شورلت، فورد و تویوتا بهطور هماهنگ و همزمان از خودروهای مسابقهای نسل بعدی (Next Gen) خود برای رقابتهای نسکار رونمایی کردهاند. این خودروهای مسابقهای که در ظاهر شبیه به محصولات جادهای سه شرکت مذکور هستند، از بدنهای فیبر کربنی با اوورهنگ عقب کوتاهتر، دریچههای روی کاپوت، اگزوز جانبی و دیفیوزر عقب برای بهبود آئرودینامیک سود میبرند؛ اما تغییرات این خودروهای مسابقهای به اینجا ختم نمیشود زیرا فاصلهٔ عرضی چرخهای عقب آنها بیشتر شده و رینگهای آلومینیومی فورجکاری شدهٔ ۱۸ اینچی هم برای آنها در نظر گرفته شده که بهمراتب بهتر از نمونههای ۱۵ اینچی قبلی است.
هرچند هر سه خودرو اشتراکات زیادی دارند اما هرکدام از قسمتهای جلو و عقب منحصربهفردی بهره میبرند که برای سرویس و تعمیر آسانتر، پیچ میشوند. همانطور که در ابتدا گفته شد، این خودروها در ظاهر شباهات زیادی به همتایان جادهای خود یعنی شورلت کامارو ZL1، فورد موستانگ شلبی GT500 و تویوتا کمری دارند؛ اما این خودروهای مسابقهای علاوه بر تغییرات ظاهری، روی معماری مدرنی هم قرار گرفتهاند و از سیستم تعلیق مستقل عقب سود میبرند که جایگزین اکسل صلب قبلی شده است. این خودروها همچنین به سیستم فرمان راکاند پینیون، ترمزهای بزرگتر و گیربکس پنج سرعتهٔ سکوئنشیال هم مجهز شدهاند.
نیروی موردنیاز این خودروهای جدید اما توسط همان پیشرانهٔ ۵.۸۶ لیتری V8 آشنای قبلی تأمین میشود که بسته به نوع پیست ۵۵۰ یا ۶۷۰ اسب بخار قدرت تولید میکند. بااینحال به گفتهٔ فورد، خودروهای Next Gen با توجه به آینده ساخته شدهاند و قابلیت پیشرفتهای فنی مثل تجهیز به پیشرانههای هیبریدی یا الکتریکی را دارند. مدیر برنامههای نسکار شورلت نیز از تغییرات این خودروهای جدید بسیار خرسند بوده و میگوید:
از نقطهنظر مهندسی، این یک تغییر بسیار بزرگ است. این یک خودروی کاملاً جدید است که از نظر فنی فرصتهای زیادی را با خود به همراه میآورد. کامارو مسابقهای نسل بعدی از لحاظ طراحی ظاهری، بهبود تناسبات و تکنولوژیهای مربوطه، ارتباط بسیار قویتری با کامارو ZL1 تولیدی دارد
مدیر جهانی فورد پرفورمنس موتوراسپرت هم میگوید:
این خودرو به برند موستانگ وفادار است و ما باید از تیم طراحی فورد به خاطر همکاری با مهندسین آئرودینامیک ما تشکر کنیم که ضمن حفظ استایل منحصربهفرد موستانگ، توانایی رقابت در پیست را هم تضمین کردهاند
خودروهای مسابقهای نسل بعدی سال آینده راهی پیستهای آمریکا خواهند شد و هر سهٔ آنها اولین مسابقهٔ خود را در دیتونا ۵۰۰ در فوریهٔ ۲۰۲۲ انجام خواهند داد.
[دانلود ویدئو] [دانلود ویدئو] [دانلود ویدئو]
شاهرخ
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰خو به سلامتی
Mohammad Rostami Nejad
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰بچه ها ، توضیحاتی در مورد نسکار گفتم
چون کامنتَم طولانی شد نسبتا ، رفت برای تایید، تایید شد ، بخوانید
لطفا تایید کنید
Mohammad Rostami Nejad
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰عکس پروفایل من هم از دوج هست که با مدل چلنجر چند سال پیش در مسابقات نسکار حضور داشت
ولی انصراف داد و رفت!!!!
معلوم هم نیست که به نسکار برگرده یا نه دوج جان
Mohammad Rostami Nejad
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰تشکر از آقای امیر دهقان که این مطلب رو پوشش دادن .
لطفا اخبار مربوط به مسابقات نسکار رو هم قرار بدین
من عاشق نسکار هستم.
یکی از دلایلی که از فرمول یک خوشم نمیاد ،تفاوت خیلی زیاد با خودرو های دیگه هست ، اما خودرو های نسکار بسیار شبیه به خودرو های معمولی یا خودرو های مادر هستن( آنهایی که خودرو های نسکار، از آنها ( از شکل آنها)
درست میشن)
یک چیز دیگر را هم بگویم که خودرو های نسکار ، امنیت بسیار بسیار بسیار بالایی دارند
در حدی که مردن در خودرو های نسکار امری تقریبا غیر ممکن است
یادم است داشتم شبکه ورزش رو میدیدم ، مسابقات نسکار را داشت پخش میکرد. ناگهان یک خودرو نسکار منحرف شد و این قدر سرعتش بالا بود که چند صد متر فقط ماشین در حال مَلَق خوردن بود ، سپس از سرعت زیاد ، ماشین به هوا پرتاب شد و به دیواره محافظ تماشاچیان برخورد کرد
(یک طوری محکم فلزی ، جلوی تماشاچیان در سرتاسر پیست میگذارند که قطعه ایی یا ماشینی به آنها برخورد نکند)
داشتم میگفتم که ماشین به دیوار محافظ تماشاچیان برخورد کرد، بعدش از شدت ضربه و سرعت زیاد ، موتور ماشین از جا کنده شد و در گوشه ایی از زمین افتاد و آتش گرفت ، خود بدنه ماشین هم چند صد متر ملق خورد و سپس ایستاد ، باور کنید که راننده بدون حتی یک خش یا شکستگی ، از ماشین بیرون آمد ، حتی خود گزارشگر شبکه ورزش از اینه چه طور راننده سالم مانده بود ، متعجب بود.
ماشین های نسکار تا ۳۳۰ کیلومتر بر ساعت هم سرعت میگیرند و هیچ اطلاعاتی از اینکه در چه وضعیتی هستند نمیدانند
یعنی نمیدانند که در چه سرعتی هستند
نمیدانند که چه قدر بنزین دارند
ماشین های نسکار هیچ گونه کولری ندارند
و آن موتور v8که در طول مسابقه تحت فشار است ، گرمای خیلی زیادی طولی میکند و کابین گرم میشود و راننده هم قطعا گرمش میشود، پس رانندگان نسکار بسیار تحت فشار هستند
یک موضوع دیگر این است که معمولا تصادفات نسکار دست جمعی اتفاق می اُفتد ، یعنی یک دفعه ۳۰ ماشین از دور مسابقه خارج میشوند ، در اثر اینکه فاصله بین ماشین های نسکار خیلی کم هست و اگر یکی از مسیر منحرف شود ، معمولا ماشین های پشت سر آن هم همه با هم منحرف میشوند
پس مسابقات نسکار یکی از پرتصادفات ترین مسابقات جهان هست ، ولی این را بدانید که امینت ماشین های نسکار بسیار بالاست
❤
porsche
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰منم نسکارو به فرمول یک ترجیح میدم
یانکی
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰منم چند نکته اضافه کنم.تا پیش از این نسل که بالا معرفی شد ماشینهای نسکار 4دنده دستی بودن.محور عقب یه پارچه بود.انجینها پوشراد و کاربراتوری هستند و خدا رو شکر تو نسل جدید هم هست.رینگها آهنی و پنج پیچ بود.تمام چیزی که میبینید برچسبه یعنی هیچ چراغ و جلو پنجره ای در کار نیست حتی عقب.ترمزها میخ نیست.تا 10000 دور در دقیقه انجین دور میگیره.بیشترین سرعت ثبت شده نزدیک 370 کیلومتر بوده و اگر فضا باشه مخصوصا تو نسل جدید که یه دنده اضافه شده بیشتر هم میره.قبلا قدرت موتورها به نزدیک 1000 اسب رسیده بود ولی کم کردن.مقاومترین انجینهای ساخته شده توسط بشر رو دارن چونکه بیش از 500 کیلومتر تخته گازن.استقامتی ترین مسابقاته البته لمانزه ولی چونکه یه بار در ساله پس میرسه به نسکار.در نداره از پنجره تردد میکنن.محکمترین و چفترین کمر بند ایمنی رو دارن.بیستا پیچ رو باز میکنن بیستا میبندن سوخت گیری میکنن نظافت میکنن در کمتر از 12 ثانیه که منتظرم ببینم الان که تک پیچ شدن چه زمانی میزنن.دانفرس کمی دارن و قبل مسابقه قالب میزنن که کسی دانفرس زیاد نکنه.بیشترین مصرف لاستیک رو دارن.نسکار عشقه.
Amirreza
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰یانکی جان خیلی کامنت پر محتوایی بود ممنونم
شاهین
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ولی من رالی رو به همشون ترجیه میدم
استفاده از ماشین های جاده ای تیون شده
استفاده از پیست جاده ای که در تمام کشور ها موجوده طوری که یکنواخت نباشه از نظر به چالش کشیدن راننده
رانندگی با سرعت حداقل 180 تا توی آب و هوای مختلف مثل برف و خاک و آسفالت و گِل و …
ماشین های نسکار فقط روکشه فایبرگلاسی اسپانسری کمپانی رو داره وگرنه هیچیش به ماشینای جاده ای و معمولی نمیخوره
ماشین های فرمول هم که قضیشون مشخصه اصن یه دنیای سفت و سخت دیگه ای دارن
همین رالی هم یه مُد داره به اسم رالی کراس که توی یه پیست کوچیک خاکی و آسفالتی برگزار میشه و زیادم طرفدار نداره و کسل کنندس
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰من از اول هم از فرمول یک خوشم نمیومد،من مسابقات دریفت رو به همه اینا ترجیح میدم…
Ninja (ناشناس سابق)
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰چه جالب هم نظریم اول دریفت بعد رالی بعد نسکار لمانز و فرمول
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰منم همینطور اول دریفت،بعد لمانز و بعدش نسکار،فرمول یک رو دوست ندارم…
R@m!n
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰چقدر پهن تر شدن تو این نسل
میثم
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰تویوتا آبروی آسیاست
لمانز
رالی
نسکار
فرمول 1 هم بود نتیجه نگرفت جمع کرد رفت بجاش هوندا تو فرمول 1 حضور داره
فکر کنم تو نسکار شورولت بیشترین عنوان قهرمانی رو داشته باشه
Ahmedreza2002
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰تویوتا و البته نیسان و هوندا
هوندا جدیدا گل کاشته با انجینش تو فرمولا وان
ALI
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰از وقتی که یکی از مهندس های بخش انجین مرسدس که سالهاست تجربه کار رو انجین های مرسدس رو داره رفته به تیم ردبول ملحق شده و رو انجین هوندا کارکرده اوضاع بهتر شده ولی بازم به پای خود مرسدس نمیرسه.
Ahmedreza2002
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰کدومشون؟
غالبا مرسدس مهندس مهندس و مدیر خوبو از دست نمیده
بعدم توسعه انجین صفر تا صد با هونداس نه ردبول
porsche
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰نسخه اصلی موستانگ بهتربود
میثم
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰صدای موستانگ چه خفن بود
تیزر تویوتا هم خیلی باحال بود
mm.yarlou
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰موستانگ واقعا عشقه کمری هم خوبه ولی کامارو کار داره هنوز
حسین
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰تو زیبایی بهترینشون تویوتا
ضعیف ترین فورد بود
Twin H Power
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰این رینگ های جدید از یه پیچ مرکزی استفاده میکنه که کل هیجان تعویض لاستیک رو به فنا داد
طرفدارای نسکار میدونن چی میگم !
Amirreza
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰من مسابقات نسکارو بعد فرمول یک دوست دارم ، خیلی مسابقه جذابیه ولی برام عجیبه که تویوتا از بین اینهممه ماشینی که توانایی اسپرت ذاتی داشتن مثل GR86 ، سوپرا آوالون و ……. کمری رو انتخاب کرد
حسین دهمرد
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰اینا موتورشون پوشراده؟ یه شفاف سازی بکنین
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰هیچوقت نمیتونم هضم کنم کمری با این دوتا ماسل کار بشه ماشین مسابقه!کامارو و موستانگ عالی شدن اما تویوتا…
ae86
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰تشکر از آقای دهقان لطفا این پیشرانه ها رو روی خودروهای تیونینگ شده ایرانی قرار بدید
mahan
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰کمری چه قدر باحال شده ایکاش همچین چیزی با تغییراتی برای جاده درست کنند خیلی خفن و بانمک میشه مثلا کمری کوپه!
هر 3 خودرو عالی هستند و منتظریم!
بهزاد
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰سدان های آمریکا که تقریبا در حال انقراض هستند و این دو ماسل کار هم اگر روزی تولیدشون متوقف بشه با چه مدلی میان nascar.
با وانت و کراس و فورد برانکو نمیشه به سنت ها پایبند بود و احتمالا نیسان و هوندا میان و به مسابقات آمریکایی اعتبار میبخشند.