جواب نمی ده یعنی چه؟
یعنی بعد ۳ کیلومتر از کار میوفته؟???
Hamidreza
۲۳ فروردین ۱۳۹۹خب دیگه
قیمت اینقدر پایین بی دلیل نبود!
ارش
۲۳ فروردین ۱۳۹۹نیامده شروع شد .همچین ارزان هم نیست.۷۱ هزار دلار!!!! همون تویوتا سوپر بهتره
اشکان
۲۳ فروردین ۱۳۹۹ببینید ما چقد بدبختیم که برای نیم متر دوخت در ماشینی که هیچ ربطی به ما نداره اینقد تو سر و کله ی هم میزنیم اونوقت انتظار داریم تولیداتی در حد اینا داشته باشیم ایا جوونایی که در اینده این تولیدات با کیفیتو طراحی و تولید میکنن مثل ما اینطور وقتشونو به بطالت میگذرونن؟ حالا فرق نداره هر جای دنیا که میخواد باشه.
meysam
۲۳ فروردین ۱۳۹۹گل گفتی واقعا.
Mohammad
۲۳ فروردین ۱۳۹۹تبلیغات بد بر علیه این خودرو شروع شد میدونستم ولی من کلا خیلی بدم میاد از این کارا حالا هرخودروسازی باشه خیلی از خودروساز های دیگه پول میدن که یوتیوبر ها این کارو بکنن وفقط درصورتی میشه باور کرد که خود شورولت بیاد مشکلاتو قبول کنه و رفع مشکل کن
میلاد
۲۳ فروردین ۱۳۹۹بله درسته این که تو ویدیو نشون دادن گیربکس ماشین وا رفته یا عکس کاملا واضح از کیفیت فاجعه بار دوخت کابین رو نمیشه قبول کرد مگه اینکه خود شورلت قبول کنه
پس با این اوصاف کیفیت پراید از لکسوس هم بیشتره چون خود سایپا هیچ وقت قبول نکرده
شما احیانا مدیر سایپا یا ایران خودرو نیستی؟
Enzo
۲۳ فروردین ۱۳۹۹یه ویدئویی میدیدم طرف فورد رپتور گرفته بود شاکی بود از کم کاری خودروساز که ماشینای جدید آمریکایی کیفیت ثابقو ندارن نمونش همین رپتور ایشون نه اینکه مشکل آنچنانی باشه .ولی انگاری شرکت برای کیفیت بعضی از قسمتا کمتر توجه میذاره .ماشین این آقا مشکل رنگ داشت تا حدودی مطمعنا خودتون ویدئو هاشو دیدید
ارشیا
۲۳ فروردین ۱۳۹۹سوپر اسپرت ۶۰۰۰۰ دلاری همینه دیگه انتظار دوخته شیرونوداشت که نباید داشت
net
۲۳ فروردین ۱۳۹۹c8داشبورد زیبایی نداره
Hadi
۲۳ فروردین ۱۳۹۹هنوز نیومده مشکلاتش شروع شد…
هادی 8 سیلندر
۲۳ فروردین ۱۳۹۹شما با این پول میتوانید مرسدس-ای ام جی E53 کوپه را بخرید خودرویی که کیفیت ساخت بینقصی دارد.
قیمت ۱۰۰ هزار دلاری و شتاب ۵ ثانیه فقط به خاطر دوخت اینا دیگه چه عتیقه های هستند
Hamidreza
۲۳ فروردین ۱۳۹۹هه
داداش من همون c6 رو ترجیح میدم به این موتور وسط
وقتی مشکل دارع چرا حمایت میکنید؟
مگه مک لارن آتیش گرفت من ازش حمایت کردم؟
بنز عتیقس؟
داداش همه چی شتاب نیست! کلا فاز شما رو از این مقایسه ها درک نمی کنم
اگع اینطور باشه شتاب کوروت از ویرون سریع تره ؛ یعنی ویرون عتیقس؟ بسه دیگه
Hadi
۲۳ فروردین ۱۳۹۹اونوقت میگن کیفیت کابین کوروت از ۹۱۱ بهتره…
یا حتی بالاتره!
بهزاد
۲۳ فروردین ۱۳۹۹با عجله ترین کوروت طراحی و ساخته شده! چی گفتیم…
مشکلات این خودرو تنها مختص به این موارد نخواهد بود و خبرهای بسیار زیادی خواهیم شنید.
وقتی میخوای به زور قیمت رو پایین نگه داری همین میشه ، به جای استخدام یک شخص ماهر در ساخت و دوخت و دوز و استفاده از متریال گران قیمت میری کار چیپ و ارزان میزنی نتیجه اش همینه.
بهترین کار بردن خطوط تولید کوروت و کامارو به چین هست تا بشه یک مقدار از متریال با کیفیت تری استفاده کرد به همراه کارگر ارزانتر.
کافر مقدس
۲۳ فروردین ۱۳۹۹مطالبی که تو پدال نشر میشه از دل چند کامیونیتی خریداران محصولات خارجی مییاد . این متن هایی رو ک میبینید بعدها براش تعریف میکنن یک جنبه ی دیگری داره که شدیدا ب درد نشر تو پدال و Vs کردن افرادی که دستشون از پراید هم کوتاه ست میخوره
شما فقط اندکی به متن فکر کنید حساب کار دستتون مییاد که چقدر سطحی و صرفا برای چلنج و توجه نگارش شده . نمونه خارجی همچین متنی م ما ک ندیدم کجاست ولی ذکر متبع اصول رسانه و نگارش این مطالب باید باشه که تو پدال رویت نمیشه .
اتفاقا چند هفته ای هست ک از دل این کامیونیتی ها ایراد به محصولات پورش مثل تایکان یا مک لارن یا فولکس و حتی فراری وارد شده ولی کو خبر ش تو پدال ؟ یکم از چیزی که دارید نشر میکنید تحقیق کنید یا سر دربیارید اول – از هر در و دیواری هم مطلب مییاد ماشالا
سردبیر
۲۳ فروردین ۱۳۹۹سلام. منبع مطلب در پایین اون ذکر شده است.
شاهین
۲۳ فروردین ۱۳۹۹توی این مطلب یک کلمه نه اضافه شده و نه کم.
عینا مطالب منبع اصلی نقل شده…
ولی خب طبیعی هست که اینجور چیزا به مذاق برخی افراد خوش نیاد ?
Elmiraj
۲۳ فروردین ۱۳۹۹خب همین طور که مشکلات کیفیتی model y و کوروت را عیناً و بدون کم و اضافه کردن یک کلمه نقل کردین…مشکلات کیفیتی پورشه ، فراری ، لامبورگینی و فولکس واگن را که طی چند هفته گذشته در مجلات متعدد دیده شدن را هم همینجوری با دقت ترجمه کنید .
.
فیک ها را هم کمی کنترل کنید بد نیست…
شلبى
۲۳ فروردین ۱۳۹۹اقاى احمد زاده کلا به نفص هاى ماشین هاى جاهاى دیگه علاقه اى ندارن بیشتر ایرادات ماشین هاى امریکایى رو پوشش میدن
شاهین
۲۳ فروردین ۱۳۹۹کوروت C8 خودروی جدیدی هست و واضحه که مطالب زیادی در مورد اون منتشر بشه. ضمنا تا به حال صد تا مطلب مثبت درباره کوروت جدید منتشر شده اما دریغ از یک تشکر خشک و خالی! (البته سو تفاهم نشه، ترجمه مطالب گوناگون وظیفه بنده هست و منتی از این بابت وجود نداره اما انتظار اینه طرفداران خودروهای آمریکایی که سریعا اینگونه علیه بنده موضع میگیرن به این نکته نیز توجه داشته باشن.)
پی نوشت: این مطلب از یک وبسایت خودرویی آمریکایی ترجمه شده.
احمدعلی
۲۳ فروردین ۱۳۹۹منم بارها و بارها گفتم اجناس و محصولات آمریکایی(نه فقط خودرو بلکه در همه حوزه ها)بسیار بی کیفیت و با فناوری بسیار سطح پایین هستن و حتی در خود آمریکا هم دیگه خریدار و خواهان ندارن ولی مسخرم کردن.اقتصاد آمریکا صرفا متکی بر خدماتی همچون خرده فروشی،خدمات مالی و بانکی،تبلیغات اینترنتی،محصولات کشاورزی و نفت هست؛در حالی که اقتصاد آلمان،کره و ژاپن کاملا صنعتی و ماشینی و مبتنی بر صنایع دانش بنیان و جدیه،صنایعی که سالها روشون سرمایه گذاری های هنگفتی شده و رشد بسیار پایداری دارن و برخلاف صنایع خدمات محور(که اقتصاد آمریکا بر پایه اونها قرار داره)در طول زمان و در برابر نوسانات اقتصادی و اتفاقات پیشبینی نشده(همچون همه گیری کرونا)بسیار مقاومند و خودشونو حفظ میکنن.همون چند غول صنعتی که در اقتصاد آمریکا وجود دارن هم وضعیت بسیار بغرنج و اسفباری دارن؛مثل بویینگ که به علت افتضاحی که سر ۷۳۷Maxبه بار آورد و به مرز ورشکستگی رسیده،جنرال الکتریک که پارسال تا مرز ورشکستگی رسید و بسیاری از زیرمجموعه هاشو فروخت ولی هنوز در خطر ورشکستگی و نابودی قرار داره،اینتل که نتونست خودشو با تحولات فناوری و بازار هماهنگ کنه و از سویی روز به روز بازارش(که محدود به لپ تاپ ها و سرورهاست)به علت فشار رقبا و…داره کوچکتر و محدودتر میشه و از سویی به دلیل مشکلات امنیتی خطرناک و بی پایان پردازنده هاش همه وجهه و اعتبارشو از دست داده،کاترپیلار که سالهاست با مشکلات عدیده مالی دست به گریبانه و اینقدر بدهی بالا آورده که احتمال ورشکستگیش بسیار بالاست،ویرلپول که روزی بزرگترین تولیدکننده لوازم خانگی بود به دلیل عدم نوآوری و نداشتن درک درستی از خواسته مصرف کنندگان،بازارشو از دست داد و سال به سال وضعیتش بدتر میشه،جنرال موتورز که روز به روز داره از بازارهای مختلف خارج میشه و عملا محدود شده به چین و آمریکای شمالی که در همونم به شدت تحت فشار و در حال از دست دادن بازاره و…..این قصه سر دراز داره و محدود به این شرکتهایی که مثال زدم نمیشه بلکه فهرست بلندبالایی از این دست شرکتهای صنعتی وجود داره که یا نابود شدن و یا در حال نابودی و در آستانه ورشکستگی هستن.ولی خودباختگان و سینه چاکان آمریکا بهشون فشار میاد و نمیخوان باور کنن این همه سال بهشون دروغ گفته شده و آمریکا اون چیزی نیست که فکر میکردن.
OMID
۲۳ فروردین ۱۳۹۹داداش اینتل رقیبش کیه؟amd
حالا amd کجاییه؟ آمریکایی
متنت کلا جانبدارانه بود و کاملا حدفش مشخص بود
OMID
۲۳ فروردین ۱۳۹۹وای نوشتم حدف?
ببخشید هدف
احمدعلی
۲۳ فروردین ۱۳۹۹مهمترین رقیبش شرکت انگلیسی ARM و شرکتهای ریخته گری نیمه هادی یا اصطلاحا Foundry ها هستن(از جملهTSMC و UMCهردو از تایوان و Samsung foundriesاز کره جنوبی).وگرنه پردازنده های AMD و انویدیا خودشون بر اساس معماری که اساسا اینتل طراحی کرده(و زیرمجموعه CISCهستن که مصرف بسیار بالاتری داره).و رقابت اینتل و AMDو انویدیا صرفا در چارچوب پردازنده های سرور و دسکتاپ(شامل رایانه های شخصی،لپ تاپ ها و نوت بوک ها)در جریانه و بازار پردازنده های گوشی های هوشمند و دستگاههای پوشیدنی و اینترنت اشیا(IOT)کاملا در اختیار ARMو البته دیگر معماری هایRISC پایه هست و در بازار سرورها و پردازش سنگین هم شرکتهای گوناگون(از جمله علی بابا،تنسنت،بایدو،گوگل،مایکروسافت و آمازون و…)به دلایلی از جمله مصرف انرژی،نگرانی های امنیتی،بهینه سازی برای مصارف هوش مصنوعی و…در حال رهاکردن اینتل،انویدیا و AMD و طراحی پردازنده های اختصاصی برپایه معماری ARM و تحویل به Foundry هایی مثل TSMCو سامسونگ برای تولید هستند.بنابراین شرکتهای Foundryو نیز شرکتهای طراح معماری(ARM)سود سرشاری خواهند کرد که البته به جز شرکتGlobalfoundries،هیچ شرکت آمریکایی در این زمینه فعال نیست(که البته همین شرکت هم از نظر فناوری و سهم بازار بسیار از رقبای تایوانی و کره ای خودش عقب تر هست).حتی خود کوالکام که پردازنده موبایل و اینرنت اشیا طراحی میکنه خط تولید نداره و سامسونگ و TSMCبراش تولید میکنن و طراحیشم کاملا بر اساس معماری و هسته های ARM هست
OMID
۲۳ فروردین ۱۳۹۹اول تلاشت برای پیچیده کردن متنت با آوردن چارتا کلمه انگلیسی (برای این که بگی منم حالیمه) کاملا مشهود بود
دوما اینو بهت بگم arm پردازنده نمیزنه بلکه هسته طراحی میکنه حتی تولید هم نمیکنه سوما هسته های آرم به درد کارای سبک میخوره و هیچ گاه جایگزین پردازنده های اینتل یا amd نخواهد شد
تو همون بحث پردازنده های موبایلی هم بزرگترین شرکت تولید کننده اسنپدراگون ( آمریکایی ) هست و اپل هم پر توان ترین پردازنده های مبتنی بر آرم رو میزنه
بقیشم حال ندارم برات طومار بنویسم
آخرشم بهت بگم خدایی یه … ارزش این همه تایپ کردن نداره
احمدعلی
۲۳ فروردین ۱۳۹۹واژگان انگلیسی که استفاده کردم یا مخفف بودن که واقعا نمیشه ترجمه کرد و فارسی نوشتنشونم خیلی سخت و طولانیه.واژهfoundry معادل دقیقی در فارسی نداره و واژه ریخته گری که اشاره کردم نیز چندان دقیق نیست و میتونه باعث گمراهی بشه.همچنین اینطوری برای کسی که میخواد تو منابع انگلیسی سرچ کنه خیلی ساده تره.و اما در مورد ARM؛من اصلا نگفتم خودش پردازنده تولید میکنه بلکه گفتم پردازنده ها رو طراحی میکنه بر اساس معماری که ابداع کرده و تولید پردازنده ها رو شرکتهای Foundry انجام میدن.کوالکان و اپل و مدیاتک و هواوی هم صرفا یه سری تغییرات جزیی در هسته های طراحی شده توسط آرم اعمال و اصطلاحا اونارو سفارشی میکنن ولی باز در نهایت تولیدشونو به شرکتهای Foundry(معمولا TSMC و سامسونگ)واگذار میکنن.این که گفتید آرم فقط برای مصارف سبکه حرف خنده دار و نشانه بی اطلاعی شماست؛چون تقریبا همه شرکتهای حوزه خدمات اینترنتی و زیرساختهای ابری از جمله آمازون وب سرویسز(AWS)،مایکروسافت،گوگل،فیسبوک،علی بابا،بایدو،تنسنت و….پردازنده های سفارشی خودشونو براساس معماری آرم طراحی کردن و ساختشون رو به Foundry ها سفارش دادن تا در سرورهاشون استفاده کنن.حتی کوالکام،مدیاتک،هواوی و سامسونگ هم پردازنده های آرم خودشونو برای بازار سرور و پردازش سنگین تولید و عرضه کردن
Km
۲۴ فروردین ۱۳۹۹دوست عزیز بنظرم شما باید یبار تاریخچه کمپانی ارم رو نگا بندازی قبل اینکه راجع بهش این چیزا رو بگی و اینکه اصن چجوری بوجود اومده و این حرفا ، اگه به شرکتای امریکایی مثل اپل باشه یجا یه شرکت مثه ارم و تی اس ام سی میزنه کم مهندس و متخصص ندارن مهم علم مهندسی و طراحی هست که دارن ، منتها روابط کاری بین شرکتها هست و قرار نیست یه شرکت همه چیزو خودش تولید کنه ، هر کشوری تو یه زمینه ای ممکنه خوب باشه و به اون سمت حرکت کرده باشه نمیدونم شما چه اصراری داری بکوبی شرکتای امریکایی رو
احمدعلی
۲۴ فروردین ۱۳۹۹km جان اینکه میگی یه شرکت همه چیو خودش نمیسازه سامسونگ مثال بارز نقض ادعای شماس؛این شرکت نه تنها همه چیو خودش میسازه بلکه همه چیو برا شرکتای دیگه(از اپل و هواوی و سونی گرفته تا شرکتای شیائومی و باقی شرکتای چینی) میسازه
که شامل پردازنده،حافظه اصلی،حافظه رم(DRAM)،صفحه نمایش،حسگر دوربین،مودم و… میشه.سامسونگ الکترونیکس بزرگترین تولیدکننده گوشی موبایل،تلویزیون،نیمه هادی ها،صفحه نمایشگر،دومین تولیدکننده حسگر دوربین بعد از سونی و یکی از بهترین و بزرگترین تولیدکنندگان لوازم خانگی و نیز تجهیزات مخابراتی نسل پنجم(5G)هست.همینطور بیشترین حق ثبت اختراع متعلق به سامسونگه.ضمنا آمریکاییا قبلا در صنایعی که گفتم ید طولایی داشتن و به مرور زمان اینقد ضعیف شدن و افول کردن.اتفاقا امروزه همه شرکتها دوست دارن تا حد ممکن مستقل باشن و زنجیره تامین دست خودشون باشه چرا که علاوه بر کاهش چشمگیر هزینه ها،مراحل تحقیق و توسعه و نوآوری ها کاملا در اختیار خودشونه(دقیقا کاری که سامسونگ سالهاست داره انجام میده).سامسونگ صفر تا صد قطعات اصلی و حساس گوشیاشو خودش میسازه با فناوری بسیار بالا ولی اپل به جز طراحی پردازنده و سیستم عامل هیچ بخشی رو خودش طراحی نمیکنه و نمیسازه(حتی خط تولید و مونتاژ از خودش نداره و فاکسکان و شرکتای دیگه براش تولید میکنن) بنابراین در فناوری و نوآوری تکنولوژیک هیچ حرفی دربرابر سامسونگ نداره.حتی صفحه نمایش گوشیاشم سامسونگ میسازه
ایلیا
۲۳ فروردین ۱۳۹۹رو همین خودروسازی مانور بده که بنظرم پاشنه آشیل صنعت آمریکاست.
توی بقیه ی صنایع، کشورهایی که اسم بردی توان رقابت با فقط یک ایالت از آمریکا مثل کلیفرنیا، ماساچوست یا تگزاس رو هم ندارن.
احمدعلی
۲۳ فروردین ۱۳۹۹خب کره جنوبی هم بزرگترین تولید کننده کشتی و بزرگترین تولیدکننده نیمه هادی ها(پردازنده ها،حافظه های الکترونیکی،نمایشگرهای لمسی و غیرلمسی)هست و علیرغم جمعیت و وسعت بسیار بسیار کمتر،چه از نظر فناوری و چه از نظر حجم تولید بسیار از آمریکا جلوتره.برای مثال هیچ تولیدکننده نمایشگر(لمسی یا غیرلمسی) و یا حسگر دوربین یا لنز دوربین در آمریکا وجود ندارد مگر تولیدکننده های کوچک برای مصارف دولتی و نظامی که تولیدشون در مقیاس بسیار کم و محدوده
Mohammad
۲۳ فروردین ۱۳۹۹آخه مرد حسابی کاترپیلار کجا داره ورشکسته میشه الان بزرگترین تولید کننده ماشین آلات سنگین هست یا جنرال الکتریک الان درآمدش از زیمنس آلمان بیشتره واقعا آدم میمونه به شماها چی بگه
احمدعلی
۲۳ فروردین ۱۳۹۹عزیزم شما میتونی با یه سرچ ساده در اینترنت متوجه این قضیه بشی که جنرال الکتریک پارسال تا مرز ورشکستگی پیش رفت و زیرمجموعه هایی از قبیل لوازم خانگی،روشنایی و لامپ،حمل و نقل(قطار و لوکوموتیو)،بخش biopharma،Baker hughes رو فروخت و بخشهای GE digital و GE additive هم جدا شدن و به طور مستقل فعالیت میکنن.کاترپیلار هم وضعیت مشابهی داره که در اینجا نمیگنجه ولی باز خودتون میتونید سرچ کنید و ببینید.ضمنا اگه متن انگلیسی واستون سخته میتونید مطالب”مدل کسب و کار جنرال الکتریک چگونه از بین رفت” و “سقوط جنرال الکتریک و درس هایی برای کسب و کارهای بزرگ” رو از سایت زومیت مطالعه کنید
شلبى
۲۳ فروردین ۱۳۹۹اول اینکه در اقتصاد اصلى داریم به اسم مزیت نسبى یعنى ممکنه یک کشور در تولید یک محصول به کشور دیگه مزیت داشته باشه براى مثال اگر کشورى توانایى داشته باشه گندم رو ارزون تر تولید کنه و از صادرات اون سود بیشترى بدست بیاره و محدودیت نیروى کار داشته باشه نباید کارگرهاش رو تو حوضه هاى کم بازده تر کار کنن و باید بیان تو کشاورزى و گندم تولید کنن براى مثال کشور امریکا در تولید محصولات کشاورزى نسبت مزیت نسبى داره و از فروش محصولات کشاورزى به ژاپن بسیار بیشتر میتونه درامد به دست بیاره تا فروش خودرو اینو فقط به عنوان مثال گفتم در ثانى هیچکدوم از کارخانه هایى که نام بردین وضعیت بحرانى ندارن و اگر مشکلاتى هم داشته باشن به اون بزرگى که شما گفتى نیست که اگر بود بورس نیویورک پشت سر هم رکورد نمیزد و تا قبل از کرونا رشد اقتصادى در امریکا ۲.۵درصد بود حتى با وجود بحران بویینگ و درص بیکارى ۳.۵ درصد که در پنجاه سال گذشته بى سابقه بود که اگر بحران بویینگ اتفاق نمى افتاد رشد اقتصادى بالاتر هم میشد و فدرال رزرو امریکا براى جلوگیرى از رکود هاى بعدى نرخ بهره رو پایین نیاورد مگرنه باز هم رشد اقتصادیشون بالاتر میشد شما این امار ها رو چطورى توجیه میکنى ؟ و اینم به شما بگم که بحران بویینگ به زودى تموم میشه چون بویینگ این اواخر ۷۷۷x جدید رو معرفى کرد که یک شاهکار مهندسیه و هیچ هواپیمایى در حدش وجود نداره و مشکل ۷۳۷ هم مربوط به سایز موتور هاش و مصرف سوخت بنزین که توضیحش از حوصله خارج فقط همینقدر که بویینگ قرار یکه هواپیماى باریک پیکر مدرن کاملا جدید بسازه تا این مشکلو برطرف کنه
خلاصه خیلى از اتفاقات به خاطر مزیت نسبیه نه ناتوان بودن یک کشور مثل اتفاقى که براى لوازم صوتى تصویریه سونى و بعضى کارخونه هاى دیگه ژاپن افتاد و بى سر و صدا حضورشون کم رنگ شد و مثل گذشته نیست به طوریکه لوازم جدید ژاپن اکثرا در چین و مالزى تولید میشه
احمدعلی
۲۳ فروردین ۱۳۹۹نه دوست عزیز،شما به عمق مطلب پی نبردید.درسته که مزیت نسبی وجود داره ولی اقتصادی موفقه که روی صنایع بنیادین و اساسی و دانش محور(با فناوری و نیاز به سرمایه بالا)سرمایه گذاری بلندمدت داشته باشه.نمونه های خیلی خوبشم آلمان،کره جنوبی و ژاپن هستن.به عنوان مثال صنعت کره جنوبی به هیچ وجه تک بعدی نیست؛کره جنوبی در کشتی سازی،خودروسازی،صنایع الکترونیک،لوازم خانگی،ماشین آلات سنگین راه و جاده سازی،تجهیزات نیروگاهی،صنایع شیمیایی،تجهیزات پزشکی و بیمارستانی،تجهیزات تصفیه و مدیریت آب و فاضلاب،ماشین آلات تولید و رباتهای صنعتی،ماشین آلات حمل و نقل ریلی،تاسیسات و ماشین آلات ساختمانی(مانند آسانسور و پله برقی)،منسوجات و…بسیار پیشرفته و یکی از کشورهای پیشرو و صاحب نامه.ژاپن و آلمانم همینطورند و صنعتشون بسیار متوازن و متناسب رشد کرده که یکی از مهمترین دلایلش وجود تعداد بسیار زیاد شرکتها و کارخانه های صنعتی کوچک و متوسط و صادرات محوره.در آمریکا هم تا اواخر دهه نود میلادی دقیقا همین وضع حاکم بود ولی به خاطر مجموعه ای از عوامل اقتصادی و اجتماعی و نیز تصمیمات غلط دولتها،بیشتر کارخانه ها و شرکتهای صنعتی ورشکست،ادغام یا توسط شرکتهای خارجی خریداری شدند و فقط تعدادی ابرکمپانی های صنعتی مثل بویینگ،جنرال الکتریک،جنرال موتورز و…باقی موندن که باز به دلایل گوناگون سال به سال در حال ضعیف شدن و عقب نشینی از بازارهای جهانی در مقابل رقبای قدرتمند اروپایی و آسیایی هستند.اما درباره بویینگ که فرمودین؛مشکل ۷۳۷maxهیچ ربطی به پیشرانه و مصرف سوخت نداره(اتفاقا این دو نقاط قوت مسلم این هواپیما هستن و نه نقاط ضعف)بلکه مربوط میشه به نرم افزاری که مسائل مربوط به پرواز و فرود رو در این هواپیما تنظیم میکنه که بحثش بسیار درازه.همچنین اخیرا چند مشکل نرم افزاری دیگر و نیز مشکل سیم کشی پیدا شده که در مجموع،ضربه سنگین و ضرر هنگفتی رو به بویینگ تحمیل و اونو ناگزیر از دریافت وامهای بسیار سنگین دولتی کردن.ضمنا همون ۷۷۷xهم که اشاره کردید با اینکه قرار بود سال۲۰۱۹ معرفی بشه،با تاخیرهای پی در پی مواجه و در نهایت قرار شد ۲۰۲۱معرفی بشه که با توجه به وضعیت کنونی بحران کرونا،سرنوشتش در هاله ای از ابهام قرار گرفته؛جدای از اون،مشکلات بسیاری از قبیل مشکل جدی پیشرانه(که البته گویا حل شده)،شکستن کل بدنه(fuselag)حین آزمایشهاو ترک برداشتن قسمت در جلویی برای این هواپیما پیش اومده که اونو با تاخیر زیاد مواجه و هزینه های سنگینی رو به بویینگ تحمیل کرده در حالی که رقیب مستقیمش یعنی ایرباس۳۳۰neo چندساله که داره بدون هیچ مشکلی تولید و تحویل مشتریان میشه.نکته اینه که برخلاف بویینگ، ایرباس هرگز چنین مشکلاتی نداشته و نداره.ضمنا همونطور که بهتر میدونید موتور محرک و پیشران اصلی درآمدهای بویینگ و ایرباس هواپیماهای برد کوتاه و باریکشونه(سری ۷۳۷برای بویینگ و A320برای ایرباس) و نه هواپیماهای پهن پیکری مثل خانواده ۷۷۷و A350 و A380
شلبى
۲۳ فروردین ۱۳۹۹اول اینکه مشکل ۷۳۷ دقیقا از موتورها ناشى میشه هواپیماى ۷۳۷ وقتى روى زمین قرار داره ارتفاع کمى از سطح زمین داره به خصوص بال ها و امروزه براى کاهش مصرف سوخت از موتور هاى جت با فن هاى بزرگ تر استفاده میشه که این موتور ها در زیر ۷۳۷ جا نمیشد و مهندسین بویینگ به ناچار موتور رو جلوتر و کمى بالاتر نصب کردند که این باعث شد stsbility هواپیما بهم بخوره و اشتباه مهندسین بویینگ این بود که میخاستن هواپیما رو با نرم افزار stable کنن در حالى هواپیما باید به صورت پیش فرض stable باشه و این نرم افزار با وارد کردن کردن یکسرى اصلاحات پایدارى هواپیما رو تامین کن که مثل هر نرم افزار دیگه اى متاسفانه خطا و باگ داره و تحت شرایطى ممکنه خطا داشته باشته مگرنه سریه قبلش که ۷۳۷-۸۰۰ بود چون موتور ها با بدنه هماهنگ بود هیچ ایرادى نداشت و جزو ایمن ترین هواپیماهاست
در مورد ۷۷۷ جدید چندتا نکته گفتین که درست نیستن اول اینکه شما همچین میگى رقیبش از ایرباس سال هاست داره پرواز میکنه که انگار ۷۷۷ تازه ساخته شده!!! ۷۷۷ هم سى سال داره پرواز میکنه و ایمن ترین هواپیماى دنیاست دوما ۳۳۰ به هیچ عنوان رقیب ۷۷۷نیست به خصوص ۷۷۷-۳۰۰ رقیب ۷۷۷ از ایرباس ۳۵۰-۱۰۰۰ که فک میکنم دو سال نیست که ایرباس معرفیش کرده که باز در گنجایش مسافر به پاى بویینگ نمیرسه
نکته سوم هیچ نقص ساختارى در ۷۷۷ جدید گزارش نشده چون این هواپیما تازه چندتا پرواز ازمایشى انجام داده و هنوز نقص هاش مشخص نشده ودلیل عمده دلیل عقب افتاد اولین پروازش هم مشکلات ۷۳۷ و شوک اون بود من نمیدونم چرا ما دوست داریم از هر چیزى یه بحران بسازیم
در اخر من پدرم خلبان و رشته تخصصیه خودم هم هوانوردیه و از بچگى تو این فضا بودم و اشنایى دارم به جرات به شما میگم که بویینگ قابل مقایسه با ایرباس نیست و خلبانى پیدا نمیکنید که با جفتش پرواز کرده باشه و بگه ایرباس بهتر ایرباس از نظر ایرودینامیک و نواورى هیچ حرفى جلو بویینگ برا گفتن نداره شما کافیه فقط به بال ها و ایرودینامیک ۳۵۰ و ۷۸۷ نگاه کنید خودتون فرقشو احساس میکنید
در اخر هم یه توصیه بهتون میکنم اگر روزى در یک جمع هوانوردى بودید با ۷۷۷و۷۴۷ شوخى نکنید و پیششون این حرفایى که الان زدین رو نزنین چون نود و نه درصد کسانى که تو هوانوردى هستن این دوتا هواپیما براشون حکم خدا رو داره
شلبى
۲۳ فروردین ۱۳۹۹از ایراد هایى که گفتین براى ۷۷۷ جدید ایراد موتورى که ربطى به بویینگ نداره موتورهاى هواپیما رو کارخونه هاى دیگه اى میسازن که اون هم حل شده ایرادش و دو ایراد دیگه هم که گفتین در هنگام تست و طراحى کاملا عادیه و پیش میاد ولى خب اوج مهندسى و کار بویینگ اینه که ۷۷۷x با اینکه از مدل قدیمى بزرگ تر و مسافر بیشترى هم میگیره ولى موتورش ضعیف تر و تراست کم ترى تولید میکنه که این مربوط به ایرودینامیک فوق پیشرفته این هواپیما و همچنین بدنه سبک تر و مهندسیه مواد پیشرفته اش میشه چیزى که ایرباس ازش بى بهره است و همیشه از نواورى هاى بویینگ تقلید میکنه
احمدعلی
۲۳ فروردین ۱۳۹۹آخه من زبونم مو درآورد اینقد توضیح دادم.دلیل مشکلات ۷۳۷max اونقد واضحه که نیازی به توضیحات بنده نیس؛میتونی خیلی ساده انگشت مبارکو کار بندازی و با یه سرچ خیلی ساده از سایتای معتبر و مرجع(اصن از سایت رسمی بویینگ)حقیقت قضیه رو بخونی کلکل بیخودی که نداریم عزیز من
احمدعلی
۲۴ فروردین ۱۳۹۹بله ۷۷۷ قدیمیه ولی ۷۷۷xجدیده.دقیقا مثل A330که قدیمیه ولی A3۳0neo جدیده بنابراین A330neo رقیب مستقیم 777x محسوب میشه که چندسالی هست عملیاتی شده و اتفاقا همین چندماه پیشم رکورد طولانی ترین پرواز(اگه اشتباه نکنم از سنگاپور به نیویورک)رو شکوند.
احمدعلی
۲۴ فروردین ۱۳۹۹حرفتون در مورد ۷۷۷و ۷۴۷ و ۷۸۷ کاملا درسته و در برابر رقباشون چندسروگردن بالاترن و اصلا درش شکی نیست به خصوص که A350 در مقابل ۷۸۷ یه شکست کامل بود برا ایرباس(کلا در پهن پیکرها بویینگ دست بالا رو داره).ولی در مورد کوتاه بردها کاملا برعکسه؛در حالی که خانواده ۷۳۷ از زمان 737NG به بعد دچار مشکلات عدیده کیفیت و ایمنی و قابلیت اطمینان شد،برعکس خانواده A320 روز به روز محبوب تر و نسل به نسل با کیفیت تر شد که از قضا جریان درآمدی اصلی رو همین هواپیماهای کوچک کوتاه برد به وجود میارن برا شرکتا
JDM
۲۴ فروردین ۱۳۹۹داداش دنبال چی میگردی!؟
سامسونگ بازی؟ به احتمال زیاد الان نوت یا S داری و ضده اپل و امریکایی.
ولی بذار من هم بت گم کوالکام کاملا مهندسیش و طراحیش از خودشه بدلیل اینکه میده سامسونگ و TSMC بزنن بخاطر اینکه تجهیزات تولید نداره،جالب اینجاست در هر موردی تراشه اگزینوس سامسونگ و هایسلیکون کایرین هواوی رو کوبونده زمین.چند مدت پیش کاربرا سامسونگ صداشون دراومده بود که چرا برای بقیه مناطق از تراشه اسنپ دراگوت استفاده نمیکنه!!!گرمای بیش از حد و پایین اومدن سرعت از جمله دلایلش بود!تراشه موبایل رو دست کوالکام پیدا نمیشه.بخش کامپیور و دسکتپ هم اینتل و AMD دارن جولان میدن،نرم افزار و سیستم عامل هم ماشالله همه امریکایی،اگر شرکت های امریکایی ضربه میخورن بدلیل مداخله های سیاسی امریکا و دیگر کشور ها هست دهه نود به واسطه جنگ سرد و جنگ خلیج فارس. ضربه خوردن.در صورتی که مرتب شرکت های جدید دارن جایگزین میشن،کاترپیلار هم فقط یخورده با نیروی کارش مشکل داره ولی در حال حاظر بزرگ ترین تولید کننده ماشین الات معدنی هست،شرکت ویرپول هم بعد از پشت سرگذاشتن الکترولوکس الان پرفروش ترین کمپانی تولید لوازم خانگیه.سقوط واسه هر کمپانی ای اتقاق میوفته!!الان LG کجاست؟؟چرا شرکتا چینی باید بجاش قد علم کنن!! سونی چرا گوشی به خاورمیانه واردنمیکنه!!اوضاع این دو شرکت چطوره؟
چرا ال جی بخاطر ضررکرد بجای استفاده از اسنپ 865 از 765G در پرچمداره جدیدش استفاده میکنه!!امریکا انقد شرکت و کمپاتی داره که اگه بخوام اسماشونو کامنت کنم شارژ گوشیم تموم میشه.
از کت گرفته تا بوز.جان دیر.هارمن کاردن.هندریکسون.ویرپول.الیسون.انرژایز مریتور.نیووی.دیترویت.دانا اسپایسر.کلارک.بندکس.جی ام.والمارت.اپل امازون.ترکس.کمنز.ناویستار و…
خوده کره جنوبی میشه گفت پادو امریکاست
ولی خب اگر کل اروپا هم جمع بشن بازم در حد امریکا نیستن
شلبى
۲۴ فروردین ۱۳۹۹حرفم در مورد ریشه اشکالات و ایرادات ۷۳۷ کاملا واضح و کامل احتیاج به توضیح بیشتر نداره شما هم کامنت منو درست نخوندین
از شاهکار هاى ایرباس هم میشه به ۳۸۰ اشاره کرد که خط تولیدش ده سال سرپا نموند و ایرلاین هایى هم که خریدنش تو کم تر از ده سال دارن همشونو زمین گیر میکنن چون بسیار هواپیماى پر هزینه و پرمصرف و غیر اقتصادى ایه و یکى از بزرگترین شکست هاى پروژه هاى مهندسى دنیاست
اگر شما یه ایرباس و بویینگ شنیدى سه سال یبار هم با هواپیما یه مشهد یا مالزى رفتى من صب تا شب دارم کتاباشونو میخونم و از نزدیک حسشون کردن حتى از خوندن کتاب هاشونم هم شما فرقشونو حس میکنى از بس که کتاب هاى ایرباس پیچیده و بد نوشته شدن کتاب ۷۴۷-۲۰۰ چهل سال پیش نوشته شده تا حالا براش revision نیومده از بس که کامل و عالى و به زبان ساده نوشته شده کتاب ایرباس ده بار براش revision اومده اینا چیزایى که مردم نمیدونن یا مثلا همون ۳۲۰ که شما مثال زدى کسایى که تو لاین هستن میدونن چه هواپیماى پر هزینه ایه
یا مثلا همون ۷۸۷ که کلکسیونى از سنت شکنى و تکنولوژى هاى جدید و مدرن که یک نمونش بدنه بافته شده از کامپوزیت و فیبر کربن که تا قبل از اون تو هیچ هواپیمایى وجود نداشت و موارد بیشمار دیگه که از حوصله خارج
در کل توضیحاتم کامل با شما بحث دیگه اى ندارم چون نمیخاید حرف قبول کنید
نویدی
۲۳ فروردین ۱۳۹۹خخخ
مردم توی این مملکت دستشون به ماشین چینی هم نمیرسه،اونوقت اینجا سر ماشین آمریکایی و آلمانی دعواست??
Hamidreza
۲۳ فروردین ۱۳۹۹مردم همین مملکت واسه یه فراری ۴۵۸ چند ده برابر قیمتش پول دادند!
شاید اونها مردم نیستند ! فضایی اند!!!!
نویدی
۲۳ فروردین ۱۳۹۹الان شما طبق قوانین جدید همین کوروت رو میتونید وارد کشور کنید؟
شاید شما آمریکا زندگی میکنید.
تعصب یه عده از دوستان تعجب آوره!
کافر مقدس
۲۳ فروردین ۱۳۹۹منبع ک میگیم یعنی منبع کامیونیتی! شما حتی اصل مطلب رو که فرد مالک نشر کرده رو حتی یک سرچی هم نکردید! قوانین سایت کار باز رو خوندید که در انتها نوشته هیچ مسئولیتی در قبال نشر مطالب و مطالب قصد و غرض دار و تعریف شده نداره؟ بره سایت ها کاری نداره که برای بازدید بیشتر هر چیزی رو از کامیونیتی ها بردارن خبر کنن ولی تکرار یک ترفند توسط سایتی از سایتی دیگر نوبره
کسی که منکر بعضا نادر مشکلات کیفی در محصولات خارجی چ آمریکایی چ اروپایی نیست ده ها مورد بوده بالاخره در تیراژ هر کمپانی ای این مسائل پیش میاد . ولی نشر یک خط در میون مطالب تو فضایی که کاربران ایرانی در حال vs هستند جالب نیست – ممکنه فلان طرفدار بیاد بگه چرا مشکل فلان خودرو رقیب رو نشر نکردید یا از این مباحث . منم شخصا اینجا مشکل کوروت رو مطلب ش رو دیدم ولی همزمان با اون مطالب که مطالب مشکل تایکان یا فراری یا موارد دیگه بوده رو ندیدم . حالا جای شاخ در آوردن نداره که یه خودرو ممکنه آتیش بگیره یکی مشکل کیفی انجین داشته باشه یکی داشبورد استانداردها و قوانینی که اونجا هست هم به مشکل خریدار هم به مشکل کیفی رسیدگی خواهد کرد ولی جنگ اعصاب ش بره کاربرایی هست که اینجا دلواپس ن
این جنگی که بین کاربران راه انداختید ریشه در همین مسائل داره جایی که باید مثل خارجی ها مطالب و کامنت های فنی به درد بخور رد و بدل بشه باید شاهد تمسخر و جماع کردن خودروسازها تو سر یکدیگر باشیم و همجنان با این نوع فاز ها زندگی کنیم
شاهین
۲۳ فروردین ۱۳۹۹اینی که شما فرمودی به مجله ربط نداره به افرادی مربوطه که سریعا از فرصت استفاده کرده و له یا علیه یک خودرو (صرف نظر از ملیت و کارخانه سازنده) جبهه می گیرن.
بله تو وبسایت های خارجی بار علمی کامنت ها بالاست اما تجربه نشون داده افرادی که اطلاعات فنی بالایی دارن معمولا جدی گرفته نمیشن، چرا؟! چون قاطبه افراد اطلاعات چندانی ندارن و از بحث فنی و جدی ترس و واهمه دارن و دوست دارن همون فضای کل کل رو ادامه بدن.
ضمنا شما با بررسی آرشیو سایت متوجه هزاران مطلب از این دست درباره خودروسازان دیگر هم خواهید شد.
بهنام
۲۳ فروردین ۱۳۹۹یه سری دفاعیات بی معنی انجام میدن بعضیا و یه سری هم الکی میکوبن. یاد بگیریم با تخریب دیگری اون یکی بزرگ نمیشه. کوروت یکی از نمادهای صنعت خودرو هست و هر کسی که مدعیه علاقه مند به خودرو هست باید بهش احترام بزاره. پورشه هم که دیگه نیاز به تعریف نداره حتی با دیدن عکس هاش میشه به کیفیت افسانه ایش پی برد. ولی من بعنوان یک منتقد کوروت c8 ابدا طراحی اونو دوست ندارم و قبلا در پست دیگری هم گفتم کوروت جدید از منظر طراحی از نسل قبلش بسیار ضعیف تره. درسته قیمت بسیار خوبی داره ولی به گفته ی کریس بنگل زیبایی تاثیری در قیمت تمام شده ی محصول نداره و سازنده میتونه بدون تغییر آنچنانی در قیمت محصولی زیبا خلق کنه. امیدوارم مشکلات کیفیتی کوروت جدید حل بشه.
ALIREZA
۲۳ فروردین ۱۳۹۹دوستانی که با نسل جدید کوروت مشکل دارن لطفا سفارش خرید ندین می تونید از محصولات با کیفیت پورش یا بنز استفاده کنید این ماشین بی کیفیت هم واسه من :)
Alireza
۲۳ فروردین ۱۳۹۹نویسنده یجوری جبهه گرفته و تند نوشته که انگار میخواد جنگ را بندازه، معلومه این آئودی نیست اگه بخواد با کیفیت R8 تولید بشه که برچسب قیمتیش دو برابر میشه، و اینکه دوخت مشکل داشته نه کیفیت متریال هرچند خود GM باید پاسخگو باشه و این مشکل دیگه دیده نشه، دلیلش هم چه حجم تقاضا باشه و عجله برای تولید یا هرچیز دیگه مدتی بعد به حالت نرمال برمیگرده
ساخت اکانت جدید رو هم به بعضیا تبریک میگیم
امیر دهقان
۲۳ فروردین ۱۳۹۹بعنوان خودرونویسی که همیشه سعی کردم در این حرفه منصفانه عمل کنم، فکر میکنم این مطلب کمی مغرضانه نوشته شده چون از یک طرف جوری با آب و تاب این مشکل رو بیان کرده و تو سر کوروت کوبیده که انگار از بروز مشکل تو این ماشین خیلی خوشحال شدن، از طرف دیگه هم من غیر از سایت کارباز مشابه این مطلب رو تو هیچ سایت دیگهای ندیدم، اون مطلب مشکل گیربکس کوروت هم فقط تو همین سایت منتشر شد، این باعث شده فکر کنم کارباز فقط داره دنبال مشکل و بهونهای میگرده تا کوروت رو بکوبه
البته بههیچعنوان قصد توجیه این مشکلات (اگه واقعا وجود داشته باشن) رو ندارم و قطعاً شورلت باید پاسخگو باشه اما نه بهعنوان نویسنده پدال بلکه بعنوان یه مخاطب معمولی این سایت فکر میکنم بهتره در انتخاب و انتشار مطالب دقت بیشتری بشه
کافر مقدس
۲۳ فروردین ۱۳۹۹ما از سالها قبل داریم میگیم کمی تامل کنید برای نشر مطالب کو گوش شنوا ! فقط برای پر کردن محتوا و چلنج بین کاربرا و جذاب کردن ماجرا هرچیزی رو اینجا دارن نشر میدن . اسم نبرم خیلی از کاربرای قدیمی اینجا سرـه همین داستانا دیگه به اینجا سر نمیزنن
من نمیدونم تحریریه چطور با کارباز آشنا نیست! نگارش مطلب به قدری ساده و غیر حرفه ای صورت گرفته ک هر خواننده ای متوجه ش میشه داستان چیه
فقط برای عقب نموندن از قافله سریع باید همه چی کپی پیست بشه بدون اندک تحقیقی
شاهین
۲۳ فروردین ۱۳۹۹مطلبی که فرمودید در وبسایت موتور 1 هم بوده:
https://www.motor1.com/news/408706/2020-chevy-corvette-dashboard-stitching/
خود جنرال موتورز بیانیه داده که ما داریم درباره این مشکل تحقیق می کنیم اما بعضی دوستان همه چی دون (!) در امر کوبیدن افراد تجربه کاملی دارن!
Vehicle quality is always a top priority at GM. We are working with our supplier to determine how this isolated issue many have developed and any remedies we may need to take for customers affected.
Elmiraj
۲۴ فروردین ۱۳۹۹مترجم عزیز
این حجم از کل کل غیر حرفهای که ( خود بنده هم بیدلیل واردش شدم ) میبینین ناشی از هیجانی بودن همین نگارش carbuzz داره .
دست کم ۸۵ درصد افرادی که اینجا حضور دارن ( خصوصا فیک ها و تازه وارد ها ) تنها منبع خودرویی شون همین چند پست روزانه پدال هست و دائما دنبال سوژه های این چنینی هستن پس باید در انتخاب سایت مرجع و شیوه نگارش مطالب اون سایت دقت بیشتر و عدم تبعیض صورت بگیره .
.
شما به همین مطلبی که motor 1 در خصوص این مشکل نوشته را با carbuzz مقایسه کنین به درست بودن حرف بنده پی میبرین ::::
تیتر carbuzz : مشکل کیفیتی شرمآور در شورولت کوروت جدید !
تیتر motor 1 : مالکان کوروت ۲۰۲۰ کار را با دوخت داشبورد شروع کردن .
.
شروع carbuzz : شما چنین مشکلی را در آئودی نخواهید دید !!!
,,,,,,,,,و متنی بی سر و ته و جنجالی….
شروع motor 1 : جوابیه GM که میگه کیفیت محصولات در اولویت کار ماست و ما این مشکل را با تولید کننده گان مان در میان میگذاریم و اگر مشکل محدود به چند دستگاه باشد کاربر مورد نظر با مراجعه به نمایندگی میتواند اقدام به حل مشکل خود کند .
,,,,,,,, و متن ملایمی که نشان از انگشت شمار بودن و عادی بودن مسئله دارد و گفته میتواند دلایل دیگری هم غیر از مشکل مونتاژی داشته باشد .
Mehdi TuRbO
۲۳ فروردین ۱۳۹۹جالب ما ایرانیا اینقدر بحث میکنیم در صورتی که نه دستمون به اون پیچ جیپ میرسه نه چرم کوروت نه اون مرسدس اگه سایت خارجی بود بازم یه چیزی راجع به چیزایی باهم بحث میکنیم که شاید حتی هیچ وقت با چشممونم نبینیمشون اونایی که دستشون میرسه هم اینجوری بحث نمیکنند بکنندم حق دارند چون برای خریدش پول میدند ولی بیشتر دوچرخه سوار میشند حداقل برای خرید تا سوپری و تو متروهاشونم کتاب به دستند.
ALIREZA
۲۳ فروردین ۱۳۹۹رفقا از چه سایتی میشه ارزش سهام شرکتهای مختلف رو دید ؟
Elmiraj
۲۳ فروردین ۱۳۹۹Yahoo finance
NAVID۰۰۹۸
۲۳ فروردین ۱۳۹۹دوستان آمریکایی باز چه خبرشونه
چه حوصلهای دارند برای دفاع از اشتباه شورولت
مگه کسی گفته ماشین آمریکایی آشغاله که اینقدر تحمل انتقاد ندارین .
صبح اومدیم کامنت گذاشتیم ، الان اومدیم دیدیم تا اینجا ۷۴ تا کامنت اومده ، که چی رو برسونید ؟..
مشکل کیفی آمریکایی ژاپنی آلمانی نداره که ، هر کدومشون که مشکل داشته باشند باعث شرم اون شرکت و خودروئه ، بخصوص کروت که دارای عقبه بلندیه .
من در کامنتم اسم جیپ را آوردم و حرفم چیز دیگریست اما از زمین و زمان حرف من را جور دیگر تعبیرش میکنند .
آقای دیمون و بقیه دوستان ، من خودم هم طرفدار ژاپن تویوتا آلمان و بنز هستم اما اگر همین شرکتهای مورد علاقه من اشتباه کنند باید قبول کرد ، جای ناراحتی نداره که .
تویوتا لندکروزر یه ورژن جدید در آمریکا ارائه داده به نام هریتیج با قیمت حدوداً ۹۰هزار دلار و اومده جوادش کرده و لوازمی هم مثل رکاب و صندلی سوم و مانیتور را برداشته و گرونترش کرده که بنظرم خیلی مسخرست و بیشتر کلاهبرداریه تا ارائه ورژنی خاص به نام هریتیج ، پس من باید بیام تعریف الکی بکنم چون عاشق تویوتام اون هم لندکروزر بینظیر .
هردفعه کسی نقد میکنه از آمریکائیها ، طرفداران آمریکایی چشم را روی منطق میبندند و …. .
یعنی چی آخه
زشته بخدا
والا نه دشمنیای با کسی داریم نه سهامدار جایی هستیم ، ما فقط عاشقیم ، عاشق ماشین .